Iedere maand dezelfde mail van Telenet Herinnerin​g 100%

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
lucdec
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

Beste klant,
Elk Telenet Internet-product heeft een maandelijks basisvolume voor het ontvangen en versturen van gegevens

Herinnering
Momenteel heb je 100% van je maandelijks basisvolume verbruikt. Op 21/09/2013 wordt je verbruikte volume terug op 0 gezet.
Volgens de huidige instelling van je Telemeter heb je gekozen om verder te surfen met verlaagde snelheid.
Het extra volume dat je verbruikt tot 21/09/2013 wordt niet aangerekend.

Beheer van je abonnement

De snelheid van je internetverbinding kun je hier aanpassen.

Heb je regelmatig behoefte aan extra volume? Dan kun je hier je maandelijks basisvolume uitbreiden.

Wil je de instellingen wijzigen die bepalen wat er gebeurt als je 100% hebt bereikt van je maandelijks basisvolume? Klik dan hier.

Met vriendelijke groeten,

Telenet
Dit is een automatisch bericht. Antwoorden hierop worden niet verwerkt. Hebt u nog vragen? Neem alvast een kijkje op onze Online Support site
op 90% krijg je ook al een mail, je vliegt er dan uit.. Als je dan belt naar de klantendienst zeggen ze dat je teveel surft, dat je je teller wat meer in de gaten moet houden..

Ik ben deze mail kotsbeu. De kinderen begrijpen het ook niet, ze mogen blijkbaar maar beperkt het net gebruiken ( en dit anno2013)
Ik wil niet continu een teller consulteren , heb wel wat beters te doen...

betaal nu 25€, internet only, moet naar 66€ om deze melding kwijt te raken en dan nog. Dit heb ik er niet voorover.

Dit zijn toch oneerlijke praktijken. Ik betaal toch een maandabo. Als ik de krant lees, mag ik deze toch ook gans de dag lezen, en moet ik 's middags niet stoppen.

Dit moest me toch even van het hart
2Flip
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

Ik zou eerst eens analyseren wie/wat instaat voor het verbruik, want 100GB is natuurlijk ook niet niks.
Surft er misschien iemand mee op jullie wifi? Of wordt er dan echt veel gedownload?

Youtube verbruikt per minuut ongeveer 10mb voor 360-420p video's, en ongeveer 180mb voor 1080i. Bijgevolg kan je "maar" 560 minuten in High-Def kijken, dan gaat het natuurlijk snel.
Mensen die enkel wat mails lezen en sites bezoeken komen hier zeker niet aan.
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

lucdec schreef:Dit zijn toch oneerlijke praktijken.
Jij hebt een formule gekozen met een vaste limiet... ik zie niet in wat daar oneerlijk aan is ?

Je electriciteit, je water, je gas, je telefoon, ... kan je toch ook niet gans de dag laten openstaan ?
lucdec schreef:Ik wil niet continu een teller consulteren , heb wel wat beters te doen...
Tja, dan zal je moeten uitkijken naar een formule die geen beperkingen heeft... maar blijkbaar wil je voor het kleinste bedrag op de eerste rij zitten :roll:
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

lucdec schreef: Dit zijn toch oneerlijke praktijken. Ik betaal toch een maandabo. Als ik de krant lees, mag ik deze toch ook gans de dag lezen, en moet ik 's middags niet stoppen.
Je betaalt een maandabo met VAST volume. Als je krant uit is zal je, om meer nieuws te lezen, extra moeten betalen voor een nieuwe krant :roll:

Als je bij de slager 100 gr hesp koopt en je hebt meer nodig ga je toch ook extra moeten betalen hoor.
Kijk eens waar je verbruik zit, of je kan zorgen dat het iets minder kan en zo niet kijk je uit naar iets anders (de wereld is groter dan telenet alleen).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Je kan ook gewoon dit abonnement behouden en gewoon volume bijkopen (aka gigabytes bijkopen) als je die melding krijgt. Dit doe je via mijn.telenet.be

Wat linkjes
http://klantenservice.telenet.be/conten ... -bestellen
http://klantenservice.telenet.be/conten ... en-uit-aan
http://klantenservice.telenet.be/conten ... -te-volgen
http://klantenservice.telenet.be/conten ... e-snelheid

