Quads,Motor,Auto,Wielertoeristen en overlast...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Tegenwoordig moet je hier in antwerpen een vergunning hebben eer je met dit mag rijden in vele straten.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
metal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Voor een quad heb je geen motorrijbewijs nodig. Mijn laatste die ik gehad heb was een 800cc, en ook gewoon met b rijbewijs.
Alleen spijtig dat ze je er tegenwoordig zo kwaad voor achterna kijken he. Ma tis wel dikke fun om mee te rijden zenne :angel:
Ook van plan om er offroad mee te gaan rijden?
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Provider

Te Koop forum

No offence maar moesten ze zo geen lawaai maken zou niemand er vies voor kijken.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Een quad hoort niet thuis in een stad/dorp/gemeente.

Dat is voor in de bossen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Er zijn ook heel wat motoren die teveel lawaai maken, maar daar zeggen ze ook niet veel van. Zo zijn bij veel moto's ook de lichten niet goed afgesteld wat ook vervelend is.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Er zijn ook heel wat auto's die teveel lawaai maken, maar daar zeggen ze ook niet veel van. Zo zijn bij veel auto's ook de lichten niet goed afgesteld wat ook vervelend is.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Met een auto is het moeilijker om de straat 20 keer op en af te vlammen :P
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

dat van die vergunning is dikke zever. net als die verbodsborden van quads. politici hier hebben dat verzonnen maar europees is 't afgekeurd. als je een boete krijgt gewoon niet betalen en aanvechten want je bent 100% in je recht!
ik rij met een gedempte uitlaat en ik rij er ook rustig mee. het is net als met moto's (heb jaren motoren gereden): de roekelozen geven de goeien een slechte naam.
ik ga er in ieder geval heel weinig offroad mee gaan rijden. voor mij zal 't vooral voor woon-werkverkeer zijn en soms eens relax cruisen. is echt zalig zo rustig tegen 50-60 op afgelegen weggetjes cruisen :-)
en er zijn idd veel motoren en ook auto's die extreem veel meer lawaai maken maar zoals ik al zei: enkelen verknoeien 't voor velen...
dat een quad niet thuis hoort in een stad/dorp/gemeente is wel erg kort door de bocht. dan ken je ook 't verschil niet tussen een quad en een atv denk ik. een atv dient echt voor bossen en is ook 4x4. maar dit zal ik zeker nooit doen. ik wil de natuur niet nog erger beschadigen dan 't al is.
en idd lichten zijn een probleem, vooral bij auto's dan vind ik. die xenon lampen zijn echt hatelijk en verblinden tegenliggers enorm, zeker als ze slecht afgesteld zijn!
en nog eens: ik heb niks te maken met van die idioten die 20x een straat op en af vlammen. maar hier zijn dat meestal van die ellendige scootertjes en brommertjes. dat noem ik pas een hels storend lawaai!
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

En er zijn ook heel wat fietsers en voetgangers die lawaai maken ;)

Voila de cirkel is rond. Iedereen maakt lawaai en iedereen is asociaal :roll:
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

