Kijk jij ook TV met een kaartje (CI+)?

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Ruben89
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jun 2012, 19:01
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Sommige tv's werken inderdaad niet, zelfs als ze CI+ ondersteunen en de ongeëncrypteerde (HD-)kanalen op DVB-C zoals één HD en Canvas HD geen probleem zijn.
Gisteren bij de lokale Telenetverdeler langsgeweest: Sony KDL40V5500 en Philips 37PFL4606H werken volgens de man zéker niet, Sony KDL37EX500 'waarschijnlijk' wel, als stond die niet op zijn lijst.
Hij zei ook: "op die 40" zal het misschien 2 dagen werken en daarna niet meer omdat ... ". Daarna begon hij een verwarrende uitleg over een ethernetverbinding en een speciale digitale tuner :? . Natuurlijk wou hij mij toch een digibox aansmeren: €10 duurder en dan nog eens de extra elektriciteit 8) .
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ruben89 schreef:Daarna begon hij een verwarrende uitleg over een ethernetverbinding en een speciale digitale tuner :?
Begreep hij z'n uitleg zelf wel... want ik zie niet in wat ethernet te maken heeft met CI+ :bang:
Ruben89
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jun 2012, 19:01
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

r2504 schreef:Begreep hij z'n uitleg zelf wel...
Daar leek het in ieder geval niet echt op :wink: .
Als ik een mail naar Telenet stuur, komt daar waarschijnlijk weer een heel ander antwoord op...
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Een lijst van TV's, getest door Telenet en users, kan je hier vinden: link.

Gelieve te helpen door deze ook verder aan te vullen!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

ITnetadmin schreef: Ik denk niet dat hij zichzelf tegenspreekt. Als Telenet nl een gegarandeerde lijst vrijgeeft waar ze zich aan binden, dan heb je als consument een houvast als het fout gaat. Daarom dat Telenet dit nooit vrijwillig zal doen uiteraard.
Ja, maar hij spreekt ook van een gepushete update, die een TV die vandaag werkt in de toekomst weer niet meer compatible zou maken.
Als je TV automatisch updates binnenkrijgt van de fabrikant, hoe zou Telenet daar nu iets aan kunnen garanderen ?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

r2504 schreef:Tja, maar toch blijken sommigen toestellen met DVB-C en CI+ label NIET te werken... wie houdt zich dan niet aan de norm ?
Bron? Welke toestellen?
Ruben89 schreef:Sommige tv's werken inderdaad niet, zelfs als ze CI+ ondersteunen en de ongeëncrypteerde (HD-)kanalen op DVB-C zoals één HD en Canvas HD geen probleem zijn.
Gisteren bij de lokale Telenetverdeler langsgeweest: Sony KDL40V5500 en Philips 37PFL4606H werken volgens de man zéker niet, Sony KDL37EX500 'waarschijnlijk' wel, als stond die niet op zijn lijst.
Dat is volgens mij dikke zever.
Die Philips (4000 series LCD) heeft DVB-C en CI+. Ik heb gisteren nog een kaartje geïnstalleerd in een gelijkaardige Philips TV bij mijn ouders: werkt perfect.
En als je "België" niet vind als optie bij de digitale scan, zet hem dan op Zweden. Gegarandeerd vindt hij alle Telenet kanalen!
Zorg ervoor dat je er de laatste firmware op zet (Publicatiedatum: 16-05-2013)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

philippe_d schreef:Bron? Welke toestellen?
Gewoon het feit dat men een lijst maakt met die wel werken... moeten er toestellen zijn waar het niet mee werkt (en toch DVB-C/CI+ hebben).
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

r2504 schreef:
philippe_d schreef:Bron? Welke toestellen?
Gewoon het feit dat men een lijst maakt met die wel werken... moeten er toestellen zijn waar het niet mee werkt (en toch DVB-C/CI+ hebben).
Of hebben ze alleszins toch die bezorgdheid, anders deden ze nooit de moeite.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

