Belgacom down?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Nog mensen die problemen ondervinden met Belgacom in/rond Lochristi (Gent-Lokeren)?
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Probleem opgelost na een lijntest :(
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

hier ook regio west-vlaanderen .

wel nog PPOE sessie en ip .. maar geen internet ..
mipa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 jul 2011, 20:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Bij mij lag het er kort na 7u ook uit dus het was niet individueel.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Hier ook meldingen binnengekregen (Gentbrugge, Gent, Merelbeke, Melle), telkens een outage van +/- 30min

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Hier idem: PPPoE werd niet verbroken, maar geen internet (tussen 7.13 en 7.26)
BAS = MSR91GKK5 (lg-10-100.msr91gkk5.isp.belgacom.be)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Hier rond aarschot ook.
Zelfde tijdspanne
Scarlet VDSL

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Nationale panne volgens mij. Monitoring zegt hier down vanaf 7:05 tem 7:27.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Bij mij ook down, wel pppoe en ip, geen connectivity.
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

Vorige week vrijdag was er in de buurt van de Mediamarkt in Oostakker een serieuze stroompanne...heeft er misschien iets mee te maken..
Gebruikersavatar
Fatsie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 342
Lid geworden op: 29 dec 2010, 20:15
Uitgedeelde bedankjes: 79 keer
Bedankt: 36 keer

Hier deze morgen inderdaad ook (VDSL2 Pro Compact Large ; of hoe dat spel tegenwoordig ook mogen noemen).
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

(zone 053) Hier ook een internetpanne (tv werkte nog) en toevallig(?) opnieuw vanaf 7u.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Vanmorgen ook wel wat problemen rond hetzelfde tijdstip gemerkt met Scarlet.
Zo kon ik geen PPPoE-sessie starten.
Ook de webruimte bij Scarlet was down :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
karp_p
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 16 dec 2006, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer

In Lokeren geen problemen,.
Heb wel rond 17:00 uur een SMS gekregen van Belgacom om mijn modem te updaten daar hij "stabiliteitsproblemen" heeft. Da spul werkt gewoon zonder problemen......
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

krijgen we nu ook een gratis film ? :banana:

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer



Blijkbaar was het een gepland onderhoud.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Tja, dat was het bij Telenet ook :)

Als wij een onderhoud plannen worden toch alle klanten verwittigd... hebben ze er dan een probleem mee, pech gehad.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Los van dit feit, maar hoe kan een operator die toch een paar honderdduizend klanten heeft deze allemaal bereiken om te melden dat er een gepland onderhoud is? Lijkt mij niet zo evident...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Goh ja, per regio naar alle klanten een SMS sturen met info? En al weken op voorhand beginnen zodat ze niet honderdduizend berichten in 1 keer moeten sturen.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Tja een SMS sturen is dan weer serieus kostelijk.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Diezelfde operator kan zijn honderduizenden klanten toch bereiken als er een factuur moet betaald worden, of als hij er iets extra aan wil verkopen ?
Het kost moeite, klopt, maar in mijn ogen hoort dat bij goede service. Zeker als die panne valt op een moment dat veel mensen aan hun dag beginnen.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Krijg je nu ook al een SMS als er een nieuwe factuur op je e-services staat? (Zelf geen BGC klant)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Niet dat ik weet, maar ik krijg toch een mail met factuur van Scarlet.
Ik krijg toch op regelmatige basis informatieve mails van scarlet. (niet dat daar dan veel nuttig in staat, maar dit had een goeie start kunnen zijn).
Maar soit, het is niet gebeurd en het zal een utopie zijn dat het ooit gebeurt.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ergens begrijp ik dit ook. Veel mensen zijn al jaren klant bij hun operator (of dit nu belgacom, telenet of iets anders is laat ik nu even in het midden) waardoor ze misschien al van e-mailadres veranderd zijn. Of, en dat is zeker het geval bij telenet en belgacom, ze hebben niet eens het e-mailadres van de klant (bij de aanvraag destijds was dit vaak de eerste internetaansluiting). Het zijn zeker oplossingen maar ik stel mij de vraag welk middel men het beste zou gebruiken om dergelijke massa mensen te waarschuwen...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Acid
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 jul 2006, 20:10

Wij werden hiervan op 15 maartop de hoogte gesteld:
Dear Mrs, Dear Mr,

Over the past two years, Belgacom has been investing a lot of resources in its Internet core network in order to be able to cope with the growth of the Internet traffic and to further improve the redundancy in this critical part of our network. With this email, we would like to inform you about those investments and about a disaster recovery test which might have a short impact on your internet connectivity.

Redundancy thanks to two independent networks

We have built a new Internet core network consisting of two networks (silos) from different vendors which are split from each other. Both networks have enough capacity to handle the full internet load of all Belgacom professional and residential customers. So we are offering a service which is very close to connecting to two independent providers, seen from a redundancy point of view. In case of problems in one of our silos, we can easily switch the traffic to the other silo. This redundancy mechanism is based on the BGP routing protocol.

Disaster recovery test

Belgacom will organize a silo disaster recovery test on 25 March and on 8 April between 05:00 and 12:00. Should you encounter any problems with your internet connectivity in this timeframe, please contact the Belgacom ICT Service desk (available 24/7):
• +32 800 -- ---
[email protected]


IMPORTANT NOTE: In order to benefit from this redundancy in case of network issues, static routing in your CPE must be absolutely avoided to route the traffic towards the network. Hence we strongly recommend you to check if you are using static routing between your CPE and the Belgacom routers. If you are, please contact ------- ([email protected], +32 (0)2 --- -- --) in order to setup a BGP session with your router.

If you have any questions regarding this, please contact the Belgacom ICT Service Desk.


With kind regards
Belgacom ICT Service Desk
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Nogmaals, de facturen komen toch altijd aan. Gebruik dan dezelfde weg om je klanten te waarschuwen, zo moeilijk is dat toch niet. Het is zeker geen rocketscience, laat staan dat je er erg lang voor moet gestudeerd hebben.

Of nog simpeler: zet het prominent op de factuur.

Bovenstaande verwittiging ging naar professionele klanten vermoed ik ?


J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Acid
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 jul 2006, 20:10

Joe de Mannen schreef:
Bovenstaande verwittiging ging naar professionele klanten vermoed ik ?
Dat klopt, wij hebben deze gehad als professionele klant...
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”