Hallo,
Ik zoek een voip cloud oplossing die het volgende zou moeten kunnen:
- Wanneer ik ingelogd ben (op PC, Android of Laptop) moeten de gesprekken hierop toekomen
- Wanneer niet ingelogd, dan moeten de gesprekken automatisch geforward worden naar ofwel voicemail, ofwel GSM-nummer
- Indien mogelijk ook voicemail met uitgeschreven tekst (zoals Google Talk)
Te bereiken via landnummer
Iemand een idee?
mvg,
VOIP & Doorschakeling
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Eén mogelijke oplossing: een WeePee account openen, en een Belgische geografisch nummer kopen (éénmalig €18).
- - Je kan op je PC/Laptop inloggen met een Softphone (vb X-Lite), op de Android met de ingebouwde Voip applicatie: je gesprekken komen hier toe.
- Je kan forwarden naar de Voicemail (indien of-line), of naar je GSM (dit laatste is natuurlijk betalend).
- voicemail berichten worden afgeleverd per e-mail als sound file (niet uitgeschreven).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Klopt, maar het zou automatisch moeten gebeuren... Ik zit momenteel bij WeePee en telkens op die ongebruiksvriendelijke klantentool inloggen is niet makkelijk.
Dus van zodra je NIET bent ingelogd op X-Lite, dan zou de doorschakeling moeten werken...
Dus van zodra je NIET bent ingelogd op X-Lite, dan zou de doorschakeling moeten werken...
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik los dit probleem om met een "WeePee forward account":
- - het inkomend nummer is gekoppeld aan een forward account.
- een 2de WeePee account (SIP account) wordt geregistreerd op de SIP device (PC, laptop, android).
- De inkomende gesprekken worden (gelijktijdig) doorgestuurd naar GSM + SIP account.
- Indien je on-line bent, kan je antwoorden via de SIP account (GSM belt wel mee). Anders neem je op met de GSM.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
neen, zolang hij ergens connectie heeft op een Sip-device zal hij daarop bellen.
Voicemail is maar als er niets meer gaat.
Voicemail is maar als er niets meer gaat.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
In het geval van de forward account (mijn vorige post) heeft Jeroen gelijk:
De SIP device en de GSM zal beide gelijktijdig bellen, in geval de GSM afstaat zal het op de GSM mailbox arriveren ...
De SIP device en de GSM zal beide gelijktijdig bellen, in geval de GSM afstaat zal het op de GSM mailbox arriveren ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Klopt.
Ik heb vroeger ook nog aan zoiets gedacht. Het meest praktische leek me een tweede account op een tweede Fritzbox. En die dan configureren dat hij altijd doorschakelt naar de gsm.
Voordeel:
Ik heb vroeger ook nog aan zoiets gedacht. Het meest praktische leek me een tweede account op een tweede Fritzbox. En die dan configureren dat hij altijd doorschakelt naar de gsm.
Voordeel:
- je kan de doorschakeling activeren/deactiveren door deze Fritzbox aan of uit te schakelen (power)
- het doorschakelen kan voor weinig geld (Betamax)
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Elite Poster
- Berichten: 870
- Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
- Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
- Bedankt: 40 keer
Via OVH kan je instellen dat indien er na X aantal seconden niet wordt opgenomen wordt doorgeschakeld naar een ander nummer, bvb GSM. Naar een gsm doorschakelen kost wel €0,03 per minuut.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Ander probleem hierbij is dat je géén mailbox kan hebben op WeePee, behalve als je een andere nummer aanvraagt. En als je een ander nummer aanvraagt, dan is de outgoing nummer dat nieuwe nummer (ook niet ideaal)philippe_d schreef:In het geval van de forward account (mijn vorige post) heeft Jeroen gelijk:
De SIP device en de GSM zal beide gelijktijdig bellen, in geval de GSM afstaat zal het op de GSM mailbox arriveren ...
Inderdaad, ben overgestapt met nieuwe nummer, transfer van nummer is aangevraagd, zou op 10 oktober inorde moeten zijn. Resterend krediet op WeePee kan dienen voor forward naar daar tot transfer finaal is.
OVH App is eigenlijk wat ik zoek; op 5 seconden stel ik in of ik gesprekken op telefoon of gsm wil ontvangen...
OVH App is eigenlijk wat ik zoek; op 5 seconden stel ik in of ik gesprekken op telefoon of gsm wil ontvangen...