Verhoging download snelheid bij Scarlet en Belgacom ?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Neen, je zal moeten wachten.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

DLM is een automatisch diagnose systeem
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

greenturbo schreef:ik haalde 33Mbps down en 4 MBps up.
ergens klopt er iets niet. Met deze cijfers moet je vroeger op een .../6 profiel gestaan hebben (mss. 40/6 ??), dus lijkt het me niet logisch dat je nu maar op een .../2 profiel staat. Tenzij iemand ooit een handje heeft geholpen om .../6 profielen te krijgen. En na de telefoon problemen en vermoedelijk een lijntest zit je terug op jouw startwaardes. Klopt het dat er ooit een 'interventie' is gebeurd om je op een beter profiel te krijgen ??
greenturbo
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 jun 2013, 17:21

Er is na de installatie iemand langsgekomen (1 jaar geleden) om de modem te vervangen door een SAGEM modem.
Dus stond ik dus waarschijnlijk op 40 Mbps , en werkelijk met de speedtest 33 Mbps.

Heb gisteren iemand van Scarlet aan de lijn gehad die me vertelde dat ik moet wachten op de DLM.

Ik vind het alleen raar dat op de website advertenties staan die duidelijk 50 Mbps zeggen met VDSL ,
maar ik haal nog niet eens 40% van deze snelheid .
Toen ik voorstelde dat wanneer hij bij mij komt tanken , ik de tank ook halfvol zou doen ....

Ik heb nog even geduld , maar vindt het raar dat de procedure automatisch gebeurd en volgens jou uitleg en andere
reacties in het forum weeeeeeken kan duren ...
Alvast bedankt om te reageren op mijn bericht !
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Het is correct dat dit weken kan duren. Dit omdat dit een volautomatisch proces is waar normaliter niemand aan te pas komt. Het is onder meer een moment van je lijn testen op hogere snelheden, evalueren of jij daar een negatieve ervaring mee kan hebben, zo neen : één trapje hoger. En zo blijft dat duren.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

Bij mij is de DLM ook gepasseerd 70/6

Weet niet of deze waarde eigenlijk deftig zijn voor mijn lijn.

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  69976 kbps        6048 kbps
Modem max:             96620 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        79330 kbps         16621 kbps Estimated!
Profile:               17a
Line length:           478 m Estimated!
Training margin:       12.8 dB
Attenuation:           15.9 dB
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Méér dan deftig.
Van alle geposte modem tool resultaten, is er nog niemand met zo'n hoge attenuation (15.9 dB) of afstand (>400m) op een 17a profiel terecht gekomen, en daarbij nog eens 70 mbps gekregen! Het vorige record stond op 12.5dB (butskristof)

Zou Belgacom de criteria voor DARE versoepeld hebben :-) ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

Dan heb ik precies veel geluk gehad :)
jvd1971
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 jun 2004, 10:05
Locatie: Oud-Turnhout
Bedankt: 1 keer

Vanmorgen zag ik bij het inloggen een 70/6 profiel. Ik heb de modem opgestart, echter bij een speedtest maar een snelheid van 50 mbit. Met de VDSL tool krijg ik deze waarde:

69976 kbps
6048 kbps
172 mtr
17a
20.7 db
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

DLM heeft keurig zijn werk gedaan: 10 dagen geleden had je nog 50 mbps, nu 70 mbps (= modem sync).

Jouw Scarlet abonnement geeft je 50 mpbs down / 4 mbps up. Dat is de snelheid die je zal zien bij een Speedtest.
De hogere modem sync verhoogt je internet snelheid niet, maar geeft je ruimte voor TV (zonder daling van internet snelheid)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 apr 2007, 07:39
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Zetten ze je automatisch om van ADSL naar VDSL? Ik merk vandaag via http://www.lijntest.be dat hier, eindelijk, ook VDSL te nemen is.
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Nee, voor zover ik weet moet je dat nog steeds aanvragen.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Er zijn gevallen waar BGC zelf opbelt met het voorstel om te migreren naar VDSL maar ik weet niet op welk criteria deze personen gecontacteerd worden, normaal moet je dit zelf aanvragen en kan bvb ook in een Belgacom-centrum gregeld worden.
Gebruikersavatar
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 apr 2007, 07:39
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Oké, dan ga ik eens bellen. Bedankt voor de reacties. :-D
Asskicker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 09 dec 2008, 12:37
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 2 keer

Bij mij nog niet gepasseerd denk ik?

