weepee sip account als trunk

Plaats reactie
rootsbelgium
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 26 jan 2011, 15:53
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

weet iemand of het mogelijk is om met een weepee 'sip account' een trunk en incomming route te maken op freepbx? Of moet dit overgezet worden naar een 'Trunk account'?

cheers
Roots
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Nee, dit kan perfect met een SIP account.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
rootsbelgium
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 26 jan 2011, 15:53
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Klinkt aannemelijk. Heb ook maar 1 nomadic nummer gekoppeld aan dit account. Ik heb de IAX2 instellingen gevonden voor weepee, maar uit berichten hier op het forum kon ik lezen dat weepee dit niet meer ondersteunt.
Heb al verschillende instellingen geprobeerd, maar tot nu toe zonder resultaat. Misschien heeft het ook iets te maken met User-Agent beveiliging?

Heeft iemand de FreePBX instellingen voor een trunk naar Weepee?
Kan mij enkele uren werk besparen.

Roots.
rootsbelgium
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 26 jan 2011, 15:53
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

In thread http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 9&start=40
vond ik deze instellingen:

Code: Selecteer alles

    username=32990900xxxx
    type=friend
    trustrpid=yes
    sendrpid=yes
    secret=*password*
    qualify=yes
    insecure=port,invite
    host=sswX.brussels.weepee.org
    fromuser=32990900xxxx
    fromdomain=sswX.brussels.weepee.org
    disallow=all
    canreinvite=yes
    allow=alaw
In weepee klantentool zie ik echter geen registratie voor mijn FreePBX.
In mijn logs vind ik nog dit maar dat zegt mij en google niet veel:

Code: Selecteer alles

'Address 84.xxx.xxx.xxx failed CallToken hash inspection'
EDIT - Trunk stond disabled. My bad.
Lijk toch een beetje dichter bij een oplossing met deze fout:

[2013-06-15 13:29:03] NOTICE[2831] chan_sip.c: -- Registration for '[email protected]' timed out, trying again (Attempt #3)

ook in mijn registry string gebruik ik mijn CID
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

registry string is

login:wachtwoord@server :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

Een trunk account kost niets hoor, dus kan je gerust overstappen.

We raden af om het op deze manier te doen en kunnen er dan ook geen support op geven.
rootsbelgium
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 26 jan 2011, 15:53
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Wat is het eigenlijke verschil tussen een sip account en een trunk account?
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

Een Sip Trunk is bedoeld om te gebruiken met een PBX (telefooncentrale). Op die account kunnen dan verschillende telefoonnummers die via de PBX allemaal onafhankelijk kunnen werken.

Een Sip account is bedoeld om te gebruiken met één SIP telefoon, met één hoofdnummer. (voor Gigaset is er een aparte account)
rootsbelgium
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 26 jan 2011, 15:53
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Thnx WeepeeChris.
Ik heb nu een gigaset. Kan die later ook rechtstreeks aan het trunk account in geval mijn PBX eruit gaat?
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

@rootsbelgium op dat ogenblik kan je gewoon een nieuwe Gigaset account aanmaken. Het nummer kunnen we eenvoudig overzetten.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

rootsbelgium schreef:Thnx WeepeeChris.
Ik heb nu een gigaset. Kan die later ook rechtstreeks aan het trunk account in geval mijn PBX eruit gaat?
Als je maar één telefoonnummer nodig hebt dan gebruik je beter een gewone SIP account ipv. een trunk. Op die manier kan je onmiddellijk (na die idiote user agent reset van Weepee te gebruiken) je Gigaset registreren indien je PBX er uit ligt zonder gezever met accounts te wijzigen of nummers te koppelen.

Ik snap niet waarom Weepee een trunk zit aan te raden als je maar één nummer nodig hebt ???

@weepeechris: Kan je eens de achterliggende technische reden hiervoor geven ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
rootsbelgium
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 26 jan 2011, 15:53
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

@VOiD goed dat je dit ter discussie stelt. Ik heb altijd mijn gigaset geregistreerd met een 'sip account'. Het voelt een beetje als dat weepee een functioneel onderscheid maakt in zijn accounts. Tussen een trunk en een sip account zie ik nog een wezelijk verschil, maar hoeft weepee een sip en een gigaset account aan te bieden?
De klant zal volgens mij beter af zijn met een meer transparante service.
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Wat is verschil tussen gigaset account en ander account?
Je toch toch ook gewoon alles invoeren de gegevens die je hebt ontvangen
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”