Ik ben al meer dan 10 jaar klant en toen ik vandaag met mijn vaste telefoon wou bellen, was er geen kiestoon. Digitale TV en internet werken wel...
Ik heb naar de technische dienst gebeld met mijn gsm en mijn thuisnummer ingegeven, maar dan kreeg ik doodleuk te horen dat er een storing is aan de Belgacom diensten in de buurt en dat het tegen 2 augustus opgelost zal zijn en werd er gewoonweg automatisch ingehaakt zonder dat ik maar 1 persoon kon spreken.
Wat nu?
Geen kiestoon vaste telefonie
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Meer nog, ik denk dat je bij een storing van >24u een SIM kaartje kan halen in de Belgacom shop. Of was dat alleen bij een internet storing van >24u?
Maar hiervoor moet je niet bij de technische dienst, maar bij de commerciële dienst. Ik zou dus nog eens terugbellen )
Zo'n panne wijst op een kabelbreuk tussen de LEX (telefooncentrale) en de KVD/ROP (straatcabine), of een probleem in de centrale.
Het kan ook zijn dat Belgacom bezig is om jou telefoonlijn om te zetten van de LEX naar de ROP (PES = PSTN emulation servcie), maar dit zou normaal alleen een korte onderbreking mogen zijn (de meeste gebruikers zullen dit nooit gewaar zijn) ....
Staat er geen belgacom auto aan jouw KVD? Anders vraag het eens aan die mannen .
Maar hiervoor moet je niet bij de technische dienst, maar bij de commerciële dienst. Ik zou dus nog eens terugbellen )
Zo'n panne wijst op een kabelbreuk tussen de LEX (telefooncentrale) en de KVD/ROP (straatcabine), of een probleem in de centrale.
Het kan ook zijn dat Belgacom bezig is om jou telefoonlijn om te zetten van de LEX naar de ROP (PES = PSTN emulation servcie), maar dit zou normaal alleen een korte onderbreking mogen zijn (de meeste gebruikers zullen dit nooit gewaar zijn) ....
Staat er geen belgacom auto aan jouw KVD? Anders vraag het eens aan die mannen .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- solid-killer
- Premium Member
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 20 jan 2011, 16:06
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 48 keer
Vaste lijn ? is je telefoon niet aangesloten op je witte broodrooster (beter bekend als BBox(2)) ? Want als dit zo is dan gaat je telefoon traffic over voip en kan een restart van je modem al wonderen doenKielse schreef:Ik ben al meer dan 10 jaar klant en toen ik vandaag met mijn vaste telefoon wou bellen, was er geen kiestoon. Digitale TV en internet werken wel...
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Philippe die sim waar jij het over hebt is als je bv geen internet en/of TV meer hebt voor meerdere dagen dan kon je voorlopig een 3G usb dongel ; met data only sim kaart er in; bekomen in een BC.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Je hebt hoogstwaarschijnlijk gelijk. Ik verwar met 24u geen internet, waarbij je dan een USB dongle in bruikleen krijgt ...
Maar wat meon zei is wel juist: je kan via de Helpdesk jouw binnenkomende gesprekken op de GSM laten toekomen.
Maar wat meon zei is wel juist: je kan via de Helpdesk jouw binnenkomende gesprekken op de GSM laten toekomen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Als belgacom een herstelling niet in een korte tijd kan uitvoeren dan vind je dit normaal dat je daarvoor moet opdraaien, dat ze dat maar eens proberen met een carrefour om maar iets op te noemen !
Edit :
ondertussen iets gevonden :
Edit :
ondertussen iets gevonden :
Belgacom verbindt zich er ook toe alles in het werk te stellen om de storingen op te heffen vóór het einde van de werkdag
die volgt op de dag dat ze haar werden medegedeeld.
Indien Belgacom de storing niet heeft gelicht vóór het einde van de werkdag volgend op die waarop ze haar werd gemeld
of binnen de met de klant overeengekomen termijn, behoudens de gevallen van overmacht
of die waarin de vertraging te wijten is aan de klant of aan een andere operator,
heeft de klant recht op een vergoeding per kalenderdag vertraging die gelijk is aan één maand basisabonnementsgeld
of, indien de klant een Belgacom-bundel heeft, aan één maand abonnementsgeld voor deze bundel,
in voorkomend geval verhoogd met het bijkomende abonnementsgeld voor de Slimme Diensten.
Dit lid is niet van toepassing op de bundels met rechtstreekse inkiezing die inkomend verkeer verwerken,
op de toegangen tot de telefoondienst via digitale lijnen met een debiet van 2 Mbit/s (R2) en op de ISDN-30-toegangen (PRA).
Ik ben naar de Belgacom winkel geweest en daar hebben ze ervoor gezorgd dat er iemand van de technische dienst mij ging terugbellen aangezien ik ze via de telefoon niet te pakken kan krijgen door dat automatisch bericht.
