Geen vaccinatie hier. Zolang mijn gezondheid dit toelaat, zal daar ook niks in veranderen.
Ik ben de laatste 8 jaar in totaal 7 (werk)dagen (!) ziek geweest. Ik heb namelijk de vreselijke eigenschap vrijdagavond ziek te worden en maandag ziekjes terug op het werk te zijn.

En van die 7 dagen waren er 5 niet eens een "echte ziekte" maar het gevolg van een geklemde zenuw+ontstoken zenuwbaan.
Kon verdorie niet eens meer in de auto kruipen. 3 weken ziekteverlof gehad. Na 5 dagen stond ik er weer.
Ik en nog 2 andere die-hard-collega's van mij vangen hier al JAREN het werk op van "minder stevige collega's" die erin slagen om vooral op maandagen ziek te _worden_ of plots vanaf woensdag een heel lang weekend te vieren ondanks het feit dat je ze dinsdag nog zonder enig vuiltje aan de lucht hebt weten aanwezig zijn.
En dan is dat zeker niet enkel "griep" (wat idd bijna nooit een griep is maar eerder een verkoudheid), maar ook aan allerlei kwaaltjes als hoofdpijn, tandpijn, chronische vermoeidheid, depressief, .... eigenlijk alles beginnende met zonder twijfel eerlijke aandoeningen tot temporaire shifts in tijd/ruimte.
Ik ben daar na zoveel jaren heel erg sarcastisch over geworden.
Want eerlijk, het zijn bijna altijd dezelfde mensen die ziek worden, en vaak op heel voorspelbare momenten. En zonder twijfel zijn er nog mensen die dit scenario herkennen in hun directe omgeving.
Dat gezegd zijnde :
Ik weet best dat er geen excuus of "recht op ziekte" bestaat, maar een vaccinatie die door je werkgever gratis en "onder zachte morele dwang" wordt aangeboden zoals bij ons het geval is, ervaar ik persoonlijk als beledigend en ik vertik het om daarop in te gaan.