Of je kan naar een andere provider gaan en kijken of het gras daar groener is. It's up to you...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
lucdec
Premium Member
Premium Member

r2504 schreef:
lucdec schreef:Dit zijn toch oneerlijke praktijken.
Jij hebt een formule gekozen met een vaste limiet... ik zie niet in wat daar oneerlijk aan is ?
Je electriciteit, je water, je gas, je telefoon, ... kan je toch ook niet gans de dag laten openstaan ?
lucdec schreef:Ik wil niet continu een teller consulteren , heb wel wat beters te doen...
Tja, dan zal je moeten uitkijken naar een formule die geen beperkingen heeft... maar blijkbaar wil je voor het kleinste bedrag op de eerste rij zitten :roll:
Overal in Europa worden abonnementsformules gemaakt op snelheden, niet op volumes.
Ik wil zeker niet op de eerste rij, 30mbit/s is meer dan ik verlang. Maar ik wil het net wel een maand lang kunnen gebruiken, zonder al die ambetantigheden, that's all I want.

Je vergelijking met elek en water is te gek voor woorden.
De databits die ik versluis, zijn niet afkomstig van Telenet. Zij hebben daar minimale inbreng/kost aan. Hun router of coaxkabel zal heus niet meer verslijten hoor
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

lucdec schreef:De databits die ik versluis, zijn niet afkomstig van Telenet. Zij hebben daar geen enkele inbreng/kost aan.
Dus de hoeveelheid data die mensen verplaatsen heeft geen invloed op de kosten die Telenet of een andere provider moet maken?
Hoe kortzichtig kan je zijn :x .

Trouwens voor zowel electriciteit als gas betaal je een netvergoeding om de electriciteit of het gas te verplaatsen.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

U kan eventueel overwegen om van internetprovider te veranderen,als de mogelijkheid er is (aansluitbaarheid VDSL controleren)U zal dan zeker aan snelheid inleveren,maar het volume probleem nooit meer hebben.Men mag niet uit het oog verliezen dat volume blokken verkopen absoluut de meest winstgevende bezigheid is.Heeft U vaste Tel? en van wie heeft U tv?
Laatst gewijzigd door fluppie 20 sep 2013, 10:56, in totaal 1 gewijzigd.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Je betaalt voor 100GB en krijgt 100GB. Wil je meer dan betaal je meer (en ja, 100GB is weinig daarom dat ik geen abo met een limiet wil).

Ik snap het niet dat je hierover klaagt, het is niet dat je bedrogen bent (tenzij wat door jezelf). Je kan ook klagen over de snelheid van je abo want door sneller te surfen "verslijt" de kabel ook niet meer :roll:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Tja pay peanuts, get monkeys.
Overigens wil ik dat wel eens gestaafd zien wat je zegt van "de overige europese landen" etc...

Telefonie = EDPnet + OVH
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

fluppie schreef:U kan eventueel overwegen om van internetprovider te veranderen,als de mogelijkheid er is (aansluitbaarheid VDSL controleren)U zal dan zeker aan snelheid inleveren,maar het volume probleem nooit meer hebben.Men mag niet uit het oog verliezen dat volume blokken verkopen absoluut de meest winstgevende bezigheid is.Heeft U vaste Tel? en van wie heeft U tv?
Voor 25 EUR lijkt het me in België toch niet mogelijk om onbeperkt internet te hebben zonder zwaar in te boeten aan snelheid. Als je op ADSL gaat misschien, maar dat lijkt me echt geen optie.

In ieder geval lees ik dat er dus meerdere gebruikers zijn, op zich is tegenwoordig 100GB echt haast niks meer dan. Eens gamen, Youtuben, film en of muziek downloaden,...

De vergelijking met een krant gaat toch niet op. De krant die je koopt kan je inderdaad een onbeperkt aantal keren lezen (als we geen rekening houden met papierkwaliteit doorheen de jaren) maar de informatie die er in staat wordt niet vernieuwd en blijft gedurende heel die periode bijzonder beperkt tot die specifieke datum van aankoop. De informatie die je dus krijgt zou je kunnen vertalen in GB's, en dus voor wat je koopt die dag blijft uw aantal GB voor eeuwig of toch zolang de krant meegaat beperkt.

