Telenet verhoogt uploadsnelheden (was: Telenet Whop ...)

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
barttech
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 aug 2013, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

Zo als deze

Tarieven

Corparate Fibernet stemt u af op uw maat. De prijs is afhankelijk van de down- en upstreamsnelheid die u kiest, de gegarandeerde bandbreedte en de capaciteit van de back-uplijn.

Enkele voorbeelden

Corporate Fibernet (down/up) + Gegarandeerde bandbreedte + VDSL back-up (down/up) Prijs per maand
60/6 Mbps 10/1 Mbps € 220
120/10 Mbps 20/2 Mbps € 295
120/10 Mbps 30/6 Mbps € 310
120/10 Mbps 5 Mbps 30/6 Mbps € 605

Alle prijzen zijn excl. btw en zonder router en opties. Wijzigingen voorbehouden.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Barttech,

Dit als mogelijk alternatief op fibernet XL die ik nu reeds bezit.

De corporates zijn te duur en niet echt van toepassing op mij: ik dacht echter meer in de richting van de Business Fibernet L of Business Fibernet XL - omdat je daarmee tenminste een meer "acceptabel" volume zal kunnen gaan verzetten zonder dat ik moet gaan schedulen of moet kijken op welke uren ik download vanaf 23/9 volgens de berichtgeving hier op userbase.

+ mijn vrouw streamt ook nogal vaak video vanaf youtube voor de dochter van 16 maand ... (en dat loopt ook snel op)

De uptime is bij telenet tot op heden nooit echt een groot probleem geweest voor mij. Die paar keer dat de boel eruit lag op die >10 jaar is het altijd vrij snel opgelost geweest en heb ik veel minder miserie gehad dan bij de VDSL providers.

Voor mij zou telenet eerder een fibernet XXL mogen introduceren ;) e.g. 150/8 (of zelfs iets hogere upstream) met 2-5TB trafiek, maar zonder een nood voor een A helpdesk of fixed IP en dergelijke ...

Prijs ergens tussen beide in uiteraard...
Afbeelding
wyvernshill
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 okt 2006, 12:05

Ik kan mis zijn, maar ik had een fibernet abonnement met 60 Mb/s download, en ik had een limiet van 250 GB tot 750 GB.

Ik merk nu bij de overgang naar Whoppa dat ik plots niet meer 250 GB kan downloaden tijdens de "dag", maar slechts 150 GB mag downloaden.
Is dit ook aangepast, of zal dit mettertijd wat uitbalanceren ?

Ik kijk constant youtube en amuseer me met het afhalen van zowat elke linux distro + ik heb de gewoonte om mijn steamgames te desinstalleren (te weinig plek), ik moet dus regelmatig spellen opnieuw afhalen.
Op die manier zit ik onmiddellijk aan mijn limiet.

Maw ik kan 40% minder downloaden dan voorheen of was dit vroeger ook maar 150 GB ??
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

wyvernshill schreef:Ik kan mis zijn, maar ik had een fibernet abonnement met 60 Mb/s download, en ik had een limiet van 250 GB tot 750 GB.


Ik ben vrij zeker dat je mis bent, want de bovengrens is 5x de ondergrens. Het was (en is) dus tussen 150 GB en 750 GB.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

wyvernshill schreef:Ik amuseer me met het afhalen van zowat elke linux distro. Op die manier zit ik onmiddellijk aan mijn limiet.


Misschien moet je ook eens kijken wat zinvol is...

wyvernshill schreef:ik heb de gewoonte om mijn steamgames te desinstalleren (te weinig plek), ik moet dus regelmatig spellen opnieuw afhalen.


Of 50 euro uitgeven aan een nieuwe harddisk.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Ghohja, dat deed ik toch ook, mijn Steam games herinstalleren. Geen haar op mijn hoofd dat er aan dacht mijn SSD te vervangen door een HDD. En installeren op een externe doe ik ook liever niet. Maar men nieuwe laptop heeft plaats voor 2 schijven dus heb ik dat "probleem" nu minder.
Janic
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 jan 2011, 19:16
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Ik wacht nog steeds op een aankondiging voor een nieuw abbo.
de 150mbit abbo's kunnen niet meer aangekocht worden. Er moet toch iets in de plaats komen.
160/8 of 200/10
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Janic,

150Mbit wordt officieel op een aantal producten aangeboden vanaf eind september. Bestaande gebruikers met een (consumer) fibernet XL hadden dit reeds.

