pptp achter fritzbox Fon WLAN 7113

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
wgrymo1981
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 aug 2013, 11:27

Ik zou willen vragen of iemand me kan helpen met het volgende. Ik heb sinds kort een account bij hidemyass vpn provider. Dit heb ik gedaan omdat ik dan via internet italiaanse tv kan kijken (dit gaat enkel als je zogezegd in Italië zit). Wanneer ik met mijn android tablet verbinding maakt is dit geen probleem. Maar nu wil ik graag mijn DLINK 524 die ik nog heb liggen instellen om continu verbinding te hebben.
De fritzbox verbind met PPPOE en de LAN poort van de fritzbox gaat dan naar de WAN poort van de DLINK. Deze heb ik dan ingesteld op PPTP met de login gegevens van hidemyass. Maar dit lukt dus niet. De DLINK blijft proberen met connecteren, maar telkens zegt hij DISCONNECTED.
Probeer ik iets wat niet mogelijk is, of zie ik iets over het hoofd. Alvast bedankt voor de reacties.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

In principe zal de FritzBox 7113 PPTP doorlaten (PPTP passtrough). Bewijs: jouw smartphone direct verbonden met de FritzBox kan wel connecteren.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
wgrymo1981
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 aug 2013, 11:27

ja dat heb ik gecheckt, maar die is niet compatibel. ik dacht een tp link te kopen. maar als ik een tp link koop met maar 1 lan poort en wifi, kan ik deze dan gebruiken als dhcp server en tegelijk dat hij de pptp doet, met een switch er tussen? dus fritzbox dhcp uit, vast ip voor tplink, daar een switch tussen? dit voor netwerk printer en nas.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”