Lancering Yelo TV

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik heb gemerkt dat deze switch van tijd tot tijd. Via homespot vind ik het soms triestig werken en krijg ik ook zulk slecht beeld. Zowel op tablet als op notebook. Al deed men notebook moeilijker. Wou niet altijd starten :(
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Initieel gaat het meestal een 10 a 15 seconden goed... ook als ik even de browser minimize en daarna terug zet. Waarom hij dus daarna terug valt op een lagere bitrate is me niet duidelijk... zeker niet daar ik vanaf de Microsoft en Akamai test servers stream aan 3.5 Mbps via Silverligt.

Op m'n tweede laptop werkt het sinds dit weekend plots ook (maar met dezelfde problemen)... daarvoor bleef ik de blauwe bolletjes eeuwig zien draaien.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik vind het allemaal op het moment teleurstellend. Ik wou gisteren bij men schoonmoeder voetbal zien via homespot. Met de vorige versie ging dit uitstekend (uitgezonderd tablet, daar kreeg ik geen full screen). Sinds de update erger ik mij mateloos aan deze software.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
eve.sabbe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 03 dec 2008, 18:59
Twitter: AllAboutEve
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 21 keer

Hallo,

ik ben blij te kunnen zeggen dat Yelo werkt op zowel mijn smartphone (sony ericsson experia neo) en tablet samsung p1000 (echt al ouder modelleke zonder android update).
Eerlijk: eerst werkte het wel. Dan deed Telenet die fameuse update en werkte het in het geheel niet.
Ik heb dan een complete factory reset gedaan van zowel gsm als tablet, en yep, het werkt (alle functies).
tip: automatisch bijwerken is niet aangevinkt bij de app adobe air noch bij yelo.
ook is de weergave van de opgenomen programma's niet denderend.
Maar ben al lange blij dat het werkt.
Telenet zou nu moeten inzien: a winning team you don't change. ofte: als het werkt, blijf er dan met je fikken van af.

vriendelijke groeten
Eve
Gebruikersavatar
trikke2705
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 jan 2012, 11:15
Locatie: Herselt
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

Hier werkt alles perfect, zowel op mijn iPad als op mijn iPhone.


Sent from my Ipad using Tapatalk.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

trikke2705 schreef:Hier werkt alles perfect, zowel op mijn iPad als op mijn iPhone.
Maar ik veronderstel dat die geen Silverlight gebruiken zoals op PC ?

Ik begrijp dus niet waarom men van een prima werkende Flash versie is overgestapt op Silverlight met tal van problemen :bang:
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Hier is het via pc en laptop dat de problemen er zijn. Met de draagbare spullen bijna niet.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
vixducis
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 maa 2011, 16:43

Wanneer wordt de Yelo TV update eigenlijk gepusht naar decoders?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Voor zover ik weet ging dat optioneel zijn... dus zeker geen push... al zal er dus ergens een optie moeten tevoorschijn komen waarmee je de update kan selecteren (geen idee of je ook terug kan indien het zoals de PC versie vol met problemen zit).
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 7 keer

ik krijg enkel een zwart scherm als ik live wil kijken via yelotv.be
Silverlight laatste versie is geïnstalleerd, probleem is zowel bij Firefox als IE.

Iemand een idee hoe dit op te lossen ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik ken mensen met hetzelfde probleem terwijl hun laptop op mijn Telenet aansluiting "perfect" werkt met Yelo.
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 7 keer

Vandaag werkt het ineens wel. 't Is duidelijk dat hun Yelo spel nog niet op punt staat
Drossie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 aug 2008, 22:34

Ik ben 'geselecteerd' om vanaf woensdag YELO te testen op tv samen met 4999 anderen.
Ben benieuwd...
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Ik was ook geselecteerd om de YeloTV op de digicorder te testen, Vannacht braaf mijn digicorder laten aanstaan. Blijkt nu voor niets geweest te zijn want ik heb geen update binnen gekregen. Ook als ik via het menu naar nieuwe updates zoek zegt hij dat ik reeds over de nieuwste versie beschik :bang: :bang: :bang:
mattionline
Plus Member
Plus Member
Berichten: 211
Lid geworden op: 10 sep 2011, 14:32
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 10 keer

