voip en registratie via Proximus (3G of 4G) op smartphone
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
sinds vorige week vrijdag (19/7) kan ik niet meer registreren via 3of4G dataverbinding proximus op weepee en Csipsimple (android). via wifi verbinding gaat het wel probleemloos.
Ligt dit aan proximus of weepee?
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=38390
hier reageert weepeechris niet op
Ligt dit aan proximus of weepee?
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=38390
hier reageert weepeechris niet op
Laatst gewijzigd door satsurfer 11 sep 2013, 20:32, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
WeepeeChris werkt niet meer bij WeePee sinds een aantal weken.
Wat zegt de support zelf?
Wat zegt de support zelf?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Plus Member
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 80 keer
@satsurfer welke switch gebruik je? Indien 4 of 0, gebruik je best een andere. Die kregen een update en zijn wat minder compatibel met bepaalde software.
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 72 keer
Sorry weepeechris maar als jullie updates doen zorg dat het voor alle sipsoftwares blijft werken
Doe eerst voldoende testen voor alle systemen of gaan jullie liever de toer op zoals microsoft daar brengen de gebruikers nadien de problemen aan
Heb zelf zo al problemen gehad dat ene account wel werkte en andere nie op csipsimple en wel werkten op ATA
Als je dan info vraagt vallen jullie uit de lucht terwijl er mogelijks wel updates waren gebeurd
@satsurfer een raad geef ik u vul ook de stunserver in
Garantie met csipsimple dat het altijd werkt heb je niet want er is niemand bij weepee die android smartphone heeft en zodoende ondervind als er problemen zijn
Doe eerst voldoende testen voor alle systemen of gaan jullie liever de toer op zoals microsoft daar brengen de gebruikers nadien de problemen aan
Heb zelf zo al problemen gehad dat ene account wel werkte en andere nie op csipsimple en wel werkten op ATA
Als je dan info vraagt vallen jullie uit de lucht terwijl er mogelijks wel updates waren gebeurd
@satsurfer een raad geef ik u vul ook de stunserver in
Garantie met csipsimple dat het altijd werkt heb je niet want er is niemand bij weepee die android smartphone heeft en zodoende ondervind als er problemen zijn
-
- Plus Member
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 80 keer
@lion51 je hebt gelijk hoor. Maar in theorie is het prima. Alleen is er een groot verschil tussen de theorie (van softphones) en de praktijk. Overigens spreek ik niet meer in naam van weepee Ik ben gewoon nog altijd fan.
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 72 keer
Ok weepeechris
We zullen onze pijlen eens richten naar de huidige helpdesk medewerkers
Weepee wist dit dat men op mij kon rekenen want heb voor hen een paar keer csipsimple moeten uitleggen via twitter aan gebruikers
Als ex telecom technieker blijft men bezeten door telecom en probeert men te helpen
Maar dan verwacht men wel ook antwoorden bij problemen van de provider en dat mis ik soms bij de huidige WeePee
We zullen onze pijlen eens richten naar de huidige helpdesk medewerkers
Weepee wist dit dat men op mij kon rekenen want heb voor hen een paar keer csipsimple moeten uitleggen via twitter aan gebruikers
Als ex telecom technieker blijft men bezeten door telecom en probeert men te helpen
Maar dan verwacht men wel ook antwoorden bij problemen van de provider en dat mis ik soms bij de huidige WeePee
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Waarschijnlijk aan beide?satsurfer schreef:Ligt dit aan proximus of weepee?
- - Belgacom is CGNAT aan het invoeren op de mobiele data verbindingen. Dat wil zeggen dat je géén publiek IP adres meer krijgt bij Proximus, maar achter een NAT zit. Dit kan een probleem worden voor VoIP.
- WeePee server update?
Dat is inderdaad een goede raad, vooral als je achter een router zit i.p.v. een publiek IP (CGNAT).lion51 schreef:@satsurfer een raad geef ik u vul ook de stunserver in.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
bedankt voor alle reacties! ik had blijkbaar geen reminder gekregen bij reacties (vond het al raar dat niemand reageerde )....bij deze...weepeechris schreef:@satsurfer welke switch gebruik je? Indien 4 of 0, gebruik je best een andere. Die kregen een update en zijn wat minder compatibel met bepaalde software.
server:
ssw0.brussels.weepee.org heb ik....
welke andere moet ik dan nemen?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
als je 0 en 4 niet mag gebruiken schieten toch 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8 en 9 over
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
naar proximus gebeld en heel vriendelijke dame aan de lijn & behulpzaam. Zij blokkeren zeker geen voip verkeer. Evt. mijn sim in ander toestel stoppen en daar proberen...
