Snow/ Wie heeft nog geen werkende telefoon?
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
ik aangesloten 18 februari, 1 dag telefoon gehad, en tot op heden nog steeds niet.
heb al lang opgegeven de klantendienst nog te proberen bereiken voor een oplossing,
want daar zit toch maar een bende nitwits.
heb al lang opgegeven de klantendienst nog te proberen bereiken voor een oplossing,
want daar zit toch maar een bende nitwits.
-
- Starter Plus
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 16 okt 2007, 08:47
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
Wij zijn sedert 1 maand overgeschakeld van belgacom naar snow double play (internet+telefoon)
na de snelle installatie werkte het internet snel en direct, doordat we behoud van nummer hebben
aangevraagd konden we de kabel nog niet naar de sagem modem veranderen wist de technieker
ons te vertellen, nadat behoud van nummer actief was op datum mochten we de kabel naar voip
line 1 verplaatsen van de sagem... maar tevergeefs nog steeds geen telefoon.
daarna hebben we gebeld met een snow medewerker die een zero conf gestuurd heeft naar de router
en de voip instellingen overlopen van de router, maar na herstart van de modem ook geen telefoon.
een nieuwe afspraak met de technieker werd gemaakt, waarop we vandaag wachten.
wordt vervolgd...
na de snelle installatie werkte het internet snel en direct, doordat we behoud van nummer hebben
aangevraagd konden we de kabel nog niet naar de sagem modem veranderen wist de technieker
ons te vertellen, nadat behoud van nummer actief was op datum mochten we de kabel naar voip
line 1 verplaatsen van de sagem... maar tevergeefs nog steeds geen telefoon.
daarna hebben we gebeld met een snow medewerker die een zero conf gestuurd heeft naar de router
en de voip instellingen overlopen van de router, maar na herstart van de modem ook geen telefoon.
een nieuwe afspraak met de technieker werd gemaakt, waarop we vandaag wachten.
wordt vervolgd...
-
- Plus Member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 04 maa 2013, 13:16
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 14 keer
Na een verhuis met mobistar ADSL/telefoon heb ik ook lange tijd zonder telefoonlijn gezeten. Na herhaaldelijk informeren bij de helpdesk wisten ze me te vertellen dat het probleem bij Belgacom zat. (ondertussen is het wel opgelost)
Ik weet niet in hoeverre Mobistar of Snow hun telefonie van Belgacom afhankelijk is, maar dit kan wel verklaren waarom er geen schot in de zaak zit.
Ik overweeg ook om Snow te nemen, maar dan ga ik voordien mijn telefoonnumer wel porteren naar OVH.
Ik weet niet in hoeverre Mobistar of Snow hun telefonie van Belgacom afhankelijk is, maar dit kan wel verklaren waarom er geen schot in de zaak zit.
Ik overweeg ook om Snow te nemen, maar dan ga ik voordien mijn telefoonnumer wel porteren naar OVH.
Laatst gewijzigd door florisla 03 mei 2013, 12:58, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
1 maand ben ik snow, mijn telefoon die werkt gewoon niet, compensatie die mij voorgesteld werd, voor deze maand moet ik de telefoonkosten niet betalen... duuuuuuuuuuuuuuuh
bron : facebook snow
de koe zegt boe
-
- Starter Plus
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 16 okt 2007, 08:47
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
Technieker is niet gekomen, hele dag thuis gewacht..niemand die zich geroepen voelt
om de klant te verwittigen dat ze niet komen.
Ik heb snow gebeld en ze wisten mij te vertellen dat belgacom geen technieker gestuurd heeft
omdat ze het probleem remote gaan oplossen.
tot nog toe geen telefoon, wel een factuur van 161 euro.
moest er iemand zijn die WEL al telefoon heeft bij snow, kunt u dan een screenshot maken
van het voip gedeelte in de router pagina, misschien kunnen we dan zelf fixen
word vervolgd...
om de klant te verwittigen dat ze niet komen.
Ik heb snow gebeld en ze wisten mij te vertellen dat belgacom geen technieker gestuurd heeft
omdat ze het probleem remote gaan oplossen.
tot nog toe geen telefoon, wel een factuur van 161 euro.
moest er iemand zijn die WEL al telefoon heeft bij snow, kunt u dan een screenshot maken
van het voip gedeelte in de router pagina, misschien kunnen we dan zelf fixen
word vervolgd...
