MMS op factuur, buiten bundel

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Voor mijn vrouw heb ik een dolfijn 15 abonnement . Al geruime tijd stel ik vast dat er MMS's aangerekend worden.
De laatste factuur van mei moet nog komen, die kan ik nog niet checken, maar ook daar is er weer 'buiten bundel' bijgekomen. Waarschijnlijk ook weer MMS.
De nieuwe facturatieperiode van juni is begonnen, en we zien dat er alweer 0,25 euro buiten bundel is bijgekomen.
Voor zover ik iets van die dingen ken : een MMS is een bericht met een foto of geluid, of een lang tekstbericht.
We hebben zelf even moeten zoeken hoe je een MMS met de iPhone stuurt, want dat gebruikt zij niet. Dus dat kan het niet zijn.
Het kan ook een berichtje van de doktersafspraak zijn, maar dat zijn er uiteraard maar een paar over een gans jaar, dus dat is het ook niet.

Wat kan een MMS dan nog zijn ?
Ik word gek van die onverklaarbare dingen.
Heel waarschijnlijk zal het wel terecht aangerekend zijn, maar weten we niet waardoor het komt. Als we dat weten, kan het voorkomen worden.
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 07 jan 2009, 18:19
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 15 keer

Te lange SMS(meer dan 5) berichten wordt omgezet naar MMS. Misschien ligt het daar aan?
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Voor een Android toestel (bij Samsung) ligt de limiet op 3 sms, maar vermits je een iphone hebt is dit niet van toepassing. Maar waarom vemeld ik dit? Omdat ik een app heb waarmee ik wel meer dan 3 berichten na elkaar kan versturen als sms. Als er effectief een limiet van 5 berichten is, zoals pretorian, hierboven vermeld (heb zelf geen ervaring met iphone) dan bestaan er misschien ook apps om die limiet te omzeilen.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

het gaat ook niet aan het sms'en liggen. Want die berichten zijn altijd heel kort. Om de reden dat ze niet graag typt met dat ding. Ze 'babbelt' liever. :roll:
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Kan je niet gewoon het MMS Access Point wissen? Dan gaat ze er i.i.g. geen meer kunnen versturen (en kunnen ze dus ook niet aangerekend worden).
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

OK, als die gewist kan worden, kan het een oplossing zijn.
Toch zou ik willen weten wat er zoal onder 'MMS' gerekend wordt, al was het maar om dat in de toekomst ook bij onze kinderen te vermijden.
Ik heb al eens gezocht op de site van Mobistar. Helaas is deze zoals veel sites van providers een onoverzichtelijk kluwen van menu's en submenu's. En dan vind je het gewoon niet. Is er ergens een plaats of site waar ik kan vinden wat er zoal onder MMS verstaan wordt, buiten de foto's en muziek natuurlijk?
kurtcockaert
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 04 sep 2012, 20:37
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 15 keer

Heb je niet eerder te maken met hun contact save dienst? Om de zoveel.tijd wordt een backup van je telefoonboek bij Mobistar gemaakt. Kan je niet zelf uitschakelen. Moet je via klantendienst doen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Ik zou niet weten hoe je dat aan moet zetten. Dus mijn vrouw gaat het zeker niet weten.
Hoe gaat dat trouwens op een iPhone?
Dat hebben we trouwens niet nodig omdat alles via iCloud gaat, via internet dus.
Ik vermoed dat het niet zo'n dienst is, omdat het dagen na elkaar niets is, en dan plots verschillende keren op één dag. Ik veronderstel dat zo'n dienst niet zo wispelturig werkt?

Edit > even opgezocht. Dit is blijkbaar een issue geweest bij Mobistar met bepaald sim kaarten. Batterij werd leeggezogen. Maar dat is het dus niet, want het kost 0,75 per keer en je krijgt per keer een boodschap op het scherm. Er is geen boodschap, en de prijs van de MMS gaat telkens met 0.25 euro omhoog.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Ondertussen heb ik de factuur van mei gehad, en er zijn inderdaad een pak MMS'jes bij gekomen, een 40-tal dacht ik.