Als ik zelfs even zou ver zou gaan om te gokken, dan is een volledige krant met foto's, reclame,logo's en tekst waarschijnlijk nog geen 100MB groot.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Voor iets van een 35 euro heb je bij Belgacom 150 GB/maand, misschien is dit een optie?

Telefonie = EDPnet + OVH
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Of Belgacom Internet Start van 25 EUR met unlimited volume pack van 7.50 EUR...
lucdec
Premium Member
Premium Member

Ik ben de topicstarter,

OK, blijkbaar sta ik met mijn ergernis alleen, maar die is met deze gespuid, en is de meerderheid hier een andere mening toegedaan, en .... de meerderheid heeft altijd gelijk.

1 ding staat ook vast : meer geld hoeven ze door deze manier van werken van mij niet te verwachten. Ik reken nog om in Bfrank, en 1000 frank per maand om wat te mogen surfen is goed betaald. Dan doen we het de rest van de maand maar zonder, het ging vroeger ook...

aan alle anderen met de tips, neen ik kan enkel adsl 2mbit/s krijgen op het koperpaar, geen vdsl, anders was ik al lang weg hoor.
Maar een metertje in de gaten houden om wat te kunnen surfen zal nooit aan mij besteed zijn, daarvoor ben ik al wat te oud gegroeid om mij met zoiets onnozels bezig te houden :-D Telenet moet dringend toch wat volwassen worden :-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

lucdec schreef:OK, blijkbaar sta ik met mijn ergernis alleen
Goh, er zijn al genoeg discussies geweest over "volume"... maar in jou geval heb je duidelijk gekozen voor een formule met een VASTE limiet.
lucdec schreef:daarvoor ben ik al wat te oud gegroeid om mij met zoiets onnozels bezig te houden
Blijbaar nog niet volwassen genoeg om te begrijpen dat meer data versturen meer investeringen (kleinere nodes, nieuwe modems, andere routers, grotere interconnecties, ...) vraagt van Telenet en hier dus ook een duurdere prijs aan vast hangt. Of dacht je dat TN nog altijd hetzelfde routertje gebruikt zoals enkele jaren geleden ?
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Het is allemaal te zien wat je doet met je computer uiteraard en hoevaak je het internet gebruikt. Het abonnement dat jij hebt is het abonnement bij uitstek voor mensen die dagelijks hun mail lezen en wat rond surfen. Uiteraard van zodra je youtube filmpjes gaat kijken, VOD op je pc gaat doen en dergelijke meer, dan gaat het dataverbruik er snel door.

Je kan mss denken om telelimit (http://telelimit.be/) te installeren?

Telefonie = EDPnet + OVH
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Effe aan de TS:

Wel een beetje triest dat je je gal komt spuwen omdat je op de 20ste een herinnering krijgt dat je tot de 21ste even langzamer moet werken via internet terwijl de fout in dit geval bij jezelf ligt. Wil je niet meer uitgeven? Prima, maar denk dan eens aan wat je zelf kan doen om dit te voorkomen.

Met hoevelen zitten jullie op internet, Hoeveel toestellen willen op internet en wat word er zoal gedaan met je internet verbinding? Eens je dat weet ben je al een stap vooruit en kan je maatregelen treffen daartegen. Je kan bijvoorbeeld indien je een aparte router gebruikt en dit mogelijk is:

- De zwaarste downloader een snelheidsbeperking geven (wat denk ik de makkelijkste mogelijkheid is).

- Gewoon de snelheid globaal beperken naar 10 a 20 Mb voor iedereen (niet de populairste, maar werkt wel).

- Elke pc een individuele download limiet toekennen (meer werk, maar veruit de beste oplossing).

Er zijn tal van mogelijkheden, maar je moet het wel effe willen doen natuurlijk want ik weet niet direct hoe de snelheden liggen eens je over je limiet heen bent.

*Aangepast wegens geen rode, groene of gele uren*
Laatst gewijzigd door PumbaaH 20 sep 2013, 14:17, in totaal 1 gewijzigd.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

rode/gele/groene uren zijn toch niet van toepassing op die abo's met een limiet? Enkel nachtsurfen dacht ik?