boulder schreef: Ja, maar hij spreekt ook van een gepushete update, die een TV die vandaag werkt in de toekomst weer niet meer compatible zou maken.
Als je TV automatisch updates binnenkrijgt van de fabrikant, hoe zou Telenet daar nu iets aan kunnen garanderen ?
Lees eens de disclaimer van Ziggo (= de Nederlandse "Telenet"): https://static.ziggo.nl/images/disclaim ... 4-4855.pdf
Er is ook duidelijk aangegeven dat
"Ziggo kan niet instaan voor de blijvende werking van een gecertificeerd televisietoestel, de
verantwoordelijkheid daarvoor blijft bij de fabrikant van het toestel liggen."
Met andere woorden: het is niet omdat een toestel nu op de lijst staat, dat de werking blijvend gegarandeerd is ...
r2504 schreef:Tja, maar toch blijken sommigen toestellen met DVB-C en CI+ label NIET te werken...
Ik denk dat we potentiële gebruikers nodeloos bang aan het maken zijn.
Er zijn héél veel toestellen die niet op de Telenet lijst staan, en waar "TV met een kaartje" toch wel zal werken (Akai, B&O, Grundig, Loewe, Medion, Panasonic, Salora, Sharp, Toshiba, etc ... staan allemaal niet op de Telenet lijst :().
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Mijn tweede TV , een Samsung van ongeveer een jaar oud, staat wel in de lijst van de werkende toestellen, en toch werkt de EPG niet.
Misschien heb ik ook niet hard genoeg gezocht of gekeken naar mogelijke instellingen of problemen.
Ik lig er niet wakker van. Er zijn ergere dingen in het leven.
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

philippe_d schreef:Er zijn héél veel toestellen die niet op de Telenet lijst staan, en waar "TV met een kaartje" toch wel zal werken (Akai, B&O, Grundig, Loewe, Medion, Panasonic, Salora, Sharp, Toshiba, etc ... staan allemaal niet op de Telenet lijst :().
Toch wel, er staan een paar toestellen van Sharp tussen Samsung en Sony
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

philippe_d schreef:
boulder schreef: Ja, maar hij spreekt ook van een gepushete update, die een TV die vandaag werkt in de toekomst weer niet meer compatible zou maken.
Als je TV automatisch updates binnenkrijgt van de fabrikant, hoe zou Telenet daar nu iets aan kunnen garanderen ?
Lees eens de disclaimer van Ziggo (= de Nederlandse "Telenet"): https://static.ziggo.nl/images/disclaim ... 4-4855.pdf
Er is ook duidelijk aangegeven dat
"Ziggo kan niet instaan voor de blijvende werking van een gecertificeerd televisietoestel, de
verantwoordelijkheid daarvoor blijft bij de fabrikant van het toestel liggen."
Met andere woorden: het is niet omdat een toestel nu op de lijst staat, dat de werking blijvend gegarandeerd is ...
Ja, en dat bevestigt dus precies wat ik zeg.
Voor wie wantrouwig is tov. Telenet zal geen enkele lijst ooit voldoende duidelijk zijn, en Telenet kan onmogelijk instaan voor blijvende compatibiliteit van TV toestellen die door de fabrikant op elk moment upgrades kunnen binnenkrijgen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Ik heb net opgemerkt dat versleutelde programma's opgenomen op een Panasonic FT60 zichtbaar zijn op DLNA-clients zoals PowerDVD op PC in een soort SD formaat (640x360). Deze downsampling gebeurt on the fly door de DLNA-server en waarschijnlijk bedoeld om op tablet,... te kunnen bekijken.

Op de TV zelf zijn de opnames in origineel formaat te bekijken.

Niet versleutelde programma's zijn in origineel formaat te bekijken op DLNA-clients.

Een Panasonic VT50 toont versleutelde programma's in het geheel niet aan DLNA-clients, wel onversleutelde.
Papi
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2013, 20:16

Ik heb TV met DVB-C tuner en CI slot en wil CI+ kaart van telenet gebruiken zonder een nieuwe TV aan te schaffen.
Kan een dreambox een oplossing bieden ? bvb een DM600 ?
Programmas opnemen is niet nodig
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Ongeveer 2 pagina's terug lees ik dat er CAM's zijn die meerdere kanalen kunnen ontsleutelen.

Stel, je neemt de smartkaart die in de CI module van telenet zit er uit, en je stopt die in zo'n CAM, wat zou er dan gebeuren?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

- Telenet met een kaartje werk NIET met een Dreambox, VU+,... daar deze geen CI+ hebben. Een Digibox is waarschijnlijk de eenvoudigste oplossing.
- Pas in 2014/2015 zullen er misschien Telenet CAM's zijn die meerdere streams kunnen decoderen (CI+ v1.4).
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

ygeffens schreef:Ongeveer 2 pagina's terug lees ik dat er CAM's zijn die meerdere kanalen kunnen ontsleutelen.

Stel, je neemt de smartkaart die in de CI module van telenet zit er uit, en je stopt die in zo'n CAM, wat zou er dan gebeuren?
Die CAMs van Aston, daar zit geen tussen van de codering die Telenet gebruikt, dus dat zal niet werken.
Zelfs mocht het wel die codering zijn zal het niet werken, want je hebt nog extra gegevens nodig, die Telenet je niet zal geven.

