Quads,Motor,Auto,Wielertoeristen en overlast...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

In Brugge genoeg koetsen en nooit geen mest op straat, ze hebben dan ook zo'n opvangsysteem daarvoor.

En als ik me niet vergis bestaat dat ook voor gewone ruiters...

Afbeelding
Afbeelding
Nr10
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 16 keer

Mest van herbivoren valt reuze mee, haalt de neus en de luchtwegen zelf open bij goede inhalatie :-D
Ik rij liever met mijn mtb in een paardendrol dan in de uitwerpselen van een vleeseter.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

iceke schreef:Als jij met je 4 maten in een balletpak op je veloke van 5 ruggen wil gaan koersen, no problem, maar niet op't straat en niet op't fietspad tegen 25 per uur.
Klein vraagske...Een snorfiets (motorfiets gelimiteerd tot 25km/uur) of bromfiets (motorfiets gelimiteerd tot 45km/uur) moeten op sommige stukken van de rijweg ook rijden op het fietspad (verplicht, en aangegeven door verkeersborden). Moeten die dan ook hun snelheid minderen tot een aanvaardbare 15km/uur? En wat met mensen met een elektrische fiets die zonder problemen 20km/uur halen?

Met 5 mensen mag je inderdaad niet fietsen op de straat, maar dan wel met die verstande dat dit enkel telt als er een fietspad ligt. Ligt er geen fietspad, dan moet je fietsen op de rijweg. Wat jouw snelheidslimiet betreft : de aangegeven snelheidslimiet telt voor iedereen (!!!) ongeacht of het een voetganger, fietser, bromfietser of auto is. In de bebouwde kom moge ze dus zeker "vlammen" aan 50km/uur, maar waar aangegeven mogen ze niet sneller rijden dan bijvoorbeeld 30km/uur.

Overigens zie ik nergens in de wetcode een reden waarom ruiters zich niet te paard over de wegens zouden mogen begeven. Wat het mestprobleem betreft is de oplossing voor koetsen reeds gegeven. Of er zoiets bestaat voor paard en ruiter alleen : ik betwijfel het...Nog nooit gezien

http://www.wegcode.be/wetteksten/sectie ... /233-art55

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ging het over overlast of over de wegcode ?
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Het lijkt me niet meer dan normaal dat ruiters hun paardenmest moeten opkuisen, ook al is de maatschappij daar vrij tolerant in omdat "het te moeilijk is voor een ruiter en gemakkelijk voor de wandelaar met de hond". Een tractor die van het veld rijdt moet in principe ook eerst de aarde tussen de groeven van zijn banden verwijderen. Bij sommige boeren kan je hun sporen de eerste honderden meters gewoon zo volgen op straat. Als het nat is zorgt deze uitgesmeerde aarde nog eens voor extra slipgevaar, maar ook hier is de maatschappij vrij tolerant.

Het staat dus blijkbaar wel in de wegcode: http://wegcode.be/forum/showthread.php/ ... enbare-weg
Afbeelding
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

gbmed schreef:Bij zoveel kortzichtigheid en stompzinnigheid leg ik mij neer. Eigenlijk verdien je niet eens een reactie. Maar dat gun ik je niet.
darkzero schreef:maar bij een paard lijkt me dit wel een beetje onmogelijk hè?
Kortzichtigheid en stompzinnigheid? Heb je mijn post wel gelezen? Beide gevallen zijn exact hetzelfde. Jij hebt gewoon dubbele standaarden, maar je beseft het zelf gewoon niet. Als er iemand kortzichtig is dan ben jij het omdat je het in één geval niet ok vindt dat iemand zijn stront niet opraapt ("die irritante hondeneigenaars toch!"), maar voor een ruiter is het dan wel ok ("die arme persoon moet over straat zeg, laat zijn paard toch gewoon kakken"). Waarom zou ik tolerant moeten zijn tegenover ruiters, maar niet tegenover hondeneigenaars? Dat is gewoon een enorme dubbele standaard die op niks slaagt.

Onmogelijk? Ik dacht het niet.