darkzero schreef:dat van die vergunning is dikke zever. net als die verbodsborden van quads. politici hier hebben dat verzonnen maar europees is 't afgekeurd. als je een boete krijgt gewoon niet betalen en aanvechten want je bent 100% in je recht!
ik rij met een gedempte uitlaat en ik rij er ook rustig mee. het is net als met moto's (heb jaren motoren gereden): de roekelozen geven de goeien een slechte naam.
ik ga er in ieder geval heel weinig offroad mee gaan rijden. voor mij zal 't vooral voor woon-werkverkeer zijn en soms eens relax cruisen. is echt zalig zo rustig tegen 50-60 op afgelegen weggetjes cruisen :-)
en er zijn idd veel motoren en ook auto's die extreem veel meer lawaai maken maar zoals ik al zei: enkelen verknoeien 't voor velen...
dat een quad niet thuis hoort in een stad/dorp/gemeente is wel erg kort door de bocht. dan ken je ook 't verschil niet tussen een quad en een atv denk ik. een atv dient echt voor bossen en is ook 4x4. maar dit zal ik zeker nooit doen. ik wil de natuur niet nog erger beschadigen dan 't al is.
en idd lichten zijn een probleem, vooral bij auto's dan vind ik. die xenon lampen zijn echt hatelijk en verblinden tegenliggers enorm, zeker als ze slecht afgesteld zijn!
en nog eens: ik heb niks te maken met van die idioten die 20x een straat op en af vlammen. maar hier zijn dat meestal van die ellendige scootertjes en brommertjes. dat noem ik pas een hels storend lawaai!
Xenon's (OEM) kan je niet afstellen, deze regelen zich zelf. Het zijn de pipo's die de Xenon's van de Aldi erop vijzen en die helblauw schijnen in je gezicht.
Verder koop je volgens mij GEEN quad om rustig op de weg te rijden.. Je moet gewoon de dingen gebruiken waar ze voor dienen.
Voor mij is een JEEP een JEEP, en geen SUV X5 of Q7 of andere blubber. Een jeep koop je wanneer je het veld in moet, iets heel zwaar moet trekken, ... Daarom, een quad koop je als je door de modder moet ploeteren etc.. En dat kan ook voor plezier zijn, maar niet voor op straat te cruisen, daar zijn andere speeltjes voor..
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Maar we zijn het er allemaal overeens dat quads dikke fun zijn? :beerchug:

Ik zou ook zoiets willen kopen voor woon-werk verkeer. Ik kan door de bossen naar mijn werk, niemand last van, buiten de natuur :oops:
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Natuurlijk, en daarom.. ik vind dat men niet schijnheilig mag doen waarom men zoiets koopt. Kameraad heeft een buggy, en dat is ongelooflijk plezant. Mijn neef heeft een quad, ook plezant, maar toch gevaarlijker.
Wel, lekker vlammen in de velden en dan nog liefst waar de modder ligt! Wanneer we op de weg komen, is het nooit vol gas open en als er mensen ergens op een verkaveling wandelen, altijd rustig voorbij. Dan zie je ook wel dat ze dit appreciëren..
Goztow
userbase crew
userbase crew

Provider

Te Koop forum

Te gek voor woorden om het lawaai van een fietser te vergelijken met lawaai van een quad.

darkzero
Elite Poster
Elite Poster

@dafke:
ja ik bedoelde idd die helblauwe dingen. ik vind dat ze zoiets moeten verbieden want dat verblind gewoonweg.
nogmaals, er is een groot verschil tussen een quad en een atv.
atv = 4x4, automaat (hoge en lage versnelling), modderbanden, trekhaak voor in't veld, echt puur kracht om door de modder te ploeteren en zelfs water tot boven je knieën als je erop zit, hoger verbruik (9-11 liter)
quad= geen 4x4, manuele bak, meestal baanbanden, meer gemaakt op snelheid dan kracht, laag verbruik (5-7 liter)

ik heb dus een quad met ook nog eens een gedempte uitlaat.
ik rij alleen op asfalt wegen en vertraag waar er voetgangers, fietsers of wat dan ook zijn.
gisteren nog: veel wandelaars door het goede weer. ik vertraag als ik nader en geef hen voorrang. iemand was aan het joggen met zijn hond. ik heb me aan de kant gezet met koppeling in. veel mensen knikten naar mij en dan weet je dat ze dit idd appreciëren
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ikzelf ben met een quad-club uit de kanten van Geraardsbergen in contact gekomen omdat ik een 5-6 tal jaar geleden eens naar een evenement moest van hun. Als EHBO/ambulanceploeg werden we opgeroepen om naar één van we weilanden rondom Geraardsbergen te gaan en daar de EHBO/ambulancepost te bemannen. Heel de dag konden quadliefhebbers zich uitleven daar op een parcours dat gemaakt was voor hun. Dat werd elk jaar georganiseerd, enkele dagen voor de boer zijn veld moest omploegen. Tot die dag vond in quads ook ondingen : asociale bestuurders die liefst met zoveel mogelijk lawaai op een halve meter van jou vlammen. Echter heeft de situatie aldaar mij een aantal dingen doen inzien...

