VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider
Hierbij mijn ervaringen na 1 week met VoipTiger
situatie :
2 vaste nummers overgedragen naar VoipTiger, hierna
09_mijn_tel en 09_mijn_fax genoemd. Je moet voor een
overdracht Uw laatste factuur uploaden en een formulier
van Voxbone invullen, ondertekenen en uploaden.
09_mijn_fax wordt ingesteld met fax2email, 09_mijn_tel moet
doorschakelen naar 0496_mijn_gsm na x seconden.
Alles valt makkelijk in te stellen,
maar snel blijkt er met het doorschakelen een probleem te zijn,
sommige oproepen worden niet doorgeschakeld en de opbeller krijgt een
soort bezettoon te horen. Na heel wat tests en diverse mails gewisseld met
support van VoipTiger, blijkt dat de oproepen die komen van een privenummer
of iemand die op zijn gsm gebruik maakt van "hide my caller id", een bezettoon
krijgen i.p.v. doorgeschakeld te worden naar 0496_mijn_gsm. Die oproepers kunnen
nochtans wel gewoon rechtstreeks naar 0496_mijn_gsm bellen. Andere oproepen worden
zonder probleem doorgeschakeld naar 0496_mijn_gsm.
Na al dat testen bleek er bij de diverse vaste telefoons en gsm's die daarvoor gebruikt zijn toch
belkrediet verdwenen te zijn, niettegenstaande er geen gesprek tot stand kwam.
Voor nieuwe tests werd de doorschakeling uitgezet en er bleek belrediet af te gaan
bij de bellers naar 09_mijn_tel, ook als daar niet wordt opgenomen !
Dat ik een doorschakeling had ingesteld bleek dus niet de oorzaak te zijn.
Support van VoipTiger liet ondertussen (op 11 juni) per mail weten "iets gewijzigd" te hebben
om het onterecht aanrekenen van gesprekskosten te verhelpen. Ik heb daarvoor deze morgen (12juni)
nog 1 enkele test gedaan, en er bleek nog altijd belkrediet te verdwijnen zonder dat er een
gesprek tot stand kwam. Ook getest met lijnen die geen setup kost aanrekenen, dus dat is ook niet de
oorzaak.
Support is wel aanwezig, zelfs dikwijls nog na de werkuren.
Helaas is het beoordelen van de gesprekken zelf door bovenstaande een beetje
achterwege gebleven, alhoewel ik op dat vlak geen problemen heb ondervonden.
In de call history wordt het netwerk van de bestemmeling soms foutief aangeduid, ik
denk dat dat bepaald wordt op basis van de prefix, dus 0475 = proximus enz.
Dit is voor zeer veel gsm's niet meer juist, maar who cares ?
Besluit : voor wie outbound wil bellen is dit zeker en vast het proberen waard, je neemt daarvoor
ook bijna geen risico, maar als je nummers overdraagt voor inbound stellen zich nog enkele
problemen die helaas afbreuk doen aan de ontelbare mogelijkheden die VoipTiger biedt.
mvg,
Jan
Update hieronder in post van 12 juni !
situatie :
2 vaste nummers overgedragen naar VoipTiger, hierna
09_mijn_tel en 09_mijn_fax genoemd. Je moet voor een
overdracht Uw laatste factuur uploaden en een formulier
van Voxbone invullen, ondertekenen en uploaden.
09_mijn_fax wordt ingesteld met fax2email, 09_mijn_tel moet
doorschakelen naar 0496_mijn_gsm na x seconden.
Alles valt makkelijk in te stellen,
maar snel blijkt er met het doorschakelen een probleem te zijn,
sommige oproepen worden niet doorgeschakeld en de opbeller krijgt een
soort bezettoon te horen. Na heel wat tests en diverse mails gewisseld met
support van VoipTiger, blijkt dat de oproepen die komen van een privenummer
of iemand die op zijn gsm gebruik maakt van "hide my caller id", een bezettoon
krijgen i.p.v. doorgeschakeld te worden naar 0496_mijn_gsm. Die oproepers kunnen
nochtans wel gewoon rechtstreeks naar 0496_mijn_gsm bellen. Andere oproepen worden
zonder probleem doorgeschakeld naar 0496_mijn_gsm.
