Na enkele lijntesten bij Belgacom zeiden ze dat het waarschijnlijk aan de interne bekabeling lag.
Nu, aangezien onze bekabeling vrij eenvoudig is: VDSL2-aansluitdoos -> VDSL2-splitter -> B-BOX 2 die een halve meter verder staat heb ik toch een technieker laten komen. Hij zei dat de binnenbekabeling volledig in orde was, maar elke keer hij de lijn op 30/6 probeert te zetten valt ze terug op 20/6. HIj meldde dat dit dus waarschijnlijk lag aan een probleem aan de bekabeling op straat en dat dit bvb kan zijn dat deze ooit geraakt is en dat hier niets aan gedaan kan worden.
2 vragen:
1)Kan dit zomaar? Is het dan niet de verantwoordelijkheid van belgacom om dit te herstellen? Ik begrijp natuurlijk dat ze niet onmiddellijk de ganse straat gaan opengooien, maar nu krijg ik eigenlijk enkel te horen "u heeft pech", terwijl ik uiteindelijk toch betaal voor 30/6, niet?
2)De technieker zei dat dit probleem in de nabije toekomst automatisch zou weggaan omdat belgacom een nieuwe technologie aan het uitrollen is (iets met glasvezelkabel?) en dat dit relatief snel in gans belgië in orde zou zijn. Klopt dit? En zou hierdoor wel aan 30 (of 50?) gesurft kunnen worden?
Ik bezoek userbase al enkele jaren regelmatig, maar heb nu pas geregistreerd. Heb de VDSL2-thread wat proberen lezen in de hoop daar een antwoord te vinden op mijn 2e vraag, maar het is me niet 100% duidelijk waarover de technieker het net had.
Alvast bedankt!
Code: Selecteer alles
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
download upload
Line: 20048 kbps 6048 kbps
Modem max: 25648 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 21058 kbps 4412 kbps Estimated!
Profile: 17a
Line length: 244 m Estimated!
Training margin: 8.5 dB
Attenuation: 12.3 dB