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  30176 kbps        2048 kbps
Modem max:             64148 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        52668 kbps         11035 kbps Estimated!
Profile:               8d
Line length:           391 m Estimated!
Training margin:       22.9 dB
Attenuation:           10.4 dB
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

Asskicker schreef:nog niet gepasseerd
ik vrees van wel, 30/2 is de max. DLM verhoging voor een 20/2 8d basisprofiel... Dus tot de komst van DSM (Vectoring) eindigt het verhaal hier voor jou... Het zijn de 17a 30/6 profielen die tot zelfs 70/6 kunnen verhoogd worden (zoals ik er zelf een had en nu terug tot nader order kwijtgespeeld ben - vandaar de triestige smiley hieronder)
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Hoe ben jij je profiel kwijtgespeeld?
Ik wacht na de plaatsing van mijn bbox3 nog op de herverhoging van onze lijn.
Victory Not Vengeance
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

testertje schreef:Hoe ben jij je profiel kwijtgespeeld?
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=38139
Asskicker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 09 dec 2008, 12:37
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 2 keer

DIBO schreef:
Asskicker schreef:nog niet gepasseerd
ik vrees van wel, 30/2 is de max. DLM verhoging voor een 20/2 8d basisprofiel... Dus tot de komst van DSM (Vectoring) eindigt het verhaal hier voor jou... Het zijn de 17a 30/6 profielen die tot zelfs 70/6 kunnen verhoogd worden (zoals ik er zelf een had en nu terug tot nader order kwijtgespeeld ben - vandaar de triestige smiley hieronder)
Hoezo is 30/2 de maximum voor mij? Die snelheid heb ik altijd al gehad.
Gebruikersavatar
gbmed
Erelid
Erelid
Berichten: 542
Lid geworden op: 07 apr 2013, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

DIBO heeft het anders 100 % gelijk. Je zit op het 8d profiel door de afstand tot de ROP óf door de verzwakking. Dus, je prov. profiel is dan 20/2 en dankzij DLM geraak je uiteindelijk op het 30/2 profiel.
Afbeelding Afbeelding
Asskicker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 09 dec 2008, 12:37
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 2 keer

Ik betwist ook niet ofdat hij gelijk heeft, ik vraag me enkel af hoe dit komt. Bedankt voor het antwoord, ik was even in de war en dacht dat ik altijd al op 30/2 gezeten had, maar blijkbaar zat ik op 20/2. :)
greenturbo
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 jun 2013, 17:21

Na meer dan 5 weken wachten komt blijkbaar DLM niet langs, en een oproep via Chat met Scarlet , vertelt
me leuk dat 20 Mbps het hoogste is dat ik kan bereiken met VDSL ........
Nochtans met de VDSLTool 2.3 bereik ik calculated 57181kbps, Training 30,7dB en Attenuation 9.3dB
Ik overweeg dus om naar een andere Provider over te stappen, daar Scarlet blijkbaar niets
kan doen voor mij .....