Dus als je een CAM voor Telenet wilt die meerdere kanalen tegelijk kan ontsleutelen, zul je moeten wachten tot Telenet die uitbrengt, en de juiste CI+ standaard uit is, en je TV die ook aankan.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

ygeffens schreef:Stel, je neemt de smartkaart die in de CI module van telenet zit er uit, en je stopt die in zo'n CAM, wat zou er dan gebeuren?
Zwart beeld want de Telenet-smartcard geeft alleen sleutels aan een CAM die met de overeenstemmende rsakey en boxkey is geconfigureerd.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Die CAMs die daar bij Aston staan zijn overigens niet voor de Nagra familie, dus ze zullen sowieso niet werken met TN.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

kheb het daarnet ook geïnstalleerd bij mijn grootmoeder.. ging vlotjes, op 5 minuten was de kaart actief
wat ik wel gemerkt heb is dat die tv bij opstarten af en toe terug achter de netwerk key vroeg (22), nochtans werkte het gewoon als ik op exit klikte.. firmware probleem van de tv veronderstel ik (sony kdl ex 402)? of hebben jullie dat ook al gemerkt?
sissel1950
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 nov 2012, 14:27
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Heb 'kaartje' geïnstalleerd en alle procudures gevolgd zoals beschreven doch schakelt niet over naar HD blijft analoog uitzenden. Merk is Samsung en staat vermeld in de lijst. Telkens de tv wordt aangezet komt het CI menu op het scherm en duurt 10 tot 15 minuten vooraleer dat weg is en geen HD. Kan niet direct de oorzaak vinden ook niet nadat ik Telenet hierover gebeld heb. Misschien zie iets over het hoofd alleen de vraag wat? Iemand ondervinding met installeren van CI+?
Dank.

[Mod Edit] post samengevoegd met bestaande topic over CI+
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Vermeld al eens het exacte model om te beginnen.

Trouwens met een CI+ kaartje kan je ook nog steeds analoog kijken... je moet dus zelf de digitale zenders selecteren.
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 60 keer

rtl schreef:wat ik wel gemerkt heb is dat die tv bij opstarten af en toe terug achter de netwerk key vroeg (22), nochtans werkte het gewoon als ik op exit klikte.. firmware probleem van de tv veronderstel ik (sony kdl ex 402)? of hebben jullie dat ook al gemerkt?
Gisteren ook de CI+-module geïnstalleerd op een EX700 (hoogste EX-model uit 2010, met laatste firmware 4.114 van 01/10/2012). En inderdaad, binnen 5 minuutjes beeld, en vandaag pas de melding gehad om de netwerkkey in te geven.

Kan op zich wel zijn, want de zenderlijst stond reeds in de tv, en het was de eerste maal dat de tv terug aangezet werd met de module. Zolang je de code niet of niet correct ingaf (had eerst 00022 proberen in te geven) kwam de vraag terug na het uitschakelen. Na die correct in te geven heb ik de melding niet meer gekregen.

De vraag lijkt van de module zelf te komen. Had haar tv de recentste firmwareversie?

Een andere bevinding:
Ik had bij de digicorder (DB-AD2100) al gemerkt dat zappen naar Sport 10 HD (nr. 42) trager verliep dan bij alle andere zenders. De Sony tv geeft bij het zappen telkens aan welke resolutie het bronmateriaal heeft (576i, 720p, 1080i), bij Sport 10 HD gaat het zappen hier ook nog een tikkeltje trager, en die heeft dan 1080p aan. Het lijkt me bijna onrealistisch dat die in 1080p op de kabel zou belanden, zou een pak meer bandbreedte vereisen.
Internet: Telenet Internet Fiber 200
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Enterprise Mobile M (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
sissel1950
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 nov 2012, 14:27
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

r2504 schreef:Vermeld al eens het exacte model om te beginnen.
Trouwens met een CI+ kaartje kan je ook nog steeds analoog kijken... je moet dus zelf de digitale zenders selecteren.
Samsung UE37D5720
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Haal de CI+ module met de smartcard uit je tv-toestel en doe het volgende:
http://klantenservice.telenet.be/conten ... samsung-tv

Zap naar Eén HD en check of je beeld hebt.
Als je beeld hebt op Eén HD, ga dan verder met stap 4 in volgende handleiding: http://klantenservice.telenet.be/attach ... -ci-module
sissel1950
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 nov 2012, 14:27
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Stappen zoals beschreven reeds uitgevoerd maar als ik digitale zenders selecteer krijg ik op scherm 'gecodeerd signaal' geen beeld noch klank. Als ik tv terug aanzet begint opnieuw 'CI+ wordt gekoppeld'. Wat betreft automatisch afstemmen Kabel(verticaal) en Digitaal(horizontaal) moet ik nog eens nakijken. Begrijp het niet wat daar mee bedoeld word.
Dank
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Heb je beeld op Eén HD?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Iemand die weet wat de mogelijkheden zijn met dreambox of mediacenter?
eventueel die annysee kaartjes ofzo?