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Ook geïnteresseerd in een screenshot van die VoIP-instellingen. Ik vermoed dat er bij mijn installatie ook iets niet klopt: PPPoE-logingegevens wijken af van deze voor Snowzone, terwijl ik met deze voor Snowzone wél een extra PPPoE kan opzetten...
Computer(k)nul
-
- Starter Plus
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 16 okt 2007, 08:47
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
kan iemand me bevestigen of deze info juist is?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
- In de Telephone "General Tab" staat 3 keer "voip.unknown.be". Dit kan volgens mij onmogelijk juist zijn. Probeer hier eens met "ims.kpngroupbelgium.be"
- In de Telephone "Line 1" Tab zou ik eens proberen met verschillende "Auth. user names"
- In de Telephone "Line 1" Tab zou ik eens proberen met verschillende "Auth. user names"
- - telefoon nummer zonder @ims.kpngroupbelgium.be ?
- je snow logon (@kpng.be) ?
- heb je die gegevens niet gekregen van de technieker die snow heeft komen installeren ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter Plus
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 16 okt 2007, 08:47
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
de technieker heeft deze instellingen niet gezet, een snow medewerker wist de configuratie niet en ze hebben dan een zero conf gestuurd naar de routerphilippe_d schreef:- In de Telephone "General Tab" staat 3 keer "voip.unknown.be". Dit kan volgens mij onmogelijk juist zijn. Probeer hier eens met "ims.kpngroupbelgium.be"
- In de Telephone "Line 1" Tab zou ik eens proberen met verschillende "Auth. user names"
- - telefoon nummer zonder @ims.kpngroupbelgium.be ?
- je snow logon (@kpng.be) ?
- heb je die gegevens niet gekregen van de technieker die snow heeft komen installeren ?
die ook geen baat heeft gehad, en op de snow website nergens geen voip instellingen te bespeuren...ondertussen 2 maanden zonder telefoon
ik zal je instellingen eens proberen tnx
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
- Die "zero config" hebben ze blijkbaar letterlijk genomen, want er is "zero" geconfigureerd (voip.unknown.be?)lotuspsychje schreef:een snow medewerker wist de configuratie niet en ze hebben dan een zero conf gestuurd naar de route
- je bedoelt waarschijnlijk een "zero touch" configuratie .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter Plus
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 16 okt 2007, 08:47
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
@philippe_d
ik heb je opties eens op alle mogelijke manieren geprobeerd,
maar wat ik ook doe het lampje van telefoon wil niet oplichten
op de sagem router (na modem reboot) en ook geen kiestoon.
ik vrees dat het kat en muis spelletje met de provider weer
van lange duur zal worden.. ze waren nochtans goed gestart
met internet
ik heb je opties eens op alle mogelijke manieren geprobeerd,
maar wat ik ook doe het lampje van telefoon wil niet oplichten
op de sagem router (na modem reboot) en ook geen kiestoon.
ik vrees dat het kat en muis spelletje met de provider weer
van lange duur zal worden.. ze waren nochtans goed gestart
met internet
Ik denk dat het telefoon probleem hetzelfde is dat ik heb meegemaakt. Uiteindelijk lag het probleem bij een verkeerd paswoord en Instellingen door Belgacom op uw modem. (Het voip gedeelte loopt via hun ipv snow)
De helpdesk heeft dit bij mij uiteindelijk na 2 maanden kunnen oplossen, weliswaar na inschakelen van de ombudsdienst . Ik moet wel zeggen dat de laatste keer ik hun op belde voor dit probleem ze geen wachttijd hadden op hun helpdesk en ze deze keer wisten wat ze deden.
De helpdesk heeft dit bij mij uiteindelijk na 2 maanden kunnen oplossen, weliswaar na inschakelen van de ombudsdienst . Ik moet wel zeggen dat de laatste keer ik hun op belde voor dit probleem ze geen wachttijd hadden op hun helpdesk en ze deze keer wisten wat ze deden.
-
- Starter Plus
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 16 okt 2007, 08:47
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
@TL0Y
dat zou idd de meest logische verklaring zijn, want snow wist me te vertellen dat de 2e technieker
niet binnen moest zijn, maar de router kon configureren vanop afstand.
