Voor mijn vrouw heb ik een dolfijn 15 abonnement . Al geruime tijd stel ik vast dat er MMS's aangerekend worden.
De laatste factuur van mei moet nog komen, die kan ik nog niet checken, maar ook daar is er weer 'buiten bundel' bijgekomen. Waarschijnlijk ook weer MMS.
De nieuwe facturatieperiode van juni is begonnen, en we zien dat er alweer 0,25 euro buiten bundel is bijgekomen.
Voor zover ik iets van die dingen ken : een MMS is een bericht met een foto of geluid, of een lang tekstbericht.
We hebben zelf even moeten zoeken hoe je een MMS met de iPhone stuurt, want dat gebruikt zij niet. Dus dat kan het niet zijn.
Het kan ook een berichtje van de doktersafspraak zijn, maar dat zijn er uiteraard maar een paar over een gans jaar, dus dat is het ook niet.
Wat kan een MMS dan nog zijn ?
Ik word gek van die onverklaarbare dingen.
Heel waarschijnlijk zal het wel terecht aangerekend zijn, maar weten we niet waardoor het komt. Als we dat weten, kan het voorkomen worden.
MMS op factuur, buiten bundel
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 15 keer
Te lange SMS(meer dan 5) berichten wordt omgezet naar MMS. Misschien ligt het daar aan?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Voor een Android toestel (bij Samsung) ligt de limiet op 3 sms, maar vermits je een iphone hebt is dit niet van toepassing. Maar waarom vemeld ik dit? Omdat ik een app heb waarmee ik wel meer dan 3 berichten na elkaar kan versturen als sms. Als er effectief een limiet van 5 berichten is, zoals pretorian, hierboven vermeld (heb zelf geen ervaring met iphone) dan bestaan er misschien ook apps om die limiet te omzeilen.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Kan je niet gewoon het MMS Access Point wissen? Dan gaat ze er i.i.g. geen meer kunnen versturen (en kunnen ze dus ook niet aangerekend worden).
- Sylvester
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 182 keer
OK, als die gewist kan worden, kan het een oplossing zijn.
Toch zou ik willen weten wat er zoal onder 'MMS' gerekend wordt, al was het maar om dat in de toekomst ook bij onze kinderen te vermijden.
Ik heb al eens gezocht op de site van Mobistar. Helaas is deze zoals veel sites van providers een onoverzichtelijk kluwen van menu's en submenu's. En dan vind je het gewoon niet. Is er ergens een plaats of site waar ik kan vinden wat er zoal onder MMS verstaan wordt, buiten de foto's en muziek natuurlijk?
Toch zou ik willen weten wat er zoal onder 'MMS' gerekend wordt, al was het maar om dat in de toekomst ook bij onze kinderen te vermijden.
Ik heb al eens gezocht op de site van Mobistar. Helaas is deze zoals veel sites van providers een onoverzichtelijk kluwen van menu's en submenu's. En dan vind je het gewoon niet. Is er ergens een plaats of site waar ik kan vinden wat er zoal onder MMS verstaan wordt, buiten de foto's en muziek natuurlijk?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 15 keer
Heb je niet eerder te maken met hun contact save dienst? Om de zoveel.tijd wordt een backup van je telefoonboek bij Mobistar gemaakt. Kan je niet zelf uitschakelen. Moet je via klantendienst doen.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
- Sylvester
- Elite Poster
Ik zou niet weten hoe je dat aan moet zetten. Dus mijn vrouw gaat het zeker niet weten.
Hoe gaat dat trouwens op een iPhone?
Dat hebben we trouwens niet nodig omdat alles via iCloud gaat, via internet dus.
Ik vermoed dat het niet zo'n dienst is, omdat het dagen na elkaar niets is, en dan plots verschillende keren op één dag. Ik veronderstel dat zo'n dienst niet zo wispelturig werkt?
Edit > even opgezocht. Dit is blijkbaar een issue geweest bij Mobistar met bepaald sim kaarten. Batterij werd leeggezogen. Maar dat is het dus niet, want het kost 0,75 per keer en je krijgt per keer een boodschap op het scherm. Er is geen boodschap, en de prijs van de MMS gaat telkens met 0.25 euro omhoog.
Hoe gaat dat trouwens op een iPhone?
Dat hebben we trouwens niet nodig omdat alles via iCloud gaat, via internet dus.
Ik vermoed dat het niet zo'n dienst is, omdat het dagen na elkaar niets is, en dan plots verschillende keren op één dag. Ik veronderstel dat zo'n dienst niet zo wispelturig werkt?
Edit > even opgezocht. Dit is blijkbaar een issue geweest bij Mobistar met bepaald sim kaarten. Batterij werd leeggezogen. Maar dat is het dus niet, want het kost 0,75 per keer en je krijgt per keer een boodschap op het scherm. Er is geen boodschap, en de prijs van de MMS gaat telkens met 0.25 euro omhoog.
- Sylvester
- Elite Poster
Ondertussen heb ik de factuur van mei gehad, en er zijn inderdaad een pak MMS'jes bij gekomen, een 40-tal dacht ik.
Ik begin zo langzaam aan te denken dat deze MMS'jes ergens een fout bij Mobistar zijn.