Stront is stront, oprapen of opvangen die boel, ongeacht waarom het er ligt.
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

verdraagzaamheid is toch iets moois hé...
blijkbaar zal dit begrip nooit bestaan als het aan sommigen hier ligt. jullie zouden gerust die gasten meekunnen die tegen de sinksefoor zijn
gbmed
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

gm123 schreef:Als er iemand kortzichtig is dan ben jij het omdat je het in één geval niet ok vindt dat iemand zijn stront niet opraapt ("die irritante hondeneigenaars toch!"), maar voor een ruiter is het dan wel ok ("die arme persoon moet over straat zeg, laat zijn paard toch gewoon kakken"). Waarom zou ik tolerant moeten zijn tegenover ruiters, maar niet tegenover hondeneigenaars? Dat is gewoon een enorme dubbele standaard die op niks slaagt.
Dat is absoluut geen dubbele standaard en ook niet kortzichtig. Enerzijds is dit het afwegen van twee zaken met het oog op praktische verschillen en anderzijds is het mijn tolerantie tegenover de natuur. Die manège bestaat al veel langer dan dat ik in mijn huis woon. Bovendien woon ik in een landelijk gebied. Ik pas mij aan en dat is blijkbaar niet weggelegd voor sommigen die bvb. in Zaventem of Steenokkerzeel komen wonen vlak aan de beide luchthavens aan serieus lagere prijzen en die dan een buurtcomité oprichten om de vliegroutes te doen veranderen. Welnu, ze zijn er verdorie in geslaagd en ook "dankzij" het Brussel gewest die ervoor heeft gezorgd dat er veel routes nu over het Pajottenland vliegen.

Ik neem mijn woorden terug dat jij kortzichtig bent, sorry daarvoor. Maar je bent toch niet zo tolerant dan mezlf, niet ? Ik wil hier geen polemiek van maken en heb hier terug iets bijgeleerd. Ik stel voor om het hier bij te laten en ga akkoord met de wijze woorden van Goztow: die manège moet wanneer nodig iemand met een schop die 700m doen afleggen en de mest laten verwijderen.
Afbeelding Afbeelding
iceke
Elite Poster
Elite Poster

gbmed schreef: Die manège bestaat al veel langer dan dat ik in mijn huis woon.
Nog zo'n zever...
Ten eerste wil ik er op wijzen dat ik iedereen zijn standpunt hier perfect begrijp en dat we ondertussen iedereen op zijn woorden aan't pakken zijn ...
maar we gaan nog ff verder :angel:
Ik begrijp die mensen op het zuid & in Zaventem perfect, alsof we met "geschiedenis" alles kunnen goedpraten ?
Hebben die mensen in Zaventem gekozen om aan een vliegveld te wonen : ja, hebben die gekozen om met hun voeten te laten spelen door de politiek (steeds wijzigende vluchtroutes, enz.) : Nee.
Ander verhaal in Antwerpen, en ook dat snap ik best. Een stad leeft, in die zin is het alle dagen Sinkesfoor in A'pen, maar waarden veranderen. Laundry day kan wel zonder problemen verkassen naar een geschiktere locatie, als men dat vraagt van een evenement dat een veel grotere impact heeft qua overlast staat ineens heel Antwerpen op stelten...

Nu, het is al jaren zever over die SInksefoor... nog nooit is er een oplossing voor gezocht, nu hebben er een paar eindelijk eens werk van willen maken en wat krijg je dan ? Geen oplossing -> wat smeergeld over en weer smijten, tja......

En dan komen we weer terug op paard en kar hé, het kan goed zijn dat in de wegcode staat dat je moet vertragen en indien gewenst stoppen voor een paard op de rijbaan, maar dat was een regel uit den tijd dat de melkboer nog langskwam met z'n paard & kar, nu is het een recreant die denkt dat hij overal maar wat toerkes kan gaan maken met zijn huisdier, terwijl hij daar gewoon niks meer te zoeken heeft.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Tegenwoordig hoor je meer de klagers, en deze krijgen ook nog eens gelijk.
Je mag 5 klagers hebben, en heel de Sinksefoor moet verdwijnen, terwijl er wel meer mensen daar wonen die GEEN probleem ermee hebben. Aan wie ligt het dan?

Klagers en zagers, ze krijgen gewoon gelijk en de overgrote positieve meerderheid moet zich maar erbij neerleggen. En dit op alle fronten. Van mij geen sympathie voor jou.

Het is nog altijd geven en nemen en wanneer je dit principe begrijpt, kan het allemaal zoveel makkelijker en rustiger dan zagen zagen zagen..
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Nee, jij krijgt een heleboel onverschillige en 5 die effectief iets willen veranderen....
gbmed
Erelid
Erelid