Na al dat testen bleek er bij de diverse vaste telefoons en gsm's die daarvoor gebruikt zijn toch
belkrediet verdwenen te zijn, niettegenstaande er geen gesprek tot stand kwam.
Voor nieuwe tests werd de doorschakeling uitgezet en er bleek belrediet af te gaan
bij de bellers naar 09_mijn_tel, ook als daar niet wordt opgenomen !
Dat ik een doorschakeling had ingesteld bleek dus niet de oorzaak te zijn.
Support van VoipTiger liet ondertussen (op 11 juni) per mail weten "iets gewijzigd" te hebben
om het onterecht aanrekenen van gesprekskosten te verhelpen. Ik heb daarvoor deze morgen (12juni)
nog 1 enkele test gedaan, en er bleek nog altijd belkrediet te verdwijnen zonder dat er een
gesprek tot stand kwam. Ook getest met lijnen die geen setup kost aanrekenen, dus dat is ook niet de
oorzaak.
Support is wel aanwezig, zelfs dikwijls nog na de werkuren.
Helaas is het beoordelen van de gesprekken zelf door bovenstaande een beetje
achterwege gebleven, alhoewel ik op dat vlak geen problemen heb ondervonden.
In de call history wordt het netwerk van de bestemmeling soms foutief aangeduid, ik
denk dat dat bepaald wordt op basis van de prefix, dus 0475 = proximus enz.
Dit is voor zeer veel gsm's niet meer juist, maar who cares ?
Besluit : voor wie outbound wil bellen is dit zeker en vast het proberen waard, je neemt daarvoor
ook bijna geen risico, maar als je nummers overdraagt voor inbound stellen zich nog enkele
problemen die helaas afbreuk doen aan de ontelbare mogelijkheden die VoipTiger biedt.
mvg,
Jan
Update hieronder in post van 12 juni !
Laatst gewijzigd door JanD25 21 jun 2013, 19:38, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Plus Member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 02 maa 2007, 19:56
- Locatie: Belgium
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 25 keer
Heb dit zelf ook eens getest, en inderdaad was daar ook niet van op de hoogte (staat nergens vermeld op hun site!)
bij het opbellen van het inkomend VoipTiger DID-nummer wordt er vanaf de eerste beltoon
aangerekend aan de opbeller, zelfs al wordt er niet opgenomen!
Niet echt klantvriendelijk dus als je als zelfstandige/KMO uw nummers bij VoipTiger hebt
en uw klanten laat betalen voor niet beantwoorde oproepen!
bij het opbellen van het inkomend VoipTiger DID-nummer wordt er vanaf de eerste beltoon
aangerekend aan de opbeller, zelfs al wordt er niet opgenomen!
Niet echt klantvriendelijk dus als je als zelfstandige/KMO uw nummers bij VoipTiger hebt
en uw klanten laat betalen voor niet beantwoorde oproepen!
-
- Elite Poster
- Berichten: 2386
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Voiptiger neemt dan de oproep aan en simuleert de beltoon totdat de ontvanger zelf opneemt.
Bij weepee is dit ook, afhankelijk van een setting. Als weepee fax-detectie moet doen, doen ze hetzelfde. Anders werkt het als bij een gewone oproep en is het pas betalend als er echt wordt opgenomen.
Bij weepee is dit ook, afhankelijk van een setting. Als weepee fax-detectie moet doen, doen ze hetzelfde. Anders werkt het als bij een gewone oproep en is het pas betalend als er echt wordt opgenomen.
Update van mijn post van 12 juni :
Als U mij opbelt, kost wachten tot ik opneem aan U geen belkrediet meer
Krijgt U voor een of andere reden een bezettoon te horen, dan kost U dat ook
geen belkrediet meer (update 21/06)
Doorschakelen anonieme oproep : niet gewijzigd
Opmerkingen worden door support blijkbaar ernstig genomen en waar mogelijk verholpen,
mits gebruikers de moeite doen om ze te melden natuurlijk.
