België was lang het duurste land op het gebied van mobiel internet, maar nu niet meer. Met een gemiddelde prijs van 8 euro per gigabyte dataverkeer behoort België nog wel tot de duurdere landen, net als Spanje, Frankrijk en Duitsland. Estland is het goedkoopst met gemiddeld zo'n 60 cent per gigabyte dataverkeer.
http://www.hln.be/hln/nl/4124/Multimedi ... rnet.dhtml
http://tweakers.net/nieuws/89227/mobiel ... -duur.html
België 2de duurste land mobiel internet
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Pro Member
- Twitter: tendonsie
- Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
- Bedankt: 40 keer
- Contacteer:
Als we er toch iets positiefs van kunnen zeggen, we zijn één plaats gedaald hé
Nu hopen dat de daling exponentieel zal verderzetten^^
Nederland toch raar verhaal, overal eerst unlimited en nu zijn ze nog slechter af dan ons.
Nu hopen dat de daling exponentieel zal verderzetten^^
Nederland toch raar verhaal, overal eerst unlimited en nu zijn ze nog slechter af dan ons.
Mijn websitesoverzicht & hardware: Tendonsie.com <-> Tendonsie Services Comm. V. (Nieuwe Site) <-> WorldofMinecraft
- gbmed
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
- Bedankt: 126 keer
Had de titel niet moeten zijn "België is niet meer het duurste Europese land voor mobiel Internet, want dat is ondertussen Nederland" ? Onze noorderburen, met hun veel lagere prijzen voor internet via kabel en DSL, zijn ondertussen wél de duurste qua mobiel internet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
- Bedankt: 145 keer
Soms zijn de prijzen zo laag dat het niet meer rendabel wordt, zeker nu ook nog, vooral in Nederland "sms" wordt vervangen door whats app.
Wat ze daardoor verliezen compenseren ze door hun mobiele tarieven op te trekken.
Het zat er ook aan te komen kijk bvb naar het koersverloop van KPN van 12 euro naar 1,66 euro op nog geen 2 jaar.
Wat ze daardoor verliezen compenseren ze door hun mobiele tarieven op te trekken.
Het zat er ook aan te komen kijk bvb naar het koersverloop van KPN van 12 euro naar 1,66 euro op nog geen 2 jaar.
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Tjah, tis vooral dat ze de voorbije jaren geen woekerwinsten hebben gemaakt op sms he.
Dit is gewoon een logische evolutie waarbij alles via het internet gaat. En van zodra voip meer opkomt zal het gewoon telefoneren ook volledig verdwijnen. Facebook heeft dit al geactiveerd via hun messenger app, google geeft voice (hangouts) en er zijn nog legio alternatieven.
f*** al die overpriced extras zoals bellen en sms die ik niet nodig heb.
Dit is gewoon een logische evolutie waarbij alles via het internet gaat. En van zodra voip meer opkomt zal het gewoon telefoneren ook volledig verdwijnen. Facebook heeft dit al geactiveerd via hun messenger app, google geeft voice (hangouts) en er zijn nog legio alternatieven.
f*** al die overpriced extras zoals bellen en sms die ik niet nodig heb.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- svenska
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 75 keer
Klopt, voor mij zou enkel mobiel internet ook volstaan, want zeg nu zelf, bellen/smsen is zo jaren 90
Alles wat je maar kunt inbeelden van wat je vroeger deed met een telefoon, kan allemaal vervangen worden door IP diensten.
Alles wat je maar kunt inbeelden van wat je vroeger deed met een telefoon, kan allemaal vervangen worden door IP diensten.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 30 keer
^ Denk maar niet dat al die diensten 'gratis' blijven. Daarmee bedoel ik: de providers zullen (is duidelijk nu al zo in Nederland) de verliezen op SMS en (toekomst) bellen meecalculeren in hun abonnementen en/of pre-paid formules. Belgacom is dit momenteel al aan het bekijken om dit te doen met Whatsapp. Ze kunnen controleren via welk protocol iets verstuurd wordt en zo gaan bekijken wat ze daarmee zullen aanvangen.
Bron: anoniem persoon binnen Belgacom
Bron: anoniem persoon binnen Belgacom
- Trojan
- Elite Poster
In nederland hebben ze tenminste nog netneutraliteit, in belgie daarintegen.
Bij whatsapp kunnen ze het misschien nog flikken, dat is niet zo'n groot bedrijf met diepe zakken. Maar google en facebook gaan ze niet kunnen blokkeren of ze gaan snel een rechtzaak in hun nek krijgen. En ik hoop dat het zover komt, zodat dit op de agenda komt in het parlement en ze netneutraliteit bij ons ook kunnen invoeren.
Bij whatsapp kunnen ze het misschien nog flikken, dat is niet zo'n groot bedrijf met diepe zakken. Maar google en facebook gaan ze niet kunnen blokkeren of ze gaan snel een rechtzaak in hun nek krijgen. En ik hoop dat het zover komt, zodat dit op de agenda komt in het parlement en ze netneutraliteit bij ons ook kunnen invoeren.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- Trojan
- Elite Poster
Toch wil ik zien dat belgacom op zijn doos krijgt van een gigant zoals google. Spijtig dat het waarschijnlijk zo'n vaart niet zal lopen.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 41 keer
Inderdaadwied schreef:misschien verwacht je wel te veel van het parlement...
Vergeten we niet dat de federale overheid nog altijd referentie aandeelhouder
is van Belgacom en daar ook jaarlijks een preferentieel dividend uit ontvangt.
Conclusie: niet teveel verwachten van dit parlement wegens belangenvermenging.
Zolang hier eerst niets aan verandert zal deze sector in Belgie achter blijven
bij de rest van Europa. Ik denk dat zelfs Europa hier niets zal tegen inbrengen.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik ben momenteel in Estland en mobiel internet is hier inderdaad lachwekkend goedkoop. Ik zocht een prepaidkaart voor korte tijd en had die snel gevonden: 50GB voor €2,9.
- svenska
- Elite Poster
- Bedankt: 75 keer
Wow, 2.9 euro voor 50GB
Het gros van de bevolking ginder heeft geen nood meer aan een vaste internetverbinding.
En is de kwaliteit/snelheid van de 3G (of misschien al 4G) verbinding?
Het gros van de bevolking ginder heeft geen nood meer aan een vaste internetverbinding.
En is de kwaliteit/snelheid van de 3G (of misschien al 4G) verbinding?
-
- Elite Poster
- Bedankt: 119 keer
wtf.... meer kan je daar gewoon niet op zeggen.Mobile Viking schreef:Ik ben momenteel in Estland en mobiel internet is hier inderdaad lachwekkend goedkoop. Ik zocht een prepaidkaart voor korte tijd en had die snel gevonden: 50GB voor €2,9.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Voor diegenen die de studie zelf willen lezen (75 blz):
http://www.rewheel.fi/downloads/Rewheel ... _FINAL.pdf
http://www.rewheel.fi/downloads/Rewheel ... _FINAL.pdf
Internet & TV: Orange Love Trio