Belgacom opzeggen, overschakelen naar Telenet

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
fulcoboy
Starter
Starter

Hallo,

Binnenkort verhuis ik naar een nieuw huis waar ik Telenet heb besteld, nu heb ik in mijn huidig appartement nog Belgacom dus dit moet worden opgezegd. Heb aan Telenet gevraagd om mijn nummer te behouden, regelen zij dan het afsluiten van internet, tv, telefonie van Belgacom of moet ik dit zelf nog aangetekend opzeggen?

Moest ik het aangetekend moeten doen kan ik hier dan de datum in vermelden da ik alles wil opzeggen? Wil nu niet voor de verhuis zonder internet en tv vallen :)

Alvast bedankt :)
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Zeg je telefonie vooral nog NIET op bij Belgacom, of je bent je nummer kwijt! De overdracht van je vast nummer doet Telenet wel!
Wat Internet en TV betreft : best opzeggen op de dag dat je naar je nieuw huis verhuisd.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
fulcoboy
Starter
Starter

Thanks, had zo een idee al wel :)

Is er bij Belgacom nog zoiets als een maand op voorhand opzeggen? Want er gaat een nieuwe huurder in mijn appartement vanaf 1 Juli en die hoeft nu ni nog 2 weken op mijn kosten te internette :p
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Neen, je kan per direct opzeggen

Telefonie = EDPnet + OVH
fulcoboy
Starter
Starter

Aangetekend of gaat dit ook in een Belgacom Center ?
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Eerlijk? Ik zou beiden doen. Kwestie van zeker te zijn.

Telefonie = EDPnet + OVH
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Ik heb van sommige mensen al gehoord dat ze toch een maand vooropzeg hebben moeten doen, klopt dat dan niet !
sirWard
Erelid
Erelid
Twitter: sirWard
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Sommige mensen zijn natuurlijk maar op de hoogte over wat ze gaan doen door wat een verkoper ze zegt. Geloof me: indien de klant een afsluitdatum vermeld dan moet er geen rekening gehouden worden met 1 maand vooropzeg. Maw bvb volgende week dinsdag uw abonnementen stop zetten lukt perfect (alleja, het blijft Belgacom-administratie natuurlijk -zucht-).
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

fulcoboy schreef:Is er bij Belgacom nog zoiets als een maand op voorhand opzeggen? Want er gaat een nieuwe huurder in mijn appartement vanaf 1 Juli en die hoeft nu ni nog 2 weken op mijn kosten te internette :p
Je moet zelf weten welk risico voor jou het grootst is: je nummer verliezen, of iemand die 2 weken op jouw kosten kan internetten.

Persoonlijk zou ik wachten van opzeggen, tot op de dag dat je nummer effectief geporteerd werd. Wants als je "alles" opzegt op een bepaalde datum, en op die datum is je nummer nog niet geporteerd, dan heb je het aan je been.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jorisx
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

hoe kan iemand anders op uw kosten met uw internetabonnement werken van Belgacom?
Indien je uw abo opzegt, dien je de BBOX(2) terug te bezorgen aan Belgacom. Of indien je het eigen modem is, dan neem je die toch gewoon mee? Op die manier kan de nieuwe huurder toch nooit op internet op uw kosten? Tenzij je hem uw login en wachtwoord zou geven natuurlijk, maar dat lijkt me niet verstandig...
Het kan wel voorvallen dat door de nr-portatie je op die dag ook geen internet en televisie meer hebt, omdat dit gekoppeld is aan uw telefoonnr. Even de klantendienst bellen en ze kunnen u dan wel een nieuw fictief lijnnr geven waar uw internet en televisie aan gekoppeld worden, zodat je nog steeds op internet kan.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

fulcoboy schreef:Thanks, had zo een idee al wel :)

Is er bij Belgacom nog zoiets als een maand op voorhand opzeggen? Want er gaat een nieuwe huurder in mijn appartement vanaf 1 Juli en die hoeft nu ni nog 2 weken op mijn kosten te internette :p
Dat je op jou kosten internetten : dat is toch niet zo erg?

Erger is het wanneer ze op jou kosten kunnen telefoneren.... !!
jantje81
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

jorisx schreef:Tenzij je hem uw login en wachtwoord zou geven natuurlijk, maar dat lijkt me niet verstandig...
Je hebt geen logingegevens nodig om online te raken met een BBOX2. Na enkele minuten komt de modem namelijk zelf je login en wachtwoord te weten met behulp van Zero touch configuration.

Ik zou adviseren om gewoon al je producten BEHALVE telefoon op te zeggen vanaf je verhuisdatum (geen opzegperiode dus). Je telefoonlijn wordt automatisch opgezegd wanneer Telenet je telefoonnummer overneemt.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
fulcoboy
Starter
Starter

In principe wordt telenet (dus ook telefoon) geactiveerd op 21/06 dus ik kan best wachten met opzeg tot na die datum en dan aan Belgacom sturen dat ze het contract mogen op zeggen vanaf 01/07 (de effectieve datum waarop ik verhuisd zal zijn).
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”