Telenet opent wifi-homespots voor alle internetklanten
- Sylvester
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 182 keer
Even gaan testen : eigen homespot rond 15h uitgeschakeld.
Nu heb ik nog steeds verbinding op diverse homespots.
Ik wacht even tot morgenavond om nog eens te proberen, vermits ze toch melden dat het pas na 24h ge(de)activeerd wordt.
Nu heb ik nog steeds verbinding op diverse homespots.
Ik wacht even tot morgenavond om nog eens te proberen, vermits ze toch melden dat het pas na 24h ge(de)activeerd wordt.
- metal
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
Van die 2 gig staat idd nog steeds op de site van telenet. Daarstraks hier opt forum ook nog gevonden dat je de linksys wrt54g kunt omtoveren naar een fonbox. En gelukkig had ik die nog liggen. Dus moesten ze er toch rekening mee houden, dan kan ik nog steeds via de bgc fonspots verder doen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
weet wel niet of dat nog gaat lukken met die linksys, de firmware is moeilijk te vinden blijkbaar of er zijn problemen mee...
laat maar weten als je het gelukt is, i,dien niet ik heb hier nog een kortingscode om een fon aan te kopen...
laat maar weten als je het gelukt is, i,dien niet ik heb hier nog een kortingscode om een fon aan te kopen...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
- metal
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
Het is gelukt zenne. heb hier opt forum een link naar een Frans forum gevonden met bèta firmware. die erop gezet en ik was direct online volgens de statuspagina van FON.laroyj schreef:weet wel niet of dat nog gaat lukken met die linksys, de firmware is moeilijk te vinden blijkbaar of er zijn problemen mee...
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
allez, heel goe
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
radiometeor.be
radiometeor.be
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
Inderdaad, dat is vergelijkbaar als die bij telenet. Fon is wereldwijd... 7 miljoen fonspots in september 2012Sylvester schreef:misschien een domme vraag, maar onbekend is onbemind zeker ???
Hoe werkt zo'n FON spot of FONbox eigenlijk? Is dat vergelijkbaar met die van Telenet?
http://maps.fon.com/
http://corp.fon.com/be
de koe zegt boe
- Sylvester
- Elite Poster
ja ik weet wel dat het ongeveer hetzelfde is, maar ik bedoelde hardwarematig.
Je kan blijkbaar zelf iets in elkaar knoeien (zoals hier te lezen staat) waardoor je op het FON netwerk kan.
Dat lijkt me niet zo duidelijk.
Je kan blijkbaar zelf iets in elkaar knoeien (zoals hier te lezen staat) waardoor je op het FON netwerk kan.
Dat lijkt me niet zo duidelijk.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
je kan ook een fon router kopen : http://corp.fon.com/en/products dan kan je het als telenetter ook gebruiken.
Iedereen kan dus op fon... in dat opzicht is er dus wel verschil tov telenet.
Iedereen kan dus op fon... in dat opzicht is er dus wel verschil tov telenet.
de koe zegt boe
- Sylvester
- Elite Poster
Om dus even terug te komen op mijn test :
ik kan sinds vandaag niet meer op eender welke homespot. Ik krijg steeds de melding dat ik geen toegang heb, als ik probeer in te loggen.
Blijkbaar heeft Telenet dit dus toch goed geregeld.
Voor wat, hoort wat. Het zou niet correct zijn om zomaar iedereen toegang te geven, zonder uw eigen homespot aan te zetten.
Ik heb mijn homespot dan maar terug aan gezet.
Je moet dus wel degelijk je eigen homespot aan hebben staan, om zelf toegang te krijgen tot andere homespots.
ik kan sinds vandaag niet meer op eender welke homespot. Ik krijg steeds de melding dat ik geen toegang heb, als ik probeer in te loggen.
Blijkbaar heeft Telenet dit dus toch goed geregeld.
Voor wat, hoort wat. Het zou niet correct zijn om zomaar iedereen toegang te geven, zonder uw eigen homespot aan te zetten.
Ik heb mijn homespot dan maar terug aan gezet.
Je moet dus wel degelijk je eigen homespot aan hebben staan, om zelf toegang te krijgen tot andere homespots.
- vuurvos
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
- Bedankt: 208 keer
- Contacteer:
Ik vind het initiatief van TN bijzonder bewonderingswaardig. Zou het ooit kunnen dat TN en BGC hun beide platformen beschikbaar maken voor élke klant, onafhankelijk van welke ISP dan ook ? Ik weet het, deze "wishfull thinking" is op het naieve af.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Tenzij je dus een modem only hebt.Sylvester schreef:Je moet dus wel degelijk je eigen homespot aan hebben staan, om zelf toegang te krijgen tot andere homespots.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 36 keer
Stel dat ik voor 39 euro zo een FON-toestel koop en ik zit niet bij Belgacom, dan kan ik toch ook op al die FON-netwerken zonder extra maandelijkse kost als ik het goed begrijp.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Inderdaad.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Klopt. Op BT, Belgacom, gebruikers die zelf een FON hebben draaien, op alles ongeacht de ISP, plaats, datum, ...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Sylvester
- Elite Poster
ja, klopt. Maar het ging erom dat je ook op een homespot kan inloggen als je zelf je eigen homespot afzet. En dat is niet zo.r2504 schreef:Tenzij je dus een modem only hebt.Sylvester schreef:Je moet dus wel degelijk je eigen homespot aan hebben staan, om zelf toegang te krijgen tot andere homespots.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dank zij de test van Sylvester, is (wat we eigenlijk al wisten) nu ook 100% bevestigd, namelijk dat:
Met dank aan Sylvester voor de test!!
