eID 'Mijn dossier'

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
proz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 52 keer

Als ik op http://my.belgium.be/login.html?locale=nl inlog met een eID-lezer en dan mijn dossier aanklik (https://mijndossier.rrn.fgov.be/?locale=nl), kloppen de gegevens bij de sectie 'Beroep' niet. De laatste aanpassing dateert van 2003 ?! is dat bij nog mensen het geval?
Dat is enorm lastig want als ik een uittreksel uit het strafregister (=bewijs van goed gedrag en zeden) moet voorleggen, wordt het beroep op het uittreksel vermeld en dit komt niet overeen met mijn huidige job.

Dus ik moet naar de gemeente om een aanpassing te vragen ... toch makkelijk zo'n eID. Een koppeling met de database van de VDAB is misschien wenselijk ... Dat wordt een dubbele opdracht voor de ambtenaar burgerlijke stand: aanpassing doorvoeren (wat ze waarschijnlijk nog nooit gedaan hebben) én een attest afdrukken. Ik zal dus een tijdje mogen wachten.

De informatie "beroep" vermeldt de activiteit waaruit een persoon zijn voornaamste bestaansmiddelen put.

Algemeenheden.
De informatie beroep wordt opgenomen in code en betreft enkel het hoofdberoep.

Het beroep wordt weergegeven met uitsluiting van elke aanduiding betreffende de eventuele werkgever of de plaats waar die activiteit wordt uitgeoefend.

De gemeente mag de juistheid betreffende het beroep niet nagaan, maar dient ter voorkoming van misbruiken ondermeer bij vrije beroepen, waarvan de titel is beschermd door de wet, de overlegging van een officieel stuk ter zake te eisen. Zo ook moet de gemeente, onverwijld het bevolkingsdossier aanpassen, wanneer een openbaar bestuur mededeelt dat een van zijn personeelsleden niet langer van zijn diensten deel uitmaakt.
ikkejonge
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

De categorie beroep wordt inderdaad ingevuld door de dienst bevolking van de gemeente. Normaliter is dit hetgene wat de wijkagent heeft ingevuld bij controle domicilie. Zaak is van dit best ruim te houden genre bediende, arbeider of zelfstandige, ambtenaar. Nu heb ik maar zelden geweten dat een overheidsinstantie bij een bewijs van goed gedrag en zeden moeilijk doet over de invulling van het beroep.
Just enjoy life and don't whine about it.
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 98 keer

Het gegeven beroep behoort niet (meer) tot de primaire gegevens in het rijksregister. In de praktijk wordt het daarom ook niet meer bijgewerkt en is ook de juridische waarde ervan nihil. Wijkagenten en bevolkingsambtenaren vragen dat zelfs niet meer.
M.a.w. niet van aantrekken.

bron: ikzelf, ambtenaar lokaal bestuur
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Die lijst van beroepen waar ik uit kon kiezen was zodanig beperkt dat er niks was dat in de buurt kwam. Ik heb denk ik "Programmeur" staan. Hoe juck klinkt dat :D
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik heb "bediende" opgegeven toen ik begon te werken, en ben "bediende" gebleven tot aan mijn pensioen :-) .
Nooit last mee gehad.

Wat het "bedienen" betreft, heb ik het gevoel dat ik nu nog véél meer "bediende" ben, dan toen ik nog werkte ...
Heb nu wel een andere baas :-(
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Bierbrouwer of biersteker dan kan ook :-)
Victory Not Vengeance
proz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 52 keer

philippe_d schreef:Ik heb "bediende" opgegeven toen ik begon te werken, en ben "bediende" gebleven tot aan mijn pensioen :-) .
Nooit last mee gehad.
Ik heb dat ook opgegeven en gekregen.
Het gegeven beroep behoort niet (meer) tot de primaire gegevens in het rijksregister. In de praktijk wordt het daarom ook niet meer bijgewerkt en is ook de juridische waarde ervan nihil.
Bedankt voor de info. De juridische waarde kan nihil zijn, maar op een uittreksel uit het strafregister staat wel nog steeds het beroep vermeld.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”