Louche garantie bij CoolBlue?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
exop
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Hoi!

Ik ben hier meer actief als read-only, maar af en toe kan ik toch wat terugkoppelen hier en daar. Maar bij dit kan ik ook wel wat hulp gebruiken.

Onlangs ging mijn Logitech G930 stuk en omdat dit nog binnen de garantieperiode was had ik deze naar CoolBlue gestuurd, daar waar ik hem ooit kocht. Omdat dit niet meer verkocht wordt geven ze me een compensatie van €149 - het oorspronkelijk bedrag - dat ik mag spenderen in alle CoolBlue smaakjes.

Allemaal leuk en wel, maar ze bieden geen vergelijkbare headset aan rond die prijs, wat dit geen faire deal maakt. Ik vroeg daarom dat ze dit alsnog opsturen naar Logitech om te repareren of dat ze mijn geld terug storten zodat ik het elders kan kopen omdat ik niet geïnteresseerd ben in andere dingen dan een nieuwe headset.

Het antwoord van CoolBlue gaat als volgt en ik citeer:
Onlangs heeft u uw Logitech G930 Wireless 7.1 Gaming Headset PC naar ons opgestuurd voor herstelling. U heeft van ons een winkeltegoed gekregen. Helaas kunnen we u niet uw geld teruggeven omdat het toestel te oud is. We kunnen ook niet wachten op de herstelling omdat Logitech geen herstellingen doet.
U kunt met dit winkeltegoed in al onze webshops iets kopen.
Kan dit wel zomaar?
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Ik heb dit ook gehad bij Coolblue met een Logitech Squeezebox Radio. Was op nog geen half jaar kapot, maar ondertussen had Logitech dit model vervangen door de UE Smart Radio. Zelfde ding, maar andere naam en was daarom ook € 50,- duurder. :x

Men heeft mij toen ook een waardebon voor het originele bedrag gegeven en ik vond dat correct. Of Logitech daadwerkelijk reparaties doet weet ik niet, maar ik was eigenlijk toch niet tevreden over het ding...
Afbeelding
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Wees blij dat ze zo snel een bon geven, bij anderen zou je veel meer moeite moeten doen.
En kan dit zomaar dat staat waarschijnlijk in hun verkoopsvoorwaarden.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Provider

Te Koop forum

Tja, vaak hoor ik zelf dat sommigen slechts terugbetalen aan huidige marktwaarde, met name een stuk minder... Ik weet het op de duur ook niet goed meer.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
tendonsie
Pro Member
Pro Member
Twitter: tendonsie
Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
Bedankt: 40 keer
Contacteer:

Ik vind dat je heel tevreden mag zijn.
Je hebt snel je tegoed terug, waar je bij anderen nooit iets terug ziet of lang mag wachten.

Je hebt ook 100% terug van je bedrag, dus half jaar een toestel gratis gehad,
en je kunt nu iets leuks nieuws ermee kopen.

Coolblue heeft zoveel artikels, dus keuze is er genoeg in hun collectie.

Vind het toch mooi dat je alles netjes terug hebt, half jaar gratis, en dan nog klagen :P
exop
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Misschien is het wel zo dat ik geen reden heb tot klagen. Maar het mag toch niet zo moeilijk zijn om gewoon je geld terug te krijgen ipv een waardenbon?

Hoe dan ook, ik heb een Razer Megalodon 7.1 in ruil gevraagd. Jammer want de G930 was een goed toestel!
helmuteke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 25 keer

M'n LG soundbar was na iets meer dan een jaar defect
krijg van coolblue de waarde trug voor aankoop in hun shops , doordat LG ze deze niet meer konden maken.
Enkele weken later ook nog telefoon gekregen van LG , ik zou een andere home theater mogen kiezen.
ben dan wel eerlijk geweest en dit geweigerd.
rolandvc
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Ik heb de indruk dat CoolBlue een van de betere internetwinkels is. Al verschillende zaken gekocht, steeds snelle en gratis levering. Ze zijn niet de allergoedkoopste maar hebben eerlijke prijzen, vrijwel altijd voordeliger dan de winkels.
Al zaken teruggestuurd, gewoon omdat het uiterlijk niet was wat ik verwachtte en kreeg zonder vragen of discussie de keuze tussen terugstorting of ruil voor een ander artikel.
Als ze binnen de garantieperiode direct een waardebon willen geven van je aankoopbedrag, denk ik dat je zeker niet mag klagen. Een hoger bedrag ga je in geen enkele winkel krijgen, wanneer er geen ruil meer mogelijk is. En met al hun webshops moet je zeker iets kunnen vinden dat je van nut kan zijn.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ook ik heb goede ervaringen met Coolblue. Enige tijd geleden had ik een win8 licentie en een keyboard gekocht bij Coolblue. Donderdagavond om 23u gekocht zodat deze zeker op vrijdag bij mij thuis waren. Maar je kan het reeds raden : niets te zien op vrijdag. Na een kort telefoontje bleek dat ik op tijd had besteld maar het pas maandag ging geleverd worden. Aangezien ik het écht nodig had in het weekend heb ik gevraagd om alles te annuleren en ben ik er zelf achter een licentie+keyboard gegaan in een plaatselijke winkel. Dit was geen enkel probleem : enkele dagen later stond het geld netjes op de rekening...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Bij Logitech producten raad ik je aan naar Logitech zelf te bellen, hun service is pas echt goed.