O.a. een aantal van de business abo's zullen dan zowel in download als upload snelheid stijgen - maar ook de toegestane trafiek zou omhoog gaan vanaf 23/9. Hiervoor betaal je natuurlijk wel meer dan de consumerabonnementen.

Trouwens: blijkbaar kan je je trafficverbruik meenemen naar volgende maand als je dit niet hebt opgebruikt bij de business abo's (volgens een mail die ik van telenet zelf ontving tenminste).

Zie ook:
http://userbase.be/nieuws/isp/1017-tele ... f-23092013
Afbeelding
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

wyvernshill schreef:Ik kijk constant youtube en amuseer me met het afhalen van zowat elke linux distro

Hopelijk download je dan van een mirror zoals die van belgacom. Want als je rechtstreeks download bij de ontwikkelaars zoals canonical of debian verspil je hun bandbreedte en jaag je hen onnodig op kosten.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
thai2000
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 31 mei 2012, 17:04
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer

Ik weet niet waarom de Topic starter vermeld dat dit stiekem zou gebeuren.
Dat nieuws wisten de meesten al wel .
thai2000
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 31 mei 2012, 17:04
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer

MClaeys schreef:Zakelijke klanten kunnen een lijn net zo goed dichtsleuren zoals de gewone consumenten, zo niet beter. Vroeger was het op school veel zever met de Telenet lijn, omdat de school er voor zorgde dat redelijk wat buren slecht konden internetten. Eerst opgelost door de computerlessen minder tegelijk te gebruiken, nadien heeft Telenet het opgelost op geen idee welke manier. (Spreek wel al over heel wat jaren terug nu natuurlijk)



Bij mijn Fibernet 120 staat bij de telemeter een verbruik tussen 150 en 750 GB.. ik heb eens een test gedaan en zeer veel binnengehaald.
Ik had +/- 650 gb gedownload en had nog altijd de volledige snelheid.
Snap echt niet waarom er hier verkondigd word dat je bij Telenet maar 150 GB per maand kan downloaden.
BGC zegt ook bij hun sms .. onbeperkt , maar als je dan in hun kleine lettertjes gaat lezen zie je dat daar staat dat ze een verbruik tot 5000 sms normaal vinden.
Dat is toch ook niet onbeperkt.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

@ thai2000

BGC vindt sinds juni 10.000 sms/maand normaal. :wink:
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

je hebt nog de volle snelheid omdat smalband niet aktief stond. vanaf 16 uur op woensdag (vandaag) zal het niet meer zo snel gaan.
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Het is idd een goede stap vooruit maar toch blijft de upload door beide providers toch zeer laag als je ff rondkijkt bij andere landen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

thai2000 schreef:Ik weet niet waarom de Topic starter vermeld dat dit stiekem zou gebeuren.
Dat nieuws wisten de meesten al wel .

Dat was de titel van het artikel via de link en het belangrijkste nieuws was de nieuwe snelheid die we gaan krijgen, wat totaal nog niet geweten was ! ;)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Rke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 nov 2006, 23:35
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Al iemand in Limburg (infrax) die de uploadverhoging al heeft gekregen na reboot van de modem?
Bij mij is nog altijd maar 1 blauwe led te zien bij de upload trouwens...


Sent from my iPad using Tapatalk
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Nope, reset gisteren geprobeerd.
Ook maar 1 blauw ledje
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Is trouwens al vermeld geweest (interne bron) in het topic dat ze de update gingen uitrollen in het netwerk vanaf 28/08 ...
niemand zegt dat je dan 2 blauwe leds zal hebben, vermoedelijk blijft het bij 1 blauw maar wel een upload verhoging.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Denk dat die 2 blauwe leds ook geen garantie geven tot hogere snelheid? Ik heb die 2 blauwe leds wel al enkele dagen nu (na restart), maar mijn upload snelheid blijft gelijk
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

thai2000 schreef:
MClaeys schreef:Zakelijke klanten kunnen een lijn net zo goed dichtsleuren zoals de gewone consumenten, zo niet beter. Vroeger was het op school veel zever met de Telenet lijn, omdat de school er voor zorgde dat redelijk wat buren slecht konden internetten. Eerst opgelost door de computerlessen minder tegelijk te gebruiken, nadien heeft Telenet het opgelost op geen idee welke manier. (Spreek wel al over heel wat jaren terug nu natuurlijk)



