Evonet en VDSL2 (was: Vaarwel Evonet...)

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Lees eens je eigen links goed?

Next Business Day Solution, 10 euro per maand
- Een improved service solution contract volgens 8X5XNext Business Day (Garantie op herstelling van het gemelde probleem op uw adsl of vdsl-lijn binnen 8 uren van maandag tot vrijdag, van 8.00 u tot 19.00 u, exclusief feestdagen, support in het Nederlands, Frans of Engels)
24/7 solution, 50 euro per maand
- Een improved service solution contract volgens 24X7 (garantie op herstelling van het gemeld probleem op de adsl/vdsl-lijn binnen 8 uren, 24 u op 24 u, 7 dagen op 7, inclusief feestdagen, support in het Engels)

Bij evonet zie ik alleen "SLA : herstelling binnen de acht werkuren per maand 12,40/15,00 EUR" als optie. Dus dat is exact hetzelfde als "next business day" bij edpnet (= ook werkuren)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
patrickc
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

SLA's zijn mooi, maar de toekomst wijst uit wat ze waard zijn. Of als Bcom niet mee wil en je ISP doet er alles aan dan heb je er ook niet veel aan. Ipv dan te investeren in een SLA zou ik eerder opteren voor een voor 2de verbinding, liefst andere technologie en een router met meerdere WAN interfaces of aansluitingen.
Ik heb hier dsl, Tnet en 3G. Maar das mijn 2 cent opinie maar he...
see you at http://www.coeman.net
Scarlet One triple play. Linksys E4200, lot of computers, Download volume from 1 till 3TB/month
Base B39, Sony Xperia S
CM690 II Advanced, Intel i7-2600K, 16GB ram, SSD Adata 120GB, Seagate 7200.14 2TB, Be Quiet! DPP 650W 80+gold & DR PRO cpu cooler, underclocked cpu for silent computer. Linux Mint 14.
AfbeeldingAfbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Klopt, 2 technologieën is het beste van al! Ik had vroeger telenet starter en een belgacomlijntje. Telenet is intussen buiten gegooid :)

Telefonie = EDPnet + OVH
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Ze hebben [eindelijk] hun site vernieuwd: http://www.evonet.be/producten
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Watzouden ze bedoelen met fair use?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
patrickc
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Goei vraag.Ondertussen blijft Internet in BE achterop hinken. Net terug van Amsterdam en heb er eens met een ftth lijntje van 96mbs symetric mogen spelen voor geen 50€:maand.
Scarlet One triple play. Linksys E4200, lot of computers, Download volume from 1 till 3TB/month
Base B39, Sony Xperia S
CM690 II Advanced, Intel i7-2600K, 16GB ram, SSD Adata 120GB, Seagate 7200.14 2TB, Be Quiet! DPP 650W 80+gold & DR PRO cpu cooler, underclocked cpu for silent computer. Linux Mint 14.
AfbeeldingAfbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

patrickc schreef:Net terug van Amsterdam en heb er eens met een ftth lijntje van 96mbs symetric mogen spelen voor geen 50€:maand.
En hoeveel procent van Nederland kan dergelijk lijntje krijgen ?

Buiten enkele steden waar men een FTTH project heeft loopt Nederland nog ver achter op Belgie !
patrickc
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Nederland achter??? ik kom er veel, in de zeer grote steden heb je keuze uit *dsl, kabel en ftth. unlimited is er regel en fup is dat zeker niet. De kabel is er vrij, meerdere aanbieders, koper idem, etc. ik zat gisteren in Amsterdam en free wifi everywhere. Buiten de randstad heb je bijna nergens ftth, maar koper en kabel zonder problemen. En ook daar tegen wat goedkopere tarieven dan wat we hier gewoon zijn. Mijn probleem is en blijft dat het duopolie van Telenet en Belgacom de technologische vernieuwing tegenhoud en andere spelers geen toegang tot de markt geeft. Hopelijk zien we dit jaar het monopolie van Telenet nog sneuvelen na de uitspraken van de EU. Dat zou al een mooie eerste stap zijn. Ik wil gerust Internet via kabel in huis maar ik hoef de verplichting niet om er ook een analoog TV kabelabonnement bij te nemen. Om maar een voorbeeld te noemen... Nederland achter? We kunnen er nog veel van leren!

