In tegenstelling tot de Robinsonlijst is deze wettelijk verankerd. Enige nadeel is dat het slechts 2 jaar geldig blijft.
http://www.bel-me-niet-meer.be/
[ Post made via mobile device ]
bel me niet meer: geen marketing calls meer
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Bedankt Goz, ik wist van deze lijst niets af.
Het zier er inderdaad goed uit, gezien wettelijk verlicht, voor alle marketeers te gebruiken.
Ik heb toch nog wat vragen, zelfs na het doorlezen van de veel gestelde vragen:
Het zier er inderdaad goed uit, gezien wettelijk verlicht, voor alle marketeers te gebruiken.
Ik heb toch nog wat vragen, zelfs na het doorlezen van de veel gestelde vragen:
Wat mij verontrust is:Vraag: Waarom moet ik me inschrijven in een lijst om geschrapt te worden?
Antwoord: Duizenden bedrijven beschikken over een adressenlijst van klanten of mogelijke klanten. Om aan alle bedrijven de mogelijkheid te bieden om met uw wens om geen telefonische oproepen meer te ontvangen rekening te kunnen houden, ontwikkelde bdma de Bel-me-niet-meer-lijst. In tegenstelling tot de e-mail, SMS en de fax, gaat het hier namelijk over een communicatiemiddel waarvoor de bedrijven geen voorafgaandelijke toestemming van de consument nodig hebben om hun commerciële boodschappen toe te zenden. Elk bedrijf dat een commerciële actie wil opzetten, moet nu verplicht de Bel-me-niet-meer-lijst raadplegen. Elke naam die zowel in de adressenlijst van het bedrijf als in de Bel-me-niet-meer-lijst voorkomt, schrapt het bedrijf uit zijn adressenlijst.
- Dat een bedrijf zijn adressenbestand moet gaan ontdubbelen, op basis van de naam.
Dus als ik mij inschrijf, met mijn vastelijn nummer, en op basis hiervan schrappen ze mij, dan kunnen ze rustig verder mijn vrouw opbellen op hetzelfde nummer (want haar naam is niet geschrapt).
- Ik zou eerder denken dat de schrapping op basis van telefoonnummer moet gebeuren?
- Hoeveel mismatches kunnen er niet gebeuren op basis van niet correct gespelde namen? - Dat de bedrijven nu dus een zéér uitgebreide lijst krijgen van namen, adressen, e-mails, telefoonnummers, GSM nummers, enz ...
Dit is informatie die, als ze in de verkeerde handen valt, een averechts effect kan hebben.
Waarom hebben bedrijven deze info nodig? Met een lijst van gebande telefoonnummers hebben ze toch méér dan genoeg voor het beöogde doel? - Er is een lijst van operatoren die hieraan meewerken. Ik begrijp niet wat operatoren hiermee te maken hebben. Zij moeten gewoon zorgen voor het gesprek. Waaruit bestaat de "medewerking" van een operator dan wel??
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Ik denk dat je misschien hun antwoorden iets te letterlijk neemt. De FAQ lijkt geschreven voor mensen die er niet veel van kennen. Ik zou hen eens mailen om exactere antwoorden te krijgen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
uit diezelfde faq:philippe_d schreef: - Ik zou eerder denken dat de schrapping op basis van telefoonnummer moet gebeuren?
Kan ik elk lid van mijn gezin inschrijven op de Bel-me-niet-meer lijst?
De identificatie in de lijst gebeurt enkel op basis van het telefoonnummer. Bij je inschrijving kan je een beperkt aantal telefoonnummers opgeven.
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
ik heb me destijds ook op de robinsonlijst ingeschreven gehad en heb eigenlijk maar 1 of 2 keer zo'n verkoopstelefoontje gehad,
dus als dit echt de opvolger is en ze zich er allemaal aan moeten houden, dan kan het alleen maar goed zijn
heb me dus ook ingeschreven, al is het fundamenteel fout dat het een opt-out systeem is ipv een opt-in...
direct marketing, is er ooit iets irritanters uitgevonden? (ok ja, forced sales & upsales)
dus als dit echt de opvolger is en ze zich er allemaal aan moeten houden, dan kan het alleen maar goed zijn
heb me dus ook ingeschreven, al is het fundamenteel fout dat het een opt-out systeem is ipv een opt-in...
direct marketing, is er ooit iets irritanters uitgevonden? (ok ja, forced sales & upsales)
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Zal ik zeker doen.Goztow schreef:Ik denk dat je misschien hun antwoorden iets te letterlijk neemt. De FAQ lijkt geschreven voor mensen die er niet veel van kennen. Ik zou hen eens mailen om exactere antwoorden te krijgen.
Ik zou het zéér eigenaardig vinden, dat de bedrijven die toegang krijgen (kopen) tot deze informatie, een volledig gedetailleerde lijst krijgen van namen, adressen, e-mail en telefoonnummers van de mensen die zich ingeschreven hebben .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
awel goztow, dan zouden we toch ineens verlost zijn van die rottige reclame?
tis nu ni alsof er ni genoeg alternatieve manieren zijn om ons op de zenuwen te werken met reclame hé
tis nu ni alsof er ni genoeg alternatieve manieren zijn om ons op de zenuwen te werken met reclame hé
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Toeval of niet ?
Ik heb me ingeschreven op de "bel me niet meer" lijst.
Met 2 vaste nummers en onze 2 GSM nummers.
Vandaag kreeg mijn vrouw volgende GSM bericht:
Ik vertrouw de bel-me-niet-lijst voor geen haar. Dit is een te groot toeval.
Ik wil gaan uitzoeken hoe de BDMA eigenlijk omgaat met die lijsten ...
PS.
