Heerlijk zo een beetje tijd. Ik vermoed dat ub_removed23584 zich aan het voorbereiden is en binnenkort met sluitende antwoorden op de proppen gaat komen.
Antwoorden waar we het niet eens mee hoeven zijn maar waarna we gaan kunnen zeggen. We begrijpen het, we keuren het niet goed maar we kunnen er nikst tegen inbrengen. Dat soort antwoorden. Wel een beetje verontrustend dat het zolang duurt, blijkbaar zo simpel nog niet om wat fout is goed te praten
Maar enfin om de tijd te doden :
Pagina 1 :
Bij een internetabbonement zitten nog geen auteursrechten in die u het recht geven om ons repertoire in het openbaar te spelen,
daarom dat u als onderneming hiervoor een licentie dient af te sluiten rechtstreeks met SABAM.
Deze licentie is een forfait die u het recht geeft het ganse repertoire van SABAM te gebruiken in het openbaar.
Pagina 6 :
Het gaat niet om 'een taks op breedband', auteursrechten zijn geen taks en het gaat hier om de vraag of ISPs auteursrechterlijk materiaal gebruiken bij hun activiteiten,
niet de activiteiten van de internetgebruiker. Heeft dus ook niets met piraterij te maken.
Hoezo klaar en duidelijk, zichzelf niet tegenspreken?
**************************************************************************************
Volgend verhaal is geheel op fictie berust, elke overeenkomst met bestaande personen of organisaties zijn puur toeval!
Zaterdag ging ik naar het tuincenter om de hoek, bloemetjes kopen voor mijn vrouw en tegelijk ook voor op het werk.
Mijn oog viel op de mooie rode rozen. 19,95€. Ik dacht neem ik er gelijk 3 mee. 1 voor thuis en 2 voor op het werk.
Ik dacht nog eens extra te scoren door voor elke ruiker ook een mooie vaas te voorzien. Op weg naar de kassa zag ik zo een
mooie schelp staan, je weet wel zo'n zandbak schelp. Ik dacht mijn zoon hiermee te plezieren en pleurde het ding op mijn kar.
Aan de kassa betaal ik netjes :
3 x 19,95€ [rozen]
3 x 8€ [vaas]
1 x 35€ [zandbak]
3 x 1€ [Tax op kleine bloemendragers]
1 x 5€ [Tax op grote bloemendragers -> in de zandbak kunnen veel bloemen]
1 x 156,55€ [jaarlijkse licentie bloemkwekers rechten.]
1 x 62.88€ [jaarlijkse billijke vergoeding voor de bloemschikker.]
Totaal : 102,85€ (excl extra vergoeding voor bloemisten)
Totaal : 330,28€ (incl extra vergoeding voor bloemisten)
Gelukkig is mijn geest gerijpt en besef ik nu dat ik met de sfeer die creeer door die bloemen op mijn bureau te plaatsen ik de bloemist financieel benadeel. Maar nu het licht gezien hebbende begrijp ik het allemaal best. Mijn zoon zijn zandbak staat ondertussen vol bloemen! Zo heb ik het meeste waar voor mijn geld! Ik moet nu gaan, de mannen van sint-camillus zijn hier al.