Ik begin zo langzaam aan te denken dat deze MMS'jes ergens een fout bij Mobistar zijn.
Vrijdag heb ik eens naar Mobistar gebeld, helaas was die persoon niet zo vriendelijk ondanks dat ik heel rustig en beleefd bleef. Zelfs zo erg dat ik het gevoel kreeg dat ik één of andere crimineel was. Het antwoord was dat ik me er maar bij neer moest leggen omdat de registratie van alle verbruik altijd correct is, en dat daar niks fout kan gaan. Met andere woorden: wij zouden iets fout gedaan hebben.
Ik heb daarop geantwoord dat ik eventueel wel wil aanvaarden dat wij iets fout doen, maar dan men ons dan eens zegt wat er fout gaat.
Daar heb ik dus helaas geen antwoord gekregen.

Dan ben ik naar een Mobistar winkel gestapt, met dezelfde uitleg. Hier mag ik gerust zeggen dat die man heel behulpzaam en vriendelijk was, en zelfs toegaf dat er wel eens iets kan fout gaan in de registratie van het verbruik. Hij heeft gebeld naar Telenet en is ook niet veel wijzer geworden. Men wist bij Mobistar zelfs niet hoe dat precies zat met het omzetten van lange SMS berichten naar MMS. Ze wisten niet precies hoeveel karakters. Eerst zei men dat het 160 was voor een iPhone, daarna werd dat plots 80 karakters.

Mijn vrouw stuurt geen MMS berichten, ze wist niet eens hoe dat ging op een iPhone (ik heb zelf nog moeten zoeken). Zeker haar beperkte vriendenkring en familie heeft echt geen boodschap aan MMS berichtjes. Ze stuurt géén grote berichten, ze haat dat typen op een iPhone. Ik durf zelfs te stellen dat 99% van haar berichten niet langer zijn dan 40 karakters.
Als ze een 'verhaal' wil doen, belt ze gewoon.

Zijn er hier nog tips of mogelijkheden?
Het gaat me niet om die paar euro's , maar om het principe. Als je niet weet wat het is loopt het straks wel op in de honderden euro's.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13615
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Gebruiit ze soms speciale karakters zoals ç of zoiets in haar sms' en?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Nee, dat gebruikt ze niet, of het moet een enkele keer per ongeluk zijn. Zoals ik al zei zijn haar berichten erg kort, en niet in een andere taal of zo...
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Als je dan toch het tijdstip van die mms berichten weet kan je bij de berichten wel eens naar de smsjes kijken op dat tijdstip. Misschien dat er toch iets raar is daar?

Sent from my Lumia 900 using Board Express
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Sylvester schreef:Zijn er hier nog tips of mogelijkheden?
Het gaat me niet om die paar euro's , maar om het principe. Als je niet weet wat het is loopt het straks wel op in de honderden euro's.
Ik vindt het een goed initiatief om dit verder uit te spitten.
Op het eerst gezicht lijkt dit miereneuken, maar zoals je zelf zegt: het gaat niet over die paar centjes, maar om het principe.
Eigenlijk om 2 principes:
  • - is het registratiesysteem van de ISP's onfeilbaar?
    - welke hulp krijg je van de providers om het probleem op te lossen?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Op android toestellen kan je instellen dat je SMS steeds als MMS verzonden worden ... misschien is dat op iOS ook zo?
Best even zoeken in de instellingen dus.
g4ce
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 18 jan 2010, 06:48
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 8 keer

Je kan ook de mms-instellingen op iOS verwijderen. Dan kan je toestel in principe geen mms-en meer versturen.

En je kan mms ook volledig uitschakelen via de berichtinstellingen.

Instellingen > berichten

En daar de schakelaar uit zetten.

Maar ik vind ook dat Mobistar hier duidelijk meer uitleg moet verschaffen. Misschien kan je hun webcare-team via Twitter om extra uitleg vragen.

Telenet Yugo
OVH voip
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”