Populariteit satelliettelevisie in stijgende lijn

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Hier werd daarstraks de TV Vlaanderen Triple LNB geplaatst en correct afgesteld op een Triax 78.
Wat een mooi beeld op BBC HD, eindelijk hebben we ze opnieuw, nadat TN ze van de kabel smeet (analoog)
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

r2504 schreef:Op een afstand van 35786 km (geostationaire baan) gaat de 1 of 2 meter dat je je schotel hoger zet heus niets uitmaken :lol:
Yep, weet ik (heb nu trouwens optimale ontvangst), maar 't is vooral omdat nu midden mijn tuin een schotel staat te blinken... :) Eigenlijk was het voorzien om deze achter mijn tuinhuis te bevestigen, zodat die niet opvalt, en niet tussen de planten in mijn tuin moet staan. Nu, in eerste instantie wilde ik dat de tv werkte.. :)
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik vind het eigenlijk wel mooier,zo tussen het gras,als men de keuze heeft,tussen de tuin,en de gevel,is in de tuin zeker veel mooier om naar te kijken.Ik denk dat ze die schotel iets hoger zetten,voor het water,en ook voor er gemakkelijker rond te kunnen rijden,met de grasmachine. :beerchug: . Ik vraag mij wel af,op welke diepte men de kabel legt??
Hier thuis zijn ze er absoluut tegen,om zo een schotel aan de gevel te bevestigen,dus een prachtig alternatief,ik zal dit eens moeten voorstellen.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

:) Ik heb die kabels op 80 à 90 cm diepte gelegd onder het gazon & tuin in zo'n rode grondbuis.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Bedankt voor de info,zo ben ik al een heel stuk wijzer geworden.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Minstens 50cm diep, een buitenkabel coax natuurlijk, geen witte binnenkabel, en desnoods in zo'n flexibele plastic kabelbuis.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Dat is geen probleem,ik heb nog zo een zwarte gasbuis liggen,van een 10 meter lang,(geleverd toen ik de gas genomen heb,maar ik had er een besteld van 14 Meter,is ook geleverd,maar die andere moesten ze nie meer hebben)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Zo te zien gaat het helemaal niet zo goed met satelliet TV in de Lage Landen.
Kijk volgende 2 artikelen maar :

http://www.totaaltv.nl/nieuws/12924/%27 ... ij%27.html

en dit is van vandaag :

http://www.totaaltv.nl/nieuws/13001/SES ... t_SES.html

Dit is toch echt compleet tegenstrijdig met het rooskleurige verhaal waarmee deze thread begint.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

dit verhaal lijkt mij even interessant om lezen:

http://www.totaaltv.nl/nieuws/12996/Goo ... ernet.html

Het blijft allemaal koffiedikkijken...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Inderdaad,maar de situatie in Nederland,is wel niet dezelfde of deze hier.

http://www.breedbandwinkel.nl/vergelijk ... -pakketten

http://www.breedbandwinkel.nl/vergelijk ... -televisie
wied
Elite Poster
Elite Poster

ja, dank zij marktwerking krijgen mensen voldoende keuze! In NL kent men dan ook geen "duopolie" zoals bij ons...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

fluppie schreef:Inderdaad,maar de situatie in Nederland,is wel niet dezelfde of deze hier.

http://www.breedbandwinkel.nl/vergelijk ... -pakketten

http://www.breedbandwinkel.nl/vergelijk ... -televisie
TV Vlaanderen is ook eigendom van M7, net als Canal Digital. Er kan dus weldegelijk ook iets in België (TV Vlaanderen en Telesat) veranderen. En dat zou heel jammer zijn, nu het net begint goed te lopen.
wied
Elite Poster
Elite Poster

satellietontvangst is een blijver! Een pakket (grotendeels) waardeloze vlaamse zenders is misschien geen blijver!? Dit als gevolg van een veranderend kijkgedrag, vooral bij de jongere generaties...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Als we die analogie moeten volgen, dan is satellietontvangt evenmin een blijver.

