Hallo,
Binnenkort verhuis ik naar een nieuw huis waar ik Telenet heb besteld, nu heb ik in mijn huidig appartement nog Belgacom dus dit moet worden opgezegd. Heb aan Telenet gevraagd om mijn nummer te behouden, regelen zij dan het afsluiten van internet, tv, telefonie van Belgacom of moet ik dit zelf nog aangetekend opzeggen?
Moest ik het aangetekend moeten doen kan ik hier dan de datum in vermelden da ik alles wil opzeggen? Wil nu niet voor de verhuis zonder internet en tv vallen
Alvast bedankt
Belgacom opzeggen, overschakelen naar Telenet
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Zeg je telefonie vooral nog NIET op bij Belgacom, of je bent je nummer kwijt! De overdracht van je vast nummer doet Telenet wel!
Wat Internet en TV betreft : best opzeggen op de dag dat je naar je nieuw huis verhuisd.
Wat Internet en TV betreft : best opzeggen op de dag dat je naar je nieuw huis verhuisd.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Neen, je kan per direct opzeggen
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Eerlijk? Ik zou beiden doen. Kwestie van zeker te zijn.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- sirWard
- Erelid
- Berichten: 928
- Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
- Twitter: sirWard
- Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
Sommige mensen zijn natuurlijk maar op de hoogte over wat ze gaan doen door wat een verkoper ze zegt. Geloof me: indien de klant een afsluitdatum vermeld dan moet er geen rekening gehouden worden met 1 maand vooropzeg. Maw bvb volgende week dinsdag uw abonnementen stop zetten lukt perfect (alleja, het blijft Belgacom-administratie natuurlijk -zucht-).
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Je moet zelf weten welk risico voor jou het grootst is: je nummer verliezen, of iemand die 2 weken op jouw kosten kan internetten.fulcoboy schreef:Is er bij Belgacom nog zoiets als een maand op voorhand opzeggen? Want er gaat een nieuwe huurder in mijn appartement vanaf 1 Juli en die hoeft nu ni nog 2 weken op mijn kosten te internette
Persoonlijk zou ik wachten van opzeggen, tot op de dag dat je nummer effectief geporteerd werd. Wants als je "alles" opzegt op een bepaalde datum, en op die datum is je nummer nog niet geporteerd, dan heb je het aan je been.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 40 keer
hoe kan iemand anders op uw kosten met uw internetabonnement werken van Belgacom?
Indien je uw abo opzegt, dien je de BBOX(2) terug te bezorgen aan Belgacom. Of indien je het eigen modem is, dan neem je die toch gewoon mee? Op die manier kan de nieuwe huurder toch nooit op internet op uw kosten? Tenzij je hem uw login en wachtwoord zou geven natuurlijk, maar dat lijkt me niet verstandig...
Het kan wel voorvallen dat door de nr-portatie je op die dag ook geen internet en televisie meer hebt, omdat dit gekoppeld is aan uw telefoonnr. Even de klantendienst bellen en ze kunnen u dan wel een nieuw fictief lijnnr geven waar uw internet en televisie aan gekoppeld worden, zodat je nog steeds op internet kan.
Indien je uw abo opzegt, dien je de BBOX(2) terug te bezorgen aan Belgacom. Of indien je het eigen modem is, dan neem je die toch gewoon mee? Op die manier kan de nieuwe huurder toch nooit op internet op uw kosten? Tenzij je hem uw login en wachtwoord zou geven natuurlijk, maar dat lijkt me niet verstandig...
Het kan wel voorvallen dat door de nr-portatie je op die dag ook geen internet en televisie meer hebt, omdat dit gekoppeld is aan uw telefoonnr. Even de klantendienst bellen en ze kunnen u dan wel een nieuw fictief lijnnr geven waar uw internet en televisie aan gekoppeld worden, zodat je nog steeds op internet kan.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 120 keer
Dat je op jou kosten internetten : dat is toch niet zo erg?fulcoboy schreef:Thanks, had zo een idee al wel
Is er bij Belgacom nog zoiets als een maand op voorhand opzeggen? Want er gaat een nieuwe huurder in mijn appartement vanaf 1 Juli en die hoeft nu ni nog 2 weken op mijn kosten te internette
Erger is het wanneer ze op jou kosten kunnen telefoneren.... !!
-
- Premium Member
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
- Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
- Bedankt: 69 keer
Je hebt geen logingegevens nodig om online te raken met een BBOX2. Na enkele minuten komt de modem namelijk zelf je login en wachtwoord te weten met behulp van Zero touch configuration.jorisx schreef:Tenzij je hem uw login en wachtwoord zou geven natuurlijk, maar dat lijkt me niet verstandig...
Ik zou adviseren om gewoon al je producten BEHALVE telefoon op te zeggen vanaf je verhuisdatum (geen opzegperiode dus). Je telefoonlijn wordt automatisch opgezegd wanneer Telenet je telefoonnummer overneemt.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
In principe wordt telenet (dus ook telefoon) geactiveerd op 21/06 dus ik kan best wachten met opzeg tot na die datum en dan aan Belgacom sturen dat ze het contract mogen op zeggen vanaf 01/07 (de effectieve datum waarop ik verhuisd zal zijn).