Telefonie = EDPnet + OVH
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Idd Krisken, de 'kleurboek' is niet van toepassing op vaste volumes. Traffic shaping wel, maar dat doet er hier niet toe.
lucdec
Premium Member
Premium Member

Allemaal goed bedoeld hoor van jullie, maar:
PumbaaH schreef:Effe aan de TS:

Wel een beetje triest dat je je gal komt spuwen omdat je op de 20ste een herinnering krijgt dat je tot de 21ste even langzamer moet werken via internet terwijl de fout in dit geval bij jezelf ligt. Wil je niet meer uitgeven? Prima, maar denk dan eens aan wat je zelf kan doen om dit te voorkomen.

Met hoevelen zitten jullie op internet, Hoeveel toestellen willen op internet en wat word er zoal gedaan met je internet verbinding? Eens je dat weet ben je al een stap vooruit en kan je maatregelen treffen daartegen. Je kan bijvoorbeeld indien je een aparte router gebruikt en dit mogelijk is:

- De zwaarste downloader een snelheidsbeperking geven (wat denk ik de makkelijkste mogelijkheid is).

- Op de rode en gele uren de snelheid beperken naar 10 of 15 Mb en vanaf de groene uren iedereen voluit laten gaan (ik denk niet dat iemand daarvan veel gaat merken).

- Elke pc een download limiet toekennen (meer werk, maar veruit de beste oplossing).

Er zijn tal van mogelijkheden, maar je moet het wel effe willen doen natuurlijk want ik weet niet direct hoe de snelheden liggen eens je over je limiet heen bent.

pffff.. klinkt allemaal zo vermoeiend. Ik wil gewoon kunnen surfen, en m'n 2 kinderen ook.

@Krisken

Als m'n kinderen al geen youtube meer mogen kijken, waarmee zijn we dan eigenlijk nog mee bezig, anno 2013
r2504 schreef:Blijbaar nog niet volwassen genoeg om te begrijpen dat meer data versturen meer investeringen (kleinere nodes, nieuwe modems, andere routers, grotere interconnecties, ...) vraagt van Telenet en hier dus ook een duurdere prijs aan vast hangt. Of dacht je dat TN nog altijd hetzelfde routertje gebruikt zoals enkele jaren geleden ?
Ik denk zonder overdrijven, dat 1 reclamecampagne a la rex en rio meer dan volstaat om alle gebruikers levenslang fup te geven. Los nog van al hun ingewikkelde algoritmes om dat metergedoe in stand te houden en te onderhouden. en het extra bemannen van hun helpdesk omdat het weeral een keer fout gelopen is met
mensen af te blokken die over hun gruwelijk achterhaalde limiet gaan.

Nu wil ik echt niet meer reageren.... jullie mogen gelijk hebben, maar ik denk er toch het mijne van...
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

lucdec schreef: betaal nu 25€, internet only, moet naar 66€ om deze melding kwijt te raken en dan nog. Dit heb ik er niet voorover.
Of 55,66€ voor een Business Fibernet M.
500GB en 80/6Mbps

http://business.telenet.be/nl/small/int ... fibernet-m
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Meningen kunnen verschillen maar dit lijkt toch iets onredelijker en voor één keer kan ik Telenet geen schuld geven. Behalve dan om een 'lage' limiet zoals 100GB te geven, maar er zijn er genoeg die daarmee toekomen.

Als je u echt niet kan voorstellen hoe het komt dat je zoveel gebruikt, zou ik eens kijken naar u wifi instellingen/beveiliging indien je wifi gebruikt en evt of er niemand bijvoorbeeld torrents download thuis, en dan bijvoorbeeld het programma niet volledig afsluit na finaliseren van download en zo het bestand nog continu uploadt.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

ddd schreef:
lucdec schreef: betaal nu 25€, internet only, moet naar 66€ om deze melding kwijt te raken en dan nog. Dit heb ik er niet voorover.
Of 55,66€ voor een Business Fibernet M.
500GB en 80/6Mbps

