Proximus en klantvriendelijkheid hmmmm

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Gesloten
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

Hallo,

Ik probeer proximus aan hun verstand te brengen dat ik een nieuwe telefoon ga kopen deze telefoon maakt gebruikt van een microsimkaart terwijl mijn huidige toestel een standard simkaart gebruikt.Ik heb dus een microsimkaart nodig.Proximus blijft zeggen
Proximus schreef: Indien u een ander formaat van simkaart nodig heeft, dan kan de Eshop u spijtig genoeg deze nieuwe kaart niet toezenden. Hiervoor moeten wij de klant de raad geven langs te gaan in een Proximusverkooppunt of Belgacomwinkel.
Dat is inderdaad de normale procedure bij deze operator maar hier is geen BGC verkooppunt noch een proximusverkooppunt.Met de auto rijden mag ik niet want ik heb epilepsie.Is dat nu zo moeilijk om die verdomde simkaart met de post op te sturen ?.Blijkbaar was dat niet zo moeilijk toen ik mobistar inruilde voor proximus.

Dus eigenlijk wil proximus dat ik de wet overtreedt in een auto stap en naar een verkooppunt rij met als risico dat als ik een ongeval heb de schade automatisch op mijn rekening komt (zelfs al ben ik niet in fout) zeer mooie klantvriendelijkheid noem ik dat.Dat ze eens wachten tot ik weer zo een telefoontje krijg over klanttevredenheid ze zullen het geweten hebben .....Wat is het alternatief ? naar de klantendienst bellen (6000) ? als dat mogelijk was toen ik een andere provider verliet moet dat nu ook mogelijk zijn en daarmee amen en uit indien niet stap ik het af....
Registered Linux user #286313
2Flip
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

Als ik me niet vergis, zal proximus geen nieuwe SIM versturen omdat je een SIM-swap (omwisseling) nodig hebt. Ik begrijp dat dit lastig is in uw situatie.
Zo'n omwisseling is in een shop zeer snel gebeurd (en contactpersonen die op je oude SIM staan worden ook over gezet indien je je pin-code geeft). Misschien is het mogelijk om familie/kennis dit laten doen?
Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Wat is er verkeerd met het openbaar vervoer nemen? Of iemand anders vragen om te rijden? Akkoord, in principe kunnen ze het perfect opsturen, maar als ik jouw post lees dan vraag ik mij af hoe jij de dagdagelijkse boodschappen doet etc. Kom je echt nooit je huis uit of zo? Epilepsie is nu ook weer niet iets waar je voor moet thuisblijven hé. Tegenwoordig leren ze zelfs al SR dogs en SA dogs (seizure respons en seizure alert) op voor mensen met dergelijke ziekte, waardoor ze een "vrij normaal" leven kunnen hebben. Voor wie dit niet kent : een SR dog gaat reageren op een aanval (medicatie halen etc), SA dogs "voelen" een aanval aankomen.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Ligt het nu aan mij of worden klanten altijd maar veeleisender? :?
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Eerlijk: ik geloof er niks meer van ... naar aanleiding van je post op het BGC forum. http://community.belgacom.be/posts/5d2900d2cf

Zoals ik al zei:
Met een dosis vriendelijkheid en beleefdheid geraakt men al een heel stuk verder!
Ik moet blijkbaar 'eerlijkheid' er ook nog aan toe voegen ...

SUCCES... :bang:
Erik
Elite Poster
Elite Poster

krisken schreef:Wat is er verkeerd met het openbaar vervoer nemen? Of iemand anders vragen om te rijden? Akkoord, in principe kunnen ze het perfect opsturen, maar als ik jouw post lees dan vraag ik mij af hoe jij de dagdagelijkse boodschappen doet etc. Kom je echt nooit je huis uit of zo? Epilepsie is nu ook weer niet iets waar je voor moet thuisblijven hé. Tegenwoordig leren ze zelfs al SR dogs en SA dogs (seizure respons en seizure alert) op voor mensen met dergelijke ziekte, waardoor ze een "vrij normaal" leven kunnen hebben. Voor wie dit niet kent : een SR dog gaat reageren op een aanval (medicatie halen etc), SA dogs "voelen" een aanval aankomen.
Op zich niks maar uren onderweg zijn om een onnozel plastiek kaartje gaan te halen eeeeuh ??????????? en nee met die ziekte valt perfect te leven als je doet wat je moet doen namelijk geen alcohol drinken en op tijd de voorgeschreven medicatie pakken.Zulke honden kende ik ja
axs schreef: Eerlijk: ik geloof er niks meer van ... naar aanleiding van je post op het BGC forum. http://community.belgacom.be/posts/5d2900d2cf