Enig alternatief of provider die op dezelfde lijn een hogere service kan aanbieden ?
Ik betaal momenteel 40 Euro / maand voor 20Mbps en vindt dit dus veeel te veel
in vergelijk met iemand die voor dezelfde prijs 70 Mbps krijgt .....

suggesties welkom .....

ik denk er dus aan mijn Scarlet abo op te zeggen na 12 jaar klant te zijn µ.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

greenturbo schreef:Enig alternatief of provider die op dezelfde lijn een hogere service kan aanbieden ?
Geen hogere snelheid op dezelfde lijn want onderliggende technologie (DARE,DLM,...) is van BGC.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
CindyV
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 jun 2011, 12:59
Locatie: Evere
Bedankt: 32 keer
Contacteer:

greenturbo schreef:Na meer dan 5 weken wachten komt blijkbaar DLM niet langs, en een oproep via Chat met Scarlet , vertelt
me leuk dat 20 Mbps het hoogste is dat ik kan bereiken met VDSL ........
Nochtans met de VDSLTool 2.3 bereik ik calculated 57181kbps, Training 30,7dB en Attenuation 9.3dB
Ik overweeg dus om naar een andere Provider over te stappen, daar Scarlet blijkbaar niets
kan doen voor mij .....

Enig alternatief of provider die op dezelfde lijn een hogere service kan aanbieden ?
Ik betaal momenteel 40 Euro / maand voor 20Mbps en vindt dit dus veeel te veel
in vergelijk met iemand die voor dezelfde prijs 70 Mbps krijgt .....

suggesties welkom .....

ik denk er dus aan mijn Scarlet abo op te zeggen na 12 jaar klant te zijn µ.
DLM is een automatisch proces. Afhankelijk van de afstand van je lijn tot de ROP wordt je aan DLM zone 1, 2 of 3 toegewezen. (in jou geval lijkt me dit zone 2 te zijn, ergens tussen 400 en 700 m van de ROP). Een aantal lijnen komen nooit in aanmerking voor DLM (kunnen we voor je nakijken) of DLM komt tot de conclusie dat je lijn een hogere snelheid niet aankan. Dit kan verschillende redenen hebben zoals storingen van naburige kabels/lijnen (of andere factoren), problemen met je binnenbekabeling of zelfs gewoon door frequent je modem te rebooten. Een upgrade via DLM kan je snelheid in zone 2 tot max. 30 mbps brengen. DLM is ook onder constante evaluatie, wanneer het even weer slecht gaat, zal deze de snelheid terugbrengen.

Ik stel me echter vaker de vraag waarvoor deze hoge snelheden gebruikt worden. Simultane downloads bij het bekijken van meerdere HD kanalen op meerdere decoders? Op zich zijn dit eigenlijk geen slechte snelheden, het hangt er echter vanaf waarvoor je ze gebruikt.
http://www.scarlet.be - We offer high speed internet, fixed & mobile telephony and Digital TV!
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik stel me echter vaker de vraag waarvoor deze hoge snelheden gebruikt worden
Is dat om met de vinger te wijzen naar uw klanten?

Twee decoders in HD -> direct 12 Mbps van uw bandbreedte weg (want je moet maar eens iets bekijken en iets anders opnemen), dan heb je nog 8 Mbps over. Dat is voldoende voor gewoon surfen, maar wanneer je iets downloadt, kan dit even duren. Ik kan goed begrijpen dat zoiets onvoldoende is. Bij Belgacom kan je tenminste nog opnemen op de servers zodat de downloadsnelheid niet geimpacteerd is.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

En ook rekenen dat gezinnen steeds meer toestellen online hebben. Hier lopen er soms 4 a 5 youtube/video of webradiostreams tegelijk, uiteraard in HD want waar heb je anders snel internet voor. Als er dan ook nog iets aan het opnemen is op de decoder dan telt het snel op en dan lopen er nog geen downloads :). Beetje gemakkelijk om je er als provider er dan vanaf te maken met "dat is toch snel genoeg". Ieder zijn behoefte.
greenturbo
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 jun 2013, 17:21

[
ik denk er dus aan mijn Scarlet abo op te zeggen na 12 jaar klant te zijn µ.[/quote]