Ondertussen ook gestart met uitgaand bellen via VT en dat lijkt toch allemaal
vlot en met degelijke kwaliteit te verlopen.
mvg,
Jan
Als U mij opbelt, kost wachten tot ik opneem aan U geen belkrediet meer
Krijgt U voor een of andere reden een bezettoon te horen, dan kost U dat ook
geen belkrediet meer (update 21/06)
Doorschakelen anonieme oproep : niet gewijzigd
Opmerkingen worden door support blijkbaar ernstig genomen en waar mogelijk verholpen,
mits gebruikers de moeite doen om ze te melden natuurlijk.
Ondertussen ook gestart met uitgaand bellen via VT en dat lijkt toch allemaal
vlot en met degelijke kwaliteit te verlopen.
mvg,
Jan
Laatst gewijzigd door JanD25 22 jun 2013, 09:32, in totaal 3 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1218
- Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
- Locatie: Pelt
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 56 keer
Staat een blacklist op de todo list?
Echt irritant als ik mijn voicemail wil bellen.
Daardoor staat CallTiger momenteel helaas uit
Echt irritant als ik mijn voicemail wil bellen.
Daardoor staat CallTiger momenteel helaas uit
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
De CallTiger App (waar ik trouwnes heel tevreden over ben) initieert de call via een SMS in geval je smartphone geen internet heeft (3G of WLAN).
Weet iemand of je zo'n callback ook zou kunnen opzetten door zelf en sms te sturen?
Ik denk hierbij aan GSM gebruikers die geen smartphone hebben, maar een groot aantal sms in de belbundel.
Zo'n sms moet eigenlijk niet veel meer bevatten dan het nummer dat je wil bellen, toch?
Zelfde vraag voor de Betamax call-back?
Weet iemand of je zo'n callback ook zou kunnen opzetten door zelf en sms te sturen?
Ik denk hierbij aan GSM gebruikers die geen smartphone hebben, maar een groot aantal sms in de belbundel.
Zo'n sms moet eigenlijk niet veel meer bevatten dan het nummer dat je wil bellen, toch?
Zelfde vraag voor de Betamax call-back?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Plus Member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 30 apr 2013, 20:05
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 12 keer
Ik heb geprobeerd om na te gaan wat in er in de sms staat die call-tiger verstuurd. Verder dan dat de SMS naar 0479057868 (een proximus-nr) gaat ben ik niet gekomen. De gestuurde sms valt nergens terug te vinden, zelfs niet in de raw sms-database die ik via adb en root-toegang kon downloaden van mijn telefoon ...
-
- ISP Staff
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 21 sep 2012, 11:51
- Bedankt: 1 keer
Beste, waarschijnlijk heeft u niet de laatste versie: 1.25. Deze onderschept nummers <7 cijfers niet. Zodanig worden oproepen naar VM en hulpdiensten niet inderschept door CallTiger.devastator schreef:Staat een blacklist op de todo list?
Echt irritant als ik mijn voicemail wil bellen.
Daardoor staat CallTiger momenteel helaas uit
EDIT:
Beste, de app kan in elk land gebruikt worden. U kan in elk land uw GSM nummer in de app wijzigen als u er een andere simkaart insteekt. De iOS versie is "Waiting for review" bij Apple. Kan elk moment goedgekeurd worden.ygeffens schreef:Op mijn iOS toestel, is daar de app gewoon "VoipTiger"?
Werkt die ook met callback?
Kan ik ook een callback naar een niet-belgisch nummer laten gebeuren?
Ik heb namelijk voor elk land waar ik naar reis een plaatselijke simkaart.
Laatst gewijzigd door TiTanium 25 jun 2013, 19:45, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: dubbeltje samen gevoegd ;)
Reden: dubbeltje samen gevoegd ;)
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
- Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
- Bedankt: 30 keer
Jammer genoeg wel geen te beste ervaringen met hun support
Op 08/06 een gedetailleerd ticket aangemaakt (duidelijke beschrijving vh probleem, logs, screenshot) en tot op heden nog altijd geen reactie.
Jammer, want ik wou er een tweede account aanmaken om op een andere locatie ook gebruik te maken van hun diensten.
Op 08/06 een gedetailleerd ticket aangemaakt (duidelijke beschrijving vh probleem, logs, screenshot) en tot op heden nog altijd geen reactie.