k moet blijkbaar 'eerlijkheid' er ook nog aan toe voegen ...
Ok dat antwoordt was heel nuttig waar zal ik tekenen om toestemming te geven dat je mijn medische toestand mag opvragen ?.Ik zal ook even mijn contract met Proximus nakijken oooooooh das van onbepaalde duur tjien tjien das interessant .Zal ik je ook nog vertellen wanneer ik een scheet laat sinds je toch zo kerjeus bent ?

Gray schreef: Ligt het nu aan mij of worden klanten altijd maar veeleisender?
Dat is niet veeleisend sinds elke klant elke maand moet afdokken mag er een minimum aan service verwacht worden.Het is niet dat ik zoiets elke week vraag he ..... trouwens ik herinner mij een Gray een fervente vlaams belanger waar ik het regelmatig mee aan de stok had en ik was niet de enige.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik denk dat je beter af bent bij kldinere providers als je dergelijke dienstverlening op maat wil. Bij de grote zit alles vast on procedures.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Erik
Elite Poster
Elite Poster

2Flip schreef: Als ik me niet vergis, zal proximus geen nieuwe SIM versturen omdat je een SIM-swap (omwisseling) nodig hebt. Ik begrijp dat dit lastig is in uw situatie.
Zo'n omwisseling is in een shop zeer snel gebeurd (en contactpersonen die op je oude SIM staan worden ook over gezet indien je je pin-code geeft). Misschien is het mogelijk om familie/kennis dit laten doen?
Zou kunnen maar dan kunnen ze weer gaan zagen dat ik niet persoonlijk daar ben en zo blijft het straatje zonder einde rustig doorlopen.Wat is eigenlijk een simswap moet ik dan mijn huidige teruggeven en krijg ik een andere (swap Engels voor ruilen)
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Allé allé, dat wilt zeggen dat er bij u in de buurt nergens een verkooppunt is van proximus?
Erik
Elite Poster
Elite Poster

thamar schreef:Allé allé, dat wilt zeggen dat er bij u in de buurt nergens een verkooppunt is van proximus?
Neen niet meer er was er vroeger wel eentje die het proximus embleem op zijn vensters had maar die is dicht.Ik moet naar Tienen of Sint-Truiden anders was het allang gedaan.Maar goed ik krijg dat wel inorde.

Maar wacht eens ... Een winkel die de BGC en Proximus logos op zijn vensters heeft daar kan je toch naartoe gaan voor zulke zaken ?

http://www.landen.be/fb111tfmd491wlo0wlo100.aspx

blijkbaar slaat de zoekmachine https://secure.proximus.be/secure-stati ... _Of_Sales/ tilt maar goed ik ook want ik kende alleen die dat dicht is.
Laatst gewijzigd door Erik 05 jun 2013, 21:55, in totaal 1 gewijzigd.
2Flip
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

Geef je adres eens in op http://support.nl.belgacom.be/app/contact_pos, misschien is er wel ééntje korter in de buurt.
En inderdaad, je oude SIMkaart wordt omgeruild voor een MicroSIM.

Je zegt dat je je gsm nog moet aankopen. Als er écht geen proximuswinkel in de buurt zou zijn, veronderstel ik dat je je hiervoor toch ook zal moeten verplaatsen? Dan kan je dit in één keer doen :wink:
Afbeelding
Erik
Elite Poster
Elite Poster

2Flip schreef:Geef je adres eens in op http://support.nl.belgacom.be/app/contact_pos, misschien is er wel ééntje korter in de buurt.
En inderdaad, je oude SIMkaart wordt omgeruild voor een MicroSIM.