Bij mijn Fibernet 120 staat bij de telemeter een verbruik tussen 150 en 750 GB.. ik heb eens een test gedaan en zeer veel binnengehaald.
Ik had +/- 650 gb gedownload en had nog altijd de volledige snelheid.
Snap echt niet waarom er hier verkondigd word dat je bij Telenet maar 150 GB per maand kan downloaden.
BGC zegt ook bij hun sms .. onbeperkt , maar als je dan in hun kleine lettertjes gaat lezen zie je dat daar staat dat ze een verbruik tot 5000 sms normaal vinden.
Dat is toch ook niet onbeperkt.

Waar vermeld ik dat dan in die quote :? ? Of zelfs in een bericht hier in dit topic :? ? Ik zeg alleen dat voor de business klanten dezelfde regels tellen als voor de home users en dus geen "echt onbeperkte" limiet hebben. Vrij downloaden dus. En dat wil zeggen een limiet tussen weet ik veel welke gigabytes. Of die gigabytes voldoende zijn moet een gebruiker zelf uitmaken, toch? Een reactie op de vraag daarboven dus.

Ik heb unlimited bij Scarlet, geen idee of er een harde limiet op staat. Ik ben hem nog niet tegen gekomen en zolang ik hem niet tegenkom klaag ik niet. Ik weet tegenwoordig zelfs mijn verbruik niet, aangezien je bij Scarlet niet meer kan terugkijken naar deze cijfers (voor de leute eens gekeken, tussen 5/08 en nu zit ik aan 90GB). Moest ik nu bij Telenet zitten en ik zou mijn limiet niet tegenkomen dan zou ik ook niet klagen (kan het niet zeggen, zit niet bij Telenet). Blijkbaar zijn er toch voldoende mensen die de limiet tegenkomen, anders zou er zo geen spel van gemaakt worden. Ze maken het dan ook nogal "ingewikkeld" voor de mensen die wel op hun limiet letten met een uurrooster in 3 kleuren + van vrij downloaden te spreken (en mensen kijken vaak niet verder dan een fancy naam).
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

svermassen schreef:Nope, reset gisteren geprobeerd.
Ook maar 1 blauw ledje

Blauwe leds geven enkel een indicatie voor chanelbonding, niet voor verhoging. Bij mijn zijn deze reeds aktief, maar geen snelheid verhoging
Janic
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 jan 2011, 19:16
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Stormlord schreef:Janic,

150Mbit wordt officieel op een aantal producten aangeboden vanaf eind september. Bestaande gebruikers met een (consumer) fibernet XL hadden dit reeds.

O.a. een aantal van de business abo's zullen dan zowel in download als upload snelheid stijgen - maar ook de toegestane trafiek zou omhoog gaan vanaf 23/9. Hiervoor betaal je natuurlijk wel meer dan de consumerabonnementen.

Trouwens: blijkbaar kan je je trafficverbruik meenemen naar volgende maand als je dit niet hebt opgebruikt bij de business abo's (volgens een mail die ik van telenet zelf ontving tenminste).

Zie ook:
http://userbase.be/nieuws/isp/1017-tele ... f-23092013


Ja maar je kunt op dit moment geen 150mbit abbo meer aanvragen bij telenet. Ofwel brengen ze iedereen van whoppa naar 150mbit ofwel bieden ze een nieuwe abbo aan.
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Janic,

het klopt dat je momenteel geen (consumer) fibernet XL kan bestellen - maar van de business fibernet XL hebben ze al aangekondigd dat ze die gaan optrekken tot 150/8 eind september (23/9), dus eigenlijk kan je dat al wel - al hangt daar natuurlijk een prijskaartje aan vast. Deze formule zou ook worden upgegrade van 2TB traffic included naar 5TB traffic included - maar daar zie ik nog geen "officiële" bevestiging van. Met de corporate formules kan je nu trouwens ook al naar 10Mbit upload bijvoorbeeld, maar mits een stevig prijskaartje.

Het maandelijks resterende volume zou ook overdraagbaar zijn naar volgende maand als er volume overblijft (zegt een marketing mail van telenet zelf tenminste).

