Snow/ Wie heeft nog geen werkende telefoon?

Plaats reactie
mantaray
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:03
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ikke na aansluiting op 28-3
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

ik aangesloten 18 februari, 1 dag telefoon gehad, en tot op heden nog steeds niet.
heb al lang opgegeven de klantendienst nog te proberen bereiken voor een oplossing,
want daar zit toch maar een bende nitwits.
mantaray
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:03
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Morgen komen ze nog eens kijken
lotuspsychje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 okt 2007, 08:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Wij zijn sedert 1 maand overgeschakeld van belgacom naar snow double play (internet+telefoon)
na de snelle installatie werkte het internet snel en direct, doordat we behoud van nummer hebben
aangevraagd konden we de kabel nog niet naar de sagem modem veranderen wist de technieker
ons te vertellen, nadat behoud van nummer actief was op datum mochten we de kabel naar voip
line 1 verplaatsen van de sagem... maar tevergeefs nog steeds geen telefoon.

daarna hebben we gebeld met een snow medewerker die een zero conf gestuurd heeft naar de router
en de voip instellingen overlopen van de router, maar na herstart van de modem ook geen telefoon.
een nieuwe afspraak met de technieker werd gemaakt, waarop we vandaag wachten.

wordt vervolgd...
mantaray
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:03
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

nog steeds geen tel wel vandaag een factuur
florisla
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 04 maa 2013, 13:16
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

Na een verhuis met mobistar ADSL/telefoon heb ik ook lange tijd zonder telefoonlijn gezeten. Na herhaaldelijk informeren bij de helpdesk wisten ze me te vertellen dat het probleem bij Belgacom zat. (ondertussen is het wel opgelost)

Ik weet niet in hoeverre Mobistar of Snow hun telefonie van Belgacom afhankelijk is, maar dit kan wel verklaren waarom er geen schot in de zaak zit.

Ik overweeg ook om Snow te nemen, maar dan ga ik voordien mijn telefoonnumer wel porteren naar OVH.
Laatst gewijzigd door florisla 03 mei 2013, 12:58, in totaal 2 gewijzigd.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

1 maand ben ik snow, mijn telefoon die werkt gewoon niet, compensatie die mij voorgesteld werd, voor deze maand moet ik de telefoonkosten niet betalen... duuuuuuuuuuuuuuuh
:bang:

bron : facebook snow
de koe zegt boe
lotuspsychje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 okt 2007, 08:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Technieker is niet gekomen, hele dag thuis gewacht..niemand die zich geroepen voelt
om de klant te verwittigen dat ze niet komen.
Ik heb snow gebeld en ze wisten mij te vertellen dat belgacom geen technieker gestuurd heeft
omdat ze het probleem remote gaan oplossen.
tot nog toe geen telefoon, wel een factuur van 161 euro.

moest er iemand zijn die WEL al telefoon heeft bij snow, kunt u dan een screenshot maken
van het voip gedeelte in de router pagina, misschien kunnen we dan zelf fixen

word vervolgd...
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Ook geïnteresseerd in een screenshot van die VoIP-instellingen. Ik vermoed dat er bij mijn installatie ook iets niet klopt: PPPoE-logingegevens wijken af van deze voor Snowzone, terwijl ik met deze voor Snowzone wél een extra PPPoE kan opzetten...
Computer(k)nul
lotuspsychje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 okt 2007, 08:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

telephone-line0.png
line 0
(44.47 KiB) 33 keer gedownload
telephone-general.png
general
(64.75 KiB) 33 keer gedownload
hier volgen screenshots van voip sectie in de sagem router,
kan iemand me bevestigen of deze info juist is?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