DLM is een automatisch proces. Afhankelijk van de afstand van je lijn tot de ROP wordt je aan DLM zone 1, 2 of 3 toegewezen. (in jou geval lijkt me dit zone 2 te zijn, ergens tussen 400 en 700 m van de ROP). Een aantal lijnen komen nooit in aanmerking voor DLM (kunnen we voor je nakijken) of DLM komt tot de conclusie dat je lijn een hogere snelheid niet aankan. Dit kan verschillende redenen hebben zoals storingen van naburige kabels/lijnen (of andere factoren), problemen met je binnenbekabeling of zelfs gewoon door frequent je modem te rebooten. Een upgrade via DLM kan je snelheid in zone 2 tot max. 30 mbps brengen. DLM is ook onder constante evaluatie, wanneer het even weer slecht gaat, zal deze de snelheid terugbrengen.

Ik stel me echter vaker de vraag waarvoor deze hoge snelheden gebruikt worden. Simultane downloads bij het bekijken van meerdere HD kanalen op meerdere decoders? Op zich zijn dit eigenlijk geen slechte snelheden, het hangt er echter vanaf waarvoor je ze gebruikt.[/quote]

De echte afstand tussen mijn huis en de BGC is +/-200 Meter en niet meer .
Ik heb gedurende meer dan 2 jaar aan 30Mbps kunnen surfen , en nu heb ik dus 50% minder aan dezelfde kost !
Waarvoor worden deze snelheden gebruikt ? wel sommige mensen WERKEN van thuis en hebben dus verschillende soft distri's en SDK's nodig .
Dit zijn bestandjes van 5GB , en meer , en verschillende per dag , dus een snelle internet verbinding is dan wel handig .
Met 50GB per maand kom ik helemaal niet toe , eerder het dubbele en meer .

Ik hoop dat Scarlet het kan oplossen, en ticket ligt bij BGC .

ALvast bedankt voor alle reacties
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Sinds 10 juni bij Belgacom aangesloten voor mijn internet. Zit nu op 30/6 profiel, gisteren modem nog eens herstart maar tot op heden geen 50/6 profiel. Of moet ik nog wat langer wachten vooraleer DLM langskomt? Ik zit op 200 meter van zo een grijs kastje in de straat.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Ik zit op 150m van zo een kastje, maar de kabel loopt wel over een andere weg.
Daardoor zit ik 900m van dat kastje :twisted:
Ik wilde bij EDP een 16,5/10-profiel, maar daar is geen zekerheid voor.
Ik blijf nog effe Telenet ;-)
Gebruikersavatar
CindyV
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 jun 2011, 12:59
Locatie: Evere
Bedankt: 32 keer
Contacteer:

Lord Utopia schreef:
Ik stel me echter vaker de vraag waarvoor deze hoge snelheden gebruikt worden
Is dat om met de vinger te wijzen naar uw klanten?

Twee decoders in HD -> direct 12 Mbps van uw bandbreedte weg (want je moet maar eens iets bekijken en iets anders opnemen), dan heb je nog 8 Mbps over. Dat is voldoende voor gewoon surfen, maar wanneer je iets downloadt, kan dit even duren. Ik kan goed begrijpen dat zoiets onvoldoende is. Bij Belgacom kan je tenminste nog opnemen op de servers zodat de downloadsnelheid niet geimpacteerd is.
Ik wil zeker niet met de vingen wijzen, anders zou ik hier niet zijn :-D Mijn antwoord was trouwens een reactie op wat Greenturbo schreef, maar ik had het blijkbaar verkeerd gelezen en dacht dat vraag was van van 30 naar 50 mbps te gaan. :wink: De vraag was trouwens puur informatief, ik wilde gewoon graag weten waarvoor jullie de bandbreedte die ter beschikking is gebruiken zodat ik dit kan meenemen, juist door het feit dat voorkeuren, smaken (of hoe je het wil noemen) verschillen.