De vraag is of ze wel een consumerformule (mass market) met 150 willen aanbieden op dit moment, of whoppa gewoon upgraden naar 120/6 en het daar voorlopig bij zal blijven...
Afbeelding
Janic
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 jan 2011, 19:16
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Tja is die 150mbit dan maar een of andere test geweest voor de consumer?
Je moet wel toegeven dat dit eigenlijk een soort limietverlaging is. Het abbonement van 150mbit heeft ook meer limiet.
Helaas kun je dit dus niet meer kiezen en komt dit eigenlijk neer op minder limiet.
Ik heb het niet over de buisness abbo's.
willemo
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 aug 2013, 13:33
Bedankt: 1 keer

Waarom is Fibernetxl niet meer verkrijgbaar.
En zoals ik lees hier krijgen die wel een verhoging van hun upload.
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Da's juist, ik denk dat men het aantal users met een hogere limiet binnen de perken wil houden en deze meer wil laten betalen.

Nu, we zullen wel zien of er opnieuw een opvolger komt voor consumer segment met een iets meer acceptabele limiet.

Fibernet XL is duurder dan Whoppa, maar je kan het niet meer bestellen - ze moesten ook "iets" doen om die meer kost te verantwoorden (meer limiet en hogere downloadsnelheid) voor de bestaande gebruikers die meer wilden blijven betalen, maar ik denk uiteindelijk dat men de meeste gebruikers op Whoppa wil hebben.
Afbeelding
willemo
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 aug 2013, 13:33
Bedankt: 1 keer

Heeft Telenet zelf al ergens officiele cijfers vrijgegeven over hun upload verhoging voor gewone consumenten.Hoeveel Mbits precies.
Ik denk het niet.
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Voor de businessformules kondigt Telenet dit aan op hun eigenste website bij de productinfo:
http://business.telenet.be/nl/small/internet

Voor de consumerproducten heb ik vanuit telenet idd. ook nog geen bevestiging uit officiële bron gezien van die pressreleases die op userbase gecommuniceerd zijn geloof ik (op de frontpage).
Afbeelding
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Ik snap telenet ook niet meer bij de aparte producten

Basic internet 25 euro en 100 GB
Internet 60 , 47 eruo en 100 GB

Dat beetje snelheid gaat toch niemand dat nog nemen ?
Synman
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 28 jun 2013, 21:29
Locatie: Massemen (Wetteren) Belgium
Bedankt: 12 keer

ik ben reeds omgeschakeld naar whoppa en heb even via wifi getest. ik haal vlot 20Mb/s download. das toch een 6de van de beloofde snelheid. maw, het is precies hetzelfde van voor whoppa. niets is veranderd, enkel het gedacht dat je meer illusie krijgt voor je geld.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Dan is er iets mis. Dat weet je toch, neem ik aan.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Synman
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 28 jun 2013, 21:29
Locatie: Massemen (Wetteren) Belgium
Bedankt: 12 keer

heb juist nog eens gelijkaardig getest. nu 64Mb/s download en 3.5Mb/s uplaod. toch grote varities.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Nooit via wifi testen, altijd via kabel.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

... en dus rechtstreeks met een kabel op de modem of telenet wifi router, want achterhangende fast ethernet switches of routers kunnen ook een (soms ernstig) vertragende factor zijn als het geen recente devices zijn ...
Afbeelding
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Voor whoppa beter investeren in ene gigabit switch als je bovne de 100 mbit wil geraken.. Ik heb hier een oude, merkloze? gigabit switch, zit geen verlies op hoor :)
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

mailracer schreef:
svermassen schreef:Nope, reset gisteren geprobeerd.
Ook maar 1 blauw ledje

Blauwe leds geven enkel een indicatie voor chanelbonding, niet voor verhoging. Bij mijn zijn deze reeds aktief, maar geen snelheid verhoging


Dat weet ik wel hoor, maar ik vermelde het gewoon :lol:

Stormlord schreef:Voor de businessformules kondigt Telenet dit aan op hun eigenste website bij de productinfo:
http://business.telenet.be/nl/small/internet

Voor de consumerproducten heb ik vanuit telenet idd. ook nog geen bevestiging uit officiële bron gezien van die pressreleases die op userbase gecommuniceerd zijn geloof ik (op de frontpage).


Hier is het ook gemeld via telefoon na een gesprek waarom geen Business neem i.p.v. een particulier.
Na een leuke discussie meldde ze dat de Upload in september omhoog ging en dat dit niet enkel voor Business was.
Hoeveel werd toen echter niet gezegd.

