VDSL kabel - waar te koop, welke lengte limieten?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Moomin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 29 mei 2006, 11:35
Bedankt: 2 keer

Ik zit in een oud huis, en de telefoon aansluiting in de muur staat op een erg ongunstige plaats. Je kan er geen tafeltje langs kwijt, en ook tegen de muur is geen plaats om de VDSL modem vast te schroeven. Het dichtstbijzijnde plaatsje is op een bureeltje, en dat lukt, maar de VDSL kabel staat wel door de lucht te hangen, nogal gevaarlijk. Ik bedoel dus dat blauwe kabeltje met rj11 connectors van de splitter tot de modem.

Dit kabeltje zat bij de modem en is ongeveer 1.5m lang. Als het 2.5m was kon ik het netjes wegleggen.

Mijn vraagjes zijn dus - mag dit kabeltje wat langer zijn, en waar kan ik dit vinden, buiten de Belgacom centers?
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Dit zal wel langer mogen zijn normaal. Bij mijn installatiepakket van de bbox 3 en decoder zaten 2 lengtes in. 1ntje van 1.5m en 1 van een meter of 5 denk ik. Zijn alle 2 blauw en zien er hetzelfde uit.
Moomin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 29 mei 2006, 11:35
Bedankt: 2 keer

OK bedankt. Heb een kabel bij Amazon.de gekocht, zitten wel verkeerde stekkers aan maar een RJ11 is snel er op gezet. Vervelend dat je die kabels hier niet gemakkelijk kan vinden.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik zou opletten met zomaar prutsen aan kabels, soms kan dit problemen geven!
Ik zou gewoon een normaal 5-pin puntje kopen in de brico/gamma/... en een 5-pin stekker. Zet de stekker op de blauwe kabel, waar nu de splitter zit (6-pin). Neem een UTP kabel en verbind deze met de 5-pin stekker die je hebt gekocht (hang deze waar je wilt) en verbind deze met de NTP op de blauwe vijsconnectoren. Doe de NTP dicht, en plaats de 6-pin splitter er op. Klaar :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”