Bbox 3 probleem

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
gohigher
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 07 jan 2013, 07:34
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik zit met een probleem met de bbox 3 en port forwarding.
Je krijgt een optie om een custom forwarding te doen en dat is precies wat ik nodig heb, maar... Als je dan uw forwarding bevestigd dat krijg je een foutmelding van dat hij ze niet kunnen toevoegen heeft. De voor geprogrammeerde lukken wel :bang: Bij de bbox 2 werkte die port forwarding perfect. Heb naar de klantendienst gebelt en daar vertelde ze mij dat ze mij niet kunnen helpen dat ik hulp online moet zoeken, dus bij deze.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 559
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Heb het zelfde probleem, krijg de melding dat 41655 niet tussen 0 en 65000 zit en dat men ip ook niet juist is.

kom belgacom, het macheerd niet, geef ons een rap toegang tot de rest van die modem.
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Misschien is dit een toevalligheid maar zelf heb ik ook met zaken problemen gehad als ik in de nederlandstalige menu stond
Ben overgeschakeld naar EN en toen lukte het wel om eind IP adres te bepalen
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

gohigher schreef:Ik zit met een probleem met de bbox 3 en port forwarding.
Je krijgt een optie om een custom forwarding te doen en dat is precies wat ik nodig heb, maar... Als je dan uw forwarding bevestigd dat krijg je een foutmelding van dat hij ze niet kunnen toevoegen heeft. De voor geprogrammeerde lukken wel :bang: Bij de bbox 2 werkte die port forwarding perfect. Heb naar de klantendienst gebelt en daar vertelde ze mij dat ze mij niet kunnen helpen dat ik hulp online moet zoeken, dus bij deze.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Ik zou zeggen sorry, tis jullie toestel. Jullie worden betaald om mensen te woord te staan en te helpen...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Heb zo'n vermoeden dat op die klantendienst er personen zitten die niet vertrouwd zijn met de laatste nieuwe zaken die Belgacom levert of verkoopt.
Ofwel geen zin hebben tot leveren van zulke service.
Ieder bedrijf is toch verplicht om service te verlenen in verband met de door hen geleverde of verkochte toestellen en zeker als die functie beschikbaar is.
Voor Belgacom zou het middel moeten zijn om de fouten in de software te ontdekken en zo bij latere updates die door de leverancier te laten bijwerken.
Een aantal gebruikers zijn betere testers dan hun testlabo's waar alle testen onder optimale omstandigheden gebeurt.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Misschien een tip voor Eva:
een nieuw 0800 nummer openen die rechtstreeks verbindt met een dedicated Bbox3 Helpdesk, zodat ze deze problemen kunnen centraliseren....
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Ze zullen het horen donderen in Keulen :-)
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Ik vind dat de bbox3 maar een raar machine is (brol is misschien wat overdreven) - 2 uren gedraaid - en ik krijg het scherm van de portforwarding amper te zien.
Na een tijdje krijg ik 'Access Error: 500 -- Internal Server Error'.
Kinderslot idem.

Modem herstart (ja ja, moet ik nog langer wachten op opwaardering lijn ;)) en factory default.

Hmm, na de factory defaults terug te zetten, werkte het wel, daarna wi-fi instellingen goed gezet en forwarding werkt weer niet.
Victory Not Vengeance
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Hoi, ik stel voor om de factory reset hardware matig uit te voeren (knopke vanachter indrukken). Ingedrukt houden totdat je de leds van voor ziet uit gaan. Heb ook rare zaken gemerkt tijdens testen ermee, en de hardware factory reset fixte het toen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Ik kan het probleem altijd terug krijgen wanneer ik de wifi een andere naam en paswoord geef.
Nadat ik dit op 2.4GHz en 5Ghz instel, kan ik geen portforwarding meer doen.
Het aantal harde resets kan ik nu niet meer op 1 hand tellen. ;-)
Ik laat de ssids en paswoorden van wifi nu standaard staan en tot nu blijft het werken.
Victory Not Vengeance
kimba
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 okt 2010, 09:05
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

krisken schreef:
gohigher schreef:Ik zit met een probleem met de bbox 3 en port forwarding.
Je krijgt een optie om een custom forwarding te doen en dat is precies wat ik nodig heb, maar... Als je dan uw forwarding bevestigd dat krijg je een foutmelding van dat hij ze niet kunnen toevoegen heeft. De voor geprogrammeerde lukken wel :bang: Bij de bbox 2 werkte die port forwarding perfect. Heb naar de klantendienst gebelt en daar vertelde ze mij dat ze mij niet kunnen helpen dat ik hulp online moet zoeken, dus bij deze.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Ik zou zeggen sorry, tis jullie toestel. Jullie worden betaald om mensen te woord te staan en te helpen...
Geen idee of de regels veranderd zijn, maar toen ik nog in een van die callcenters werkte, jaar of 3 geleden, dan was daar geen ondersteuning voor, ze beloven internet toegang, al dan niet draadloos, en daar moeten ze bij helpen. Wil de klant meer gaan doen met die bbox dan moet de klant dat zelf uitzoeken.
En er zitten veel personen die het niet zoudenweten, maar der zijn er ook wel degelijk met IT bezig zijn en graag zulke problemen oplossen/onderzoeken maar niet mochten (call tijden enzo). Das onder andere ook een van de reden waarom ik vertrokken ben.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Dat bestaat bij veel instellingen zo en is zeker niet alleen het geval bij Belgacom, 1ste lijns en 2de lijns support zoals ze dat noemen
Dat vind ik allemaal nog normaal, maar wat ik minder normaal vindt bij BGC is als er problemen zijn dat het 1ste lijns (TH) bijna nooit het probleem doorgeeft aan 2de lijns waar de specialisten zitten. Heel zelden kan je een specialist aan de lijn krijgen als TH het antwoord niet weet op het probleem met alle gevolgen van dien dat ze dan maar onzin verkopen, pas op niet allemaal, zoals je zegt er zitten zeer competente en hulpvaardige mensen bij ook.
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Werkt upnp op een bbox3 goed?
Mijn Vulkano deed dit zonder problemen op een bbox2 maar nu moet ik de poorten manueel doorzetten.
Victory Not Vengeance
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

kimba schreef:Geen idee of de regels veranderd zijn, maar toen ik nog in een van die callcenters werkte, jaar of 3 geleden, dan was daar geen ondersteuning voor, ze beloven internet toegang, al dan niet draadloos, en daar moeten ze bij helpen. Wil de klant meer gaan doen met die bbox dan moet de klant dat zelf uitzoeken.
En er zitten veel personen die het niet zoudenweten, maar der zijn er ook wel degelijk met IT bezig zijn en graag zulke problemen oplossen/onderzoeken maar niet mochten (call tijden enzo). Das onder andere ook een van de reden waarom ik vertrokken ben.
Er moet toch een mogelijkheid zijn om bugs door te geven? Ik heb trouwens hetzelfde probleem met de port forwarding.
De standaard instellingen lukken zonder problemen, wanneer je er 'customs' plaatst, worden ze niet opgeslagen.
De laatste jaren zijn de gebruikers beta-testers geworden voor alles en nog wat, mij geen probleem, ik test graag (vandaar de nick) maar het moet wel mogelijk zijn om fouten door te geven aan de developers.
Victory Not Vengeance
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Via een PB aan Eva van Belgacom die dit doorgeeft aan de bevoegde personen.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”