Svermassen,
jammer genoeg is wat telenet wil niet altijd wat de consument wil
Persoonlijk vind ik ook dat ze beter "vrij downloaden" echt "vrij" maken of tenminste als ze dan toch met limieten willen werken : duidelijke (niet variabele) en ook redelijkere limieten vastleggen... en dan gewoon stellen dat bij nachtsurfen de traffic maar voor de helft of zelfs 1/4 meetelt ofzo...
e.g.:
basic 250GB
fibernet 60/whop 500GB
fibernet 120/whoppa 1TB
fibernet XL opvolger (als die er komt) 2TB of meer
Business fibernet L zou naar 2TB gaan vanaf 23/9 volgens wat ik hier lees en Business fibernet XL naar 5TB, maar dat heb ik nog niet bevestigd gezien door telenet zelf.
Ik mis hier dus een 2-5TB dataconsumption variant voor een consumer product.. Die gebruikers hebben heus niet allemaal nood aan een domein, een A helpdesk, een bepaalde reponsetijd etc...
Ik ben ook van mening dat elke abo bij overtraffic op een nog "bruikbare" smalband terecht moet komen, niet iets waarbij je bijvoorbeeld amper nog mail kan afhalen of een skype chat mee kan doen. Je moet ook aan een "redelijkere" kost je abonnement terug optioneel kunnen vrij schakelen voor een bepaalde hoeveelheid GB als je er eens een keertje over gaat, en niet aan de huidige ronduit schandalige voorwaarden voor overtraffic (op de abo's waar dit nog mogelijk is). Ik begrijp natuurlijk wel dat telenet overtraffic wil penaliseren en eerder wil aanmoedigen een duurder abonnement te kiezen bij frequente overschrijding, maar dat kan ook anders... E.g. 1 EUR per blok van 5-10 GB, zo betaal je nog altijd merkelijk meer als je bijvoorbeeld 500GB verzet met een basic internet - maar zo verplicht je niet iedereen zomaar over te schakelen als ze eens een keertje er lichtjes overgaan.
Smalband moet ook aangepast zijn aan de formules vind ik - iemand die al fors meer betaald voor een dure abo mag heus wel een meer relaxte smalband hebben als iemand die een basic internet heeft...
Nu: we zullen wel zien binnen een kleine maand wat het wordt neem ik aan...