http://business.telenet.be/nl/small/int ... fibernet-m
Da's op zich een schitterende optie, deed dit ook en verhelpt veel 'problemen' die je met Telenet kan hebben. Maar ik denk dat dat nu niet de oplossing is, aangezien het uit principe niet meer mag kosten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

lucdec schreef:pffff.. klinkt allemaal zo vermoeiend. Ik wil gewoon kunnen surfen, en m'n 2 kinderen ook.
Ik wil zoveel zonder er veel voor te betalen... maar zo werd de wereld niet. Misschien geen slecht idee om je kinderen dit ook eens duidelijk te maken... zij zullen in de toekomst nog meer dan wij ooit moeten leren omgaan met schaarste !
lucdec schreef:Ik denk zonder overdrijven
Moest het allemaal maar zo eenvoudig zijn... straffe uitspraken trouwens van iemand die enkele post hierboven duidelijk aangeeft totaal niet te begrijpen wat de impact is van meer volume op het ganse netwerk (van straat to interconnectie niveau). De coax verslijt toch niet meer dacht hij, en hij leefde onbezonnen verder :roll:
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

lucdec... Niemand zegt dat je niet het jouwe ervan mag denken.... maar het feit is dat ALS jullie gewoon zouden surfen je nu hier niet zou zitten klagen... dus jij of je kids doen veel meer dan gewoon surfen of iemand lift mee op je verbinding zoals eerder al is vermeld.... maar je zegt zelf zojuist dat je liever niks wenst ertegen te doen wegend te vermoeiend.... dus waarom kom je dan klagen terwijl je eigenlijk op voorhand kon weten dat niet veel mensen je mening zouden delen?

Je opmerking over ISP's klopt daarentegen wel, maar je vergeet een heel belangrijk iets en staaft het evenmin. Er zijn heel veel ISP's die tegenwoordig zonder limieten werken. KPN in Nederland bijvoorbeeld.... daar kan je een verbinding krijgen voor 26 euro limietloos..... maar je snelheden zijn wel beperkt tot 8 down en 1 up.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

je kan altijd die berichtgeving uitzetten en verder surfen op smalband. die berichtgeving stoort je dan niet, maar wel de gevolgen. Dit kan op de "mijn telenet" pagina.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Dus, je hebt een 'probleem', je post dat hier op het forum, er worden 'oplossingen' aangereikt en je doet er niks mee.... rare jongens. :eek:

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

lucdec schreef: @Krisken

Als m'n kinderen al geen youtube meer mogen kijken, waarmee zijn we dan eigenlijk nog mee bezig, anno 2013
DAFUQ????
Waar in godsnaam heb ik gezegd dat je kinderen geen youtube meer mogen kijken? Ik probeerde je juist aan je verstand te krijgen dat youtube nu eenmaal een bandbreedteslurper is! Ik heb geen flauw idee van de leeftijd van jou en jouw kinderen maar als je spreekt over jezelf en 2 kinderen dan noem ik dit een modaal gezin in België. En een modaal gezin met één of twee volwassenen en 2 studerende kinderen loopt nu eenmaal snel tegen die limiet aan van 100GB/maand. Zeker als er youtube tussen zit, wat mp3's downloaden, wie weet wat films downloaden etc.

Als je tank leeg is van je wagen, ga je ook klagen bij jouw pompbediende dat dit anno 2013 toch niet meer kan en dat anno 2013 het nu eenmaal normaal is dat we overal de auto heen nemen?

Nogmaals : pay peanuts, get monkeys...

Telefonie = EDPnet + OVH
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

TS geeft hier (voorlopig toch nog) het topje van de ijsberg te zien. Wacht maar tot netflix, bhaalu, stievie, e.a. hun datastreams op de goegemeente loslaten... :-)