iceke schreef:Ik begrijp die mensen op het zuid & in Zaventem perfect, alsof we met "geschiedenis" alles kunnen goedpraten ?
Neen, niet alles.
Hebben die mensen in Zaventem gekozen om aan een vliegveld te wonen : ja, hebben die gekozen om met hun voeten te laten spelen door de politiek (steeds wijzigende vluchtroutes, enz.) : Nee.
Die vliegroutes die nu over het Pajottenland vliegen is een vrij recent gegeven. Die routes zijn er gekomen door klagende burgers die er zijn komen wonen voor de goedkope grond. Dégoutant noem ik dat. Ik woon in het Pajottenland en weet er alles van. Je zou je beter eerst eens verdiepen in dit lokaal gegeven.
En dan komen we weer terug op paard en kar hé, het kan goed zijn dat in de wegcode staat dat je moet vertragen en indien gewenst stoppen voor een paard op de rijbaan, maar dat was een regel uit den tijd dat de melkboer nog langskwam met z'n paard & kar, nu is het een recreant die denkt dat hij overal maar wat toerkes kan gaan maken met zijn huisdier, terwijl hij daar gewoon niks meer te zoeken heeft.
Zolang een wet nog steeds in de wegcode/wetboek staat, is het wet. Punt.
iceke schreef:Nee, jij krijgt een heleboel onverschillige en 5 die effectief iets willen veranderen....
Onjuist. De meeste zijn tolerant en zoals al aangehaald en er géén probleem mee hebben, en die 5 zijn citroenpissers die ondertussen wel een bom centen hebben opgestreken ! Ja, en dat komt ook uit jouw zak :bang:
Afbeelding Afbeelding
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Dat krijg je dus se, 5 die echt actie ondernemen om die foor daar weg te krijgen, die worden nu zakkenvullers en azijnpissers genoemd :bang:

Of ze hadden die 5 ongelijk gegeven, of die foor was daar weg...
gbmed
Erelid
Erelid

AMEN
Afbeelding Afbeelding
Nr10
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 16 keer

Ter duiding: the Sinksenfoor-5 hebben geen ''bom'' geld opgestreken. Wel de terugbetaling van hun gerechtskosten en die waren navenant: 1ste aanleg, hof van beroep, procedure bij RvS + allicht nog andere bijkomende kostenelementen. Om het met David Bowie's woorden te zeggen: ''This is not America.''
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Wel even opmerken dat de gedempte zuiderdokken al sinds het dempen in het kadaster ingeschreven is al parkgebied en dat zelfs die parking die er nu op staat onwettig is. Dat de sossen er de voorbij 50 jaar niets aan gedaan hebben zal iedereen blijkbaar een worst wezen.

Daarover gaat trouwens het proces, niet om het wegkrijgen van een foor. Al is dat wel het uiteindelijke gevolg.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
gbmed
Erelid
Erelid

iceke schreef:Dat krijg je dus se, 5 die echt actie ondernemen om die foor daar weg te krijgen, die worden nu zakkenvullers en azijnpissers genoemd :bang:
Of ze hadden die 5 ongelijk gegeven, of die foor was daar weg...
Eéntje om het af te leren :wink: (wel off-topic): Vier Franstaligen uit Vlaamse rand klagen bij VN

Dat krijg je dus se, 4 die echt actie ondernemen ... Dit zal je dus ook goed vinden als je je eigen redenering volgt, niet ?
Afbeelding Afbeelding
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Het gaat niet over goed vinden, maar ik kan er best inkomen dat die 4 gaan klagen, of ze gelijk gaan krijgen dat is niet aan mij.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

:bang: :bang: :bang:

Consequent zijn is niet je sterkste kant é..?
Wel laten we dan een petitie opstarten om jou onverdraagzaamheid aan te kaarten, en je buiten te lappen. Want er storen zich nu al wel een paar mensen aan jou opmerking, dus laten we er wat aan doen..

Als je jou gedachtegang volgt, dan mag iedereen over gelijk wat beginnen klagen. In een zwart witte wereld (waar jij blijkbaar in leeft) mag dat wel. Maar in een normale realistische wereld is het nog altijd (en ik kom terug op mijn vorige post) geven en nemen. Als er schade wordt berokkend kan ik goed geloven dat je er verder mee wil, maar.. probeer soms te relativeren en helder te denken.

Nog een voorbeeld: de buur rijdt op zondag zijn gras af, of rijdt het niet af, of ...
Wat doen sommige nu? Die bellen boenk de politie, stappen naar vredegerecht....... Denk je dat dat ooit nog goed komt? Proficiat, je hebt geklaagd, jij voelt je nu wel lekker niet? Ipv gewoon naar die buur te gaan en te vragen waarom hij dat doet, niet doet, of.. Dialoog, en eerst de vrede bewaren.. Zoveel leuker als jij dan eens een feestje geeft en de buur gezellig iets kan meedrinken en ook niet meteen de politie belt.
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Verdraagzaamheid is inderdaad soms ver zoek. Mijn overbuur heeft honden die zowat de hele dag buitenzitten en blaffen op alles wat passeert (en wij wonen in een rustige wandelomgeving, dus daar passeert veel). Ik heb daar soms ook last van (vooral om 6h 's morgens 8) ) maar ik klaag daar niet over.