Ik hoor bij de jongere generatie en heb totaal geen nood die honderden buitenlandse zenders die zogezegd gratis getoond worden via de schotel. Waar ik wel nood aan heb zijn dingen als Netflix en natuurlijk de belangrijkste Vlaamse zenders.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Dat satelliet ontvangst in België op een laag pitje staat heeft alles te maken met het feit dat we van oudsher het dichtst bekabelde land ter wereld zijn met een dekking van net geen 100%. Vroeger had je, nadat de antennes verdwenen waren, enkel de kabel als je tv wou kijken, dus zo goed als iedereen liet zich aansluiten op de kabel. Ondertussen kan je tv kijken via je telefoonlijn of via satelliet. Het is ergens logisch dat mensen voor hun gemak kiezen en blijven waar ze zijn, meestal kabel tv in dit geval. In Nederland heb je dan, veel en veel meer dan in België, afgelegen (bewoonde) gebieden waar het financieel niet interessant is om tot in die gebieden kabels te gaan trekken om kabel tv aan te bieden. De enige optie die deze mensen rest is een schotel antenne te plaatsen. Dat verklaart meteen de grotere "populariteit" van de schotel in Nederland. Alhoewel populariteit in deze eerder een noodzaak is, want geen schotel = geen tv. Tel daarbij nog de relatief goedkope instapkost voor kabel tv en/of kijken via de telefoonlijn. Niet iedereen wil zomaar een paar honderd euro op tafel leggen voor satelliet ontvangst.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
wied
Elite Poster
Elite Poster

zo is dat, Jack. Niettemin zit ik evengoed op netflix te wachten, maar ondertussen maak ik gebruik van engelse, franse en duitse FTA (HD) zenders! Een gratis videoteek avant-la-lettre...
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Satelliet kijken heeft in nederland een klop gekregen toen men (interne) cardsharing aanpakte, en toen men mensen verplichte om hun sd box weg te gooien en over te gaan naar een hd box. Terwijl ze nog enkele jaren daarvoor zelf sd boxen verkochten. Mensen voelden zich bedrogen... en hadden geen zin om nog extra hardware te gaan kopen, voor een bedrijf dat om de haverklap vanalles veranderd. Ja, das vooruitgang, maar mensen wilden goedkoop tv kunnen kijken.
de koe zegt boe
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Mijn ervaring ? Mensen smijten tvv buiten omdat ze :

1) denken dat triple pay goedkoper is :angel:
2) ze het gekloot met tvv hardware beu zijn.

toevallig zijn dat dezefde mensen die x jaar geleden Telenet buitengesmeten hebben omdat ze het analoge zenderaanbod zagen afnemen....
Investeren in degelijke hardware willen ze niet, ze stappen terug over naar tn/bgc

Het overgrote deel van de kijkers ligt echt niet wakker van de cardshare regeling, volgens mij heeft men daar 0.0 mensen mee verloren.... degene die technisch of ervaren genoeg is om daar mee te prutsen vind wel andere mogelijkheden of beseft maar al te goed dat het gras aan de overkant nog veer rosser ziet ;-)
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

De jongere generatie wil ook veel meer topfilms zien,op het moment dat deze populair zijn,heb ik de indruk,dus dat is ook niet mogelijk met een schotel denk ik.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Mijn ervaring met satelliet ontvangst? Ik zou ten eerste niks anders meer willen. Ten tweede kijk ik zo goed als nooit naar TVV vanwege hun belabberde aanbod. TVV heeft, behalve TCM, geen enkel maar dan ook geen enkel filmkanaal in het aanbod. Ik kijk bijna constant naar CanalDigitaal. Daar heb je HBO en Film1, beide zenders goed voor 7 of 8 filmkanalen. Ik kan trouwens maar niet begrijpen waarom TVV geen enkele filmzender in het aanbod opneemt.
wied
Elite Poster
Elite Poster

een kwestie van filmrechten?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Nederland betaalt toch ook filmrechten? Waarom kan dat dan niet bij TVV??
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Potentieel... de Belgische markt is gewoon te klein.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Correctie: de Vlaamse markt is te klein. Walen willen namelijk gedubde films, bij vlamingen ist met ondertitels. Dus kan je niet 1 aanbod maken voor de 2 landsdelen.
Da's ook vaak het probleem in discussies waar men zegt "hier ist een monopolie, in Nederland kan het wel met concurrentie": onze vlaamse markt is 3x kleiner, wil je wallonie erbij moet je enorme extra inspanningen doen op taalvlak en zit je dan nog met een kleinere markt dan in Nederland.

florisla
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

Als TVV de zenders moet betalen per abonnee, dan zijn de kosten voor uitzendrechten geen probleem: hoe kleiner de markt, hoe kleiner de kost.

Maar de kost om kanalen via satelliet uit te zetten blijft natuurlijk hoog. Daar heb je wel een grote markt nodig om de kost van extra kanalen te kunnen dragen. Dit in tegenstellen tot bvb Telenet die hun eigen bandbreedte min of meer gratis kunnen gebruiken.

