voip en registratie via Proximus (3G of 4G) op smartphone

Plaats reactie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

sinds vorige week vrijdag (19/7) kan ik niet meer registreren via 3of4G dataverbinding proximus op weepee en Csipsimple (android). via wifi verbinding gaat het wel probleemloos.

Ligt dit aan proximus of weepee?

http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=38390
hier reageert weepeechris niet op :-(
Laatst gewijzigd door satsurfer 11 sep 2013, 20:32, in totaal 1 gewijzigd.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Niemand die csipsimple en proximus gebruikt? :-S

[Afbeelding Post made via mobile device ]
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

WeepeeChris werkt niet meer bij WeePee sinds een aantal weken.
Wat zegt de support zelf?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

satsurfer schreef:Niemand die csipsimple en proximus gebruikt? :-S

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Ik gebruik csipsimple op proximus 3G
Steeds bereid voor hulp
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

@satsurfer welke switch gebruik je? Indien 4 of 0, gebruik je best een andere. Die kregen een update en zijn wat minder compatibel met bepaalde software.
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Sorry weepeechris maar als jullie updates doen zorg dat het voor alle sipsoftwares blijft werken
Doe eerst voldoende testen voor alle systemen of gaan jullie liever de toer op zoals microsoft daar brengen de gebruikers nadien de problemen aan
Heb zelf zo al problemen gehad dat ene account wel werkte en andere nie op csipsimple en wel werkten op ATA
Als je dan info vraagt vallen jullie uit de lucht terwijl er mogelijks wel updates waren gebeurd

@satsurfer een raad geef ik u vul ook de stunserver in
Garantie met csipsimple dat het altijd werkt heb je niet want er is niemand bij weepee die android smartphone heeft en zodoende ondervind als er problemen zijn
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

@lion51 je hebt gelijk hoor. Maar in theorie is het prima. Alleen is er een groot verschil tussen de theorie (van softphones) en de praktijk. Overigens spreek ik niet meer in naam van weepee :) Ik ben gewoon nog altijd fan.
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Ok weepeechris
We zullen onze pijlen eens richten naar de huidige helpdesk medewerkers
Weepee wist dit dat men op mij kon rekenen want heb voor hen een paar keer csipsimple moeten uitleggen via twitter aan gebruikers
Als ex telecom technieker blijft men bezeten door telecom en probeert men te helpen
Maar dan verwacht men wel ook antwoorden bij problemen van de provider en dat mis ik soms bij de huidige WeePee
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

satsurfer schreef:Ligt dit aan proximus of weepee?
Waarschijnlijk aan beide?
  • - Belgacom is CGNAT aan het invoeren op de mobiele data verbindingen. Dat wil zeggen dat je géén publiek IP adres meer krijgt bij Proximus, maar achter een NAT zit. Dit kan een probleem worden voor VoIP.
    - WeePee server update?
lion51 schreef:@satsurfer een raad geef ik u vul ook de stunserver in.
Dat is inderdaad een goede raad, vooral als je achter een router zit i.p.v. een publiek IP (CGNAT).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

info: registratie via Base en Csipsimple verlopen nog steeds OK...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

weepeechris schreef:@satsurfer welke switch gebruik je? Indien 4 of 0, gebruik je best een andere. Die kregen een update en zijn wat minder compatibel met bepaalde software.
bedankt voor alle reacties! ik had blijkbaar geen reminder gekregen bij reacties (vond het al raar dat niemand reageerde :-D )....bij deze...

server:
ssw0.brussels.weepee.org heb ik....
welke andere moet ik dan nemen?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

als je 0 en 4 niet mag gebruiken schieten toch 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8 en 9 over :-D
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

test met 1
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Hier 4g in st pieters (brugge) en alle cijfertjes <10 ingevuld, zonder sucess :-( dus ssw'X'.brussels.weepee.org

Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk 4
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

naar proximus gebeld en heel vriendelijke dame aan de lijn & behulpzaam. Zij blokkeren zeker geen voip verkeer. Evt. mijn sim in ander toestel stoppen en daar proberen...

Ik merk ook bij OVH geen registratie te krijgen...via wifi alles perfect....

dus ofwel ligt het aan csipsimple, ofwel aan een instelling van csipsimple? Hier niemand die blijkbaar via weepee/ovh via 3G belt :cry:
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Ja da lukt mij wel via 3G proximus met csipsimple
Ik heb wel geen 4G
Gsm is samsung Galaxy Y Duos S6102 android versie 2.3
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

na terug wat prutsen, eens de 'reset user agent beveiliging' aangeklikt. :-(
registratie lukte (gedeeltelijk)!