Ik merk ook bij OVH geen registratie te krijgen...via wifi alles perfect....
dus ofwel ligt het aan csipsimple, ofwel aan een instelling van csipsimple? Hier niemand die blijkbaar via weepee/ovh via 3G belt
Ik merk ook bij OVH geen registratie te krijgen...via wifi alles perfect....
dus ofwel ligt het aan csipsimple, ofwel aan een instelling van csipsimple? Hier niemand die blijkbaar via weepee/ovh via 3G belt
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
na terug wat prutsen, eens de 'reset user agent beveiliging' aangeklikt.
registratie lukte (gedeeltelijk)!
Dan lukte het na wat proberen met de settings van csipsimple.
vb. QOS aan lukte niet...belt wel uitgaand, je hoort de gebelde telefoon rinkelen, maar geen beltoon op csipsimple
dan met zoiper geprobeerd. Dit is een veel eenvoudiger app, waar je de bomen nog door het bos ziet
resultaat na 90' testen:
Csipsimple:
- Incoming: werkt -in het begin- perfect (nu ook weer niet, wss. met die useragent beveiliging? wss. werkt dit niet onmiddellijk na resetten? en Op weepee client staat nu onafgebroken:
Useragent (lastcall):.....(blanco) 30' ervoor heeft er Zoiper gestaan.....beveiliging?
- Outgoing: werkt niet (verkeerde settings wss in csipsimple?)
Zoiper:
- incoming: krijg telkens melding: 'de lijn is bezet
- outgoing werkt perfect (3G/wifi)
klantentool weepee staat:
SIP SERVER: [ ssw0.brussels.weepee.org ]
Huidige Switch: ssw3.brussels.weepee.org
Voorlopig test ik enkel verder met zoiper (ivm useragent beveiliging & eenvoudiger & kwaliteit idem of beter)
UPDATE: op de klantentool staat er terug Zoiper r18***
Huidige Switch gewijzigd naar: ssw0.brussels.weepee.org (mocht ik toch niet gebruiken?)
incoming calls via wifi lukt (maar niet kort na elkaar), afsluiten zoiper helpt soms.
via 3G geen incoming calls mogelijk
maar incoming calls (wifi/3G) blijven onmogelijk....'de lijn is bezet zegt weepee'
In ieder geval bedankt iedereen vr de feedback!
registratie lukte (gedeeltelijk)!
Dan lukte het na wat proberen met de settings van csipsimple.
vb. QOS aan lukte niet...belt wel uitgaand, je hoort de gebelde telefoon rinkelen, maar geen beltoon op csipsimple
dan met zoiper geprobeerd. Dit is een veel eenvoudiger app, waar je de bomen nog door het bos ziet
resultaat na 90' testen:
Csipsimple:
- Incoming: werkt -in het begin- perfect (nu ook weer niet, wss. met die useragent beveiliging? wss. werkt dit niet onmiddellijk na resetten? en Op weepee client staat nu onafgebroken:
Useragent (lastcall):.....(blanco) 30' ervoor heeft er Zoiper gestaan.....beveiliging?
- Outgoing: werkt niet (verkeerde settings wss in csipsimple?)
Zoiper:
- incoming: krijg telkens melding: 'de lijn is bezet
- outgoing werkt perfect (3G/wifi)
klantentool weepee staat:
SIP SERVER: [ ssw0.brussels.weepee.org ]
Huidige Switch: ssw3.brussels.weepee.org
Voorlopig test ik enkel verder met zoiper (ivm useragent beveiliging & eenvoudiger & kwaliteit idem of beter)
UPDATE: op de klantentool staat er terug Zoiper r18***
Huidige Switch gewijzigd naar: ssw0.brussels.weepee.org (mocht ik toch niet gebruiken?)
incoming calls via wifi lukt (maar niet kort na elkaar), afsluiten zoiper helpt soms.
via 3G geen incoming calls mogelijk
maar incoming calls (wifi/3G) blijven onmogelijk....'de lijn is bezet zegt weepee'
In ieder geval bedankt iedereen vr de feedback!
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 72 keer
Even een vraagje het toegewezen nummer gebruik je toch enkel op smartphone
Ingeval van dubbel gebruik terzelfdertijd op ander toestel dan krijg je problemen
Inkomend bezet dat lijkt alsof er geen registratie is of geen reset gedaan op website in klantentool weepee
Ingeval van dubbel gebruik terzelfdertijd op ander toestel dan krijg je problemen
Inkomend bezet dat lijkt alsof er geen registratie is of geen reset gedaan op website in klantentool weepee
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
Idd. Thuislijn heeft ander sipnr. Als de smartphone. Ik bel 'on-net' naar elkaar. Werkte tot voor 4 weken al 2 jaar wonderwel. Ik blijf momenteel zoiper gebruiken ivm met mogelijke useragent probs.
Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk 4
Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk 4
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 72 keer
Vorige week ook zelfs ondervonden op ata287 bij vrienden dat men mij niet hoorden als ik naar hen belden maar als zij belden was alles oke
Wel triestig dat WeePee zo traag is om te reageren als er wa fout loopt en zeker als zij updates hebben uitgevoerd
Ben al jaren bij WeePee maar sinds ze bezig zijn met WeePeeTv is hun naservice voor VOIP er achteruit op gaan en zeker nu die ene persoon die via twitter werkte ook weg is
Wel triestig dat WeePee zo traag is om te reageren als er wa fout loopt en zeker als zij updates hebben uitgevoerd
Ben al jaren bij WeePee maar sinds ze bezig zijn met WeePeeTv is hun naservice voor VOIP er achteruit op gaan en zeker nu die ene persoon die via twitter werkte ook weg is
Voor wat het waard is:
Als 3starsnet klant kan ik op het Proximus netwerk ook geen gebruik maken van mijn SIP account (VOIP).
Aangezien ik in het buitenland woon, maak ik regelmatig gebruik van SIM kaartjes van andere providers. Daar werkt het telkens zoals het hoort.
En zoals bij andere replies werk het hier via WiFi ook gewoon.
Ik ben trouwens vrij zeker dat het in juni van dit jaar wel nog werkte via Proximus.
Ik denk dat het overduidelijk is dat Proximus besloten heeft om dit te blokkeren?
Spijtige zaak. Ik wil er niet aan denken hoe ik dit moet uitleggen aan een helpdesk medewerker...
Als 3starsnet klant kan ik op het Proximus netwerk ook geen gebruik maken van mijn SIP account (VOIP).
Aangezien ik in het buitenland woon, maak ik regelmatig gebruik van SIM kaartjes van andere providers. Daar werkt het telkens zoals het hoort.
En zoals bij andere replies werk het hier via WiFi ook gewoon.
Ik ben trouwens vrij zeker dat het in juni van dit jaar wel nog werkte via Proximus.
Ik denk dat het overduidelijk is dat Proximus besloten heeft om dit te blokkeren?
Spijtige zaak. Ik wil er niet aan denken hoe ik dit moet uitleggen aan een helpdesk medewerker...
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
Heb dit 2 weken terug gezegd aan medewerker, maar ze zei dat proximus niets blokkeert. Als je toegang krijgt tot internet, dan moet het volledig zijn.
En ze heeft nog bereidwillig voorgesteld eens andere sim in toestel te stoppen. idd, werkte feilloos tot juni/juli ergens..
sent from my xperia z, using tapatalk 4
En ze heeft nog bereidwillig voorgesteld eens andere sim in toestel te stoppen. idd, werkte feilloos tot juni/juli ergens..
sent from my xperia z, using tapatalk 4
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Da's dan een duidelijke schending van netneutraliteit !smhg schreef:Ik denk dat het overduidelijk is dat Proximus besloten heeft om dit te blokkeren?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Bestaat er dan in België een wet over netneutraliteit ???
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Geen idee (er zijn in ieder geval al voorstellen geweest in het verleden)... maar er hoeft geen wet te zijn om het concept te schenden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
het is duidelijk dat Proximus dit blokkeert...dit is mijn conclusie.... OVH, Freevoipdeal, weepee, edpnet registreren ook niet via 3G en csipsimple. Eens Wifi aan registreert alles onmiddellijk! Ik denk eens test-aankoop aan te schrijven (baat het niet, dan schaadt het niet)
Laatst gewijzigd door satsurfer 05 okt 2013, 21:24, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
http://nl.wikipedia.org/wiki/Netneutral ... elgi.C3.ABphilippe_d schreef:Bestaat er dan in België een wet over netneutraliteit ???
Sinds begin 2011 staat netneutraliteit in België op de politieke agenda. Jef Van den Bergh (CD&V) en Valérie Déom (PS) dienden elk een wetsvoorstel in. In juni 2011 werden er in de Kamer van Volksvertegenwoordigers hoorzittingen georganiseerd met betrekking tot netneutraliteit. Minister Van Quickenborne toonde zich voorstander van een open internet.