Jammer, want ik wou er een tweede account aanmaken om op een andere locatie ook gebruik te maken van hun diensten.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2929
- Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Ik heb een groot deel van het topic gelezen, maar niet gevonden waar je kan zien hoe lang je Call-Tiger belwaarde nog geldig is (ik zie het in de Android app ook niet staan). Dus weet iemand waar ik dit kan vinden? Ik kan ook niet goed onthouden wanneer mijn 6 maanden om zijn. Ook op de Call-Tiger website kan je niet inloggen, dus ook dat is geen optie.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 40#p491373 .Vaganzza schreef:Ik heb een groot deel van het topic gelezen, maar niet gevonden waar je kan zien hoe lang je Call-Tiger belwaarde nog geldig is.
Hier antwoordt VoipTiger dat je belkrediet niet vervalt, op voorwaarde dat je het tenminste één keer per 6 maand gebruikt (dus min. één telefoontje om de zes maanden).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2929
- Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Dat heb ik wel gevonden, maar dat was mijn vraag niet: hoe kan ik zien wanneer mijn belwaarde vervalt? Want het gebeurt wel dat ik een tijdje daar niet mee bel.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Elite Poster
- Berichten: 2929
- Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Ik probeerde vandaag voor de eerste maal te bellen via Call-Tiger, ik heb deze ingesteld dat wanneer ik een nummer wil bellen er gevraagd wordt via wat ik wil bellen. Bij die opties staat Call-Tiger er niet tussen (enkel Telefoon en Viber staan er als opties). Wanneer ik in Call-Tiger zet: use this service to make all calls, dan krijg ik hetzelfde resultaat...
Dit op een S3 mini met Android 4.1.2. Weet iemand hier raad mee hoe ik dit kan oplossen?
Dit op een S3 mini met Android 4.1.2. Weet iemand hier raad mee hoe ik dit kan oplossen?
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Als je bij de eerste keuzemenu (Telefoon - Viber) voor Telefoon kiest, wat gebeurt er dan?
Misschien krijg je nu een 2de keuzemenu met de CallTiger optie?
Misschien krijg je nu een 2de keuzemenu met de CallTiger optie?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2929
- Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Bedankt, dat is het inderdaad!
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
- Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
- Bedankt: 30 keer
Is het eigenlijk mogelijk het callerid van een inkomende oproep op een andere lijn door te sturen als callerid bij voiptiger?
Dus: iemand met nummer 111 belt naar nummer 222 (wat bij WeePee staat). In de PBX wordt 111 doorgeschakeld naar 333, waarbij 333 het callerid ziet van 111, dat binnenkwam op 222(van bij WeePee)?
Dus: iemand met nummer 111 belt naar nummer 222 (wat bij WeePee staat). In de PBX wordt 111 doorgeschakeld naar 333, waarbij 333 het callerid ziet van 111, dat binnenkwam op 222(van bij WeePee)?
@ jorgo,
Ik heb al sinds 2 maanden 2 lijnen bij voiptiger en ik kan U wel helpen bij een experimentje.
begrijp ik het goed als volgt
je hebt nu al 222 bij weepee en zou daar een doorschakeling instellen naar een nieuw te nemen 333 bij voiptiger, maar je wil caller id van 111 niet
kwijtraken, of schakel je zelf door via een eigen PBX bij U thuis of op kantoor ?
mvg,
Jan
Ik heb al sinds 2 maanden 2 lijnen bij voiptiger en ik kan U wel helpen bij een experimentje.
begrijp ik het goed als volgt
je hebt nu al 222 bij weepee en zou daar een doorschakeling instellen naar een nieuw te nemen 333 bij voiptiger, maar je wil caller id van 111 niet
kwijtraken, of schakel je zelf door via een eigen PBX bij U thuis of op kantoor ?
mvg,
Jan
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
- Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
- Bedankt: 30 keer
Er is momenteel een doorschakeling voor inkomende oproepen op nummer 222, wat bij WeePee staat.
Dit gebeurd door een PBX (asterisk), waarbij de inkomende oproep via VoipTiger naar 333 wordt doorgeschakeld.