Er is inderdaad een storing, in de hele straat en pas tegen het weekend zal het opgelost zijn. Voorlopig worden alle inkomende oproepen doorgeschakeld naar de gsm en de mevrouw verzekerde mij dat ook uitgaande oproepen niet aangerekend zullen worden (hebben de optie dat er na 5u gratis naar gsm's gebeld kan worden met de vaste lijn).
Dus ik hoop maar dat ze nu gelijk heeft...
Klantenservice is wel 0,0. Geen bericht wat er aan de hand is en aangezien de technische dienst telefonisch niet bereikbaar is, moet je naar de winkel en moet je worden opgebeld eer je zo'n doorschakeling kan regelen. En volgens mij zijn er nog veel mensen in de straat die niet weten wat ze nu moeten doen en maar afwachten.
Er is inderdaad een storing, in de hele straat en pas tegen het weekend zal het opgelost zijn. Voorlopig worden alle inkomende oproepen doorgeschakeld naar de gsm en de mevrouw verzekerde mij dat ook uitgaande oproepen niet aangerekend zullen worden (hebben de optie dat er na 5u gratis naar gsm's gebeld kan worden met de vaste lijn).
Dus ik hoop maar dat ze nu gelijk heeft...
Klantenservice is wel 0,0. Geen bericht wat er aan de hand is en aangezien de technische dienst telefonisch niet bereikbaar is, moet je naar de winkel en moet je worden opgebeld eer je zo'n doorschakeling kan regelen. En volgens mij zijn er nog veel mensen in de straat die niet weten wat ze nu moeten doen en maar afwachten.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Ik begrijp het ongemak volledig maar klantenservice als 0,0 beoordelen lijkt me wat onredelijk als ik zie dat ze u toch op een positieve manier hebben geholpen. Dergelijke storingen kunnen jammer genoeg overal en altijd gebeuren bij om het even welke provider. Ik denk dat niemand daar om staat te springen.
Het melden aan de betrokken klanten vind ik zelf ook wel een must maar dit is misschien minder evident dan het lijkt. Tenslotte kijkt men direct naar een oplossing en liefst zo snel mogelijk.
Klantendienst/technische dienst is wel ten alle tijde bereikbaar via 0800 22 800. Vroeger had men een eigen nummer, nu zijn deze samengevoegd. Of dat een handige zet was daar ben ik niet zo zeker van maar soit. Het is en blijft een gratis nummer zij het met soms langere wachttijden, das niet overal altijd zo.
[ Post made via mobile device ]
Het melden aan de betrokken klanten vind ik zelf ook wel een must maar dit is misschien minder evident dan het lijkt. Tenslotte kijkt men direct naar een oplossing en liefst zo snel mogelijk.
Klantendienst/technische dienst is wel ten alle tijde bereikbaar via 0800 22 800. Vroeger had men een eigen nummer, nu zijn deze samengevoegd. Of dat een handige zet was daar ben ik niet zo zeker van maar soit. Het is en blijft een gratis nummer zij het met soms langere wachttijden, das niet overal altijd zo.
[ Post made via mobile device ]
-
- Member
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 18 apr 2011, 12:56
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 7 keer
[quote="jackho"]Als belgacom een herstelling niet in een korte tijd kan uitvoeren dan vind je dit normaal dat je daarvoor moet opdraaien, dat ze dat maar eens proberen met een carrefour om maar iets op te noemen !
Carrefour of zo maar iets zal wel een SLA met penalties hebben !
Als gewone burger heb je dat niet maar een goede SLA kost ook geld.
jempie
Carrefour of zo maar iets zal wel een SLA met penalties hebben !
Als gewone burger heb je dat niet maar een goede SLA kost ook geld.
jempie
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Volgens de laatste berichten zit er toch wel meer volk bij Belgacom zodat er toch minstens 1 de klanten zou kunnen verwittigen, niet ? ik snap dat ze ASAP een oplossing zoeken, graag zelfs, maar dat is geen excuus om de klantgerichtheid te laten vallen.iRockabizzydilly schreef: Het melden aan de betrokken klanten vind ik zelf ook wel een must maar dit is misschien minder evident dan het lijkt. Tenslotte kijkt men direct naar een oplossing en liefst zo snel mogelijk.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Jempi
dat is inderdaad het geval en daarom dat ik dit ook zegde, maar er moet toch ergens een compensatie zijn voor de gewone burger ook,
en daarom heb ik dit gevonden wat er voor de gewone klant voorzien is, wat ik onder EDIT hierboven geplaatst heb.
dat is inderdaad het geval en daarom dat ik dit ook zegde, maar er moet toch ergens een compensatie zijn voor de gewone burger ook,
en daarom heb ik dit gevonden wat er voor de gewone klant voorzien is, wat ik onder EDIT hierboven geplaatst heb.