Wat betreft FON
Dit is hier volledig off-topic. Gelieve dus alle vragen en discussies over FON verder te zetten in de bestaande FON topics.
- Klanten met een Homegateway, moeten de eigen Homespot aan hebben staan, om toegang te krijgen tot de Telenet Homespots.
- Klanten die - voor welke reden dan ook - een modem-only hebben, hebben altijd toegang tot de Telenet Homespots.
Met dank aan Sylvester voor de test!!
Wat betreft FON
Dit is hier volledig off-topic. Gelieve dus alle vragen en discussies over FON verder te zetten in de bestaande FON topics.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Sylvester
- Elite Poster
Het duurt wel even vooraleer de verbinding wegvalt.
Het was uren na de afschakeling van mijn eigen homespot nog mogelijk om te surfen op andere homespots.
Maar de dag erop was het gedaan.
Het klopt dus blijkbaar dat het tot 24 uur kan duren vooraleer de verandering doorgevoerd is. Zal wel een reden voor zijn.
Het was uren na de afschakeling van mijn eigen homespot nog mogelijk om te surfen op andere homespots.
Maar de dag erop was het gedaan.
Het klopt dus blijkbaar dat het tot 24 uur kan duren vooraleer de verandering doorgevoerd is. Zal wel een reden voor zijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Toch ns zelf getest, en ik geraak echt niet op telenet homespot. Zou zogezegd afstaan, maar ik vind enkel een setting voor de hotspot, en die staat al aan (en werkt btw ook, vandaag nog gebruikt).
Oh ja, ik heb zelf ook een modem-only. Enig idee waar die setting zou staan bij mijn telenet?
Oh ja, ik heb zelf ook een modem-only. Enig idee waar die setting zou staan bij mijn telenet?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Link?metal schreef:Het is gelukt zenne. heb hier opt forum een link naar een Frans forum gevonden met bèta firmware. die erop gezet en ik was direct online volgens de statuspagina van FON.laroyj schreef:weet wel niet of dat nog gaat lukken met die linksys, de firmware is moeilijk te vinden blijkbaar of er zijn problemen mee...
De telenet wifi homespots zijn illigaal, het zonder toestemming van de klant gebruiken van de stroomvoorziening voor een dienstverlening die niets met de klant maar met oogpunt uit eigen gewin (telenet), De klant wordt hierop ook niet gewezen, blijkbaar kun je ze ook niet meer uitzetten, als je ze probeert uit te zetten blijkt dat ze na refresh van mijn telenet ze weer toch weer aan staat. Gisteren 12/4/13 getest in Leuven. Geen DDNS mogelijkheid, geen public passtrough. Instabiel.
Modbreak:
OFFTOPIC + SPAM
OFFTOPIC + SPAM
Laatst gewijzigd door TiTanium 14 apr 2013, 20:24, in totaal 2 gewijzigd.
Reden: OVertreding: Hierboven vermeld in de modbreak.
Reden: OVertreding: Hierboven vermeld in de modbreak.
- Sylvester
- Elite Poster
denk je nu echt dat dit illegaal is?
Uiteraard is dit voor eigen gewin. Alleen Sinterklaas NV. is een bedrijf dat niets voor eigen gewin doet.
Elk gezond bedrijf probeert zoveel mogelijk geld uit de zakken van de klanten te kloppen.
Je kan ze uitzetten, zonder dat deze terug ingeschakeld wordt. Ook hier getest.
Maar als je de homespot uitzet, gaat uw modem evenveel stroom verbruiken.
Het is voor jou ook een voordeel hé.
Uiteraard is dit voor eigen gewin. Alleen Sinterklaas NV. is een bedrijf dat niets voor eigen gewin doet.
Elk gezond bedrijf probeert zoveel mogelijk geld uit de zakken van de klanten te kloppen.
Je kan ze uitzetten, zonder dat deze terug ingeschakeld wordt. Ook hier getest.
Maar als je de homespot uitzet, gaat uw modem evenveel stroom verbruiken.
Het is voor jou ook een voordeel hé.
Het gaat ook niet over meerverbruik, maar over gebruik maken van diensten van de klant zonder zijn toestemming, dat maakt het homespot illegaal, als Telenet ook power over coax zou aanbieden voor hun NIU en modem, dan was het volledig legaal, de stroom die de modem gebruikt, mag niet gebruikt worden voor telenet gewin zonder uitdrukkelijke toestemming van de klant. De home spot bij de klant zelf heeft voor hem persoonlijk, genelei toegevoegde waarde.