Nogmaals : pay peanuts, get monkeys... dixit krisken!
Geliefde uitspraak ook van Herman Decroo, alhoewel ik er niet zo zeker van ben dat daar geen apen werkzaam zijn :wink:
Laatst gewijzigd door wied 20 sep 2013, 16:20, in totaal 1 gewijzigd.
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Als we eerlijk zijn is 100GB niet meer van deze tijd (zowel voor bgc start als voor basicnet), Als ik het goed voor heb is de whop ook maar 100GB en gevoelig duurder. En de whoppa 150, dus als je vooral in de dag naar youtube en dergelijke kijkt dan sta je even ver met nog een hoger bedrag. Ik snap de frustraties van de TS.
Is VDSL2 geen optie bij u? 24.95 (+7.5? voor ongelimiteerd en gene zever?)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Als ge 'gewoon' gebruik wilt moet ge ook een 'gewoon' abonnement nemen, geen "mini" "start" of "baby" abonnement... dat is een abonnement voor "alleenstaanden" en niet voor gezinnen met kinderen :roll:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

TiTanium schreef:Als we eerlijk zijn is 100GB niet meer van deze tijd
Dat is een andere discussie die we al meermaals gevoerd hebben (trouwens ik zat deze maand aan zo'n 24 GB met twee personen... maar we downloaden dan ook geen films), feit blijft dat de TS (bewust hoop ik) gekozen heeft voor een goedkope instap formule met een duidelijke vaste limiet.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Inderdaad is een andere discussie, maar met de groei van tablets, smartphones en hun mogelijkheden tot media content zorgen er ook voor dat de limieten er sneller zijn.
Maar ik zou in zijn plaats voor 7.5e meer de maand gewoon de ongelimiteerde oplossing nemen van BGC. Indien aansluitbaar op VDSL2. "Basic" internet is alleen voor mensen die wat online kranten lezen en mailtjes lezen.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

TiTanium schreef:"Basic" internet is alleen voor mensen die wat online kranten lezen en mailtjes lezen.
Vergeet niet dat we het enkele jaren geleden het met veel minder deden (en dat lukte ook voor de meeste "normale" gebruikers)... en als je volgens mij geen films download zal je er ook niet snel tegenaan lopen.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

r2504 : voor surfen/mailen is dit ruim voldoende. Maar met kinderen is dit te weinig. Maar niet iedereen heeft kinderen, dusja...

Telefonie = EDPnet + OVH
wied
Elite Poster
Elite Poster

zo is dat! Ik doe al jaren met 2GB/maand van base/MV of GC. Het enige wat ik mis is youtube afspeuren naar jazzmuziek... :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

krisken schreef:Maar met kinderen is dit te weinig.
Dat hangt af wat je kinderen doen (en als ouder heb je hier dan ook een zekere verantwoordelijkheid)... enkele dagen geleden was ik nog bij iemand voor een probleempje met hun Playstation en ook zij hadden maar iets van een 45 GB verbruikt (gebruikten ook Youtube en downloaden zelfs af en toe een film). Zomaar concluderen dat iedereen met kinderen nood heeft aan meer dan 100 GB is dus zeker niet correct.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

wied schreef:zo is dat! Ik doe al jaren met 2GB/maand van base/MV of GC. Het enige wat ik mis is youtube afspeuren naar jazzmuziek... :-(
Ha, en ik die dacht dat ik de enige zot op deze planeet was die het met 2GB moest stellen. :-D
Voor 158 euro per jaar internet + onbeperkt bellen.
Ze kunnen mij alvast niet betichten van het backuppen van films en elke maand ne whoppa steak gaan eten met de uitgespaarde tijd...
wied
Elite Poster
Elite Poster

welkom soulmate, ik begrijp uiteraard je standpunt! Enkel dat "onbeperkt bellen" is me niet duidelijk :-)
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

r2504 schreef:
krisken schreef:Maar met kinderen is dit te weinig.
Dat hangt af wat je kinderen doen (en als ouder heb je hier dan ook een zekere verantwoordelijkheid)... enkele dagen geleden was ik nog bij iemand voor een probleempje met hun Playstation en ook zij hadden maar iets van een 45 GB verbruikt (gebruikten ook Youtube en downloaden zelfs af en toe een film). Zomaar concluderen dat iedereen met kinderen nood heeft aan meer dan 100 GB is dus zeker niet correct.
Is ook allemaal te zien hoe oud ze zijn hé. Uiteraard is het geen wetenschappelijke conclusie dat iedereen met kinderen meer dan 100GB er door jaagt. Het is mijn persoonlijke ondervinding voornamelijk...

Telefonie = EDPnet + OVH
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”