Dus het zal wachten worden op de goedwilligheid van belgacom of ze willen meewerken..
dat zou idd de meest logische verklaring zijn, want snow wist me te vertellen dat de 2e technieker
niet binnen moest zijn, maar de router kon configureren vanop afstand.
Dus het zal wachten worden op de goedwilligheid van belgacom of ze willen meewerken..
-
- Starter Plus
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 16 okt 2007, 08:47
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
@mantaray
wat hebben ze precies gefixt?
wat hebben ze precies gefixt?
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Ik heb vorige week telefoon gekregen van Snow om te informeren naar hoe de installatie verlopen was.
Blijkbaar zouden ze via ZTC het telefonie-gedeelte in orde moeten kunnen krijgen...
Ik ben in blijde verwachting (niet dat ik het telefoniegedeelte zo dringend nodig heb, mijn telefoongesprekken lopen toch grotendeels via mijn SPA).
Blijkbaar zouden ze via ZTC het telefonie-gedeelte in orde moeten kunnen krijgen...
Ik ben in blijde verwachting (niet dat ik het telefoniegedeelte zo dringend nodig heb, mijn telefoongesprekken lopen toch grotendeels via mijn SPA).
Computer(k)nul
-
- Plus Member
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 24 mei 2011, 00:10
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 35 keer
Voip config
Tab general
Sip dromain : ims.kpngroupbelgium.be
Proxy Adderss : ims.kpngroupbelgium.be
Registrar Address : ims.kpngroupbelgium.be
Sip Stack : IMS Stack
Tab Line 0
Telephone number : +32******* voor 032561010 word het dan +3232561010
Username : 32*****@ims.kpngroupbelgium.be
wachtwoord : *****
Reboot sagem.
Btw. ZTC werkt zo goed als niet voor de voip config
Tab general
Sip dromain : ims.kpngroupbelgium.be
Proxy Adderss : ims.kpngroupbelgium.be
Registrar Address : ims.kpngroupbelgium.be
Sip Stack : IMS Stack
Tab Line 0
Telephone number : +32******* voor 032561010 word het dan +3232561010
Username : 32*****@ims.kpngroupbelgium.be
wachtwoord : *****
Reboot sagem.
Btw. ZTC werkt zo goed als niet voor de voip config
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Dat klopt dus bij mij al niet...
Ik vermoedde dat er een verband was tussen telefoonnummer en sip-gegevens, maar de installateur kon/wilde(?) dit niet bevestigen.
[ Post made via mobile device ]
Ik vermoedde dat er een verband was tussen telefoonnummer en sip-gegevens, maar de installateur kon/wilde(?) dit niet bevestigen.
[ Post made via mobile device ]
-
- Starter Plus
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 16 okt 2007, 08:47
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
gebruik je als wachtwoord je Snowzone paswoord?
schneider schreef:Voip config
Tab general
Sip dromain : ims.kpngroupbelgium.be
Proxy Adderss : ims.kpngroupbelgium.be
Registrar Address : ims.kpngroupbelgium.be
Sip Stack : IMS Stack
Tab Line 0
Telephone number : +32******* voor 032561010 word het dan +3232561010
Username : 32*****@ims.kpngroupbelgium.be
wachtwoord : *****
Reboot sagem.
Btw. ZTC werkt zo goed als niet voor de voip config
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Geen idee of het wachtwoord hetzelfde is als voor SnowZone.
Ondertussen ben ik gisteren op de hoogte gesteld dat het telefonieprobleem opgelost zou zijn, en inderdaad... 't werkt eindelijk Blijkbaar werkt die ZTC dan toch goed (toch in mijn geval).
Mijn SIP-nummer loopt nu gelijk met mijn geporteerd BGC-nummer.
Ondertussen ben ik gisteren op de hoogte gesteld dat het telefonieprobleem opgelost zou zijn, en inderdaad... 't werkt eindelijk Blijkbaar werkt die ZTC dan toch goed (toch in mijn geval).
Mijn SIP-nummer loopt nu gelijk met mijn geporteerd BGC-nummer.