Ik doe ook op zondag mijn gras af wegens te weinig tijd, ik ben al 3 jaar aan het renoveren met soms veel geluidsoverlast in het weekend. Het is zoals Dafke zegt: geven en nemen.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Nee dat vind ik juist dom, je gaat klagen waar je moet klagen, en dat is de politie/ gerecht. Al de rest is stemmingsmakerij. Protestje hier, pamfletje daar enz. allemaal dikke zever.

Wat heeft uw gebuur in hemels naam met dit onderwerp te maken ? Een samenleving is geven en nemen, je onderneemt enkel stappen als je denkt dat er teveel genomen wordt...
Mijn gebuur rijdt zijn gras af op zondag, who cares ? Moest mijn gebuur elke zondag zijn gras om 8uur afrijden, juist om mij te kloten, dan pas is het ambras....

Is het niet wat kortzichtig om dit met elkaar te vergelijken ?

Ik denk helemaal niet zwart/wit, ik heb gewoon een andere mening dan jij over die dingen. Mag ik ja ?

Quads horen niet op de weg. Mogen die daar rijden, ja ?
Paarden horen niet op de weg. Mogen die daar rijden, ja ? Heb ik daar last van ? enkel als ze kakken voor mijn deur.
Heb ik last van de sinksenfoor ? Nee. Snap ik dat er een paar mensen daarover klagen ? Ja. Zijn ze aan de juiste bel gaan trekken ? ja.
Kan het mij wat schelen dat 4 walen opkomen voor hun rechten ? Nee.
darkzero
Elite Poster
Elite Poster

Quads horen niet op de weg. Mogen die daar rijden, ja ?
Paarden horen niet op de weg. Mogen die daar rijden, ja ?
daar gaan we weer zenne. wie ben jij om te zeggen dat quads en paarden niet op de weg horen? is het omdat jij er niet mee rijdt?

ik kan evengoed zeggen dat wandelaars niet op de weg horen want ze moeten maar in het park gaan wandelen of dat fietsers niet op de weg horen want ze moeten maar op een piste gaan rijden. maar dat doe ik niet want dat is dikke zever!

:bang: :bang: :bang: :bang: :bang:
iceke
Elite Poster
Elite Poster

:bang: :bang: :bang: :bang:
Ik zeg toch juist dat dat mijn mening is ?

En ja fietsers horen op het fietspad niet op de weg. Idem met voetgangers , die horen op het voetpad.
darkzero
Elite Poster
Elite Poster

awel naar mijn MENING ben jij dan zo'n kortzichtig grommelend chagrijnig oud opa'tje dat zelfs begint de grommelen als hij kinderen buiten hoort spelen. :evil:

goed pak me dan ook maar op m'n woorden. ik bedoelde natuurlijk op het fietspad en voetpad :bang:
maar wacht eens, zal ik jou ook maar op je woorden pakken dan? wat als er geen voetpad is en wel een fietspad zoals hier voor de deur? daar mag je dan niet komen te voet komen of je moet een fiets tussen je benen steken? of als er geen fietspad is mag er ook geen fietser passeren?

misschien overwegen om te verhuizen naar een ander land als het je hier toch allemaal niet aanstaat? we zouden veel beter afzijn zonder dat soort klagers hier :beerchug:
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Waar klaag ik ? Het staat me hier best aan, zolang niemand tegen mijn schenen schopt. :angel:

En je kan alles uit z'n context trekken trouwens.... (wat in dit topic dus constant gedaan wordt)

Voor mijn part morgen iedereen met een quad door 't stad, 6 maand per jaar sinkensfoor maar dan wel tot 4 uur 's nachts, wouldbe wielrenners enkel nog op de baan, terug nachttransport van goederenvervoer in Zaventem, heel het dorp nen onkt die waakt en zijn gras afrijd met den benzine maaier op zondag., ik ga er niet van wakker liggen. Maar ik begrijp best de mensen die dat wel doen, snappie ??
darkzero
Elite Poster
Elite Poster

dus je klaagt nergens in dit topic, je ligt nergens wakker van, ...? :eek:
ok voor mij is het nu wel duidelijk dat je jezelf constant tegenspreekt en dat je eigen meningen voor jezelf al niet meer belangrijk zijn.
ik ga hier niet verder op reageren want het haalt toch niets uit.
enkel als het nog over de aanschaf van "mijn nieuw speelgoed" gaat want daar ging het oorspronkelijk over voor het topic gesplitst werd.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”