Zoals hierboven reeds gezegd : op een quad kan je probleemloos een geluidswerende uitlaat zetten. Als je er dan normaal mee rijd (lees : zoals je met een gewone moto zou rijden of met een gewone auto) dan hoor je deze uiteraard wel, maar ervaar je dat niet als storend. Het zijn de typkes die een speciale uitlaat monteren of andere "tuningtechnieken" toepassen die ervoor zorgen dat quadrijders een slechte naam krijgen! De typkes die vol gas komen voorbij razen en die je, als ze 5km verder zijn, nog hoort. Beetje vergelijkbaar met mensen die hun auto's tunen of de mensen die in de jaren 90 aan hun bromfiets zaten te sleutelen.

Hoewel het daar allen zelf quadrijders zijn, zal je hun ook niet snel zien rijden met hun quad. Zij zijn immers zelf van mening dat een quad niet thuishoort in de stad. Onder meer omwille van hun eigen veiligheid (!). De meesten zijn "boeren" (letterlijk) en hebben thuis een material quad staan : groot log beest dat wel eens een remorque kan voorttrekken of voor zwaar werk kan gebruikt worden. Daar zie je dan ook vrij veel dat ze nog een sportievere quad hebben thuis staan die wel aan alle reglementen voldoet : hij is niet luider dan een gemiddelde moto die vertrekt en ze gebruiken hem alleen in het midden van de velden (die meestal dan nog hun eigendom zijn).

Er zijn zeker asociale types die met hun "getunede" quad door dorpskernen rijden aan 90km/u en meer. Of die in het holst van de nacht door woonwijken vlammen met een geluid dat je een 5minuten later nog steeds hoort. Dat zijn de mensen waartegen Antwerpen wilt optreden, en wat volgens mij geheel correct is. Dergelijke dingen horen niet thuis op straat.

Feit is dat quadrijders in de serieuze minderheid zijn, en de meeste mensen deze groep verkeersdeelnemers kent als een lomp, asociaal, luidruchting, kindonvriendelijk en vooral gevaarlijke bende outlaws. Echter kan je dit ook zeggen van huis/tuin/keuken getunede auto's, sportmoto's en dergelijken meer. We mogen ze niet allen over dezelfde kam scheren : er zijn weldegelijk mensen die kunnen omgaan met een quad op een sociaal verantwoorde manier en waar niemand problemen mee gaat hebben. Het zijn die enkelingen die het "verpesten" die er voor zorgen dat ze allemaal een kwalijke naam krijgen. Geheel onterecht...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Goztow schreef:Te gek voor woorden om het lawaai van een fietser te vergelijken met lawaai van een quad.

Ga eens naar de Vlaamse ardennen op een zonnige weekenddag. Hele dag door hoor je gefluit, geroep, getier van grote groepen wielerterroristen die allemaal denken dat ze de wedstrijd van hun leven aan het rijden zijn...

En de voetgangers in het holst van de nacht nog niet gehoord zeker...

Mijn reactie was naar aanleiding van de globalisering van quad/motorrijders als lawaaimakers, ze zijn niet allemaal zo, het zijn de uitzonderingen die zich als hooligans gedragen. En die hooligans vind je in elke verkeersgroep en elke laag van de maatschappij...
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Amai, misschien wat offtopic, maar de 1ste quad met een gedempte uitlaat moet ik nog tegenkomen. Every single one of them maakt een hels geluid dat je tot 4 blokken in de stad ver hoort. Hetzelfde met van die héle zware moto's waar zo'n half bendelid op zit met z'n armen helemaal gestrekt tot boven, verschrikkelijk.

Ieder z'n hobby, maar als je er andere mensen mee stoort dan vind ik wel dat je je moet aanpassen.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

selder schreef:Amai, misschien wat offtopic, maar de 1ste quad met een gedempte uitlaat moet ik nog tegenkomen. Every single one of them maakt een hels geluid dat je tot 4 blokken in de stad ver hoort. Hetzelfde met van die héle zware moto's waar zo'n half bendelid op zit met z'n armen helemaal gestrekt tot boven, verschrikkelijk.