Dan lukte het na wat proberen met de settings van csipsimple.
vb. QOS aan lukte niet...belt wel uitgaand, je hoort de gebelde telefoon rinkelen, maar geen beltoon op csipsimple

dan met zoiper geprobeerd. Dit is een veel eenvoudiger app, waar je de bomen nog door het bos ziet :-D

resultaat na 90' testen:

Csipsimple:
- Incoming: werkt -in het begin- perfect (nu ook weer niet, wss. met die useragent beveiliging? wss. werkt dit niet onmiddellijk na resetten? en Op weepee client staat nu onafgebroken:
Useragent (lastcall):.....(blanco) 30' ervoor heeft er Zoiper gestaan.....beveiliging?
- Outgoing: werkt niet (verkeerde settings wss in csipsimple?)

Zoiper:
- incoming: krijg telkens melding: 'de lijn is bezet
- outgoing werkt perfect (3G/wifi)

klantentool weepee staat:
SIP SERVER: [ ssw0.brussels.weepee.org ]
Huidige Switch: ssw3.brussels.weepee.org

Voorlopig test ik enkel verder met zoiper (ivm useragent beveiliging & eenvoudiger & kwaliteit idem of beter)

UPDATE: op de klantentool staat er terug Zoiper r18***
Huidige Switch gewijzigd naar: ssw0.brussels.weepee.org (mocht ik toch niet gebruiken?)
incoming calls via wifi lukt (maar niet kort na elkaar), afsluiten zoiper helpt soms.
via 3G geen incoming calls mogelijk

maar incoming calls (wifi/3G) blijven onmogelijk....'de lijn is bezet zegt weepee'

In ieder geval bedankt iedereen vr de feedback!
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Even een vraagje het toegewezen nummer gebruik je toch enkel op smartphone
Ingeval van dubbel gebruik terzelfdertijd op ander toestel dan krijg je problemen

Inkomend bezet dat lijkt alsof er geen registratie is of geen reset gedaan op website in klantentool weepee
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Idd. Thuislijn heeft ander sipnr. Als de smartphone. Ik bel 'on-net' naar elkaar. Werkte tot voor 4 weken al 2 jaar wonderwel. Ik blijf momenteel zoiper gebruiken ivm met mogelijke useragent probs.

Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk 4
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Nu even terug geprobeerd. Enkel via 3g gn in coming Call. Op smartphone (zoiper) Outgoing lukt wel probleemloos.

Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk 4
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Vorige week ook zelfs ondervonden op ata287 bij vrienden dat men mij niet hoorden als ik naar hen belden maar als zij belden was alles oke
Wel triestig dat WeePee zo traag is om te reageren als er wa fout loopt en zeker als zij updates hebben uitgevoerd
Ben al jaren bij WeePee maar sinds ze bezig zijn met WeePeeTv is hun naservice voor VOIP er achteruit op gaan en zeker nu die ene persoon die via twitter werkte ook weg is
smhg
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 sep 2013, 11:02

Voor wat het waard is:
Als 3starsnet klant kan ik op het Proximus netwerk ook geen gebruik maken van mijn SIP account (VOIP).

Aangezien ik in het buitenland woon, maak ik regelmatig gebruik van SIM kaartjes van andere providers. Daar werkt het telkens zoals het hoort.
En zoals bij andere replies werk het hier via WiFi ook gewoon.
Ik ben trouwens vrij zeker dat het in juni van dit jaar wel nog werkte via Proximus.

Ik denk dat het overduidelijk is dat Proximus besloten heeft om dit te blokkeren?
Spijtige zaak. Ik wil er niet aan denken hoe ik dit moet uitleggen aan een helpdesk medewerker...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Heb dit 2 weken terug gezegd aan medewerker, maar ze zei dat proximus niets blokkeert. Als je toegang krijgt tot internet, dan moet het volledig zijn.

En ze heeft nog bereidwillig voorgesteld eens andere sim in toestel te stoppen. idd, werkte feilloos tot juni/juli ergens..

sent from my xperia z, using tapatalk 4
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

smhg schreef:Ik denk dat het overduidelijk is dat Proximus besloten heeft om dit te blokkeren?
Da's dan een duidelijke schending van netneutraliteit !
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Bestaat er dan in België een wet over netneutraliteit ???
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Geen idee (er zijn in ieder geval al voorstellen geweest in het verleden)... maar er hoeft geen wet te zijn om het concept te schenden.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

het is duidelijk dat Proximus dit blokkeert...dit is mijn conclusie.... OVH, Freevoipdeal, weepee, edpnet registreren ook niet via 3G en csipsimple. Eens Wifi aan registreert alles onmiddellijk! Ik denk eens test-aankoop aan te schrijven (baat het niet, dan schaadt het niet)
Laatst gewijzigd door satsurfer 05 okt 2013, 21:24, in totaal 2 gewijzigd.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Freevoipdeal doet het bij mij ook niet altijd: 3cx (GC).
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

