Sinds oktober zijn wij klant bij Scarlet voor Scarlet One (tv/internet/telefoon). Sinds het begin van ons abonnement hebben wij aanhoudend problemen met onze verbinding, regelmatig verliest het modem (Sagem 3464) syncronisatie en herstart dan, waarbij het netwerk enkele minuten uitvalt. Over de ervaringen met de Scarlet klantendienst zou ik (elders op dit forum) een boek kunnen schrijven. Beter van niet dus
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Na eindloos contact met de helpdesk en na het bezoek van technici van eerst Scarlet (modem vervangen) als Belgacom (netwerkkaart en bekabeling centrale vervangen) wijst alles in de richting van een probleem met onze binnenbekabeling. Wij wonen in een klein huurhuisje wat (vermoedelijk) ergens in de jaren 80 werd gerenoveerd.
Tijdens de installatie kon de Scarlet technicus de eerste aansluiting van Belgacom dus ook niet vinden. Verderop in de meterkast vond hij wel telefoonkabel en heeft dan van daar de installatie aangesloten. Met dus de genoemde storingen als gevolg. Hij kon de lijn dus wel traceren en kwam ergens uit ter hoogte van een valse muurtje wat onze woonkamer van ons halletje scheidt.
Vermoedelijk is destijds bij bouw de LTP-aansluiting van Belgacom in dat vals muurtje verwerkt. Van daaruit zou het op zich een koud kunstje zijn om een nieuw kabeltje te trekken naar de aansluiting van ons modem amper 2 meter verder. Ik heb immers het vermoeden dat de telefoondraad nu een grote lus maakt, en geen idee van de kwaliteit.
Mijn vraag is nu: hoe kan ik op een propere manier dat LTP vinden zonder die hele valse muur te slopen? Ikzelf ben helaas helemaal geen goede doe-het-zelver. Zou Belgacom ons (waarschijnlijk tegen betaling) daarbij willen helpen, ondanks dat we geen (rechtstreeks) klant zijn? Indien niet, doen elektriciens ook dat soort werk? Is dat zelf toch te doen door (op goed geluk) een stuk uit dat muurtje te zagen?
Suggesties zijn in ieder geval welkom.
Sebastiaan.