Problemen binnenhuisbekabeling sinds VDSL2

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Waterloo13
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2013, 14:04

Hallo,

Sinds oktober zijn wij klant bij Scarlet voor Scarlet One (tv/internet/telefoon). Sinds het begin van ons abonnement hebben wij aanhoudend problemen met onze verbinding, regelmatig verliest het modem (Sagem 3464) syncronisatie en herstart dan, waarbij het netwerk enkele minuten uitvalt. Over de ervaringen met de Scarlet klantendienst zou ik (elders op dit forum) een boek kunnen schrijven. Beter van niet dus :roll:

Na eindloos contact met de helpdesk en na het bezoek van technici van eerst Scarlet (modem vervangen) als Belgacom (netwerkkaart en bekabeling centrale vervangen) wijst alles in de richting van een probleem met onze binnenbekabeling. Wij wonen in een klein huurhuisje wat (vermoedelijk) ergens in de jaren 80 werd gerenoveerd.

Tijdens de installatie kon de Scarlet technicus de eerste aansluiting van Belgacom dus ook niet vinden. Verderop in de meterkast vond hij wel telefoonkabel en heeft dan van daar de installatie aangesloten. Met dus de genoemde storingen als gevolg. Hij kon de lijn dus wel traceren en kwam ergens uit ter hoogte van een valse muurtje wat onze woonkamer van ons halletje scheidt.

Vermoedelijk is destijds bij bouw de LTP-aansluiting van Belgacom in dat vals muurtje verwerkt. Van daaruit zou het op zich een koud kunstje zijn om een nieuw kabeltje te trekken naar de aansluiting van ons modem amper 2 meter verder. Ik heb immers het vermoeden dat de telefoondraad nu een grote lus maakt, en geen idee van de kwaliteit.

Mijn vraag is nu: hoe kan ik op een propere manier dat LTP vinden zonder die hele valse muur te slopen? Ikzelf ben helaas helemaal geen goede doe-het-zelver. Zou Belgacom ons (waarschijnlijk tegen betaling) daarbij willen helpen, ondanks dat we geen (rechtstreeks) klant zijn? Indien niet, doen elektriciens ook dat soort werk? Is dat zelf toch te doen door (op goed geluk) een stuk uit dat muurtje te zagen?

Suggesties zijn in ieder geval welkom.

Sebastiaan.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

Al met de huisbaas gesproken? Misschien weet die meer over de situatie vroeger en de verbouwingswerken. Ook nuttig voor je zelf breekwerken laat uitvoeren....
gobber
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 30 dec 2006, 17:44
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

heb paar jaar geleden zelf ook thuis ltp verplaatst wegens verbouwingswerken (aantal meters verlengd, wel gesoldeerd) en nooit problemen gehad met verbinding (vdsl2 edpnet)
moet wel zeggen telefoonlijn was nog niet aangesloten. heb zelf geen idee of het mogelijk is om ltp af te koppelen met werkende vdsl2 verbinding (denk van wel. zie 2de link vdsl aansluiting). zoja, dan telefoon kabel opzoeken waar hij binnenkomt , voorzichtig ontmantelen en geleiders een voor een doorknippen(2de geleider paar cm verder afknippen zodat ze elkaar zeker niet raken) en vandaar nieuwe kabel aan solderen (afschermen met krimpkous) tot aan je pc en daar nieuw telefoon stopcontact zetten(hier eentje van niko gezet, link onderaan). op deze manier heb je geen enkele onderbreking of slecht contact meer in de binnenbekabeling
electricien kan je eventueel wel helpen denk ik. succes


http://www.niko.eu/nlbe/niko/product-de ... 01758d3ab1

http://support.en.belgacom.be/euf/asset ... SL2_NL.pdf
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Belgacom doet dit sowieso niet. Een elektricien zal je wel kunnen helpen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”