CD&V, N-VA & PS dienden op 7 juli 2011 een gezamenlijk tekstvoorstel[7] in.
Zeer kritische diensten zijn bijvoorbeeld:
Voice over IP (realtimeaudio- en -videocommunicatie moet ongestoord kunnen werken)
Gaming (realtime gaminginformatie moet ongestoord kunnen werken)
Streaming media (realtime live- en ondemand radio en televisie moet ongestoord kunnen werken)
Bedrijfsprocessen (ondanks dat bedrijfsprocessen op zakelijke verbindingen thuis horen moeten deze vaak realtimediensten ongehinderd kunnen werken, betaaldiensten bijvoorbeeld)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mobiel_internet
In Nederland zijn er regels van netneutraliteit die bepalen dat internetproviders het VoIP-bellen niet mogen blokkeren.
-
- Plus Member
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 17 okt 2005, 20:34
- Bedankt: 3 keer
hebben jullie dit al gelezen? mogelijks 2 oplossingen voor het probleem van sipregistratie en no audio over 3G van Proximus
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 12#p514312
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 12#p514312
Gisteren via de pagina van Belgacom op Facebook dit VoIP probleem gemeld en het was binnen enkele minuten opgelost.
Zelfde vraag via de helpdesk (6000) eerder die dag: geen resultaat.
Dit gaat m.a.w. echt om een default blokkering van VoIP verkeer. Eigenlijk te gek voor woorden dat dat zomaar kan.
Zelfde vraag via de helpdesk (6000) eerder die dag: geen resultaat.
Dit gaat m.a.w. echt om een default blokkering van VoIP verkeer. Eigenlijk te gek voor woorden dat dat zomaar kan.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Zou het werkelijk een default blokkering van VoiP zijn, of een default gebruik van CGNAT?smhg schreef:Dit gaat m.a.w. echt om een default blokkering van VoIP verkeer.
Waarschijnlijk kan Proximus selectief CGNAT uitschakelen op aanvraag, waardoor je terug VoIP kan gebruiken?
Misschien eens aan de hand van het IPv4 adres eens bekijken of het probleem aan CGNAT ligt of niet?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 72 keer
Door alle navragen die ik heb al gedaan heb ook ik het vermoeden dat het gebruik van de default CGNAT is
Want uitgaand verkeer is mogelijk met sommige sip apps alsook in android versie 4.*
Maar inkomend niet dus er is geen echte registratie bij inlog naar voip provider
Men mag mij tegenspreken als ik verkeerd denk hoor
Verschijnsel doet zich enkel voor bij de gsm operators die al CGNAT gebruiken ten gevolge van ipv6
Want uitgaand verkeer is mogelijk met sommige sip apps alsook in android versie 4.*
Maar inkomend niet dus er is geen echte registratie bij inlog naar voip provider
Men mag mij tegenspreken als ik verkeerd denk hoor
Verschijnsel doet zich enkel voor bij de gsm operators die al CGNAT gebruiken ten gevolge van ipv6
- guntherstassen
- Pro Member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 09 feb 2011, 20:16
- Locatie: Sint-Truiden
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 27 keer
- Contacteer:
Hier test gedaan met Android 4.2 + Csipsimple + Proximus (3G)
Met Wifi onmiddellijk...
Op 3G noppes...
STun geprobeerd via 3G , noppes
Andere Sip-poorten gebruikt via 3G , noppes
Toen ging ik terug naar de instellingen van CsipSimple -> Dan Netwerk en je moet kijken dat er zeker GEBRUIK 3G (en beter) voor inkomende als uitgaande oproepen aan staat.. Stond bij mij als DEFAULT uit blijkbaar.... Weken aan verloren door eigenlijk een kl*te setting!
Dus op dit moment werkt een sip (wel mijn eigen voip centrale) in combinatie met 3G
Inkomende oproepen ook geen enkel probleem!
Met Wifi onmiddellijk...
Op 3G noppes...
STun geprobeerd via 3G , noppes
Andere Sip-poorten gebruikt via 3G , noppes
Toen ging ik terug naar de instellingen van CsipSimple -> Dan Netwerk en je moet kijken dat er zeker GEBRUIK 3G (en beter) voor inkomende als uitgaande oproepen aan staat.. Stond bij mij als DEFAULT uit blijkbaar.... Weken aan verloren door eigenlijk een kl*te setting!
Dus op dit moment werkt een sip (wel mijn eigen voip centrale) in combinatie met 3G
Inkomende oproepen ook geen enkel probleem!