Vannacht de update gekregen naar Yelo TV op onze HD digicorder. Zeer mooie en intuïtieve interface die even vlot werkt als de vorige versie.
Het enige wat ik niet aan de praat krijg is de nieuwe mediaplayer functie. Hij vindt mijn pc wel maar zegt dat er een technisch probleem is :cry:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Telenet verbetert Yelo TV app

De Android app van Yelo Tv wordt verbeterd. Telenet komt zo tegemoet aan klachten van gebruikers. Tegelijk komt de user interface van de dienst naar je digicorder.

Bron: http://datanews.knack.be/ict/nieuws/tel ... 122577.htm
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Over de PC versie spreekt men blijkbaar weeral niet... die werkt ook absoluut niet goed (bitrate zakt na enkele seconden kijken in elkaar zodat je zaken zoals ondertiteling nog amper kan lezen vanwege de slechte kwaliteit).
bombas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jul 2006, 10:33
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 36 keer

Heb ook digicorder laten opstaan en heb update ontvangen. Nu het ding nog eens grondig uitproberen se.
jeffke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 24 jun 2012, 14:27
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 15 keer

mattionline schreef:Vannacht de update gekregen naar Yelo TV op onze HD digicorder. Zeer mooie en intuïtieve interface die even vlot werkt als de vorige versie.
Het enige wat ik niet aan de praat krijg is de nieuwe mediaplayer functie. Hij vindt mijn pc wel maar zegt dat er een technisch probleem is :cry:
Je moet een DLNA server installeren,Twonky of serviio zijn goede oplossingen.
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Vannacht gingen ze opnieuw proberen de update te pushen naar mijn digicorder. En rara, opnieuw heeft hij niets gedaan. Gisteren hebben ze allerhande testen naar mijn digicorder gestuurd en die werkten allemaal. De laatste die ik aan de lijn had vertelde me dat de digicorder in spaarstand ingesteld moest staan om de update binnen te krijgen. Was dit bij jullie het geval? Ze had dit zogezegd voor mij ingesteld maar ik zie nog steeds mijn klok als de digicorder uitgeschakeld is.... Ze steken zichzelf steeds weg achter het feit dat alles automatisch is en ze dit niet manueel kunnen doen :roll: :roll: :roll: Maak dat een ander wijs. Ik begin gans die Yelo shit stilaan grondig beu te geraken :bang:
bombas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jul 2006, 10:33
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 36 keer

Mijn klok is ook steeds zichtbaar in standbye mode, de instellingen van mijn digicorder staan standaard vermoed ik. Heb hier nooit iets aan gewijzigd sinds de installatie.
Heb wel het nieuwe model digicorder. Kan dat het verschil maken?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

"Je gebruikt een rooted smartphone of tablet, en die toestellen ondersteunt Yelo TV niet."

Zucht... hebben ze schrik dat je met een rooted toestel die streams kunt capturen of zo ?!
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Met Voodoo OTA Rootkeeper kan je root tijdelijk uitschakelen.
Dus Yelo verwijderen en Voodoo installeren.
Temp unrooten.
Daarna Yelo installeren.

Na gebruik van Yelo met Voodoo root terugzetten.
En telkens vooraleer Yelo terug op te starten moet je hem via Voodoo terug unrooten.

Op dit ogenblik is dit de enige manier om Yelo op een geroot toestel werkende te krijgen.
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

bombas schreef:Mijn klok is ook steeds zichtbaar in standbye mode, de instellingen van mijn digicorder staan standaard vermoed ik. Heb hier nooit iets aan gewijzigd sinds de installatie.
Heb wel het nieuwe model digicorder. Kan dat het verschil maken?
Ik heb sinds vorige week de nieuwste zwarte digicorder. Het is inderdaad raar. Ze hebben me vandaag opgebeld na een boze mail alweer en de persoon ging het doorsturen naar het' "labo"' waar ze het gingen bekijken. Afwachten dus zeker :roll:
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Tomby schreef:"Je gebruikt een rooted smartphone of tablet, en die toestellen ondersteunt Yelo TV niet."