Computer(k)nul
-
- Starter Plus
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 16 okt 2007, 08:47
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik heb de configuratie geprobeerd volgens de voip info van shneider maar helaas na reboot, geen kik
ook geen lampje op sagem router dat oplicht voor voip, ondertussen heb ik al verschillende mails
verzonden naar Snow support en telkens krijg ik antwoord dat ze met ztc of remote niets kunnen oplossen
ik heb ook geporteerd bgc nummer, maar dus werkt nog steeds niet...
ook geen lampje op sagem router dat oplicht voor voip, ondertussen heb ik al verschillende mails
verzonden naar Snow support en telkens krijg ik antwoord dat ze met ztc of remote niets kunnen oplossen
ik heb ook geporteerd bgc nummer, maar dus werkt nog steeds niet...
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Het probleem lijkt mij dat je het SIP-wachtwoord niet weet. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat dit hetzelfde zou zijn als je wachtwoord voor SnowZone.
Zolang je dat SIP-wachtwoord niet hebt, kan je blijven problemen, maar verwacht ik geen resultaat.
Zolang je dat SIP-wachtwoord niet hebt, kan je blijven problemen, maar verwacht ik geen resultaat.
Computer(k)nul
-
- Plus Member
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 24 mei 2011, 00:10
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 35 keer
Wachtwoord van voip is niet hetzelfde dan die van de Snowzone . Om deze te weten te komen moet je naar Snow bellen.
Op http://www.crdc.be/crdcNLI/BrowserDefau ... ?tabid=265 kan je zien waar je nummer zit. Als alles goed is moet deze KPN geven.
De ZTC werkt soms, maar doet meer kwaad dan goed. (wist een deel van de gegevens, of zet de voip terug op zijn standaard waarden.) ZTC heeft op elke voip platform nooit goed gewerkt.
Op http://www.crdc.be/crdcNLI/BrowserDefau ... ?tabid=265 kan je zien waar je nummer zit. Als alles goed is moet deze KPN geven.
De ZTC werkt soms, maar doet meer kwaad dan goed. (wist een deel van de gegevens, of zet de voip terug op zijn standaard waarden.) ZTC heeft op elke voip platform nooit goed gewerkt.
-
- Starter Plus
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 16 okt 2007, 08:47
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
Telefoon werkt sedert vandaag, er moest een belgacom technieker ter plaatse komen om het juiste AUTH password in te voeren
ik post de volgende data voor de sagem:
*blauwe telefoonkabel gaat naar LINE 1 van de sagem (voip)
*lampje van VOIP"werkt nu ook
SAGEM CONFIGURATIE:
Tab *Advanced settings/Telephone/General:
-SIP DOMAIN: ims.kpngroupbelgium.be
-PROXY ADRESS: ims.kpngroupbelgium.be
-REGISTRAR ADRESS: ims.kpngroupbelgium.be
-SIP STACK MODE: NGN Stack
*Tab Line 0
-REGISTRATION STATUS: up
-TELEPHONE NUMBER: +32hierjouwnummer(zonder 0 bij zone)
-URI: sip:+32hierjouwnummer(zonder 0 bij zone)@ims.kpngroupbelgium.be
-AUTH USERNAME: 32hierjouwnummer(zonder 0 bij zone)@ims.kpngroupbelgium.be
-AUTH PASSWORD: hier het paswoord dat enkel belgacom kan weten (bel naar snow als dit nog niet ingevuld is)
Physical interface association: Phone1 aangevinkt Phone2 aangevinkt
Veel succes met Snow!
ik post de volgende data voor de sagem:
*blauwe telefoonkabel gaat naar LINE 1 van de sagem (voip)
*lampje van VOIP"werkt nu ook
SAGEM CONFIGURATIE:
Tab *Advanced settings/Telephone/General:
-SIP DOMAIN: ims.kpngroupbelgium.be
-PROXY ADRESS: ims.kpngroupbelgium.be
-REGISTRAR ADRESS: ims.kpngroupbelgium.be
-SIP STACK MODE: NGN Stack
*Tab Line 0
-REGISTRATION STATUS: up
-TELEPHONE NUMBER: +32hierjouwnummer(zonder 0 bij zone)
-URI: sip:+32hierjouwnummer(zonder 0 bij zone)@ims.kpngroupbelgium.be
-AUTH USERNAME: 32hierjouwnummer(zonder 0 bij zone)@ims.kpngroupbelgium.be
-AUTH PASSWORD: hier het paswoord dat enkel belgacom kan weten (bel naar snow als dit nog niet ingevuld is)
Physical interface association: Phone1 aangevinkt Phone2 aangevinkt
Veel succes met Snow!