Geen kiestoon vaste telefonie

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Kielse
Member
Member

Ik ben al meer dan 10 jaar klant en toen ik vandaag met mijn vaste telefoon wou bellen, was er geen kiestoon. Digitale TV en internet werken wel...
Ik heb naar de technische dienst gebeld met mijn gsm en mijn thuisnummer ingegeven, maar dan kreeg ik doodleuk te horen dat er een storing is aan de Belgacom diensten in de buurt en dat het tegen 2 augustus opgelost zal zijn en werd er gewoonweg automatisch ingehaakt zonder dat ik maar 1 persoon kon spreken.

Wat nu?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik dacht dat in dit soort gevallen jouw vaste lijn kon doorgeschakeld worden naar GSM voor inkomende gesprekken...
Kielse
Member
Member

Dat is dan wel een knap staaltje van klantvriendelijkheid...
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Meer nog, ik denk dat je bij een storing van >24u een SIM kaartje kan halen in de Belgacom shop. Of was dat alleen bij een internet storing van >24u?
Maar hiervoor moet je niet bij de technische dienst, maar bij de commerciële dienst. Ik zou dus nog eens terugbellen )

Zo'n panne wijst op een kabelbreuk tussen de LEX (telefooncentrale) en de KVD/ROP (straatcabine), of een probleem in de centrale.
Het kan ook zijn dat Belgacom bezig is om jou telefoonlijn om te zetten van de LEX naar de ROP (PES = PSTN emulation servcie), maar dit zou normaal alleen een korte onderbreking mogen zijn (de meeste gebruikers zullen dit nooit gewaar zijn) ....

Staat er geen belgacom auto aan jouw KVD? Anders vraag het eens aan die mannen :-) .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer

Kielse schreef:Ik ben al meer dan 10 jaar klant en toen ik vandaag met mijn vaste telefoon wou bellen, was er geen kiestoon. Digitale TV en internet werken wel...
Vaste lijn ? is je telefoon niet aangesloten op je witte broodrooster (beter bekend als BBox(2)) ? Want als dit zo is dan gaat je telefoon traffic over voip en kan een restart van je modem al wonderen doen ;)
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Philippe die sim waar jij het over hebt is als je bv geen internet en/of TV meer hebt voor meerdere dagen dan kon je voorlopig een 3G usb dongel ; met data only sim kaart er in; bekomen in een BC.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Je hebt hoogstwaarschijnlijk gelijk. Ik verwar met 24u geen internet, waarbij je dan een USB dongle in bruikleen krijgt ...
Maar wat meon zei is wel juist: je kan via de Helpdesk jouw binnenkomende gesprekken op de GSM laten toekomen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jackho
Elite Poster
Elite Poster

dus voor uitgaande gesprekken die je via je gsm moet doen, daarvoor moet je wel opdraaien en komt BGC niet tussen dan !
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

Logisch dat je moet betalen voor je uitgaande gesprekken. Wees blij dat je doorschakelkosten niet moet betalen.
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Als belgacom een herstelling niet in een korte tijd kan uitvoeren dan vind je dit normaal dat je daarvoor moet opdraaien, dat ze dat maar eens proberen met een carrefour om maar iets op te noemen !

Edit :
ondertussen iets gevonden :
Belgacom verbindt zich er ook toe alles in het werk te stellen om de storingen op te heffen vóór het einde van de werkdag
die volgt op de dag dat ze haar werden medegedeeld.
Indien Belgacom de storing niet heeft gelicht vóór het einde van de werkdag volgend op die waarop ze haar werd gemeld
of binnen de met de klant overeengekomen termijn, behoudens de gevallen van overmacht
of die waarin de vertraging te wijten is aan de klant of aan een andere operator,
heeft de klant recht op een vergoeding per kalenderdag vertraging die gelijk is aan één maand basisabonnementsgeld
of, indien de klant een Belgacom-bundel heeft, aan één maand abonnementsgeld voor deze bundel,
in voorkomend geval verhoogd met het bijkomende abonnementsgeld voor de Slimme Diensten.
Dit lid is niet van toepassing op de bundels met rechtstreekse inkiezing die inkomend verkeer verwerken,
op de toegangen tot de telefoondienst via digitale lijnen met een debiet van 2 Mbit/s (R2) en op de ISDN-30-toegangen (PRA).
Kielse
Member
Member

Ik ben naar de Belgacom winkel geweest en daar hebben ze ervoor gezorgd dat er iemand van de technische dienst mij ging terugbellen aangezien ik ze via de telefoon niet te pakken kan krijgen door dat automatisch bericht.
Er is inderdaad een storing, in de hele straat en pas tegen het weekend zal het opgelost zijn. Voorlopig worden alle inkomende oproepen doorgeschakeld naar de gsm en de mevrouw verzekerde mij dat ook uitgaande oproepen niet aangerekend zullen worden (hebben de optie dat er na 5u gratis naar gsm's gebeld kan worden met de vaste lijn).
Dus ik hoop maar dat ze nu gelijk heeft...

Klantenservice is wel 0,0. Geen bericht wat er aan de hand is en aangezien de technische dienst telefonisch niet bereikbaar is, moet je naar de winkel en moet je worden opgebeld eer je zo'n doorschakeling kan regelen. En volgens mij zijn er nog veel mensen in de straat die niet weten wat ze nu moeten doen en maar afwachten.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Ik begrijp het ongemak volledig maar klantenservice als 0,0 beoordelen lijkt me wat onredelijk als ik zie dat ze u toch op een positieve manier hebben geholpen. Dergelijke storingen kunnen jammer genoeg overal en altijd gebeuren bij om het even welke provider. Ik denk dat niemand daar om staat te springen.

Het melden aan de betrokken klanten vind ik zelf ook wel een must maar dit is misschien minder evident dan het lijkt. Tenslotte kijkt men direct naar een oplossing en liefst zo snel mogelijk.

Klantendienst/technische dienst is wel ten alle tijde bereikbaar via 0800 22 800. Vroeger had men een eigen nummer, nu zijn deze samengevoegd. Of dat een handige zet was daar ben ik niet zo zeker van maar soit. Het is en blijft een gratis nummer zij het met soms langere wachttijden, das niet overal altijd zo.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
jempie
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 7 keer

[quote="jackho"]Als belgacom een herstelling niet in een korte tijd kan uitvoeren dan vind je dit normaal dat je daarvoor moet opdraaien, dat ze dat maar eens proberen met een carrefour om maar iets op te noemen !

Carrefour of zo maar iets zal wel een SLA met penalties hebben !
Als gewone burger heb je dat niet maar een goede SLA kost ook geld.

jempie
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

iRockabizzydilly schreef: Het melden aan de betrokken klanten vind ik zelf ook wel een must maar dit is misschien minder evident dan het lijkt. Tenslotte kijkt men direct naar een oplossing en liefst zo snel mogelijk.
Volgens de laatste berichten zit er toch wel meer volk bij Belgacom zodat er toch minstens 1 de klanten zou kunnen verwittigen, niet ? ik snap dat ze ASAP een oplossing zoeken, graag zelfs, maar dat is geen excuus om de klantgerichtheid te laten vallen.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Jempi
dat is inderdaad het geval en daarom dat ik dit ook zegde, maar er moet toch ergens een compensatie zijn voor de gewone burger ook,
en daarom heb ik dit gevonden wat er voor de gewone klant voorzien is, wat ik onder EDIT hierboven geplaatst heb.
jempie
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 7 keer

jacho,

volledig mee akkoord !

jempie
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”