Belgacom down?
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Hier ook meldingen binnengekregen (Gentbrugge, Gent, Merelbeke, Melle), telkens een outage van +/- 30min
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Hier idem: PPPoE werd niet verbroken, maar geen internet (tussen 7.13 en 7.26)
BAS = MSR91GKK5 (lg-10-100.msr91gkk5.isp.belgacom.be)
BAS = MSR91GKK5 (lg-10-100.msr91gkk5.isp.belgacom.be)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Hier rond aarschot ook.
Zelfde tijdspanne
Scarlet VDSL
J.
Zelfde tijdspanne
Scarlet VDSL
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2759
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
(zone 053) Hier ook een internetpanne (tv werkte nog) en toevallig(?) opnieuw vanaf 7u.
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Vanmorgen ook wel wat problemen rond hetzelfde tijdstip gemerkt met Scarlet.
Zo kon ik geen PPPoE-sessie starten.
Ook de webruimte bij Scarlet was down
Zo kon ik geen PPPoE-sessie starten.
Ook de webruimte bij Scarlet was down
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
krijgen we nu ook een gratis film ?
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Tja, dat was het bij Telenet ook
Als wij een onderhoud plannen worden toch alle klanten verwittigd... hebben ze er dan een probleem mee, pech gehad.
J.
Als wij een onderhoud plannen worden toch alle klanten verwittigd... hebben ze er dan een probleem mee, pech gehad.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Los van dit feit, maar hoe kan een operator die toch een paar honderdduizend klanten heeft deze allemaal bereiken om te melden dat er een gepland onderhoud is? Lijkt mij niet zo evident...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Tja een SMS sturen is dan weer serieus kostelijk.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Diezelfde operator kan zijn honderduizenden klanten toch bereiken als er een factuur moet betaald worden, of als hij er iets extra aan wil verkopen ?
Het kost moeite, klopt, maar in mijn ogen hoort dat bij goede service. Zeker als die panne valt op een moment dat veel mensen aan hun dag beginnen.
J.
Het kost moeite, klopt, maar in mijn ogen hoort dat bij goede service. Zeker als die panne valt op een moment dat veel mensen aan hun dag beginnen.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Krijg je nu ook al een SMS als er een nieuwe factuur op je e-services staat? (Zelf geen BGC klant)
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Niet dat ik weet, maar ik krijg toch een mail met factuur van Scarlet.
Ik krijg toch op regelmatige basis informatieve mails van scarlet. (niet dat daar dan veel nuttig in staat, maar dit had een goeie start kunnen zijn).
Maar soit, het is niet gebeurd en het zal een utopie zijn dat het ooit gebeurt.
J.
Ik krijg toch op regelmatige basis informatieve mails van scarlet. (niet dat daar dan veel nuttig in staat, maar dit had een goeie start kunnen zijn).
Maar soit, het is niet gebeurd en het zal een utopie zijn dat het ooit gebeurt.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ergens begrijp ik dit ook. Veel mensen zijn al jaren klant bij hun operator (of dit nu belgacom, telenet of iets anders is laat ik nu even in het midden) waardoor ze misschien al van e-mailadres veranderd zijn. Of, en dat is zeker het geval bij telenet en belgacom, ze hebben niet eens het e-mailadres van de klant (bij de aanvraag destijds was dit vaak de eerste internetaansluiting). Het zijn zeker oplossingen maar ik stel mij de vraag welk middel men het beste zou gebruiken om dergelijke massa mensen te waarschuwen...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Wij werden hiervan op 15 maartop de hoogte gesteld:
Dear Mrs, Dear Mr,
Over the past two years, Belgacom has been investing a lot of resources in its Internet core network in order to be able to cope with the growth of the Internet traffic and to further improve the redundancy in this critical part of our network. With this email, we would like to inform you about those investments and about a disaster recovery test which might have a short impact on your internet connectivity.
Redundancy thanks to two independent networks
We have built a new Internet core network consisting of two networks (silos) from different vendors which are split from each other. Both networks have enough capacity to handle the full internet load of all Belgacom professional and residential customers. So we are offering a service which is very close to connecting to two independent providers, seen from a redundancy point of view. In case of problems in one of our silos, we can easily switch the traffic to the other silo. This redundancy mechanism is based on the BGP routing protocol.
Disaster recovery test
Belgacom will organize a silo disaster recovery test on 25 March and on 8 April between 05:00 and 12:00. Should you encounter any problems with your internet connectivity in this timeframe, please contact the Belgacom ICT Service desk (available 24/7):
• +32 800 -- ---
• [email protected]
IMPORTANT NOTE: In order to benefit from this redundancy in case of network issues, static routing in your CPE must be absolutely avoided to route the traffic towards the network. Hence we strongly recommend you to check if you are using static routing between your CPE and the Belgacom routers. If you are, please contact ------- ([email protected], +32 (0)2 --- -- --) in order to setup a BGP session with your router.
If you have any questions regarding this, please contact the Belgacom ICT Service Desk.
With kind regards
Belgacom ICT Service Desk
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Nogmaals, de facturen komen toch altijd aan. Gebruik dan dezelfde weg om je klanten te waarschuwen, zo moeilijk is dat toch niet. Het is zeker geen rocketscience, laat staan dat je er erg lang voor moet gestudeerd hebben.
Of nog simpeler: zet het prominent op de factuur.
Bovenstaande verwittiging ging naar professionele klanten vermoed ik ?
J.
Of nog simpeler: zet het prominent op de factuur.
Bovenstaande verwittiging ging naar professionele klanten vermoed ik ?
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...