Vrijdag heb ik eens naar Mobistar gebeld, helaas was die persoon niet zo vriendelijk ondanks dat ik heel rustig en beleefd bleef. Zelfs zo erg dat ik het gevoel kreeg dat ik één of andere crimineel was. Het antwoord was dat ik me er maar bij neer moest leggen omdat de registratie van alle verbruik altijd correct is, en dat daar niks fout kan gaan. Met andere woorden: wij zouden iets fout gedaan hebben.
Ik heb daarop geantwoord dat ik eventueel wel wil aanvaarden dat wij iets fout doen, maar dan men ons dan eens zegt wat er fout gaat.
Daar heb ik dus helaas geen antwoord gekregen.
Dan ben ik naar een Mobistar winkel gestapt, met dezelfde uitleg. Hier mag ik gerust zeggen dat die man heel behulpzaam en vriendelijk was, en zelfs toegaf dat er wel eens iets kan fout gaan in de registratie van het verbruik. Hij heeft gebeld naar Telenet en is ook niet veel wijzer geworden. Men wist bij Mobistar zelfs niet hoe dat precies zat met het omzetten van lange SMS berichten naar MMS. Ze wisten niet precies hoeveel karakters. Eerst zei men dat het 160 was voor een iPhone, daarna werd dat plots 80 karakters.
Mijn vrouw stuurt geen MMS berichten, ze wist niet eens hoe dat ging op een iPhone (ik heb zelf nog moeten zoeken). Zeker haar beperkte vriendenkring en familie heeft echt geen boodschap aan MMS berichtjes. Ze stuurt géén grote berichten, ze haat dat typen op een iPhone. Ik durf zelfs te stellen dat 99% van haar berichten niet langer zijn dan 40 karakters.
Als ze een 'verhaal' wil doen, belt ze gewoon.
Zijn er hier nog tips of mogelijkheden?
Het gaat me niet om die paar euro's , maar om het principe. Als je niet weet wat het is loopt het straks wel op in de honderden euro's.
Ik begin zo langzaam aan te denken dat deze MMS'jes ergens een fout bij Mobistar zijn.
Vrijdag heb ik eens naar Mobistar gebeld, helaas was die persoon niet zo vriendelijk ondanks dat ik heel rustig en beleefd bleef. Zelfs zo erg dat ik het gevoel kreeg dat ik één of andere crimineel was. Het antwoord was dat ik me er maar bij neer moest leggen omdat de registratie van alle verbruik altijd correct is, en dat daar niks fout kan gaan. Met andere woorden: wij zouden iets fout gedaan hebben.
Ik heb daarop geantwoord dat ik eventueel wel wil aanvaarden dat wij iets fout doen, maar dan men ons dan eens zegt wat er fout gaat.
Daar heb ik dus helaas geen antwoord gekregen.
Dan ben ik naar een Mobistar winkel gestapt, met dezelfde uitleg. Hier mag ik gerust zeggen dat die man heel behulpzaam en vriendelijk was, en zelfs toegaf dat er wel eens iets kan fout gaan in de registratie van het verbruik. Hij heeft gebeld naar Telenet en is ook niet veel wijzer geworden. Men wist bij Mobistar zelfs niet hoe dat precies zat met het omzetten van lange SMS berichten naar MMS. Ze wisten niet precies hoeveel karakters. Eerst zei men dat het 160 was voor een iPhone, daarna werd dat plots 80 karakters.
Mijn vrouw stuurt geen MMS berichten, ze wist niet eens hoe dat ging op een iPhone (ik heb zelf nog moeten zoeken). Zeker haar beperkte vriendenkring en familie heeft echt geen boodschap aan MMS berichtjes. Ze stuurt géén grote berichten, ze haat dat typen op een iPhone. Ik durf zelfs te stellen dat 99% van haar berichten niet langer zijn dan 40 karakters.
Als ze een 'verhaal' wil doen, belt ze gewoon.
Zijn er hier nog tips of mogelijkheden?
Het gaat me niet om die paar euro's , maar om het principe. Als je niet weet wat het is loopt het straks wel op in de honderden euro's.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Als je dan toch het tijdstip van die mms berichten weet kan je bij de berichten wel eens naar de smsjes kijken op dat tijdstip. Misschien dat er toch iets raar is daar?
Sent from my Lumia 900 using Board Express
Sent from my Lumia 900 using Board Express
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik vindt het een goed initiatief om dit verder uit te spitten.Sylvester schreef:Zijn er hier nog tips of mogelijkheden?
Op het eerst gezicht lijkt dit miereneuken, maar zoals je zelf zegt: het gaat niet over die paar centjes, maar om het principe.
Eigenlijk om 2 principes:
- - is het registratiesysteem van de ISP's onfeilbaar?
- welke hulp krijg je van de providers om het probleem op te lossen?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 8 keer
Je kan ook de mms-instellingen op iOS verwijderen. Dan kan je toestel in principe geen mms-en meer versturen.
En je kan mms ook volledig uitschakelen via de berichtinstellingen.
Instellingen > berichten
En daar de schakelaar uit zetten.
Maar ik vind ook dat Mobistar hier duidelijk meer uitleg moet verschaffen. Misschien kan je hun webcare-team via Twitter om extra uitleg vragen.
En je kan mms ook volledig uitschakelen via de berichtinstellingen.
Instellingen > berichten
En daar de schakelaar uit zetten.
Maar ik vind ook dat Mobistar hier duidelijk meer uitleg moet verschaffen. Misschien kan je hun webcare-team via Twitter om extra uitleg vragen.
Telenet Yugo
OVH voip