Onbeperkt dial-up!wied schreef:Enkel dat "onbeperkt bellen" is me niet duidelijk
Zijn er eigenlijk nog providers die CSD aanbieden?
Onbeperkt dial-up!wied schreef:Enkel dat "onbeperkt bellen" is me niet duidelijk
Als je het totale internet volume van één van de grote ISP's deelt door het aantal breedband klanten, dan verbruikt volgens mij een "gemiddelde" internet klant rond de 30 GB/maandkrisken schreef:En een modaal gezin met één of twee volwassenen en 2 studerende kinderen loopt nu eenmaal snel tegen die limiet aan van 100GB/maand. Zeker als er youtube tussen zit, wat mp3's downloaden, wie weet wat films downloaden etc.
Als je cijfers aanhaalt zie ik daar toch ook graag een bron van, Al denk ik dat het moeilijk is om echt een gemiddelde te maken, meeste gezinnen waar ik kom (4 mensen) zitten op het einde van de rit toch rond of over de 100. Veel hangt natuurlijk af van welke type gebruikers het zijn. Maar tegenwoordig is er veel online media die er voor zorgt dat mensen veel online content bekijken. Yelo, TV overal, Weepee, Bhaalu, youtube, ...philippe_d schreef:Als je het totale internet volume van één van de grote ISP's deelt door het aantal breedband klanten, dan verbruikt volgens mij een "gemiddelde" internet klant rond de 30 GB/maandkrisken schreef:En een modaal gezin met één of twee volwassenen en 2 studerende kinderen loopt nu eenmaal snel tegen die limiet aan van 100GB/maand. Zeker als er youtube tussen zit, wat mp3's downloaden, wie weet wat films downloaden etc.
Let wel, dat is een gemiddelde: dat wil dus zeggen dat er voor iedere klant die het dubbele gebruikt van dit gemiddelde (60GB), zijn er 2 klanten die maar de helft nodig hebben (15 GB)
Is dit per persoon of per huishouden ? Aan de andere kant vind ik een limiet van 100 Gbyte wel te weinig voor een groot gezin.philippe_d schreef: Als je het totale internet volume van één van de grote ISP's deelt door het aantal breedband klanten, dan verbruikt volgens mij een "gemiddelde" internet klant rond de 30 GB/maand
Het is mijn interpretatie van gegevens waarover ik beschik, en zeer ruw afgerond, maar het geeft een "grootte orde" aan.TiTanium schreef: Als je cijfers aanhaalt zie ik daar toch ook graag een bron van ...
Een gemiddelde maken is niet zo moeilijk, het is gewoon 1 deling (totale internet traffiek gedeeld door aantal lijnen) .TiTanium schreef: ... Al denk ik dat het moeilijk is om echt een gemiddelde te maken, meeste gezinnen waar ik kom (4 mensen) zitten op het einde van de rit toch rond of over de 100.
Per aansluitingmailracer schreef:Is dit per persoon of per huishouden
Ik vind dit toch een dubbeltje op zijn kantphilippe_d schreef:van gegevens waarover ik beschik
Met uitzondering van Youtube is het aantal mensen die de andere diensten gebruiken echt peanuts.TiTanium schreef:Maar tegenwoordig is er veel online media die er voor zorgt dat mensen veel online content bekijken. Yelo, TV overal, Weepee, Bhaalu, youtube, ...
Dat is niet zo... In het begin van dit abo was het een performant abo met deftige specs, deze zijn echter niet mee geëvolueerd. Ga je naar Whop is dit in hetzelfde bedje ziek. Razendsnel surfen maar jet zit met een keiharde 100 gig limiet.Gray schreef:Als ge 'gewoon' gebruik wilt moet ge ook een 'gewoon' abonnement nemen, geen "mini" "start" of "baby" abonnement... dat is een abonnement voor "alleenstaanden" en niet voor gezinnen met kinderen
Nederlandkrisken schreef:Tja pay peanuts, get monkeys.
Overigens wil ik dat wel eens gestaafd zien wat je zegt van "de overige europese landen" etc...
Tja, maar zo'n DSL provider kan bij de TS slechts 2 Mbits leveren... als ik hem was zou ik TN stevig bedanken voor het feit dat hij deftig internet heeft. Telenet heeft OOK voor hem de investering (z'n centen gaan ergens naartoe) gedaan zodat breedband internet beschikbaar is op z'n locatie die blijkbaar weinig opbrengt of interessant is voor andere providers.fredo66 schreef:Nederland
Tele2 - onbeperkt downloaden 10 euro/maand 9 maand lang daarna normaal prijs 27 euro/m
Online nl - onbeperkt downloaden 9,95 e/maand