Het probleem in Greenturbo zijn geval is echter dat het standaardprofiel op zijn lijn 20 mbps is, maar deze dankzij DLM gedurende 2 jaar verhoogd werd naar 30 mbps en DLM om één of andere wijziging recentelijk beslist heeft dat 30 mbps niet meer haalbaar is op deze lijn. Maar we zullen de feedback afwachten, zonder verdere info kan ik daar weinig over zeggen.
http://www.scarlet.be - We offer high speed internet, fixed & mobile telephony and Digital TV!
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
ijskonijn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 dec 2006, 12:42
Bedankt: 1 keer

Is het normaal dat ik op een 25/2 profiel zit? Heb de VDSL2 test gedaan maar weet niet hoe de gegevens te interpreteren.

Afbeelding

Code: Selecteer alles

 __________________________________________________
/                                                  \
| VDSL2Tool 3.0 | © Arno Raps | http://hierzo.net/ |
\__________________________________________________/
				downstream			upstream
Line:			25184 kbps			2048 kbps
Max: 			49581 kbps			10388 kbps
Profile: 		8d
Distance:		579 m
Training:		23,8 dB
Attenuation:	15,7 dB
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

U zit op een 25/2 DLM profiel.
Dat wil zeggen dat je oorspronkelijk op 20/2 of 16.5/2 stond (= povisioning profiel), en dat DLM jou verhoogd heeft tot 25/2.
Dat is waarschijnlijk het hoogste dat je momenteel kan krijgen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ijskonijn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 dec 2006, 12:42
Bedankt: 1 keer

Kan je dat ergens uit afleiden dat ik op een DLM profiel zit?
Die waarden die de VDSL2 tool weer geeft zijn dus te slecht om hogere snelheden te bekomen?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Voor 8d is 25.2 het beste profiel en dat kan enkel via Dlm bekomen worden.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Goztow schreef:Voor 8d is 25.2 het beste profiel en dat kan enkel via Dlm bekomen worden.
Kleine correctie:
  • - Voor 8d provisioning profiel 16.5/2 is 25/2 het beste DLM profiel.
    - Voor 8d provisioning profiel 20/2 is 30/2 het beste DLM profiel.
ijskonijn schreef:Kan je dat ergens uit afleiden dat ik op een DLM profiel zit?
Zoals Goz antwoorde: 25/2 is een DLM profiel (kan dus enkel via Dlm bekomen worden).
ijskonijn schreef:Die waarden die de VDSL2 tool weer geeft zijn dus te slecht om hogere snelheden te bekomen?
Inderdaad. Om een 17a profiel te bekomen (30/6) moet de afstand <400m zijn.
Lees eens volgende topic door: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 19#p483319
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 apr 2007, 07:39
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Voila, ze hebben bij Scarlet eindelijk door dat ik hier al weken op VDSL kon overschakelen. 3 maal getelefoneerd met hun en ze bleven volhouden dat ik alleen ADSL kon krijgen. Nu ben ik bij 2 Belgacom winkels gaan informeren of ik hun tv kon ontvangen en deze bevestigden allebei dat het mogelijk was sinds begin juli.

Dan voor de vierde keer maar gebeld met de zeer kundige Scarlet-medewerkers en plots blijkt het te kunnen. :bdaysmile:

Nu nog afwachten in welke maand en jaar ze me overzetten. :roll:
bbyte
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 21 jan 2008, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

CindyV schreef:
greenturbo schreef:Na meer dan 5 weken wachten komt blijkbaar DLM niet langs, en een oproep via Chat met Scarlet , vertelt
me leuk dat 20 Mbps het hoogste is dat ik kan bereiken met VDSL ........
Nochtans met de VDSLTool 2.3 bereik ik calculated 57181kbps, Training 30,7dB en Attenuation 9.3dB
Ik overweeg dus om naar een andere Provider over te stappen, daar Scarlet blijkbaar niets
kan doen voor mij .....