FVD registreert hier nu via 3G! :-D
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

philippe_d schreef:Bestaat er dan in België een wet over netneutraliteit ???
http://nl.wikipedia.org/wiki/Netneutral ... elgi.C3.AB

Sinds begin 2011 staat netneutraliteit in België op de politieke agenda. Jef Van den Bergh (CD&V) en Valérie Déom (PS) dienden elk een wetsvoorstel in. In juni 2011 werden er in de Kamer van Volksvertegenwoordigers hoorzittingen georganiseerd met betrekking tot netneutraliteit. Minister Van Quickenborne toonde zich voorstander van een open internet.

CD&V, N-VA & PS dienden op 7 juli 2011 een gezamenlijk tekstvoorstel[7] in.

Zeer kritische diensten zijn bijvoorbeeld:
Voice over IP (realtimeaudio- en -videocommunicatie moet ongestoord kunnen werken)
Gaming (realtime gaminginformatie moet ongestoord kunnen werken)
Streaming media (realtime live- en ondemand radio en televisie moet ongestoord kunnen werken)
Bedrijfsprocessen (ondanks dat bedrijfsprocessen op zakelijke verbindingen thuis horen moeten deze vaak realtimediensten ongehinderd kunnen werken, betaaldiensten bijvoorbeeld)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Mobiel_internet
In Nederland zijn er regels van netneutraliteit die bepalen dat internetproviders het VoIP-bellen niet mogen blokkeren.
nephilimhell
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 17 okt 2005, 20:34
Bedankt: 3 keer

hebben jullie dit al gelezen? mogelijks 2 oplossingen voor het probleem van sipregistratie en no audio over 3G van Proximus

http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 12#p514312
smhg
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 sep 2013, 11:02

Gisteren via de pagina van Belgacom op Facebook dit VoIP probleem gemeld en het was binnen enkele minuten opgelost.
Zelfde vraag via de helpdesk (6000) eerder die dag: geen resultaat.

Dit gaat m.a.w. echt om een default blokkering van VoIP verkeer. Eigenlijk te gek voor woorden dat dat zomaar kan.
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Heb hierover een vraagje aan SMHG
Kan je voip oproepen ontvangen via GSM/SmartPhone ?
Uitgaand bellen kan ik ook via WeePee maar niet op voip terug gebeld worden
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

smhg schreef:Dit gaat m.a.w. echt om een default blokkering van VoIP verkeer.
Zou het werkelijk een default blokkering van VoiP zijn, of een default gebruik van CGNAT?
Waarschijnlijk kan Proximus selectief CGNAT uitschakelen op aanvraag, waardoor je terug VoIP kan gebruiken?

Misschien eens aan de hand van het IPv4 adres eens bekijken of het probleem aan CGNAT ligt of niet?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Door alle navragen die ik heb al gedaan heb ook ik het vermoeden dat het gebruik van de default CGNAT is
Want uitgaand verkeer is mogelijk met sommige sip apps alsook in android versie 4.*
Maar inkomend niet dus er is geen echte registratie bij inlog naar voip provider
Men mag mij tegenspreken als ik verkeerd denk hoor
Verschijnsel doet zich enkel voor bij de gsm operators die al CGNAT gebruiken ten gevolge van ipv6
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

ik krijg incoming calls via csipsimple op mijn Android smartphone

sent from my xperia z, using tapatalk 4
Gebruikersavatar
guntherstassen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 09 feb 2011, 20:16
Locatie: Sint-Truiden
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer
Contacteer:

Hier test gedaan met Android 4.2 + Csipsimple + Proximus (3G)
Met Wifi onmiddellijk...
Op 3G noppes...
STun geprobeerd via 3G , noppes
Andere Sip-poorten gebruikt via 3G , noppes
Toen ging ik terug naar de instellingen van CsipSimple -> Dan Netwerk en je moet kijken dat er zeker GEBRUIK 3G (en beter) voor inkomende als uitgaande oproepen aan staat.. Stond bij mij als DEFAULT uit blijkbaar.... Weken aan verloren door eigenlijk een kl*te setting!

Dus op dit moment werkt een sip (wel mijn eigen voip centrale) in combinatie met 3G
Inkomende oproepen ook geen enkel probleem!
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”