Ik blijf er persoonlijk wel nog altijd bij dat 6 Mb nog altijd veeel te weinig is, in deze tijden van Cloud- en online-backup toestanden.
Eveneens is de vaste limiet van 150 Gb op de Whoppa veel te weinig en hadden ze dit gelijk moeten trekken aan de Fibernet XL, dus 250 Gb.
En de Fibernet XL moeten blijven aanbieden en hier desnoods 350 Gb vaste limiet van maken.
Niet iedereen heeft er boodschap aan om zijn PC het 's nachts te laten aanstaan.
Hun antwoord blijft dan ook, neem een Business-abonnement. Maar die meerkost kan ik er echt niet aan geven.

Maar ja, wie zijn wij toch om tips aan TN te geven :twisted:
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Svermassen,

jammer genoeg is wat telenet wil niet altijd wat de consument wil ;)

Persoonlijk vind ik ook dat ze beter "vrij downloaden" echt "vrij" maken of tenminste als ze dan toch met limieten willen werken : duidelijke (niet variabele) en ook redelijkere limieten vastleggen... en dan gewoon stellen dat bij nachtsurfen de traffic maar voor de helft of zelfs 1/4 meetelt ofzo...

e.g.:
basic 250GB
fibernet 60/whop 500GB
fibernet 120/whoppa 1TB
fibernet XL opvolger (als die er komt) 2TB of meer

Business fibernet L zou naar 2TB gaan vanaf 23/9 volgens wat ik hier lees en Business fibernet XL naar 5TB, maar dat heb ik nog niet bevestigd gezien door telenet zelf.

Ik mis hier dus een 2-5TB dataconsumption variant voor een consumer product.. Die gebruikers hebben heus niet allemaal nood aan een domein, een A helpdesk, een bepaalde reponsetijd etc...

Ik ben ook van mening dat elke abo bij overtraffic op een nog "bruikbare" smalband terecht moet komen, niet iets waarbij je bijvoorbeeld amper nog mail kan afhalen of een skype chat mee kan doen. Je moet ook aan een "redelijkere" kost je abonnement terug optioneel kunnen vrij schakelen voor een bepaalde hoeveelheid GB als je er eens een keertje over gaat, en niet aan de huidige ronduit schandalige voorwaarden voor overtraffic (op de abo's waar dit nog mogelijk is). Ik begrijp natuurlijk wel dat telenet overtraffic wil penaliseren en eerder wil aanmoedigen een duurder abonnement te kiezen bij frequente overschrijding, maar dat kan ook anders... E.g. 1 EUR per blok van 5-10 GB, zo betaal je nog altijd merkelijk meer als je bijvoorbeeld 500GB verzet met een basic internet - maar zo verplicht je niet iedereen zomaar over te schakelen als ze eens een keertje er lichtjes overgaan.

Smalband moet ook aangepast zijn aan de formules vind ik - iemand die al fors meer betaald voor een dure abo mag heus wel een meer relaxte smalband hebben als iemand die een basic internet heeft...

Nu: we zullen wel zien binnen een kleine maand wat het wordt neem ik aan...
Afbeelding
willemo
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 aug 2013, 13:33
Bedankt: 1 keer

Een opvolger voor Fibernetxl zie ik niet zitten.Zeker niet met meer dan 150Mbits.
Omdat business xl ook maar max 150Mbits heeft.
Fibernetxl hebben niet zo veel klanten , 'n paar procent.
Hun doel is Whop en whoppa zoveel mogenlijk aan te smeren.Volume voor particulieren mag (moet)wel omhoog.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Volume mag zeker omhoog, vooral eens IP tv er doorkomt, of verschillende vod diensten. Voor de moment is voor de meeste mensen het volume echter wel toereikend en Telenet weet dat ook. Dat neemt natuurlijk niet weg dat ik ook graag wat meer volume heb dan 100 Gig, zou ze wel kunnen opkrijgen als Basic klant, maar ik kom eigenlijk wel net toe.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

't is nu niet dat ik elke maand 100Gb verstook, maar ik heb toch geen zin om constant dat metertje in de gaten te moeten houden... Dat je voor die prijs en met die technologie & snelheden gelimiteerd bent aan 100Gb is echt niet meer van deze tijd.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”