[Mod Edit] post verplaatst naar bestaande topic over CI+
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Fluppeke schreef:Iemand die weet wat de mogelijkheden zijn met dreambox of mediacenter?
eventueel die annysee kaartjes ofzo?
Deze vraag is al meermaals gepost en het antwoord is nada, niks, noppes.

CI+ werkt alléén in gecertificieerde TV toestellen (en enkele Bluray spelers met tuner).

De enige vrijheid die je nu hebt is dat je geen TN decoder meer nodig hebt... maar echte vrije hardware keuze heb je nog steeds niet.
sissel1950
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 nov 2012, 14:27
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

raf1 schreef:Heb je beeld op Eén HD?
Neen geen enkele HD enkel analoog
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

sissel1950 schreef:Neen geen enkele HD enkel analoog
Zelfs zonder het kaartje moet je TV enkele digitale zenders ontvangen waaronder Eén HD.

Controleer dus nog eens duidelijk de stappen en post desnoods screenshots bij iedere stap.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Is er nu al een volledige,en betrouwbare lijst,van tv toestellen/Merken,waar men er 100 % zeker van kan zijn,dat het met een kaartje werkt? eigenlijk is dit wel een werk voor Telenet vind ik.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

fluppie schreef:Is er nu al een volledige,en betrouwbare lijst,van tv toestellen/Merken,waar men er 100 % zeker van kan zijn,dat het met een kaartje werkt? eigenlijk is dit wel een werk voor Telenet vind ik.
Een klein en zéker onvolledig lijstje hier: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=102&t=38231
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
sissel1950
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 nov 2012, 14:27
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

raf1 schreef:Heb je beeld op Eén HD?
Enkel Eén HD en Canvas HD voor de rest geen enkele krijg melding 'gecodeerd signaal'.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Bel dan naar de Telenet-klantendienst om jouw "tv met een kaartje" te (her)activeren.
Daarna steek je de CI+module terug in het tv-toestel. (stap 4 in de handleiding)
schizm
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 jun 2013, 09:22
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

@sissel1950
Ik zie dat je net als ik de CI+ module houder nog in de TV moet klikken (ik bedoel dus het zwarte plastic gedeelte dat bij je TV hoort, zie ook de foto van Philippe hieronder), misschien heb je hier dan wat aan.

Ik had nl. ook hetzelfde probleem tot ik de houder extra stevig op zijn plaats drukte, blijkbaar zat hij er eerst niet diep genoeg in.
Je hoort m dan ook echt heel duidelijk op zijn plaats klikken.
Daarna heb ik de TV even zonder stroom gezet. Toen ik daarna terug opstartte herkende hij de CI+ module wel onmiddellijk (kon ik de code 22 ingeven en kreeg ik de melding dat mijn kaart binnen het half uur geactiveerd zou worden).
Laatst gewijzigd door schizm 08 jul 2013, 13:51, in totaal 3 gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

sissel1950 schreef: Samsung UE37D5720
Kijk eens op de foto's van deze topic: TV met een kaartje - Infobase

Afbeelding

Hier zie je een Samsung TV, met de CI+ module houder (zwart platieken stukje rechts), met daarin de CI+ module en hierin de smart card.
Gezien in deze toestellen de CI+ module links zit (rechts als je voor het scherm staat), zit zowel de CI+module, als het kaartje, met de tekst onderste boven. Kijk eens of je het kaartje niet omgekeerd in hebt zitten ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Zou dit werken met een kaartje van telenet ?

http://be.hardware.info/reviews/1586/2/ ... combo-plus
sissel1950
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 nov 2012, 14:27
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Heb alles gedaan wat moet gedaan worden zelfs de tv naar fabrieksinstellingen gezet, op aangeven van telenet technische dienst en de configuratie zoals van telenet werd meegegeven en werkt niet. De enige zenders in HD zijn VRT maar die worden niet gecodeerd. Telenet gaat langs komen om het probleem op te lossen. Zal berichten wat de oorzaak is van het falen.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

skank schreef:Zou dit werken met een kaartje van telenet ?

http://be.hardware.info/reviews/1586/2/ ... combo-plus
Dat zal niet werken: enkel de Telenet Cam-module is gesupporteerd
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”