Greetz
Greetz
- Sylvester
- Elite Poster
Het heeft wel toegevoegde waarde. Je kan op diverse plaatsen zelf op andere homespots.
En als je als enkeling er echt niet mee akkoord gaat, kan je ze nog altijd afschakelen.
De diensten die erop zitten, zijn niet jouw diensten maar wel die van Telenet zelf.
De stroom die gebruikt wordt, wordt sowieso gebruikt voor de diensten van Telenet waarvan jij gebruik maakt, want anders heb je geen internet.
Er is niks illegaal aan. Neem het maar van me aan dat ze dat allemaal bekeken hebben.
En als je als enkeling er echt niet mee akkoord gaat, kan je ze nog altijd afschakelen.
De diensten die erop zitten, zijn niet jouw diensten maar wel die van Telenet zelf.
De stroom die gebruikt wordt, wordt sowieso gebruikt voor de diensten van Telenet waarvan jij gebruik maakt, want anders heb je geen internet.
Er is niks illegaal aan. Neem het maar van me aan dat ze dat allemaal bekeken hebben.
-
- Moderator
- Contacteer:
Bronvermelding? Zou leuk zijn om deze te hebben zodat mensen kunnen protesteren tegen Telenet.tt9304 schreef:Het gaat ook niet over meerverbruik, maar over gebruik maken van diensten van de klant zonder zijn toestemming, dat maakt het homespot illegaal, als Telenet ook power over coax zou aanbieden voor hun NIU en modem, dan was het volledig legaal, de stroom die de modem gebruikt, mag niet gebruikt worden voor telenet gewin zonder uitdrukkelijke toestemming van de klant. De home spot bij de klant zelf heeft voor hem persoonlijk, genelei toegevoegde waarde.
Greetz
Ik heb me al suf gezocht op internet, doch helaas niks gevonden hierrond. Daar jij blijkbaar zeker van je stuk bent vermoed ik dat jij me wel een linkje kan geven waar dit beschreven staat?
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Moderator
- Contacteer:
JEB? JEP zal je bedoelen vermoed ik?
Maar dat is nog altijd geen bronvermelding in mijn ogen. Heb je documenten vanuit het JEP waaruit blijkt dat de praktijk van Telenet dan niet reglementair is? Is de praktijk van Belgacom (FON) dan wel reglementair, want zij schenden dan de - volgens jou illegale - zaken toch ook?
Maar dat is nog altijd geen bronvermelding in mijn ogen. Heb je documenten vanuit het JEP waaruit blijkt dat de praktijk van Telenet dan niet reglementair is? Is de praktijk van Belgacom (FON) dan wel reglementair, want zij schenden dan de - volgens jou illegale - zaken toch ook?
Telefonie = EDPnet + OVH
uiteraard Belgacom doet hetzelfde, Jep zal dat wel verder uitzoeken.
Ik heb het JEB dat gemeld en na een paar dagen kreeg ik bericht dat ze er een zaak van zouden maken, er waren voldoende zaken die juridisch aanvechtbaar waren volgens het JEB, alsook de uitspraak FIBERNET dat geen fiber is, namen ze mee in het process, hoe het verder gaat weet ik niet.
Ik heb het JEB dat gemeld en na een paar dagen kreeg ik bericht dat ze er een zaak van zouden maken, er waren voldoende zaken die juridisch aanvechtbaar waren volgens het JEB, alsook de uitspraak FIBERNET dat geen fiber is, namen ze mee in het process, hoe het verder gaat weet ik niet.
Laatst gewijzigd door tt9304 14 apr 2013, 23:26, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Moderator
- Contacteer:
Maar nu weten we nog steeds niet op welk document jij als basis gebruikt om te zeggen dat Telenet HomeSpot en Belgacom FON illegaal zijn. Kom daar nu eens toe ter zake?
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Daar houdt de JEP zich absoluut niet mee bezig, of Telenet's Homespots nu illegaal zijn of niet.tt9304 schreef:Ik heb het doorgegeven aan het JEP, procedure tegen Telenet loopt nog.
De JEP kijkt alleen of reclameboodschappen al of niet in overeenstemming zijn met de regels inzake reclame-ethiek (vb: misleidende reclame).
Wat bedoel je met "procedure loopt nog" ?
Voor zover ik het begrijp start JEP geen "procedures", maar doet een jury een uitspraak, die de adverteerder al of niet aanvaardt?
Ik begrijp niet wat dit met de Homespot te maken heeft.
Krisken vroeg naar een bronvermelding, waaruit zou blijken dat Telenet Homespots (of Belgacom FONspots) illegaal zouden zijn.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
- Sylvester
- Elite Poster
en wat wil je daarmee bereiken?tt9304 schreef:uiteraard Belgacom doet hetzelfde, Jep zal dat wel verder uitzoeken.