Zonet even deze thread overlopen en dit gevondenr2504 schreef:Een gemiddeld gezin kijkt ook maar een 4u TV per dag veronderstel ik... al blijft dat nog steeds 200 MB (grootverbruiker dus !!!).krisken schreef:het dataverkeer is niet min! Met name mensen met een telenetabonnement zullen mijn inzien hier problemen mee krijgen. Tijdens het kijken naar televisie verbruikt de box zo een 3 a 4mbit down en 0.5 a 1mbit up (ik vermoed voor de streaming naar de andere boxen). Daar de meeste mensen s avonds TV kijken (de rode uren bij telenet) en het voor Telenet gewoon dataverkeer is, lijkt het mij niet uitgesloten dat je snel op het gekende grootverbruikersprofiel zou komen. Kort door de bocht kan je rekenen dat 1mbit gelijk staat aan 300GB/maand (ik bedoel : als je 24/7 1mbit zou verbruiken kom je op het eind van die maand aan 300GB). 4mbit zou dus gelijk staan aan 1200GB.
Verder mooie review en blijkbaar een product dat meteen z'n beloftes good waarmaakt.
5° Gaat die box ooit wel in een diepe slaap (zou dan slechts 1w verbruiken)? Hoe kan dan het hele systeem nog werken? Als je hem afzet, neemt de box niet deel aan de gemeenschap, hij zend dan eerst een boodschap naar de gemeenschap om dit te melden. Bhaalu houdt er dan rekening mee. Als je hem in stand by zet, blijft hij samenwerken met andere boxes en de cloud. Als je dat liever niet wil, kan je de box afzetten. Om concreet te antwoorden: ja, je box kan in diepe slaap gaan en daarbij slechts 1,5Watt verbruiken.
Dus aub mensen die Bhaalu gaan gebruiken : schakel je toestel UIT of je zit zeker op smallband. Het toestel in standby zetten met de afstandsbediening is dus niet genoeg...