- In de Telephone "General Tab" staat 3 keer "voip.unknown.be". Dit kan volgens mij onmogelijk juist zijn. Probeer hier eens met "ims.kpngroupbelgium.be"
- In de Telephone "Line 1" Tab zou ik eens proberen met verschillende "Auth. user names"
  • - telefoon nummer zonder @ims.kpngroupbelgium.be ?
    - je snow logon (@kpng.be) ?
    - heb je die gegevens niet gekregen van de technieker die snow heeft komen installeren ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Helaas niet!
Zorgt er ook voor dat ik beducht moet zijn voor een reset to factory settings.
Computer(k)nul
lotuspsychje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 okt 2007, 08:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

philippe_d schreef:- In de Telephone "General Tab" staat 3 keer "voip.unknown.be". Dit kan volgens mij onmogelijk juist zijn. Probeer hier eens met "ims.kpngroupbelgium.be"
- In de Telephone "Line 1" Tab zou ik eens proberen met verschillende "Auth. user names"
  • - telefoon nummer zonder @ims.kpngroupbelgium.be ?
    - je snow logon (@kpng.be) ?
    - heb je die gegevens niet gekregen van de technieker die snow heeft komen installeren ?
de technieker heeft deze instellingen niet gezet, een snow medewerker wist de configuratie niet en ze hebben dan een zero conf gestuurd naar de router
die ook geen baat heeft gehad, en op de snow website nergens geen voip instellingen te bespeuren...ondertussen 2 maanden zonder telefoon

ik zal je instellingen eens proberen tnx
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

lotuspsychje schreef:een snow medewerker wist de configuratie niet en ze hebben dan een zero conf gestuurd naar de route
- Die "zero config" hebben ze blijkbaar letterlijk genomen, want er is "zero" geconfigureerd (voip.unknown.be?) :-D
- je bedoelt waarschijnlijk een "zero touch" configuratie :wink: .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
lotuspsychje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 okt 2007, 08:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

@philippe_d

ik heb je opties eens op alle mogelijke manieren geprobeerd,
maar wat ik ook doe het lampje van telefoon wil niet oplichten
op de sagem router (na modem reboot) en ook geen kiestoon.

ik vrees dat het kat en muis spelletje met de provider weer
van lange duur zal worden.. ze waren nochtans goed gestart
met internet
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13592
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Als alternatief kan je misschien al wat lezen over voip bellen? Dat kan je voorlopig mss uit de nood helpen?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
TL0Y
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mei 2013, 09:37

Ik denk dat het telefoon probleem hetzelfde is dat ik heb meegemaakt. Uiteindelijk lag het probleem bij een verkeerd paswoord en Instellingen door Belgacom op uw modem. (Het voip gedeelte loopt via hun ipv snow)
De helpdesk heeft dit bij mij uiteindelijk na 2 maanden kunnen oplossen, weliswaar na inschakelen van de ombudsdienst . Ik moet wel zeggen dat de laatste keer ik hun op belde voor dit probleem ze geen wachttijd hadden op hun helpdesk en ze deze keer wisten wat ze deden.
lotuspsychje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 okt 2007, 08:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

@TL0Y

dat zou idd de meest logische verklaring zijn, want snow wist me te vertellen dat de 2e technieker
niet binnen moest zijn, maar de router kon configureren vanop afstand.
Dus het zal wachten worden op de goedwilligheid van belgacom of ze willen meewerken..
mantaray
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:03
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

mantaray schreef:Ikke na aansluiting op 28-3
Vrijdag toch iemand met kennis van zaken aan de hulplijn gehad EN ?

2 uur later had ik een werkende telefoon.

:beerchug: :beerchug: :beerchug:
lotuspsychje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 okt 2007, 08:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

@mantaray

wat hebben ze precies gefixt?
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Ik heb vorige week telefoon gekregen van Snow om te informeren naar hoe de installatie verlopen was.
Blijkbaar zouden ze via ZTC het telefonie-gedeelte in orde moeten kunnen krijgen...
Ik ben in blijde verwachting (niet dat ik het telefoniegedeelte zo dringend nodig heb, mijn telefoongesprekken lopen toch grotendeels via mijn SPA).
Computer(k)nul
schneider
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 24 mei 2011, 00:10
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Voip config

Tab general

Sip dromain : ims.kpngroupbelgium.be
Proxy Adderss : ims.kpngroupbelgium.be
Registrar Address : ims.kpngroupbelgium.be

Sip Stack : IMS Stack

Tab Line 0

Telephone number : +32******* voor 032561010 word het dan +3232561010
Username : 32*****@ims.kpngroupbelgium.be
wachtwoord : *****

Reboot sagem.