Ieder z'n hobby, maar als je er andere mensen mee stoort dan vind ik wel dat je je moet aanpassen.
Ik denk dat je het eerder omgekeerd bedoeld : de eerste quadrijder met een normale uitlaat moet je nog tegenkomen. En helaas moet ik je op dit punt gelijk geven : de meesten rijden rond met een hels lawaai. Echter vraag ik mij af of dit te maken heeft met de quad of met de rijstijl. Ik merk op dat in Gent en omgeving quads in het straatbeeld ook gemeengoed beginnen te worden. Op zich niks ergs, maar het zijn vooral de lawaaierige quads die (letterlijk en figuurlijk) stof doen opwaaien : meestal jonge gastjes, meestal van vreemde origine, die ermee rondstuiven aan hoge snelheden, in een lage versnelling. Echter als je op een normale manier met een quad rijd (2000/3000 toeren) dan valt dat lawaai erg mee en klinkt het niet zoveel luider dan een normale auto of moto. Echter als je steeds het gas volledig open draait tot 8000 toeren of meer tja, dan maakt dat inderdaad meer lawaai... Maar dat doet elk voertuig, toch?

Het probleem is dat je slechts een autorijbewijs nodig hebt om daarop te mogen rijden, en dat die dingen vrij goedkoop zijn in aanschaf, verzekering en onderhoud in vergelijking met een auto. Ideaal dus voor de twintiger die een voertuig wilt. En als je moet kiezen tussen een aftands kraam van een auto van 2500 euro en een quad van diezelfde prijs, dan kiezen ze gegarandeerd dat laatste. Zo een quad staat niet iets stoerder bij de vriendjes dan een peugeot, renault of citroen met nog geen 100PK hé...

Het probleem is dus niet het voertuig maar, zoals bijna altijd, de persoon die er op zit...

Telefonie = EDPnet + OVH
metal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Krisken, kwa kostprijs moet ik jou toch ongelijk geven. Voor 2500euro vind je ook niet veel goed meer hoor. Uitgezonderd die Chinese brol. En ik moet zeggen dat de laatste die ik gehad heb ook 16000euro gekost. En voor die centen heb je al een hele mooie auto.

krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Voor 16000 euro heb je inderdaad een nieuwe wagen. Maar zoals je zelf zegt : met een budget van 4000 tot 5000 euro (en zelfs minder) heb je perfect een tweedehands quad. Niet zo super en misschien wel chinees of whatever, maar hey, tis nog altijd stoerder voor die pipo's :)

Telefonie = EDPnet + OVH
gbmed
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

Dafke schreef:Voor mij is een JEEP een JEEP, en geen SUV X5 of Q7 of andere blubber. Een jeep koop je wanneer je het veld in moet, iets heel zwaar moet trekken, ...
Een GP moet dus van het merk JEEP zijn ? En wat is er mis met een Landrover ? Dat is IMHO toch ook een General Purpose, niet ?
Afbeelding Afbeelding
darkzero
Elite Poster
Elite Poster

ik denk dat je dan toch eens meer moet buitenkomen...
heb al meerdere moto's gehad en met originele uitlaat maakten die zelfs meer lawaai dan mijn quad!
die wielerterroristen zijn voor mij de ergste soort maar nog eens, sommigen verknallen 't voor de rest
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

gbmed schreef:
Dafke schreef:Voor mij is een JEEP een JEEP, en geen SUV X5 of Q7 of andere blubber. Een jeep koop je wanneer je het veld in moet, iets heel zwaar moet trekken, ...
Een GP moet dus van het merk JEEP zijn ? En wat is er mis met een Landrover ? Dat is IMHO toch ook een General Purpose, niet ?
Ik vermoed dat Dafke enkel "een" merk nam om te vergelijken. Hij wilt - denk ik - gewoon een statement maken : veel mensen kopen "jeeps" (noem het gerust grote bakken met 4x4 aandrijving) om vol op de rem te staan als het baantje er wat hobbelig uit ziet. Mensen die een "grote bak met 4x4 aandrijving" kopen om er nooit mee op een terrein te zitten. Puur en alleen voor de show. Die luxebakken...