Zucht... hebben ze schrik dat je met een rooted toestel die streams kunt capturen of zo ?!

Ben blijkbaar niet de enige die het vandaag gemerkt heeft : http://tweakers.net/nieuws/88277/telene ... ellen.html
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Exclusief: nieuwe digicorder-interface Yelo TV getest

http://www.zdnet.be/article/148538/excl ... -tv-getest
Gebruikersavatar
Wout
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 jul 2011, 20:02
Twitter: officialwhoo
Locatie: Vilvoorde
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

Yelo TV is beperkt in opvragen van eigen opnames in voorbije tijd om commerciële redenen. Inderdaad niets technisch.
Het is puur dat net gemist, ooit gemist,... en al die betalende mogelijkheden om archiefuitzendingen op te vragen anders niet in zee gingen met het hele Yelo gebeuren... dit heeft alles te maken met uitzendrechten, zenders die hun kapitaal beschermen,...
Mobile - Mobile Vikings (avg. data 1.7 gb/month, some sms and calls)
Device - Samsung GT-I9100 (Root Jellybean 4.2 + Cyanogenmod)
Internet - Fibernet (57/5 mbps down/up, fair user policy)
Television - Coax & Digital TV with AD2100 (+ P2P content)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

pina
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2008, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

wtf, als dit kost het dat, anders dit of dat... belachelijke regeltjes. Is dat nu zo moeilijk om gewoon een gratis omruiling te voorzien bij aanvraag? Ze maken het hun eigen onnodig moeilijk
Gebruikersavatar
Converted
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 11 aug 2006, 16:08
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer

Klopt het dat je de update van yelo tv voor op je hd digicorder enkel krijgt wanneer je over een nieuwere modem beschikt, bv docsis 3? Kan iemand dit bevestigen?
Heb hier nog een motorola docsis 2 modem hangen vandaar...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Geen idee waar dat verhaal vandaan komt... op zich heeft de Yelo interface niets te maken met je modem.

Je zou nog kunnen denken dat je een Homegateway (dus modem/router combinatie) nodig hebt maar ook dat is niet zo (aangezien dat men aangeeft dat media sharing niet werkt als je een modem-only hebt).
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ik heb wel gelezen dat de nieuwe interface enkel naar de laatste modellen digicorder gepusht wordt, en dat het grijze 2000 model wss uit de boot zal vallen (die is sinds de laatste updates trouwens al traag genoeg geworden)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

De nieuwe interface zal niet gepushed worden... je zal hier explictiet zelf voor moeten kiezen (al is er geen weg terug).

Enkel de AD-2100 komt in aanmerking, alsook het nieuwste model HD-Digibox (maar pas later dacht ik).
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Trouwens, Yelo zou op termijn betalend worden.

1) de meeste zenders die ik op tv heb kan ik niet op Yelo krijgen ("rechten" excuus)
2) opnames van veel zenders kan ik niet op Yelo bekijken ("rechten" excuus)

Waarom zou ik in godsnaam willen kijken via Yelo, laat staan daar een cent aan betalen (vergeet ni, ik HEB al betaald voor mijn distributie) met dat soort beperkingen en excuses? Sorry hoor, maar de consument kan het geen bal schelen dat het tv landschap verknoeid is geraakt met licenses etc die enorm beperkt zijn en rechten die verspreid zitten. Die denkt "ik heb ervoor betaald, ik wil dat zien, format shifting be damned") en verhuist gewoon naar torrents en andere oplossingen, die niet moeilijk doen over dat soort dingen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Synman
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 28 jun 2013, 21:29
Locatie: Massemen (Wetteren) Belgium
Bedankt: 12 keer

We betalen copyrights, distributie etc... We moeten kunnen kijken op het toestel van ons keuze. Ik heb qua inhoud van een film geen meerwaarde als ik die bekijk op tv of op mijn tablet (de film wordt er niet slechter of beter door). Het is dus bullsh*t.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”