Je zegt dat je je gsm nog moet aankopen. Als er écht geen proximuswinkel in de buurt zou zijn, veronderstel ik dat je je hiervoor toch ook zal moeten verplaatsen? Dan kan je dit in één keer doen :wink:
Nee om een gsm te kopen is geen verplaatsing nodig.De link http://www.landen.be/fb111tfmd491wlo0wlo100.aspx die ik gevonden hebt lijkt ten eerste een bizcorner en ten tweede ze vermelden nergens op hun website dat die winkel nog bestaat met andere woorden het is best mogelijk dat ik weer naast het net vis.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Erik schreef:
Gray schreef: Ligt het nu aan mij of worden klanten altijd maar veeleisender?
Dat is niet veeleisend sinds elke klant elke maand moet afdokken mag er een minimum aan service verwacht worden.Het is niet dat ik zoiets elke week vraag he ..... trouwens ik herinner mij een Gray een fervente vlaams belanger waar ik het regelmatig mee aan de stok had en ik was niet de enige.

De service bestaat er al in dat ge gratis uw kaartje kunt en moogt omwisselen.
Het is niet de fout van Belgacom dat dat kaartje niet in uw telefoon past (die ge dan wellicht nog niet in een belgacomshop hebt gekocht)
En die swap is er omdat ze al uw gegevens van uw simkaart(nummers, sms'en) gaan kopieren naar uw nieuwe microsim.
Als het toch teveel moeite is om tot daar te gaan kunt ge gewoon uw simkaart bijknippen tot microsim. (lukt perfect met een goede schaar)
Modbreak:
off topic.
btw.
Politics.be?
ps. Ik ben ondertusse overgestapt naar de NVA, maar iets zegt me dat ge daar ook niet mee overweg kunt. :-)
en daar dienen forums toch voor, om van mening te verschillen? niet? :wink:
Erik
Elite Poster
Elite Poster

Gray schreef: De service bestaat er al in dat ge gratis uw kaartje kunt en moogt omwisselen.
Het is niet de fout van Belgacom dat dat kaartje niet in uw telefoon past (die ge dan wellicht nog niet in een belgacomshop hebt gekocht)
En die swap is er omdat ze al uw gegevens van uw simkaart(nummers, sms'en) gaan kopieren naar uw nieuwe microsim.
Als het toch teveel moeite is om tot daar te gaan kunt ge gewoon uw simkaart bijknippen tot microsim. (lukt perfect met een goede schaar)
Ik heb niet gezegd dat ik gratis service verwachte voor kwaliteit ben ik bereid te betalen en uiteraard zal dat nieuwe toestel van de belgacom shop komen.Contactpersonen kopieren ? heb ik geen mens voor nodig alleen Samsung kies software.Dat wist ik dat je een simkaart kan knippen maar dat houdt risicos in en heb ik ooit gezegd dat het teveel moeite is om naar zo een winkel te gaan ?.
Modbreak:
off topic.
Gray schreef: Politics.be?
ps. Ik ben ondertusse overgestapt naar de NVA, maar iets zegt me dat ge daar ook niet mee overweg kunt. :-)
en daar dienen forums toch voor, om van mening te verschillen? niet? :wink:
Nee tmf.be ik ben 1 van de vele ondertussen ex moderators die jou regelmatig een schop onder je racistische kont gegeven hebben.Nva is de soft versie van vlaams belang dus je bent al braver geworden.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Belgacom is een groot bedrijf en dan nog wel een semi-staatsbedrijf ook, dus als ze geen procedure hebben om blanco simkaarten op te sturen, dan heb je brute pech. Dat is bureaucratie.

Kan je niet aan iemand vragen om een blanco microsimkaartje mee te brengen van een Proximus verkooppunt? Normaal geven ze dat wel mee en dan kan jij nadien van bij jou thuis naar de 6000 bellen om je simkaartnummer te laten aanpassen.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Gaat dit nog ergens over, of mag het op slot?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gesloten

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”