Anders moet je maar eens bij de OESO http://www.oecd.org/sti/broadband/ gaan kijken hoe triest we scoren...
Base B39, Sony Xperia S
AfbeeldingAfbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

patrickc schreef:in de zeer grote steden heb je keuze uit *dsl
Nederland loopt serieus achter op Belgie wat betreft VDSL2... een groot deel is dus nog steeds ADSL (inclusief de snelheden).
patrickc schreef:De kabel is er vrij, meerdere aanbieders
Er zijn meerdere kabelaanbieders in Nederland maar afhankelijk van je woonst heb je slechts keuze uit één.
patrickc schreef:kabel zonder problemen.
In de grote steden en er net buiten wel... iets verder niet meer.
patrickc schreef:Ik wil gerust Internet via kabel in huis maar ik hoef de verplichting niet om er ook een analoog TV kabelabonnement bij te nemen. Om maar een voorbeeld te noemen...
Die verplichting is er niet en is er nooit geweest !
patrickc schreef:Anders moet je maar eens bij de OESO http://www.oecd.org/sti/broadband/ gaan kijken hoe triest we scoren...
Dergelijke statistieken geven in hoofdzaak aan dat er meer mensen op internet zitten in Nederland (inderdaad betere prijzen) en dat de snelheid hoger is (waar er FTTH is). Ik ontken dus heus niet dat Nederland betere aanbiedingen heeft... maar ik wil gewoon aantonen dat de kans dat je "buiten de boot valt" in Nederland veel groter is dan in Belgie (99% kan hier > 100 Mbits krijgen wat in Nederland zeker niet het geval is).
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Professioneel zoek ik voor onze vestiging in Eindhoven een symmetrische internetverbinding van 50 tot 100mbit, wat een ramp is dat - zo goed als niet te vinden...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
patrickc
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

selder schreef:Professioneel zoek ik voor onze vestiging in Eindhoven een symmetrische internetverbinding van 50 tot 100mbit, wat een ramp is dat - zo goed als niet te vinden...
Hier wel, BT, 5000€/maand, Telenet ook zoiets, Belgacom was nog duurder en de goedkoopste installatie- en dossierkosten (straat openbreken, etc was eenmalig 10.000€. Cijfers dateren van 16 maanden geleden maar in andere dossiers die ik opvolg blijkt dat die markt ook vast zit. Ik zit in 2030 Antwerpen. Op 150meter van hier start ben je in de Haven van Antwerpen. Ik zit dus niet ergens op een afgelegen dorp van van de beschaving.
Laatst gewijzigd door patrickc 22 apr 2013, 21:29, in totaal 1 gewijzigd.
Base B39, Sony Xperia S
AfbeeldingAfbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Kijk eens bij eurofiber ofzo?

Telefonie = EDPnet + OVH
patrickc
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Heb ik gedaan, ze zijn met een verhaal van gebundelde dsl afgekomen tegen een 600€/maand.
Laatst gewijzigd door patrickc 22 apr 2013, 21:28, in totaal 1 gewijzigd.
Base B39, Sony Xperia S
AfbeeldingAfbeelding
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Kan Destiny niets betekenen voor jullie via EFM of dsl? Die zijn bij ons op het werk met 15 locaties stukken goedkoper dan belgacom & telenet.. Ook hun service is pakken beter.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
patrickc
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Dat was ongeveer hetzelfde verhaal als Eurofiber, iets goedkoper weliswaar maar nog steeds ver verwijderd van betaalbare oplossingen. Het ziet er naar uit dat het wachten wordt dat 4G of zo algemeen uitgerold is en dat we massaal daar snel breedband op kunnen gaan gebruiken met pakketten van meer dan 5GB data. Anderzijds als backup voor tijdelijke storingen en een aanvaardbare snelheid voor vooral uploads zal niet meer zo lang op zich laten wachten.
Base B39, Sony Xperia S
AfbeeldingAfbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Wat wil je exact qua snelheden (up/down!) en wat is je budget?
Vermeld ook even waarom je die snelheden nodig hebt.

Telefonie = EDPnet + OVH
patrickc
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Wel dat is eigenlijk heel eenvoudig, een snellere upload dan de 3/5Mbs Mbs die ik nu heb om backup's te restoren. De prijs, goedkoper dan met de wagen naar Steenbergen rijden. Ik heb backup in het datacenter aldaar maar in geval van Murphy in het kwadraat zou het praktisch zijn om 20/50GB op een redelijke tijd terug binnen te steken. Dat is mijn verhaal. De 30Mbs download die ik nu heb is redelijk. Dat mag 50Mbs worden maar tis vooral de upload bottleneck. Oja ik ben op 25 minuten in Steenbergen vanuit randje Antwerpse haven dus ik haal met de auto en de backup op een USB3 externe schijf toch al een redelijke snelheid ;-)
Base B39, Sony Xperia S
AfbeeldingAfbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Steenbergen :) Nedzone dus :-)
Waarom kijk je niet naar een backup oplossing? Bvb een goedkope server waar je je elke nacht je backup heen gooit? Kost niet zoveel, heeft minimaal 100mbit en je data staat extra secure...

http://offer.fusa.be/
http://www.ovh.nl/dedicated_servers/isgenoeg.xml

Telefonie = EDPnet + OVH
patrickc
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Die oplossing is er al, in en buiten steenbergen, maar ik toch de mogelijkheid wil om van hier uit te sturen. Maar we wijken stilaan af van het onderwerp ;-)
Base B39, Sony Xperia S
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”