Als ik bijvoorbeeld de website van bellewaerde bezoek, dan krijg ik hem in het Frans. Dit geldt voor verschillende websites.
Ik erger me hier blauw aan. Kan belgacom me geen ip-adres toewijzen dat in Vlaanderen gelokaliseerd is, ipv zoals nu Luik?
Ik dacht, dit waait wel over (dyn ip), maar deze taalmislukking duurt nu al ettelijke maanden.
Ik woon vlak bij Waregem, Wallonië is toch niet zo dichtbij...
websites in het Frans
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Hangt eigenlijk nog het meeste af van hoe de website de standaardtaal bepaalt. Ik dacht dat er velen naar de Windowstaal kijken.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
Ik heb het zonet getest op verschillende systemen (vista, osx) en browsers met cookies aan (ie, ff en safari). Allemaal komen ze met de Franse taal aandraven.
landinstellingen staan op België, Nederlands. Taal van os is nederlands....
landinstellingen staan op België, Nederlands. Taal van os is nederlands....
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
IP adressen werken nu éénmaal per land, niet per gebied helaas. Dus neen, dit kan je niet veranderen...
Volgens vele sites is België dan ook enkel Franstalig...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Dat probleem heb ik ook en dat is inderdaad wel ergerlijk. Als ik gebruik maak van een Telenet hotspot heb ik dit niet, bij Scarlet thuis wel.
Sent from my Lumia 900 using Board Express
Sent from my Lumia 900 using Board Express
Ik begrijp dan niet dat een bedrijf zoals Bellewaerde de websitetaal via ip wil bepalen.krisken schreef:IP adressen werken nu éénmaal per land, niet per gebied helaas. Dus neen, dit kan je niet veranderen...
Een ip adres range wordt idd per land uitgedeeld, maar er hangt ook een omgeving aan vast.
Vroeger was mijn ip locatie altijd in vlaanderen gelegen, meestal meulebeke en had ik dit probleem niet. Nu blijf ik voorturend opgescheept zitten met Luik als regio. Belgacom kan dit toch aanpassen?
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Neen, Belgacom kan dit niet aanpassen.
IP-ranges worden per land uitgedeeld. Ik weet niet exact hoe het er aan toe gaat bij Belgacom maar als vandaag een NL persoon ipranges moet aanvragen bij RIPE zal hij bij taal NL zetten. Gebeurd hetzelfde morgen met een waal, dan zal hij daar FR zetten. En zo kom je tot een mix. Vroeger kreeg je mss altijd een "NL IP", en misschien zijn deze uitgeput of zijn er wijzigingen gebeurd waardoor je nu een "FR IP" krijgt.
IP-ranges worden per land uitgedeeld. Ik weet niet exact hoe het er aan toe gaat bij Belgacom maar als vandaag een NL persoon ipranges moet aanvragen bij RIPE zal hij bij taal NL zetten. Gebeurd hetzelfde morgen met een waal, dan zal hij daar FR zetten. En zo kom je tot een mix. Vroeger kreeg je mss altijd een "NL IP", en misschien zijn deze uitgeput of zijn er wijzigingen gebeurd waardoor je nu een "FR IP" krijgt.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Op Youtube op men iPad is het al helemaal lastig, daar zie je de reclame en dat springt van Nederlands naar Frans en visa versa, vreemd dat Google de profieltaal niet gebruikt om die taal te bepalen want filmtrailers in het Frans zijn voor mij niet echt een must
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Als het zo is, dat een website de taal niet kan bepalen door middel van IP (gezien landelijke ranges), dan zouden ze per definitie Nederlands moeten geven, want dat is de toch taal van de meerderheid van de Belgen?
Ik erger me ook dood dat ik altijd Facebook in het Frans krijg, totdat ik me aanmeld...
Misschien de betreffende sites aanschrijven?
Ik erger me ook dood dat ik altijd Facebook in het Frans krijg, totdat ik me aanmeld...
Misschien de betreffende sites aanschrijven?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Ik krijg steeds de Engelstalige facebook. Ik heb zelden problemen met website die in het Frans verschijnen. Misschien door cookies?philippe_d schreef:Ik erger me ook dood dat ik altijd Facebook in het Frans krijg, totdat ik me aanmeld...
Mijn configuratie:
- IP-adres: Scarlet (country: BE volgens RIPE)
- Taal computer: en-US (en dus php: $_SERVER["HTTP_ACCEPT_LANGUAGE"] = 'en_US')
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Zo zie je maar dat het vooral een persoonlijke voorkeur is want websites die me een taal of lokale site doen kiezen, haat ik als de pest. Geef me gewoon een .com in het Engels en ik ben tevreden. Het irritantst vind ik het feit dat een .be versie meestal boven de .com versie (van dezelfde site) verschijnt in de Google resultaten.
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Is inderdaad vervelend, ik heb dit ook af en toe met sommige websites en vooral bij youtube vind ik dit vervelend, met de reclame die je dan niet kan doorspoelen of skippen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
In een moderne browser kan je een taalvolgorde naar keuze instellen. Een website die een beetje deftig geschreven is, zou daar naar moeten kijken.
Dat is een betere manier dan bvb via uw IP adres. Stel dat jij in Frankrijk op vakantie bent, en een Belgische site bezoekt. Dan wil je toch ook dat ze in het Nederlands verschijnt, ondanks dat je een Frans IP adres hebt?
Dus: website contacteren, en hopen dat ze hun site aanpassen...
Internet Explorer: Menu:Extra/Internet opties/Talen
Firefox: Menu:Extra/Opties/Inhoud/Talen kiezen
...
Dat is een betere manier dan bvb via uw IP adres. Stel dat jij in Frankrijk op vakantie bent, en een Belgische site bezoekt. Dan wil je toch ook dat ze in het Nederlands verschijnt, ondanks dat je een Frans IP adres hebt?
Dus: website contacteren, en hopen dat ze hun site aanpassen...
Internet Explorer: Menu:Extra/Internet opties/Talen
Firefox: Menu:Extra/Opties/Inhoud/Talen kiezen
...
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Dat "surf naar google.com en kom op google.be terecht" erger ik me ook mateloos aan.
Gelukkig is dat opgelost door naar google.com/ncr te surfen, dan wordt er in de google cookie bijgehouden dat je steeds op google.com terecht wil komen. NCR = No Country Redirect.
Gelukkig is dat opgelost door naar google.com/ncr te surfen, dan wordt er in de google cookie bijgehouden dat je steeds op google.com terecht wil komen. NCR = No Country Redirect.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset