Lancering Yelo TV

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
mattionline
Plus Member
Plus Member
Berichten: 211
Lid geworden op: 10 sep 2011, 14:32
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 10 keer

Er is eindelijk meer informatie omtrent de lancering van Yelo TV!

* Kijk live naar meer dan 40 zenders

* Bekijk opnames van 20 zenders

* Programmeer en wis je opnames van buitenshuis

Vanaf wanneer?

Yelo TV op je smartphone, tablet of computer

Vanaf 5 maart kun je de Yelo TV-app downloaden op je smartphone of tablet, of met je computer aanmelden op yelotv.be.

Yelo TV op je tv!

Binnenkort kun je ook van Yelo TV genieten op je tv.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Ik ben niet echt enthousiast hierover.
Ik lees immers op de site van Telenet dat op een tablet, smartphone, etc. je eigen opnames bekijken beperkt wordt tot 20 zenders (BBC1 & 2 wel, BBC3 en 4 dus niet...), en je moet dat dan nog binnen de 2 maanden doen.
En in een artikel van "De Standaard" (http://www.standaard.be/mobilia/cnt/DMF20130221_036) lees ik dat vanaf 2014 dit betalend wordt :
De Standaard schreef:De Mechelse kabelaar zegt hiermee de eerste telecomoperator in Europa te zijn die deze functionaliteit aanbiedt. Voorlopig is het bekijken van gemaakte opnames gratis. Vanaf begin 2014 wordt dit betalend.

Betalen om je eigen opnames te mogen zien, en dan nog niet allemaal, en binnen een beperkte tijdspanne...
Het zal nu wel voor iedereen duidelijk worden waarom ze je geen vrije toegang geven tot je eigen opnames op je digicorder...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

boulder schreef:Ik lees immers op de site van Telenet dat op een tablet, smartphone, etc. je eigen opnames bekijken beperkt wordt tot 20 zenders (BBC1 & 2 wel, BBC3 en 4 dus niet...), en je moet dat dan nog binnen de 2 maanden doen.


Ik denk dat je dit verkeerd begrijpt... volgens mij bedoelen ze dat ze continue al deze 20 zenders zelf opnemen en je dus eender welk programma opnieuw kan bekijken zonder dat je het eigenlijk zelf hoeft op te nemen. Een beetje zoals de nPVR functie van Belgacom dan, maar zonder dat je zelf iets moet opnemen.

Misschien is mijn interpretatie ook nog niet helemaal correct... maar het zal toch eerder die richting uitgaan.
byter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Het is in ieder geval niet echt voldoende vrijheid om ervoor te betalen. In ieder geval dan bekijk ik het liever op de Digicorder zelf.

http://klantenservice.telenet.be/conten ... tion=false
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

En je hebt een digicorder nodig van de nieuwe generatie. Maar je mag die omruilen voor 40 euro. Hallo? Da's niet gratis he jongens. Ik betaal evenveel als de rest. Ik denk da'k mijne digicorder ns een "accidentje" ga geven, dan ist omruilen gratis :-)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ITnetadmin schreef:Hallo? Da's niet gratis he jongens. Ik betaal evenveel als de rest.


Trouwens TN beweerde steeds dat het HUREN interessant was omdat je steeds over het nieuwste toestel zou beschikken... of waren dat pure LEUGENS ?

ITnetadmin schreef:Ik denk da'k mijne digicorder ns een "accidentje" ga geven, dan ist omruilen gratis :-)


Veel kans dat je terug een oud model krijgt :lol:
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

r2504 schreef:
Ik denk dat je dit verkeerd begrijpt... volgens mij bedoelen ze dat ze continue al deze 20 zenders zelf opnemen en je dus eender welk programma opnieuw kan bekijken zonder dat je het eigenlijk zelf hoeft op te nemen. Een beetje zoals de nPVR functie van Belgacom dan, maar zonder dat je zelf iets moet opnemen.

Misschien is mijn interpretatie ook nog niet helemaal correct... maar het zal toch eerder die richting uitgaan.

Ik denk dat ik wel gelijk heb.
Kijk, bij BelgacomTV heeft nPVR een bandbreedtebesparing tot gevolg.
Klanten die anders nog eens een extra stream gelijktijdig opvragen (voor de zender die ze willen opnemen), sturen dan gewoon een commando naar de BC servers die het locaal opslaan.
Die extra stream gaat op dat moment dus niet over het netwerk, in veel gevallen heeft de klant ook onvoldoende bandbreedte ter beschikking, zodat hij via nPVR meer mogelijkheden krijgt dan zijn bandbreedte hem normaal gezien zouden toelaten.

Op een streaming model is zoiets dus logisch, maar bij een broadcasting model ?
Waarom zou je opnames dan 2 keer doen ? 1 keer op de harddisk van de digicorder en dan nog eens via streaming voor als je beslist om die binnen de 2 maanden te herbekijken ?
Volgens mij worden de opnames via DLNA gestreamd van de digicorder naar het ontvangende toestel.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

valt de (aangekochte) digicorder zonder hdmi ook onder de "upgrade" van 39 euro?
nolfie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

ITnetadmin schreef:En je hebt een digicorder nodig van de nieuwe generatie. Maar je mag die omruilen voor 40 euro. Hallo? Da's niet gratis he jongens. Ik betaal evenveel als de rest. Ik denk da'k mijne digicorder ns een "accidentje" ga geven, dan ist omruilen gratis :-)

[Afbeelding Post made via mobile device ]


als je accidentjes inruilt krijg je een gelijkwaardig model. Dus niet automatisch het allernieuwste model.
Afbeelding
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Accidentjes worden wel geregistreerd, als ik volgende keer een decoder binnen doe met een losse tuner moet ik betalen :( Terwijl ik er niets aan kon doen :!:
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

boulder schreef:Ik denk dat ik wel gelijk heb.
Kijk, bij BelgacomTV heeft nPVR een bandbreedtebesparing tot gevolg.


Zo staat het toch niet op de website van Telenet?

Je kan op je tablet/smartphone/PC, via wifree, wifi of 3G kijken naar de opnames op je HD Digicorder als ze:
- na 1 maart zijn opgenomen
- niet ouder zijn dan 2 maand
- en van 1 vd 20 zenders zijn
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

boulder schreef:Waarom zou je opnames dan 2 keer doen ? 1 keer op de harddisk van de digicorder en dan nog eens via streaming voor als je beslist om die binnen de 2 maanden te herbekijken ?
Volgens mij worden de opnames via DLNA gestreamd van de digicorder naar het ontvangende toestel.


TN hoeft een zender maar éénmaal op te nemen... ongeacht hoeveel klanten het heeft... waarom zou er anders een beperking zijn van twee maanden (thuis kan ik een opname gerust 6 maanden of langer laten staan) of maar 20 zenders (thuis kan ik ze allemaal opnemen). Bij thuisgebruik is er ook geen enkele reden waarom een opnamen maken/bekijken geld zou moeten kosten... het is namelijk op je "eigen" decoder en je gebruikt geen services (lees bandbreedte) van TN.

Langs de andere kant las ik dan weer ergens dat je in het bereik van je "EIGEN" wireless verbinding moest zijn... wat dan toch weer het idee geeft dat het enkel bij je thuis werkt en dat je dus niet naar je eigen opnames zou kunnen kijken op verplaatsing.

In ieder geval... als ik moet betalen voor opnames kunnen ze Yelo steken waar... :evil:

skynetbbs schreef:valt de (aangekochte) digicorder zonder hdmi ook onder de "upgrade" van 39 euro?


Ik hoop dat dat geen ernstige vraag was :lol:
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

r2504 schreef:
ITnetadmin schreef:Hallo? Da's niet gratis he jongens. Ik betaal evenveel als de rest.


Trouwens TN beweerde steeds dat het HUREN interessant was omdat je steeds over het nieuwste toestel zou beschikken... of waren dat pure LEUGENS ?

ITnetadmin schreef:Ik denk da'k mijne digicorder ns een "accidentje" ga geven, dan ist omruilen gratis :-)


Veel kans dat je terug een oud model krijgt :lol:


Kvrees da laatste ook :-)

Maar inderdaad, de hele "huur" uitleg was dat je dan altijd over het meest recente model beschikte.
We weten intussen allang beter natuurlijk, Telenet -zoals zoveel bedrijven- is schizofreen op dat vlak, en definieert "huren" enkel in hun voordeel.

Wat me bij het volgende brengt: ik vraag me af of je juridisch kan argumenteren dat van zodra de betaalde huur meer dan 100% van de verkoopwaarde bedraagt, het toestel effectief gekocht is en je kan stoppen met huur te betalen.
Ik heb alleszins weet van gezinnen vroeger, oa in de familie, die jarenlang een Belgacom (of rtt) telefoon huurden, en op een bepaald moment beslisten de huur op te zeggen en te stoppen met betalen, en het "gehuurd" toestel niet meer hoefden binnen te brengen. Of dat nu "goodwill" was, of een bedrijf dat wist dat ze juridisch geen poot hadden om op te staan, weet ik niet. Natuurlijk kon je bij telefoons makkelijk beweren dat het toestel kapot was en het verder gebruiken, het moest nl niet inloggen bij het bedrijf.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

r2504 schreef:In ieder geval... als ik moet betalen voor opnames kunnen ze Yelo steken waar... :evil:

Je betaalt bij Telenet nu toch ook al voor opnames? Want een (HD) Digicorder wordt alleen in huurformule aangeboden. (Er is alleszins nog niemand komen vertellen dat hij een actieve HD Digicorder heeft met een eenvoudig kabelabonnement van 15,20 euro/maand.)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

ddd schreef:
boulder schreef:Ik denk dat ik wel gelijk heb.
Kijk, bij BelgacomTV heeft nPVR een bandbreedtebesparing tot gevolg.


Zo staat het toch niet op de website van Telenet?

Je kan op je tablet/smartphone/PC, via wifree, wifi of 3G kijken naar de opnames op je HD Digicorder als ze:
- na 1 maart zijn opgenomen
- niet ouder zijn dan 2 maand
- en van 1 vd 20 zenders zijn


Kun jij dan niet lezen of zo ?
Ik leg uit waarom het bij Belgacom vanuit technisch punt wel zin heeft om nPVR te beperken in de tijd, en bij Telenet niet, en dat die beperkingen die hier opgelegd worden qua duur en qua zenderaantal niets met technische beperkingen te maken hebben.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

r2504 schreef:TN hoeft een zender maar éénmaal op te nemen... ongeacht hoeveel klanten het heeft... waarom zou er anders een beperking zijn van twee maanden (thuis kan ik een opname gerust 6 maanden of langer laten staan) of maar 20 zenders (thuis kan ik ze allemaal opnemen).

Volgens mij is dat puur een beperking om tegenover de zenders te kunnen zeggen van "ze mogen niet zomaar alles van ons".
Waarom zou Telenet nu alle opnames dubbel gaan doen ?
Ze staan daar op uw digicorder, klaar om te streamen, waarom zouden ze dan nog eens via video on demand (de muxen) moeten opgevraagd worden ?
Die hacker die de digicorder indertijd bewerkte, zag dat hij opnames kon streamen via DLNA tot aan zijn Xbox.
Het lijkt mij veel logischer dat ze dit wat verder beveiligd hebben.

Dit is niet echt logisch, zeker als je dan hoort van beperkingen dat je in de omgeving van je huis moet zijn (eigen wireless of gewoon thuis).
Merk ook op dat je de nieuwste digicorders moet hebben, waarom zou dat zijn als het toch gewoon een kwestie is van een VOD aanvraag te sturen om een eigen opname op te vragen die bij Telenet staat, en dus op dezelfde manier afgeleverd wordt als om het even welke film die je aanvraagt ?
Dat kan zelfs de oudste digibox.
Nog een nadeel van die methode is dus dat al die opnames die opgevraagd worden, dan plaats innemen op de muxen die voorbehouden zijn voor VOD, zodat ze weer plaats innemen die gebruikt zou kunnen worden voor de gewone video on demand.

r2504 schreef:Bij thuisgebruik is er ook geen enkele reden waarom een opnamen maken/bekijken geld zou moeten kosten... het is namelijk op je "eigen" decoder en je gebruikt geen services (lees bandbreedte) van TN.

Hetzelfde kon je indertijd zeggen van Flexview, toch is daar een hele tijd 5€/maand voor aangerekend.
Vergeet niet dat jouw opnames sedert er digitale TV is 'veilig buiten je eigen bereik zijn'.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

raf1 schreef:
r2504 schreef:In ieder geval... als ik moet betalen voor opnames kunnen ze Yelo steken waar... :evil:

Je betaalt bij Telenet nu toch ook al voor opnames? Want een (HD) Digicorder wordt alleen in huurformule aangeboden. (Er is alleszins nog niemand komen vertellen dat hij een actieve HD Digicorder heeft met een eenvoudig kabelabonnement van 15,20 euro/maand.)

Klopt niet, de SD digicorders werden heel veel te koop aangeboden.
Er waren zelfs refurbished modellen die voor 1€ aangeboden werden voor wie een bepaalde mail ontving.
De HD digicorders niet, dat klopt dan weer wel.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

raf1 schreef:
r2504 schreef:In ieder geval... als ik moet betalen voor opnames kunnen ze Yelo steken waar... :evil:

Je betaalt bij Telenet nu toch ook al voor opnames? Want een (HD) Digicorder wordt alleen in huurformule aangeboden. (Er is alleszins nog niemand komen vertellen dat hij een actieve HD Digicorder heeft met een eenvoudig kabelabonnement van 15,20 euro/maand.)


Ik heb een aangekochte staan ;)
En als ik mijn Shake XL pakket opzeg, blijft deze gewoon werken.

Afbeelding
Bijlagen
aangekocht tn.png
(128.63 KiB) 43 keer gedownload
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 mar 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

Ik hoop dat yelo wel een beetje sneller zal werken dan het nu werkt, op pc en apple iphone en ipad redelijk traag en op android ontzettend traag...
Daartegen is weepeetv vele malen sneller...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

r2504 schreef:Langs de andere kant las ik dan weer ergens dat je in het bereik van je "EIGEN" wireless verbinding moest zijn... wat dan toch weer het idee geeft dat het enkel bij je thuis werkt en dat je dus niet naar je eigen opnames zou kunnen kijken op verplaatsing.

Dat is enkel waar voor het Wifi verhaal. Je kan, net zoals bij BGC, via 3G op verplaatsing kijken. Anderzijds, bij BGC kan je met Wifi wél op verplaatsing kijken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

raf1 schreef:Je betaalt bij Telenet nu toch ook al voor opnames? Want een (HD) Digicorder wordt alleen in huurformule aangeboden.


Ik betaal niet voor m'n opnames... al of niet opnames maken is geen meerkost (zoals TN het nu laat uischijnen zal het met Yelo terug een meerkost zijn !)... tenzij je begint over een Digibox versus Digicorder al is dat hardwarematig ook een ander toestel (met of zonder harddisk, meerdere tuners). Ik weet dat je anti-TN bent en het niet objectief kan bekijken... maar de huur van het toestel staat hier volledig los van (ik zou inderdaad ook liever kopen).

boulder schreef:Die hacker die de digicorder indertijd bewerkte, zag dat hij opnames kon streamen via DLNA tot aan zijn Xbox.


Dat heeft niets met hacking te maken... de decoders ondersteunen gewoon encrypted DLNA zoals ook een Xbox. Je hoeft daar verder niets speciaals voor te doen, al moet het IP-adres van je decoder wel bereikbaar zijn (en dat kan dan weer enkel door je eigen PC in hetzelfde subnet te zetten).

boulder schreef:Hetzelfde kon je indertijd zeggen van Flexview, toch is daar een hele tijd 5€/maand voor aangerekend.


Ik heb nooit moeten betalen voor Flexview... initieel was het gratis via een eeuwige promotie... nadien was het helemaal gratis.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Maar niet iedereen heeft die Flexview gratis gekregen, r2504.
Daar stonden indertijd genoeg klachten op de fora over.

Wat die DLNA betreft, die hacker heeft het wel kunnen testen, dat streamen naar een Xbox, ik denk niet dat wij dat zouden kunnen testen, dus daarvoor speelt het wel een rol dat het om een hacker ging.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

boulder schreef:Wat die DLNA betreft, die hacker heeft het wel kunnen testen, dat streamen naar een Xbox, ik denk niet dat wij dat zouden kunnen testen, dus daarvoor speelt het wel een rol dat het om een hacker ging.


Hier werkte het nochtans ook... zonder zelfs een Xbox (was trouwens een PS3 die hij gebruikte) 8)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

http://blogs.tijd.be/tzine/2013/02/voortaan-ook-opnames-bekijken-met-yelo-tv.html Yelo "mijn opnames" blijken dus inderdaad gestreamd te worden vanaf de servers van Telenet, zals r2504 zei.

De Tijd Tzine schreef:Opnames ouder dan twee maanden zullen overigens niet meer toegankelijk zijn via je mobiele toestel of computer. Dat komt omdat Yelo TV de programma’s niet rechtstreeks van je Digicorder plukt, maar streamt vanaf de servers van Telenet. En de capaciteit daarvan is natuurlijk niet oneindig. ‘Via je thuisnetwerk wordt er eigenlijk alleen maar gekeken wélke programma’s er fysiek op de Digicorder staan’, legt Product Manager TV Stefan Vekeman uit. ‘De echte videostream komt van bij ons. Het gaat om een exacte replica van de Digicorder-opnames bij je thuis, met dezelfde start- en stoptijden.’ Opnames plannen of wissen lukt overigens wel gewoon vanop afstand, via WiFi of het mobiele datanetwerk. Die mogelijkheden zijn en blijven ook gratis, maar het herbekijken van opnames via Yelo TV zal op een later tijdstip wél betalend worden. Over het prijskaartje wilde Telenet nog niets kwijt.


Ik vind het niet echt een logische keuze, maar mischien is dat ook het gevolg van de opkomende druk van de omroepen dat zij eigenaar moeten blijven van "hun" uitzendingen.
Het is ook zo dat je weeral eens betaalt voor iets dat je in feite al had.
Je opnames staan al locaal op je digicorder, maar de toegang is geblokkeerd (geëncrypteerd, en geen mogelijkheid om ze over te zetten), waarna je opnieuw kunt betalen om ze te doen streamen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
jeffke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 24 jun 2012, 14:27
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 15 keer

Dat dit zo word opgelost is niet zo'n slecht zaak.
Als je namelijk met een powerline systeem zou werken zou je beperkt worden door hun snelheid als je bv met meerdere
toestellen tegelijk wilt streamen.
Wij hebben nog een tijdje van die grijze netgear powerlines gehad,die gingen echt voor geen meter hoor.
Ze zijn (gelukkig) stuk gegaan en nu hebben we de 200mb variant.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Maar zoals je zelf zegt, Jeffke,n kun je die beperkingen van dat ethernet over stroom wel makkelijk oplossen door de adapters te vervangen door betere types.
Dat alles nu zal gestreamd worden vanaf TN's servers en dat het daardoor over een beperkt aantal zenders gaat, waaronder bijv. de VRT niet tussenzit, en dat je beperkt wordt tot binnen de 2 maanden bekijken, zijn toch veel grotere beperkingen, en daar heb je geen enkele vat op.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
pina
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2008, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

is dat niet pure discriminatie? Wij zijn al sinds jaar en dag trouwe klant van telenet en nu worden wij kind van de rekening want wij hebben geen nieuwer model gekregen toen en moeten nu gewoon BIJBETALEN om hetzelfde te bekomen dan de nieuwe abonnees?? Ik betaal even veel als iemand die vandaag een tv-abo heeft dus ik wil dan ook dezelfde rechten en mogelijkheden genieten als mijn buurman die net abonee is van telenet. Dit kan echt niet door de beugel!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Gans het auteursrechten gedoe is toch wel een beetje uit de hand aan het lopen (straks is men weer verbaast dat de consument een illegaal alternatief gaat zoeken) :bang: De VRT, een openbare omroep welke ongecodeerd en vrij te bekijken is via DVB-T kan je wel live bekijken maar zou plots niet meer mogen opgenomen worden terwijl dit in een gesloten en gecontroleerd Telenet netwerk gebeurd ???

Ik begrijp trouwens ook niet waarom je de opnames enkel thuis zou kunnen bekijken... en niet vanop een Telenet Hotspot, Homespot of bij vrienden (die eveneens Telenet hebben) ? Aangezien de data gestreamed wordt vanaf de Telenet servers zou dit geen enkel probleem mogen zijn.

Het bekijken van foto's en muziek laat alvast ook nog wat vragen open bij mij... momenteel heeft je Digicorder een totaal ander IP-adres als je interne LAN... en dan spreek ik nog niet over mensen met een modem-only setup.

En als laatste... wanneer komt de normale PC versie (ik lees enkel iets over tablets en Windows 8) ?
pina
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2008, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

als je DVBC gebruikt, zie je dan alles in HD? En als je dan iets opneemt, is dat dan ook nog in HD?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

De VRT zenders zijn ongecodeerd beschikbaar in HD op DVB-C bij Telenet en kunnen alzo dus ook opgenomen worden.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Ja, en dat maakt het zo bizar.
Met mijn eigen toestel (in mijn geval een Dreambox, maar kan evengoed een USB2 DVB-C tuner voor PC zijn), neem ik zaken van de VRT op vanop de kabel, zonder kwaliteitsverlies en in HD.
Ik kan die opname daarna bijknippen, op DVD of bluray zetten, en bij manier van spreken eeuwig bewaren.
Ik kan ze op een USB stick zetten en op een tablet bekijken.
Als ze op een digicorder zou staan, dan mocht ik die enkel nog binnen de 2 maanden bekijken op een ander toestel, en enkel van thuis uit, of heel dicht in de buurt.

Dit verschil geldt natuurlijk enkel voor de VRT en die paar andere zenders die ongeëncrypteerd worden uitgezonden.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
pina
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2008, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Vandaag toch even gebeld naar telenet ivm de digicorder, want die is toch verschrikkelijk traag bij gebruik. Zo traag dat ik liever via yelo mijn opname instel dan via die klote digicorder. Daar hebben ze mij gezegd dat ik gratis een omruiling mag doen voor een nieuw model :banana:

alweer een tevreden klant van telenet. De zoveelste keer uiteindelijk.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 mar 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

tja, begint al goed, pc cracht all the time.....apple app wordt geupdate op iphone maar verder dan dat kom je ook niet, een boodschap dat ons geduld wordt beloond met de nieuwe Yelo tv maar daar bljft het ook bij........benieuwd of het tot vanavond i orde zal zijn ?
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Blackwidow
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 mar 2010, 14:14
Bedankt: 4 keer

Heb YeloTv geinstalleerd op Ipad & Galaxy Note 10.1. Op beiden werkt het wel vlot, mooie interface. Maar geen enkele opname kan ik bekijken. Ik krijg telkens de melding dat Yelotv niet de rechten heeft om deze opname uit te zenden. De logica ontgaat me nu wel helemaal. Het is mijn eigen opname, waarvoor ik elke maand auteursrechten betaal. En ik kan het niet bekijken op de tablet. Ze maken constant reclame op tv dat je op elk scherm tv kan kijken, maar je opname zou dan niet lukken ! Dit is net de toegevoegde waarde aan dit programma, je eigen opnames overal in huis kunnen bekijken!! Positief is wel dat je nu zeer vlot je eigen opnames kan verwijderen ! En het is mooi weergegeven! Op m'n digicorder is het nog de oude interface, ik hoop dat er ook snel een update volgt op de TV-interface

Live TV kijken werkt nu ook niet. Streamingsprobleem :nono:
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Werkt dat eigelijk op OSX/Safari?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Wij hebben tv via Telenet en internet via Belgacom, en ik kan nu terug via de Android app mijn digicorder programmeren, geweldig! Dat ging lang geleden ook, maar toen plots niet meer (met de vorige versie van de app).
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

selder schreef:Werkt dat eigelijk op OSX/Safari?


Ja, maar je moet MS Silverlight plugin installeren op je OSX :)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
t-town
Premium Member
Premium Member
Berichten: 527
Lid geworden op: 08 mei 2006, 19:56
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 22 keer

Slechte kwaliteit, stotteren en geen fullscreen mogelijkheid. Dat noem ik niet werken.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Nog wat verder gepruld ...

- iPhone met YeloTV app
- Synology NAS thuis achter een telenet verbinding met PPTP server geïnstalleerd
- PPTP VPN aanmaken en opstarten en kiezen voor "route all traffic"
- HDMI/Lightning connector van iPhone naar 1080p HP 22" TFT scherm

Productiviteit: all time low :)
Bijlagen
2013-03-05 14.52.37.jpg
(1.22 MiB) 24 keer gedownload
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

BMaster schreef:Wij hebben tv via Telenet en internet via Belgacom, en ik kan nu terug via de Android app mijn digicorder programmeren, geweldig! Dat ging lang geleden ook, maar toen plots niet meer (met de vorige versie van de app).

Straf... nu zie ik ineens m'n bestaande opnames weer niet meer. Blijkbaar toont die app willekeurig bepaalde zaken wel of niet? :-/
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”