Nu ziet nummer 333 altijd het nummer wat bij VoipTiger staat, ongeacht wie er belt.
Mijn vraag is dus of het mogelijk is het CID door te sturen bij VoipTiger (wat binnenkomt op 222), zodat nummer 333 ziet wie er echt heeft gebeld.
Dit gebeurd door een PBX (asterisk), waarbij de inkomende oproep via VoipTiger naar 333 wordt doorgeschakeld.
Nu ziet nummer 333 altijd het nummer wat bij VoipTiger staat, ongeacht wie er belt.
Mijn vraag is dus of het mogelijk is het CID door te sturen bij VoipTiger (wat binnenkomt op 222), zodat nummer 333 ziet wie er echt heeft gebeld.
Laatst gewijzigd door jorgo 11 sep 2013, 19:54, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dit gaat nooit als je de doorschakeling programmeert op een eigen PBX.
Want daar hebben ze geen controle op, en je zou dan gelijk welke caller-id kunnen meesturen.
Bij een doorschakeling wordt altijd het nummer meegestuurd van de lijn, waarover de doorschakeling verloopt.
Anders is het, als de doorschakeling bij de provider gebeurt: dan ziet de bestemmeling het nummer van de oproeper.
Als je een doorschakeling programmeert bij WeePee op lijn 222 (via de klantentool), naar lijn 333, dan gaat 333 zien wie er echt heeft gebeld.
Want daar hebben ze geen controle op, en je zou dan gelijk welke caller-id kunnen meesturen.
Bij een doorschakeling wordt altijd het nummer meegestuurd van de lijn, waarover de doorschakeling verloopt.
Anders is het, als de doorschakeling bij de provider gebeurt: dan ziet de bestemmeling het nummer van de oproeper.
Als je een doorschakeling programmeert bij WeePee op lijn 222 (via de klantentool), naar lijn 333, dan gaat 333 zien wie er echt heeft gebeld.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik zag op het Franstalig Forum dat de VoIPTiger App nu ook beschikbaar is voor iOS (hoewel nog niet officiëel meegedeeld op hun website).
Je krijgt ook 0,50€ belkrediet, en je kan via de App belkrediet bijkopen, maar alleen bedragen van 1€ en 2€ .
Voor hogere bedragen moet je volgende link gebruiken: http://www.call-tiger.com/en/topup
Waarom alleen 1€ en 2€? Blijkbaar zijn dit de bedragen die door Apple goedgekeurd zijn?
Betalen via Paypal is voorzien voor later.
Bron: http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php? ... 1#p1345911
Je krijgt ook 0,50€ belkrediet, en je kan via de App belkrediet bijkopen, maar alleen bedragen van 1€ en 2€ .
Voor hogere bedragen moet je volgende link gebruiken: http://www.call-tiger.com/en/topup
Waarom alleen 1€ en 2€? Blijkbaar zijn dit de bedragen die door Apple goedgekeurd zijn?
Betalen via Paypal is voorzien voor later.
Bron: http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php? ... 1#p1345911
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1348
- Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Wij zijn momenteel bezig met Voiptiger.
Echt geweldig, super service, kwaliteit, scherpe prijzen!
Calltiger app ook heel interessant, nu beschikbaar voor Android & Ios.
Echt geweldig, super service, kwaliteit, scherpe prijzen!
Calltiger app ook heel interessant, nu beschikbaar voor Android & Ios.
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
-
- Plus Member
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 17 okt 2005, 20:34
- Bedankt: 3 keer
ja, ik ben ook tevreden van voiptiger en call-tiger.
wel jammer dat vandaag hun service eruit ligt zo te zien.
zelfs beide websites zijn ontoegankelijk?
www.voiptiger.com en www.call-tiger.com
hopelijk komt er snel nieuws met uitleg van wat er gaande is en wanneer we opnieuw kunnen bellen
wel jammer dat vandaag hun service eruit ligt zo te zien.
zelfs beide websites zijn ontoegankelijk?
www.voiptiger.com en www.call-tiger.com
hopelijk komt er snel nieuws met uitleg van wat er gaande is en wanneer we opnieuw kunnen bellen
-
- Elite Poster
- Berichten: 1348
- Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Hoelang waren ze buiten service?nephilimhell schreef:ja, ik ben ook tevreden van voiptiger en call-tiger.