Om een voorbeeld te geven: ik heb twee maanden geleden een logitech harmony touch gekocht en was na een paar weken kapot.
Ik dacht "miljaar", nu moet ik terug naar de mediamarkt en dan gaat dat naar een repair center enz..., dit zal waarschijnlijk weken duren.!

Heb dan maar eerst gebeld naar Logitech met resultaat:

Ik moest gewoon een foto maken van het defecte toestel met een blad papier onder met het in handschrift geschreven referentienummer en dit doorsturen per mail.

Drie dagen later had ik een nieuw toestel en ze moesten het defecte toestel nog eens niet terug hebben.

DIT IS SERVICE!

Nu bij jou is het toestel niet meer vooraadig maar bij Logitech producten zou ik altijd eerst bellen naar Logitech zelf en luisteren wat die zeggen en dan pas eventueel naar Coolblue gaan.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Hier ook dezelfde ervaring: coolblue niets dan goeds, en de garantie afhandeling rechtstreeks met Logitech is vaak véél beter dan bij de winkelier. Zo gaven ze nog garantie op een stokoude gamepad en heb ik verschillende muizen omgewisseld tegen het nieuwere model toen ze defect gingen...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

krisken schreef:Ook ik heb goede ervaringen met Coolblue. Enige tijd geleden had ik een win8 licentie en een keyboard gekocht bij Coolblue. Donderdagavond om 23u gekocht zodat deze zeker op vrijdag bij mij thuis waren. Maar je kan het reeds raden : niets te zien op vrijdag. Na een kort telefoontje bleek dat ik op tijd had besteld maar het pas maandag ging geleverd worden. Aangezien ik het écht nodig had in het weekend heb ik gevraagd om alles te annuleren en ben ik er zelf achter een licentie+keyboard gegaan in een plaatselijke winkel. Dit was geen enkel probleem : enkele dagen later stond het geld netjes op de rekening...
Tegenwoordig doen ze het via hun speciale leverdienst dan :) (die waar je normaal 17 euro of zoiets voor moet betalen om het dezelfde dag nog in huis te krijgen).

Al 2 keer garantie nodig gehad bij Coolblue en altijd zeer goede afhandeling gehad.
Een keer voor mijn Linksys router die blijkbaar door oververhitting gestorven was. Ze maakten het model niet meer, dus mocht ik een andere kiezen voor hetzelfde bedrag (heb dan het topmodel gekozen van dat moment omdat het maar 25 euro opleg was).
Mijn Logitech muis was gevallen door een mede student. Het scrolwiel zat vast. Opgestuurd, de volgende dag had men deze ontvangen en diezelfde dag hebben ze nog een nieuwe terug verzonden naar mij.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ik wil dan toch effe de kant kiezen van de OP in dit geval: ik vind het niet kunnen dat je bij het uitvoeren van een garantie enkel "store credit" krijgt. Je moet gewoon geld krijgen, euros, waarmee je dan al dan niet kan kiezen waar je het besteed. Dit zou simpelweg illegaal moeten worden/zijn. Hoe goed de afhandeling van deze winkel ook is, zo'n praktijken zijn voor mij onaanvaardbaar.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Dat doen ze om zichzelf te beschermen en lijkt mij net logisch. Anders krijg je mensen die dus hun product net voor het verlopen van de garantie kapot maken, geld terugkrijgen en dan in een andere winkel gewoon een nieuw product gaan kopen. Op die manier houden ze het tenminste binnen hun eigen winkel en verliezen ze geen verkoop. Langs de andere kant, als je iets koopt met het store-credit dan hebben ze er ook niks extra aan.
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

Nee dat doen ze om 2 keer langs de kassa te passeren.
Hun leverancier (Logitech) zal wel akkoord gaan met een refund maar daar heeft de winkel niets aan. Moest deze niet akkoord gaan zie ik de winkel geen bonnetjes uitdelen. Producten die door ze te beschadigen onder garantie worden vervangen of hersteld dat wil ik wel zien. Zeg er dan ineens maar bij welke firma weet ik ineens wat ik ga kopen!
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Tja, mijn Logitech muis is toch vervangen zonder gezaag en het defect was duidelijk door een val (niet met opzet, maar evengoed).
En dat beschermen heb ik uit het programma "The Real Hustle". in 1 van de afleveringen stelen ze eigenlijk geld van een winkel met een soort scam doordat de winkel geld teruggaf. Nu weet ik niet precies meer de redenering waarom store credit beter was, het is al wat jaren geleden dat ik de aflevering zag.
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Naar aanleiding van dit topic eens even gebeld met Logitech aangezien mijn 3 (DRIE!) jaar oude draadloze toetsenbord enkele toetsen heeft die niet meer leesbaar zijn...
werd zonder verdere vragen gewoon aangeboden om het om te wisselen voor de nieuwere versie!
Het oude moet ik een maand bijhouden voor het geval Logitech het zou moeten opvragen... maar de medewerker zei eigenlijk tussen de lijnen... je mag het houden ;)
SUPERSERVICE!
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

Zelfde ervaring met Logitech.
Defecte stroomadapter van een Harmony remote > één van de volgende dagen zat er zonder vragen/zonder retour sturen gewoon een nieuwe in mijn brievenbus.
Een afsluitklepje van een muis dat afgebroken was > ik vroeg of ik dat apart kan bestellen, ook nu zat er een paar dagen later gewoon een nieuw in mijn brievenbus.

Dit mag ook eens gezegd worden, zo ken ik geen andere bedrijven.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Louche is dit niet, maar normaal. Dit is overigens in elke winkel zo wanneer het artikel niet hersteld kan worden. Overigens neemt de winkel contact op met de producent of raadpleegt deze een database waarin de richtlijnen staan voor het betreffende produkt.
Bij tones heb ik winkelkrediet gekregen van een defecte SSD bijvoorbeeld.

boekhoudkundig is deze methode beter te verantwoorden trouwens. :wink:

Zelf kan je voor elektronica beter eerst contact maken met de producent en zijn supportdiensten via internet. Je krijgt op deze manier soms meer gedaan. :-D

Zo heb ik van logitech alvast een Z-5500 mogen omruilen door een algemeen gekend probleem van plopgeluiden wanneer een lichtschakelaar bediend werd,
of een printer van HP waarvan de papierinvoer defect was. Beide zorgden zelf voor de courier.
Logitech deed beroep op UPS. Hp via een kialapunt.

Over coolblue niet te klagen trouwens, heb vandaag een nieuwe bosch accuboormachine mogen ontvangen.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Die Bosch accu heb ik ook onlangs aangekocht :)

En dat je krediet krijgt, is niet zo slecht gezien. Ze maken ook winst per verkocht artikel, dus als je iets koopt voor 50€, zit daar bv. 10€ winst op.
Zou je daarna geld krijgen, zijn ze hun winst ook weer kwijt. Nu geven ze je een bon, waarmee je opnieuw iets kan kopen voor 50€ met 10€ winst :)
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

@ dafke : vergeet je reserve accu niet op te vragen via de promo op de coolblue website.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Wees inderdaad blij dat je iets krijgt van de winkel. Als je bij pakweg Tones een laptop koopt moet je meestal de garantie zelf afwikkelen met de fabrikant en komt de winkel er niet in tussen.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
squid
Plus Member
Plus Member
Twitter: JoyVanAcker
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

Jullie zijn nu wel bezig over terugbetaling ipv waardebon, maar kunnen jullie mij winkels opnoemen die jou wel het bedrag zouden terugstorten in deze situaties? (Dus niet bv binnen 14d na aankoop). Ik denk dat een heel veel winkels zijn waar je idd veel slechter af bent!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Dafke schreef:Die Bosch accu heb ik ook onlangs aangekocht :)

En dat je krediet krijgt, is niet zo slecht gezien. Ze maken ook winst per verkocht artikel, dus als je iets koopt voor 50€, zit daar bv. 10€ winst op.
Zou je daarna geld krijgen, zijn ze hun winst ook weer kwijt. Nu geven ze je een bon, waarmee je opnieuw iets kan kopen voor 50€ met 10€ winst :)
10% van 40€ = 4€ winst :angel:
Soit, je hebt altijd mensen waar het nooit goed voor is......
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mailraicer, Accu is al een week of 2 geleden aangevraagd :)

Iceke.. Eum? Waarom die berekening?
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer

zelfde meegemaakt bij Saturn. Headset was kapot en binnen garantie, maar kreeg een waardebon terug met het oorspronkelijke bedrag.
Ze verkochten dat type headset niet meer, dus heb ik maar een andere (ietsje duurdere) headset gekocht.
Maar anderzijds heb ik toch liever mijn geld terug, heb ooit eens meegemaakt dat ze iets opstuurden en er nooit niks meer van heb gehoord, ik heb toen wel nog mijn geld kunnen terugvragen. Maar de verkoper in de winkel heeft tot nu toe nog altijd niks vernomen wat er mee gebeurt is (en das ondertussen al 3 jaar geleden :P )
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Dafke schreef: Iceke.. Eum? Waarom die berekening?
30 a 35% marge op elektro, dream on....
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

eum.... twas een voorbeeld...????
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 15 keer

Maandag een headset in retour die bij een bijna 2 jaar oude HTC smartphone was geleverd. Waarvan 't remote en mic niet meer werkt.
En enkel nog gebruik kon worden als een hoofdtelefoon.

Vandaag netjes een nieuwe verstuurd door hun, zelfs eentje van het nieuwere en duurdere model(oude: RC E160; nieuw: RC E240), terwijl ze de oude nog steeds verkopen.
Eerst werd ik door HTC zelf afgescheept met excuus van dat accessoires enkel 1 jaar garantie heeft. Ik had altijd gedacht enkel 6 maanden. Maar Coolblue zelf zegt 2 jaar, dus netjes opgelost. :)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”