Het merk "Jeep" is momenteel ook een verzamelwoord voor een "GP" hé. Net zoals pampers het verzamelwoord is voor luiers en bic voor een balpen.

Telefonie = EDPnet + OVH
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Als je wil beginnen over te luid dit spel passeert ook iedere 2 dagen rond middernacht (de café sluit dan)
hondacrx.jpg
Dit is pas luid...
(69.96 KiB) 39 keer gedownload
Zoek maar eens op youtube "honda crx big exhaust" dan klinkt het vrij stil maar hier met alle ruiten etc toe hoor je dat spel nog zeer goed!

Als je lawaai wil maken doe het dan in stijl zoals deze belg met gele platen...het ligt waarschijnlijk aan mij maar hier stoor ik mij absoluut niet aan :angel:
[youtube]PN-trsasti4[/youtube]

In de jaren 80 lagen ze ook niet wakker van een beetje lawaai.
[youtube]ejIhA2UhfNA[/youtube]

***Tijd om dit eens te splitsen zeker modjes?
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

gbmed schreef:
En ja hoor, had mij verwacht aan Afbeelding
Bedankt voor uw bijdrage!
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Afgesplitst van: Ik heb nieuw speelgoed!
Moest ik iets over het hoofd gezien hebben kan je altijd een PB sturen.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
gbmed
Erelid
Erelid

q-tec schreef:In de jaren 80 lagen ze ook niet wakker van een beetje lawaai.
Uiteraard. De mensen waren nog niet zo mondig. Er waren 1.325 pestregels minder als nu (vooral in Vlaanderen). Het WWW bestond nog niet. Er werden geen (of bitter weinig) burenacties opgericht zoals we ze nu kennen (zie Sinksenfoor Antwerpen geklooi), er waren geen GAS boetes (om het over overlast te heben), het RUP bestond nog niet, kortom: de mensen waren eigenlijk verdraagzamer dan nu en de Vlaamse regering met hun overdreven reglementitis bestond nog niet.

Vraag: zijn we op dat vlak verbeterd ?

PS: om toch wat on-topic te zijn verklaar ik bij deze dat ik alle mensen met een gevoel voor respect naar anderen toe, of het nu gebruikers zijn van quads etc. een warm hart toedraag.
Afbeelding Afbeelding
darkzero
Elite Poster
Elite Poster

nagel op de kop! respect voor anderen: daar begint het mee
vandaag nog gestopt langs de weg toen er weg toen er een paard met ruiter aankwam. ruiter knikte en riep nog "bedankt" :-)
gbmed
Erelid
Erelid

Exact ! Heb dit al meermaals meegemaakt. Er zijn nu helemaal zaken die "not done" zijn en waarbij de tegenpartij oprecht vindt: Tof, dat was fijn van jou.
Afbeelding Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

So true...
Kijk maar hoeveel mensen inmiddels geen klacht zijn aangegaan tegen van alles en nog wat (te denken aan Zaventem, creches, speeltuinen, ...). Meestal zaken die er al jaren bestaan en er stonden toen ze het lapje bouwgrond kochten. Nu plots ergeren ze zich aan van alles en nog wat. Nu gaan ze buurtacties oprichten voor van alles te verbieden, terwijl ze nog niet eens de voornamen kennen van hun buren...

Telefonie = EDPnet + OVH
gbmed
Erelid
Erelid

Een heel goeie samenvatting ! Het is toch tegenwoordig godgeklaagd, verdorie noch aan toe :bang:
Afbeelding Afbeelding
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Intolerantie ten opzichte van geluidshinder hoeft niet te betekenen dat mensen in 't algemeen intoleranter zijn, imo. Veel meer gebruik van de wagen, dichtere bebouwing, powertools ipv handgereedschap, zelfde geluidsprofiel van motoren/banden/... door strictere regelgeving, etc. Er zijn gewoon meer bronnen van storend geluid dan vroeger.

Zelf woon ik al heel m'n leven naast de E40 in Aalst en het geluid is de voorbije decennia inderdaad enorm toegenomen -- zodanig zelfs dat ik de recente geluidsmuren wel kan appreciëren hoewel ik nooit kon slapen zonder dat rij-geruis op de achtergrond. De E40 lijkt nu pakweg 30m verder te liggen dus het is een subtiel verschil doch voldoende voor mij. Maar geluidshinder kan ook bij lage volumes: een PC fan stiller maken en dan merken dat andere geluiden hoorbaar en storender geworden zijn (zoals de harddisk), bijvoorbeeld. Die geluidsmuur geeft nu trouwens echos van de vogeltjes hun getjirp -- gelukkig helemaal niet storend in ons nieuwe geluidslandschap.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

darkzero schreef:nagel op de kop! respect voor anderen: daar begint het mee
vandaag nog gestopt langs de weg toen er weg toen er een paard met ruiter aankwam. ruiter knikte en riep nog "bedankt" :-)
Degene die hier altijd zijn stront lost voor de deur trek ik vandaag of morgen nog wel eens van z'n paard.
Intolerant ? Mountainbiken doe je in de bossen, fietsen op het fietspad, met een paard in de manege, met een quad op het veld enz...µ
Ik hoef me daar niet aan te passen, zij moeten zich aan de algemene regel aanpassen.
darkzero
Elite Poster
Elite Poster

djeezes wat een kortzichtigheid :bang: :bang: :bang:

dus een mountainbiker mag niet via de openbare weg naar z'n bestemming rijden? of hij mag niet op de weg omdat hij zo'n fiets heeft? ben je misschien jaloers op zijn betere fiets of wat dan ook?
fietsen op een fietspad: volledig mee akkoord
een paard mag alleen maar binnen de manege? er zijn anders genoeg paden waar ze rustig in en rond bossen kunnen wandelen en rijden. waar zij de weg oversteken staan meestal borden met "opgepast ruiters". en zelfs op de weg zijn ze toegelaten, waarom ook niet? ok als dit niet kan, dan mogen mensen ook niet meer met hun hond gaan wandelen. wat een idioot idee.
quad alleen in het veld? nog eens mensen, ik heb 't hier al zoveel keer gezegd maar de meesten kunnen blijkbaar niet lezen: er is een verschil tussen een quad en een atv. een atv is vooral bedoeld voor in het veld. veel hiervan zijn ingeschreven als landbouwvoertuig, 4x4, niet gehomologeerd en kunnen max 40km/u
met een quad kan je idd ook over een veldweg maar ze zijn toch eerder op de weg bruikbaar. de meesten worden ook aangepast voor een betere wegligging. als je er dan mee in't veld of zelfs nog maar op een zacht veldwegje gebruikt, rij je ze volledig kapot
gbmed
Erelid
Erelid

iceke schreef:
darkzero schreef:nagel op de kop! respect voor anderen: daar begint het mee
Degene die hier altijd zijn stront lost voor de deur trek ik vandaag of morgen nog wel eens van z'n paard.
Intolerant ? Mountainbiken doe je in de bossen, fietsen op het fietspad, met een paard in de manege, met een quad op het veld enz...µ
Ik hoef me daar niet aan te passen, zij moeten zich aan de algemene regel aanpassen.
Ik woon op 200 meter van een grote manège. En wel een grote met stallen tot 100 paarden ! Ik heb hier al heel veel ruiters te paard weten passeren en die zijn van de eerste tot de laatste zeer hoffelijk. Trouwens 500 meter verder gaan ze het veld in. Ik heb hier heel soms al eens een "paksken" op de straat zien liggen, maar dat stoort mij helemaal niet. Dat dier weet trouwens niet beter.

Ik vind het trouwens veel erger dat er mensen zijn die hun honden laten kakken waar het hun goed uitkomt, zonder een greintje respect ! En dat ligt niet aan het dier maar aan de eigenaar. Ik vind je uithaal helemaal niet passen. Er ligt nu éénmaal 700 meter tussen de manege en de veldpaden. Mag een ruiter dat stukje dan écht niet afleggen via de straat ? De straat is van iedereen, hé !

PS: dit gaat dus puur over overlast en is dus imho on-topic
Afbeelding Afbeelding
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

gbmed schreef:Ik vind het trouwens veel erger dat er mensen zijn die hun honden laten kakken waar het hun goed uitkomt, zonder een greintje respect ! En dat ligt niet aan het dier maar aan de eigenaar. Ik vind je uithaal helemaal niet passen. Er ligt nu éénmaal 700 meter tussen de manege en de veldpaden. Mag een ruiter dat stukje dan écht niet afleggen via de straat ? De straat is van iedereen, hé !
En voor de persoon met het paard geldt dat niet? De ruiter kiest er bewust voor om op straat te rijden, wetende dat het dier op straat zijn behoefte kan/zal doen. Ook al moet hij dat doen om tot aan het veld te geraken, hij kon er nog altijd voor kiezen om in de manege rond te rijden. Zelfde geldt voor de persoon met de hond: deze kiest er voor om met zijn hond op straat te gaan lopen, in plaats van bv in zijn eigen tuin. Beide personen kiezen bewust om met hun dier op straat te komen en beiden dieren doen hun behoefte op straat. Beiden hebben ze andere opties in plaats van de openbare weg, en toch moet maar één van de twee de uitwerpselen oprapen volgens jou?

Ik vind beiden namelijk even erg, want uiteindelijk ligt er stront op straat en da's niet fijn.
gbmed
Erelid
Erelid

Bij zoveel kortzichtigheid en stompzinnigheid leg ik mij neer. Eigenlijk verdien je niet eens een reactie. Maar dat gun ik je niet.
Afbeelding Afbeelding
darkzero
Elite Poster
Elite Poster

als je je hond uitlaat moet je idd opruimen wat hij achterlaat. daar is iedereen het wel mee eens denk ik.
maar bij een paard lijkt me dit wel een beetje onmogelijk hè? ik zie zo'n grote hoop stront nu ook niet graag op straat maar dat is toch eerder een uitzondering? ik denk dat er meer hondenstront dan paardenstront overal ligt.

amai wat een kortzichtigheid hier, wat een dierenliefhebbers, ... :|
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Jullie kunnen niet lezen, waar spreek ik dat het niet mag ? Als jij met je paard over 't straat stapt, zorg dan dat je je shit opruimt.
Als jij met je 4 maten in een balletpak op je veloke van 5 ruggen wil gaan koersen, no problem, maar niet op't straat en niet op't fietspad tegen 25 per uur.
Als jij je hond wil laten kakken en je raapt het niet graag op , no problem, bij ons zijn er bermen genoeg, maar niet in't parkske in't midden van het dorp.

Ik wandel toch ook niet te midden van't straat, ik fiets toch ook niet op het voetpad, ik parkeer mijn wagen waar het moet en vlieg niet tegen 100 door de bebouwde kom.

darkzero schreef:maar bij een paard lijkt me dit wel een beetje onmogelijk hè? |
En waarom zou dat onmogelijk zijn? Als ik in't stad kom zie ik daar een hoop koetsen rijden, zie ik daar stront liggen ?
Soit, het is paarden mest en honden stront, 't was maar om duidelijk te maken dat die gasten mijn respect niet verdienen :angel:
Ik woon op een paar honderd meter van een manege, nooit problemen mee, 99% van die gasten neemt hun paard aan de halsband als die eens van de manege mee naar huis moet.
Iets verder in't straat woont ene met koetsen, wekelijks doet hij een toerke in de buurt, niemand heeft daar last van.
Goztow
userbase crew
userbase crew

Provider

Te Koop forum

Die manege zou toch wel een of twee keer op een dag iemane met een schop die 700m kunnen doen afleggen?

Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”