Enig alternatief of provider die op dezelfde lijn een hogere service kan aanbieden ?
Ik betaal momenteel 40 Euro / maand voor 20Mbps en vindt dit dus veeel te veel
in vergelijk met iemand die voor dezelfde prijs 70 Mbps krijgt .....

suggesties welkom .....

ik denk er dus aan mijn Scarlet abo op te zeggen na 12 jaar klant te zijn µ.
DLM is een automatisch proces. Afhankelijk van de afstand van je lijn tot de ROP wordt je aan DLM zone 1, 2 of 3 toegewezen. (in jou geval lijkt me dit zone 2 te zijn, ergens tussen 400 en 700 m van de ROP). Een aantal lijnen komen nooit in aanmerking voor DLM (kunnen we voor je nakijken) of DLM komt tot de conclusie dat je lijn een hogere snelheid niet aankan. Dit kan verschillende redenen hebben zoals storingen van naburige kabels/lijnen (of andere factoren), problemen met je binnenbekabeling of zelfs gewoon door frequent je modem te rebooten. Een upgrade via DLM kan je snelheid in zone 2 tot max. 30 mbps brengen. DLM is ook onder constante evaluatie, wanneer het even weer slecht gaat, zal deze de snelheid terugbrengen.

Ik stel me echter vaker de vraag waarvoor deze hoge snelheden gebruikt worden. Simultane downloads bij het bekijken van meerdere HD kanalen op meerdere decoders? Op zich zijn dit eigenlijk geen slechte snelheden, het hangt er echter vanaf waarvoor je ze gebruikt.
Is dit omdat er iets aan de lijn simpelweg te slecht is om in aanmerking te komen voor een snelheidsverhoging of wordt DLM gewoon niet uitgevoerd op bepaalde lijnen? Na een modemreset in september 2012 zijn wij terug op 20 mbit geplaatst nadat we al zeker 1 à 2 jaar op 30 mbit zaten. Ik heb toen veelvuldig contact opgenomen met de klantendienst van Scarlet om de lijnsnelheid terug aan te passen maar zij hebben toen gezegd dat dit niet mogelijk was en dat ze het bij Belgacom na gingen vragen (dossier geopend etc.). Nooit meer iets van gehoord... Ik heb toen contact opgenomen met een technieker bij Belgacom en die heeft ons enkele minuten later terug op 30 mbit geplaatst. Sindsdien nooit meer een snelheidsverlaging gehad en nooit problemen met internet.

Nu wacht ik echter inmiddels al enkele maanden op de nieuwe snelheidsverhoging, maar ook deze is er nog niet doorgekomen. Aangezien de vorige verhoging ook niet automatisch gebeurd is neem ik aan dat ik het opnieuw zal moeten vragen. Kan Scarlet dit ook aanpassen, want ik ben niet van plan om deze persoon opnieuw te contacteren om hierbij te helpen? Ik vind het raar dat de snelheid niet wordt aangepast na het openen van een dossier bij Belgacom terwijl een technieker die daar werkt het kan regelen op amper 5 minuten. En al helemaal gek dat er niet eens meer gecommuniceerd wordt of er al dan niet schot komt in de zaak!
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Ik heb toen contact opgenomen met een technieker bij Belgacom en die heeft ons enkele minuten later terug op 30 mbit geplaatst.
Nu wacht ik echter inmiddels al enkele maanden op de nieuwe snelheidsverhoging, maar ook deze is er nog niet doorgekomen.
Op welk profiel sta je nu? 30/2 (8d) of 30/6 (17a)?
bbyte
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 21 jan 2008, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

We staan momenteel op 30/6.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

DLM is een ondoorgrondelijk verhaal...als jouw lijn op hogere snelheid die van de buren kan storen, krijg je geen verhoging. Zelf ooit op 70/6 gezet geworden met 17dB training nog over en maand later door DLM op 30/6 teruggezet (volgens Helpdesk). En dat op <50m van ROP, daarom dat ik het vermoeden heb dat mijn lijn laag wordt gehouden door DLM tbv. andere lijnen in de bundel die langere afstand moeten afleggen.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”