weet iemand of het mogelijk is om met een weepee 'sip account' een trunk en incomming route te maken op freepbx? Of moet dit overgezet worden naar een 'Trunk account'?
cheers
Roots
weepee sip account als trunk
-
- Starter Plus
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 26 jan 2011, 15:53
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
-
- Starter Plus
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 26 jan 2011, 15:53
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Klinkt aannemelijk. Heb ook maar 1 nomadic nummer gekoppeld aan dit account. Ik heb de IAX2 instellingen gevonden voor weepee, maar uit berichten hier op het forum kon ik lezen dat weepee dit niet meer ondersteunt.
Heb al verschillende instellingen geprobeerd, maar tot nu toe zonder resultaat. Misschien heeft het ook iets te maken met User-Agent beveiliging?
Heeft iemand de FreePBX instellingen voor een trunk naar Weepee?
Kan mij enkele uren werk besparen.
Roots.
Heb al verschillende instellingen geprobeerd, maar tot nu toe zonder resultaat. Misschien heeft het ook iets te maken met User-Agent beveiliging?
Heeft iemand de FreePBX instellingen voor een trunk naar Weepee?
Kan mij enkele uren werk besparen.
Roots.
-
- Starter Plus
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 26 jan 2011, 15:53
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
In thread http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 9&start=40
vond ik deze instellingen:
In weepee klantentool zie ik echter geen registratie voor mijn FreePBX.
In mijn logs vind ik nog dit maar dat zegt mij en google niet veel:
EDIT - Trunk stond disabled. My bad.
Lijk toch een beetje dichter bij een oplossing met deze fout:
[2013-06-15 13:29:03] NOTICE[2831] chan_sip.c: -- Registration for '[email protected]' timed out, trying again (Attempt #3)
ook in mijn registry string gebruik ik mijn CID
vond ik deze instellingen:
Code: Selecteer alles
username=32990900xxxx
type=friend
trustrpid=yes
sendrpid=yes
secret=*password*
qualify=yes
insecure=port,invite
host=sswX.brussels.weepee.org
fromuser=32990900xxxx
fromdomain=sswX.brussels.weepee.org
disallow=all
canreinvite=yes
allow=alaw
In mijn logs vind ik nog dit maar dat zegt mij en google niet veel:
Code: Selecteer alles
'Address 84.xxx.xxx.xxx failed CallToken hash inspection'
Lijk toch een beetje dichter bij een oplossing met deze fout:
[2013-06-15 13:29:03] NOTICE[2831] chan_sip.c: -- Registration for '[email protected]' timed out, trying again (Attempt #3)
ook in mijn registry string gebruik ik mijn CID
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
registry string is
login:wachtwoord@server
login:wachtwoord@server
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Plus Member
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 80 keer
Een trunk account kost niets hoor, dus kan je gerust overstappen.
We raden af om het op deze manier te doen en kunnen er dan ook geen support op geven.
We raden af om het op deze manier te doen en kunnen er dan ook geen support op geven.
-
- Starter Plus
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 26 jan 2011, 15:53
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Wat is het eigenlijke verschil tussen een sip account en een trunk account?
-
- Plus Member
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 80 keer
Een Sip Trunk is bedoeld om te gebruiken met een PBX (telefooncentrale). Op die account kunnen dan verschillende telefoonnummers die via de PBX allemaal onafhankelijk kunnen werken.
Een Sip account is bedoeld om te gebruiken met één SIP telefoon, met één hoofdnummer. (voor Gigaset is er een aparte account)
Een Sip account is bedoeld om te gebruiken met één SIP telefoon, met één hoofdnummer. (voor Gigaset is er een aparte account)
-
- Starter Plus
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 26 jan 2011, 15:53
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Thnx WeepeeChris.
Ik heb nu een gigaset. Kan die later ook rechtstreeks aan het trunk account in geval mijn PBX eruit gaat?
Ik heb nu een gigaset. Kan die later ook rechtstreeks aan het trunk account in geval mijn PBX eruit gaat?
-
- Plus Member
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 80 keer
@rootsbelgium op dat ogenblik kan je gewoon een nieuwe Gigaset account aanmaken. Het nummer kunnen we eenvoudig overzetten.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Als je maar één telefoonnummer nodig hebt dan gebruik je beter een gewone SIP account ipv. een trunk. Op die manier kan je onmiddellijk (na die idiote user agent reset van Weepee te gebruiken) je Gigaset registreren indien je PBX er uit ligt zonder gezever met accounts te wijzigen of nummers te koppelen.rootsbelgium schreef:Thnx WeepeeChris.
Ik heb nu een gigaset. Kan die later ook rechtstreeks aan het trunk account in geval mijn PBX eruit gaat?
Ik snap niet waarom Weepee een trunk zit aan te raden als je maar één nummer nodig hebt ???
@weepeechris: Kan je eens de achterliggende technische reden hiervoor geven ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Starter Plus
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 26 jan 2011, 15:53
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
@VOiD goed dat je dit ter discussie stelt. Ik heb altijd mijn gigaset geregistreerd met een 'sip account'. Het voelt een beetje als dat weepee een functioneel onderscheid maakt in zijn accounts. Tussen een trunk en een sip account zie ik nog een wezelijk verschil, maar hoeft weepee een sip en een gigaset account aan te bieden?
De klant zal volgens mij beter af zijn met een meer transparante service.
De klant zal volgens mij beter af zijn met een meer transparante service.