wel jammer dat vandaag hun service eruit ligt zo te zien.
zelfs beide websites zijn ontoegankelijk?
http://www.voiptiger.com en http://www.call-tiger.com
hopelijk komt er snel nieuws met uitleg van wat er gaande is en wanneer we opnieuw kunnen bellen
[ Post made via mobile device ]
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
-
- Plus Member
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 17 okt 2005, 20:34
- Bedankt: 3 keer
2u later kreeg ik mail dat er serverproblemen waren en dat het opgelost was en ze de server gaan vervangen
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
- Berichten: 805
- Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 37 keer
- Contacteer:
Ok. Ga deze eens testen.
Had nog wel aantal vragen:
In buitenland zijn de prijzen allemaal afhankelijk van land en nummer dat je wilt bellen.
Is er een verschil in kwaliteit tussen de VOIPtiger en de CALLtiger?
Want de voip is denk ik goedkoper.
Bij iPhone app is het bellen niet automatisch denk ik bij contacten.
Iemand ervaring met de CALLtiger PRO?
Manuel gonzalez
Had nog wel aantal vragen:
In buitenland zijn de prijzen allemaal afhankelijk van land en nummer dat je wilt bellen.
Is er een verschil in kwaliteit tussen de VOIPtiger en de CALLtiger?
Want de voip is denk ik goedkoper.
Bij iPhone app is het bellen niet automatisch denk ik bij contacten.
Iemand ervaring met de CALLtiger PRO?
Manuel gonzalez
-
- Elite Poster
- Berichten: 834
- Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
- Locatie: Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 102 keer
Kan er ook in de cloud een andere sip provider ingesteld worden of is dit niet mogelijk.
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1348
- Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Het enige wat mogelijk is een nummer laten weergeven die niet bij hen ligt.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
- Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
- Bedankt: 30 keer
Krijgt nog iemand onterecht dit soort mails (er is voldoende krediet beschikbaar)?
Dear jorgo,
The remaining credit on your main account currently amounts to €0,00000000. Please purchase additional credit in the Shop in due time to avoid having your active services (Phone Number(s), Channels, Recharge Groups,.) blocked.
You are receiving this email because you activated this notification on MyVoipTiger. If you should want to change the settings for this option, you can do so under Credit Remaining in the Call/Credit Details section.
If you pay by wire transfer, please make sure to fill in the correct reference. Eg.: ICE00101233141676WT. A wire transfer can take up to 5 days to complete.
If you have any questions, please contact us by opening a ticket on MyVoipTiger.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1348
- Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Ja, maar niet op de hoofdrekening = main account.
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
- Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
- Bedankt: 30 keer
Ben weer mee, ik wil eigenlijk verwittigd worden wanneer het krediet van mijn SIP account lager is dan een bepaald bedrag maar blijkbaar is dat niet mogelijk.
Heb de melding dan maar uitgezet.
Heb de melding dan maar uitgezet.
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
- Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
- Bedankt: 30 keer
SIP registratie bij VoipTiger lukt niet hier en zelfs de website is niet bereikbaar, bij jullie ook?
http://downforeveryoneorjustme.com/voiptiger.com geeft alvast aan dat ik niet alleen ben.
Edit: te vroeg gepanikeerd, inmiddels al weer werkend
http://downforeveryoneorjustme.com/voiptiger.com geeft alvast aan dat ik niet alleen ben.
Edit: te vroeg gepanikeerd, inmiddels al weer werkend
-
- Premium Member
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 26 mei 2011, 15:22
- Locatie: ANT/VLBR
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 27 keer
Tegenwoordig heb ik enorm veel ruis en onderbrekingen op mijn gesprekken via de callback app voor Android. De persoon aan de andere kant verstaat me ongelofelijk slecht.
Iemand met gelijkaardige problemen en/of een oplossing?
Iemand met gelijkaardige problemen en/of een oplossing?
-
- Elite Poster
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
een keer proberen via een betamax kloon misschien! Mijn freevoipdeal callback (android) werkt al lange tijd zoals het moet
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA