TV Vlaanderen stapt over op CI+ module

Alles over TV en Internet via satelliet
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

NDS , nagra , is op box of camkey het zelfde . Geld ook voor irdeto en HD+ . laatste ook onder kudelski vleugels .
Afbeelding
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

Je bent gewoon een opschepper, nog eens, als het allemaal hetzelfde is, waarom werkt je programmaatje dan alleen voor NDS.
Omdat het niet waar is, natuurlijk.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Ik kan ook bevestigen dat de boxkey niet zomaar kan berekend worden.

Bij Telenet en sommige andere Nagra 2 encryptie systemen heb je ook de RSA key nodig.

De boxkey is sowieso verschillend per box, alsook de RSA key.

Dus dopke, het is echt niet zo simpel zoals je het voorstelt.

Het klopt dat je de boxkey kan berekenen (lees decoderen en niet calcureren!), maar dan moet je de juiste apparatuur hebben om bepaalde delen van decoders uit te lezen. Verder moet er hier niet op ingegaan worden denk ik.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

kijk al sinds de start naar ci + dit zonder ci + cam en kaart.
de juiste box en het kan allemaal.
dus laat ze maar doen.
ja het zijn de duitse ci + plus zenders.
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Kan je alsjeblieft de afkortingen schrijven zoals het moet? Van zaken zoals "duitse ci + plus zenders" ga ik alleen fronsen hoor.
dopke
Elite Poster
Elite Poster

http://www.keys-center.info/nagra2.htm

Die rsa key is voor elke box of cam van een provider gelijk bij nagra 2 . Voor de boxkey bestaan online emulators . Hoe denk je anders dat al die ci+ en HD+ kaarten werken in een dreambox ? .

. , die tijd is voorbij jammer genoeg voorbij
Afbeelding
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dopke, is het misschien jouw bedoeling om door heel de tijd foute zaken te vertellen, te wachten op de verbetering van anderen, tot je de juiste antwoorden krijgt ?
Ik denk dat er hier al genoeg gezegd geweest is over encryptie.
In elk geval, mij is duidelijk dat je er weinig van snapt.
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster

Het klopt gewoon niet wat je zegt dopke.

Bij Telenet is er wel degelijk een aparte boxkey voor elk toestel. Deze kan je niet zomaar genereren. Het klopt dat er providers zijn waarbij eenzelfde boxkey gebruikt wordt voor alle toestellen maar bij ons is dit zeker niet het geval.
dopke
Elite Poster
Elite Poster

Het is daarom ook dat zovele ci+ , HD + kaarten in linux ontvangers werken zonder cam zeker? . Aoals link hierboven , rsa key is per provider identiek , enkel cam key moet je weten , omdat de meeste buitenladse een grote community hebben zijn er ools voor , zelfs online ! . Daar volstaat zelfs de barcode op de doos voor .
Afbeelding
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster

rsa key is per provider identiek
NIET bij Telenet
tt9304
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 15 keer

Ik heb een probleem met mediaset.

ik zou graag de orginele mediaset kaart in een dreambox gebruiken.

het blijkt dat de kaarten onderling uitwisselbaar zijn in andere goedgekeurde mediaset ontvangers,

dus er is geen koppeling van de kaart met de specifieke ontvanger, maar de kaart in een andere niet goedgekeurde ontvanger werkt niet.

iemand een idee hoe ik die mediakaart werkent krijg in mijn dreambox of vu box

de originele ontvangers van mediaset zijn instabiel, moeten minstens 2 keer per week resetten ze hangen dan steeds.
soms moeilijk on te krijgen, na initialiseren gaan ze weer gewoon off. Ik probeer ze dan ook maar niet uit te zetten.

greetz
dopke
Elite Poster
Elite Poster

sardonis schreef:
rsa key is per provider identiek
NIET bij Telenet

Nee , klopt , RDe boxkey inderdaad niet , anders had deze ook geen zin . RSA key daarentegen is per provider is identiek . RSA = geen BOXkey . Leuk is wel dat telenet nog steeds vod niet codeert , gewoon box week laten scannen en je kunt meekijken met je buur bij VOD met een deftige linux box met DVB-C tuner in , gewoon effe de frequentie's opslaan :') .
Afbeelding
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dopke, stop toch eens met uit je nek te lullen.
Wat je zegt klopt gewoon niet.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

En ondertussen duiken de eerste CI+ modules van de M7 group (Canal Digitaal, TV Vlaanderen, Télésat, ...) op.
Benieuwd hoe lang het zal duren voor ze dit verplichtend maken.

Ik zeg het al lang, de vrije hardwarekeuze wordt bij TV Vlaanderen steeds meer een holle slogan.

http://www.streamguru.de/m7-group-multistream/
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Mocht ooit de dag komen dat softcams (dus de linuxboxen) niet meer werken, dan is meteen ook het grootste voordeel van tv vlaanderen t.o.v de rest weg en gooi ik het ook buiten, dan zie ik echt geen voordelen meer om bij tv vlaanderen te blijven eigenlijk. Zou spijtig zijn...
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
gimic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 13 keer

boulder schreef:En ondertussen duiken de eerste CI+ modules van de M7 group (Canal Digitaal, TV Vlaanderen, Télésat, ...) op.
Benieuwd hoe lang het zal duren voor ze dit verplichtend maken.

Ik zeg het al lang, de vrije hardwarekeuze wordt bij TV Vlaanderen steeds meer een holle slogan.

http://www.streamguru.de/m7-group-multistream/
Dit is een CI module, geen CI+ ...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

gimic schreef:Dit is een CI module, geen CI+ ...
Op de website staats nochtans... "This module is fully supported by the StreamGuru CI and CI+ Stack"... het hangt er dus vanaf.
gimic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 13 keer

ja, inderdaad, maar is te zien hoe het interpreteert.

Hun module is ondersteund in een CI of een CI+ slot, dus is het een CI kaart want CI+ kan niet in een CI slot.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dat laatste klopt niet echt, in een CI slot kan een CI+ module nog altijd werken, maar het hangt van de provider af wat hij dan nog toelaat.
Meestal is dat bitter weinig (een menuutje dat de firmwareversie toont, of zo, en dat is het dan).
Ik vond die informatie dat het CI+ is op een ander forum http://www.sat4all.com/forums/topic/335 ... ldigitaal/
De titel spreekt wel van een CI module maar in het eerste artikel, verwijst hij naar de CI+ module die in maart werd aangekondigd, en die er nu al zou zijn.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

En voor al diegenen die riepen van "het zal allemaal zo'n vaart niet lopen", kijk eens aan : in Nederland (Canal Digitaal, M7 groep, dezelfde groep als TV Vlaanderen en deelt veel zenders met TV Vlaanderen) wordt het al actief.
Die module kan in elk geval meer qua beveiliging dan de oude module, en ook TotaalTV noemt dit wel degelijk een CI+ module, want ze is vanaf 8 oktober verplicht als je niet met een door Canal Digitaal goedgekeurde ontvanger wilt Fox Sports zien.
Daarmee zie je maar, extra beveiliging wordt niet ingevoerd om ze daarna niet te gebruiken.
Wat blijft er nu nog over van die vrije hardwarekeuze ?

http://www.totaaltv.nl/nieuws/14125/fox ... itaal.html
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 83 keer
Bedankt: 49 keer

Ook niet gecertificeerde HD-satellietontvangers zijn geschikt voor het bekijken van FOX Sports International. Men dient dan wel de nieuwe CI+ module versie 3.5 met witte label aan de voorzijde te gebruiken. Hierdoor blijft de vrije hardware keus bij CanalDigitaal gehandhaafd.

Bron: TotaalTv
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dat is toch maar een schaamlapje meer, Opus.
Wat kan men allemaal niet beperken via CI+ (reclame doorspoelen bijv.).
Met een softcam kun je ook makkelijk verscheidene kanalen op dezelfde transponder decoderen, dat mag je ook vergeten met zo'n CI+ module.
Ik zal het anders zeggen, als CI+ gelijkstaat met vrije hardwarekeuze, dan heeft de kabel ook vrije hardwarekeuze, maar een pak meer Vlaamse zenders, en is veel gemakkelijker te installeren...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 282 keer

@boulder

beslissen om fox sports te negeren misschien? :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Tuurlijk, dat is een oplossing, maar het kan ook zijn zoals met de omschakeling van MPEG2 naar H.264, het begint met één zender, en voor je het weet zijn er een pak zenders die je niet meer kunt ontvangen, hee.

Of stel dat ze nu met nieuwe zenders op de proppen komen (Vier HD bijvoorbeeld), en dat enkel via goedgekeurde decoders en modules aanbieden, dan wordt het al een ander verhaal, hee ?
wied
Elite Poster
Elite Poster

voor mij niet echt, want ik beschouw onze vlaamse zenders als (grotendeels) waardeloos! De goedkoopste manier om ze te ontvangen is bijgevolg nog altijd te duur :-)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Waarvoor zou je dan wel nog TV Vlaanderen nemen ?
Voor de gratis Britse en Duitse zenders heb je hen niet nodig, blijven over wat Vlaamse en Nederlandse zenders.
Voor de VRT kun je in principe ook gratis bij DVB-T terecht, zij het dat je ze dan niet in HD hebt.
Als de commerciële Vlaamse je ook niet interesseren, vraag ik mij af wat je dan nog wel aantrekt in TVV.
wied
Elite Poster
Elite Poster

ik heb gezegd dat ik ze "grotendeels" waardeloos vind! Af en toe iets volgen bij VTM bijvoorbeeld mag me 12,00 €/maand kosten :-D
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer

Ik heb TV Vlaanderen voor mijn vrouw :-) En de kinderen zullen er binnen een aantal jaren ook wel iets aan hebben. Voor mezelf... Nudat Syfy terug komt is het wel weer interessanter maar ik zou perfect zonder kunnen.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

TVV trekt mij totaal niet aan. Zoals iemand anders schreef, het aanbod en de zenders zijn totaal waardeloos, pulp tot en met. Ik kijk al jaren met volle tevredenheid naar CanaalDigitaal en dan zo goed als uitsluitend hun filmkanalen zoals Film1 en HBO. TVV heeft zelfs in geen enkel pakket een filmkanaal!!! Kan het nog gekker?? Bij CanaalDigitaal heb je er een stuk of 8. En wie écht slim is, die richt tenminste 1 LNB op 28° waardoor je een groot aanbod aan (Engelse) filmkanalen gratis kan ontvangen. Nadeel is wel: geen NL ondertitels, alleen Engelse via teletekst en de films worden onderbroken voor reclame, in tegenstelling tot de filmkanalen bij CanaalDigitaal.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

JackDaniels schreef:TVV trekt mij totaal niet aan. Zoals iemand anders schreef, het aanbod en de zenders zijn totaal waardeloos, pulp tot en met. Ik kijk al jaren met volle tevredenheid naar CanaalDigitaal en dan zo goed als uitsluitend hun filmkanalen zoals Film1 en HBO.
Wel, het is nu net CanalDigitaal dat als eerste met die verplichte CI+ module begint.
Velen denken dat na die Fox sport, ook HBO en Film1 gaan volgen.
Eens de module er is, is het immers makkelijker voor de content providers om te eisen dat er enkel nog via die module of gecertifieerde hardware kan gekeken worden, natuurlijk.
JackDaniels schreef: En wie écht slim is, die richt tenminste 1 LNB op 28° waardoor je een groot aanbod aan (Engelse) filmkanalen gratis kan ontvangen. Nadeel is wel: geen NL ondertitels, alleen Engelse via teletekst en de films worden onderbroken voor reclame, in tegenstelling tot de filmkanalen bij CanaalDigitaal.
Groot aanbod ?
Ik heb Film4, maar dat is helaas niet in HD, en je moet ook niet verwachten dat je daar films zult zien die je anders op Prime ziet.
Zo zie ik dat de meest recente die ze vandaag draaien van 2008 is en 5.6/10 haalt bij IMDB (Drillbit Taylor).
Ze draaien ook Ice Age, de eerste uit de reeks.
Voor wie geen geld wil uitgeven voor een filmzender vind ik het wel heel goed, maar je kunt het niet vergelijken met de betaalzenders hier.
De andere Free To Air (FTA) filmkanalen vind ik maar heel zwak.
Natuurlijk, ze draaien op de BBC's en op de kanalen van Channel4, en de ITV's ook regelmatig films, en die kun je daar ook gratis bekijken.
Ik vind het Freesat aanbod heel interessant, al was het maar voor het feit dat je BBC1 en 2 gratis in HD hebt (en later volgen 3 en 4, en Cbeebies, en CBBC) maar "een groot aanbod aan filmkanalen" vind ik toch wel ferm overdreven.
Het genre films dat ze bij "Men & Movies", "True Movies", en dergelijke draaien spreekt mij totaal niet aan.
Voor films die je anders op Prime zou zien, daarvoor zou je een Sky UK abonnement moeten hebben, maar dan moet je ook maandelijks een pak geld neertellen.
wied
Elite Poster
Elite Poster

heb niettemin genoten van "citizen kane" recentelijk (bij BBC4 dacht ik)...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Maar natuurlijk, ik geniet ook enorm van het Freesat aanbod, vooral de BBC's (1 HD ,2 HD en 4, 3 zegt mij weinig).
Ik wou alleen maar zeggen dat dat daarom nog geen filmzenders zijn.
BBC4 biedt vooral documentaires, en ook wel af en toe een film, waarbij ze niet bang zijn om een anderstalige film of feuilleton te tonen ("Borgen", "Bron" (The Bridge)), enz.
Een gratis filmzender van hetzelfde kaliber als Prime moet je echter niet verwachten, en dat is maar logisch ook.
Die films kosten veel aan rechten, niemand kan zich permitteren om 24/24 recente films uit te zenden zonder abonnementsgeld.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
Bedankt: 385 keer
Provider

ik heb al een half jaar een beeld die blokken toont op 23,5° O. (een hd, canvas, ketnet,....)

Ik dacht dat het aan schotel lag, dit weekend hem nog eens perfect afgeregeld (signal strength/quality 90/90 /-). (visiosat big bisatellite - alps lnb's - multiswitch 17/4)

Eerste 10' heb ik dit probleem, nadien stopt dit.....en op de FTA zenders 23,5° O heb ik dit niet....

Nu ga je zeggen, waarom post je dit hier? Wel...kan dit niet te maken hebben met mijn dual seca cam? Heb nog oude canaldigitaal module die ook werkt, maar ook die blokken enkele minuten toont....Ligt dit niet aan de coderingen/algoritmen die wijzigen.

Ergens gelezen als je module opstuurt, dat ze je nieuwe terugsturen. Een jaar of 2 terug een originele tvv ci kapot, weggegooid (beter opgestuurd).
Denk niet dat ze canaldigitaal module gaan vervangen...

Die CI+ modules werken ook op CI ontvangers?
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat, Canaaldigitaal, Starlink ...”