De oplossing zou zijn dat Canal Digitaal en TVV 1 gezamenlijk product aanbieden zodat ze geen zenders twee keer apart moeten uitzenden. Maar dat geeft dan weer gedoe met zenders die al exclusieve contracten hebben in het ene land en niet in het ander.

Conclusie: zolang Europa niet ingrijpt in 'regionale' auteursrechten zal TV Vlaanderen lastig zijn zender-aanbod kunnen vergroten.
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

florisla schreef:De oplossing zou zijn dat Canal Digitaal en TVV 1 gezamenlijk product aanbieden zodat ze geen zenders twee keer apart moeten uitzenden.
Technisch gezien zenden ze dat ook maar 1x uit bij mijn weten.
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

florisla schreef:Als TVV de zenders moet betalen per abonnee, dan zijn de kosten voor uitzendrechten geen probleem: hoe kleiner de markt, hoe kleiner de kost.
Geen idee of je ook een minimum aantal abonnees nodig hebt... want met een kleine markt is het potentieel nog kleiner natuurlijk.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Vergeet niet dat je enkel TVV kan krijgen als je een Belgisch adres hebt, dus Belgische (vlaamse) expats zijn er aan voor de moeite. Dit omdat ze wss ook enkel Belgische uitzendrechten hebben. Allemaal belachelijk natuurlijk maar ja...

boulder
Elite Poster
Elite Poster

ITnetadmin schreef:Correctie: de Vlaamse markt is te klein. Walen willen namelijk gedubde films, bij vlamingen ist met ondertitels. Dus kan je niet 1 aanbod maken voor de 2 landsdelen.
Da's ook vaak het probleem in discussies waar men zegt "hier ist een monopolie, in Nederland kan het wel met concurrentie": onze vlaamse markt is 3x kleiner, wil je wallonie erbij moet je enorme extra inspanningen doen op taalvlak en zit je dan nog met een kleinere markt dan in Nederland.
Toch klopt die redenering niet.
In Vlaanderen is er Prime, in Wallonië heb je de Be kanalen, die recente films uitzenden.
Maar beiden hebben voor hun landsdeel een exclusiviteitsrecht, je moet er dus niet aan denken dat TV Vlaanderen een kanaal kan oprichten met dit soort recente films kan aanbieden.
Er is wel een verschil met Nederland : in Nederland is de tegenhanger van Prime (Film1) beschikbaar, zowel op kabel (zowel Ziggo als UPC) als satelliet (Canal Digitaal).
Zij hebben een andere strategie, daar wordt het product niet gebruikt als manier om kabel een voordeel te geven tov. andere aanbieders, maar worden die rechten zoveel mogelijk terugverdiend door het op diverse platformen aan te bieden.
Mocht Telenet dat willen zouden zij dit ook kunnen doen met hun Prime product, maar zij hebben een andere strategie gekozen : Prime is hier een product dat exclusief voor hun kabelnet beschikbaar is, op die manier heeft de kabel dan een troef die de concurrentie niet heeft.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

florisla schreef:Dit in tegenstellen tot bvb Telenet die hun eigen bandbreedte min of meer gratis kunnen gebruiken.
Dit is een beetje een rare redenering.
Je kunt iets gratis gebruiken nadat je zwaar geïnvesteerd hebt om het te hebben, dat is toch maar normaal ?
Als jij een auto koopt en er 30.000€ aan uitgeeft, dan kun je die nadien ook min of meer gratis gebruiken, terwijl je buurman misschien een wagen leaset en daar iedere maand voor moet betalen.
Het is gewoon het systeem van huren tov. kopen.
florisla
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

Klopt,

Maar de *marginale* kost om 1 zender extra uit te zenden is bij Telenet heel klein, en bij TVV bijna even groot als de kost van de eerste zender.

Ik zeg niet dat Telenet zijn bandbreedte gratis heeft gekregen, maar wel dat ze vrij goedkoop extra zenders kunnen toevoegen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Het is maar hoe je het bekijkt, natuurlijk.
Vergelijk het met iemand die een huis koopt tov. iemand die er een huurt.
Diegene die koopt is in één klap een pak geld kwijt, die hij maandelijks moet afbetalen via een lening, de andere betaalt iedere maand een beetje.
Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat het bij TVV altijd allemaal heel goedkoop moet zijn.
Filmrechten kunnen ze volgens mij niet behalen, maar waar blijven Vier HD, Vijf HD, 2Be HD ?
Nog een beetje, en die zijn 1 jaar op Telenet en Belgacom te zien, en nog steeds missing in action bij TVV.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”