Btw. ZTC werkt zo goed als niet voor de voip config
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Dat klopt dus bij mij al niet...
Ik vermoedde dat er een verband was tussen telefoonnummer en sip-gegevens, maar de installateur kon/wilde(?) dit niet bevestigen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
schneider
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 24 mei 2011, 00:10
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Sip login kan verschillen van Sip nummer. Maar meestal is deze hetzelfde maar dan zonder de +
lotuspsychje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 okt 2007, 08:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

gebruik je als wachtwoord je Snowzone paswoord?
schneider schreef:Voip config

Tab general

Sip dromain : ims.kpngroupbelgium.be
Proxy Adderss : ims.kpngroupbelgium.be
Registrar Address : ims.kpngroupbelgium.be

Sip Stack : IMS Stack

Tab Line 0

Telephone number : +32******* voor 032561010 word het dan +3232561010
Username : 32*****@ims.kpngroupbelgium.be
wachtwoord : *****

Reboot sagem.

Btw. ZTC werkt zo goed als niet voor de voip config
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Geen idee of het wachtwoord hetzelfde is als voor SnowZone.

Ondertussen ben ik gisteren op de hoogte gesteld dat het telefonieprobleem opgelost zou zijn, en inderdaad... 't werkt eindelijk :) Blijkbaar werkt die ZTC dan toch goed (toch in mijn geval).

Mijn SIP-nummer loopt nu gelijk met mijn geporteerd BGC-nummer.
Computer(k)nul
lotuspsychje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 okt 2007, 08:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Ik heb de configuratie geprobeerd volgens de voip info van shneider maar helaas na reboot, geen kik
ook geen lampje op sagem router dat oplicht voor voip, ondertussen heb ik al verschillende mails
verzonden naar Snow support en telkens krijg ik antwoord dat ze met ztc of remote niets kunnen oplossen
ik heb ook geporteerd bgc nummer, maar dus werkt nog steeds niet...
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Het probleem lijkt mij dat je het SIP-wachtwoord niet weet. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat dit hetzelfde zou zijn als je wachtwoord voor SnowZone.
Zolang je dat SIP-wachtwoord niet hebt, kan je blijven problemen, maar verwacht ik geen resultaat.
Computer(k)nul
schneider
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 24 mei 2011, 00:10
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Wachtwoord van voip is niet hetzelfde dan die van de Snowzone . Om deze te weten te komen moet je naar Snow bellen.
Op http://www.crdc.be/crdcNLI/BrowserDefau ... ?tabid=265 kan je zien waar je nummer zit. Als alles goed is moet deze KPN geven.

De ZTC werkt soms, maar doet meer kwaad dan goed. (wist een deel van de gegevens, of zet de voip terug op zijn standaard waarden.) ZTC heeft op elke voip platform nooit goed gewerkt.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

En dat SIP-wachtwoord geven ze gewillig mee? 't Zou me eerlijk gezegd verbazen...
lotuspsychje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 okt 2007, 08:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Telefoon werkt sedert vandaag, er moest een belgacom technieker ter plaatse komen om het juiste AUTH password in te voeren
ik post de volgende data voor de sagem:

*blauwe telefoonkabel gaat naar LINE 1 van de sagem (voip)
*lampje van VOIP"werkt nu ook

SAGEM CONFIGURATIE:

Tab *Advanced settings/Telephone/General:

-SIP DOMAIN: ims.kpngroupbelgium.be
-PROXY ADRESS: ims.kpngroupbelgium.be
-REGISTRAR ADRESS: ims.kpngroupbelgium.be
-SIP STACK MODE: NGN Stack

*Tab Line 0

-REGISTRATION STATUS: up
-TELEPHONE NUMBER: +32hierjouwnummer(zonder 0 bij zone)
-URI: sip:+32hierjouwnummer(zonder 0 bij zone)@ims.kpngroupbelgium.be
-AUTH USERNAME: 32hierjouwnummer(zonder 0 bij zone)@ims.kpngroupbelgium.be
-AUTH PASSWORD: hier het paswoord dat enkel belgacom kan weten (bel naar snow als dit nog niet ingevuld is)

Physical interface association: Phone1 aangevinkt Phone2 aangevinkt

Veel succes met Snow!
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”