Er valt hier waarschijnlijk niet veel aan te doen:
Ik heb me ingeschreven op de "bel me niet meer" lijst.
Met 2 vaste nummers en onze 2 GSM nummers.
Vandaag kreeg mijn vrouw volgende GSM bericht:
Haar GSM nummer is alleen bekend bij familie/vrienden, en werd nog nooit eerder op een website doorgegeven.Afzender: +201156541875
Tekst: YOUR MOBILE NUMBER HAS WON 750,000.00 POUNDS IN THE BLACKBERRY MOBILE PROMO. FOR CLAIMS E-MAIL [email protected]
Ik vertrouw de bel-me-niet-lijst voor geen haar. Dit is een te groot toeval.
Ik wil gaan uitzoeken hoe de BDMA eigenlijk omgaat met die lijsten ...
PS.
Er valt hier waarschijnlijk niet veel aan te doen:
- De Bel-me-niet-meer-lijst is niet van toepassing op commerciële SMS-berichten.
- Buitenlandse providers zijn hier ook niet aan gebonden.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ik denk inderdaad dat dit toeval is. Ze kunnen ook "ad random" nummers uitproberen bvb...
Volgende info verkrijg ik via dns.be over bel-me-niet-meer.be
Volgende info verkrijg ik via dns.be over bel-me-niet-meer.be
- Bijlagen
-
- belmenietmeer.png
- (43.27 KiB) 958 keer gedownload
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Wout
- Starter
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 31 jul 2011, 20:02
- Twitter: officialwhoo
- Locatie: Vilvoorde
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 5 keer
Ik bevestig dat robinsonlijsten en andere "do not marketeer" blacklisten inderdaad - ironisch genoeg -
worden gecommuniceerd met naam, nummer en zelfs adres (if given).
Op die manier kunnen alle marketingbedrijven (in België) ongeacht hun database of werkwijze die mensen verwijderen uit de bellijst.
Dit zowel voor nummers als voor adressen.
> Heb zelf nog voor een bedrijf gewerkt waar ik - zucht - met ctrl+f in excel de blacklist moest filteren van mijn (cold) leads ...
Uiteraard zijn die gegevens dan ook terug te vinden en te gebruiken voor andere doeleinden vanuit het buitenland... tjah
Mijn advies: neem op, luister de twintig seconden intro van de verkoper en zeg vriendelijk dat je op geen enkele wijze nog contact wil.
Dit is volgens mij beter dan jezelf op een lijst plaatsen die wel moet gecommuniceerd worden om je wens te kunnen voldoen...
Of gebruik het tegenscript... altijd leuk: http://egbg.home.xs4all.nl/tegenscript.html
worden gecommuniceerd met naam, nummer en zelfs adres (if given).
Op die manier kunnen alle marketingbedrijven (in België) ongeacht hun database of werkwijze die mensen verwijderen uit de bellijst.
Dit zowel voor nummers als voor adressen.
> Heb zelf nog voor een bedrijf gewerkt waar ik - zucht - met ctrl+f in excel de blacklist moest filteren van mijn (cold) leads ...
Uiteraard zijn die gegevens dan ook terug te vinden en te gebruiken voor andere doeleinden vanuit het buitenland... tjah
Mijn advies: neem op, luister de twintig seconden intro van de verkoper en zeg vriendelijk dat je op geen enkele wijze nog contact wil.
Dit is volgens mij beter dan jezelf op een lijst plaatsen die wel moet gecommuniceerd worden om je wens te kunnen voldoen...
Of gebruik het tegenscript... altijd leuk: http://egbg.home.xs4all.nl/tegenscript.html
Mobile - Mobile Vikings (avg. data 1.7 gb/month, some sms and calls)
Device - Samsung GT-I9100 (Root Jellybean 4.2 + Cyanogenmod)
Internet - Fibernet (57/5 mbps down/up, fair user policy)
Television - Coax & Digital TV with AD2100 (+ P2P content)
Device - Samsung GT-I9100 (Root Jellybean 4.2 + Cyanogenmod)
Internet - Fibernet (57/5 mbps down/up, fair user policy)
Television - Coax & Digital TV with AD2100 (+ P2P content)
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik heb deze namiddag, dus heel snel na mijn vraag, al antwoord gekregen:
mail gepost met toelating van de afzenderVan: Nathalie Poissonnier [mailto:xxx (a) bdma.be]
Verzonden: maandag 8 april 2013 16:23
Aan: philippe_d
Onderwerp: RE: Welke info krijgt de klant?
Goedemiddag Mijnheer philippe_d,
Hieronder vindt u het antwoord op uw vragen :Verder kan ik u alvast informeren dat misbruik van de lijst heel moeilijk is. Ook de bedrijven die momenteel de lijst downloaden en gebruiken, kunnen zich niet veroorloven om deze te misbruiken. Wel ben ik op de hoogte (via consumenten) van een verhoogde toenamen van ongewenste oproepen uit het buitenland. Samen met de FOD Economie doen we ons best om het misbruik een halt toe te roepen.
- De lijst bevat enkel het telefoonnummer en de datum van inschrijving
- SMS valt niet onder de regels van de Bel-me-niet-meer-wetgeving, maar onder de wetgeving “electronische communicatie”: maw sms, email en fax zijn per definitie een opt-in.
- Zelfs een buitenlands bedrijf dat een telemarketingactie doet in België moet de wetgeving respecteren. Het is echter niet eenvouding om hun gegevens terug te vinden. Mijn raad aan consumenten is dan ook om te proberen om zo veel mogelijk informatie (telefoonnummer, naam bedrijf) te weten te komen. Zonder deze informatie kan de FOD Economie ook geen actie ondernemen.
Indien u meer details heeft over de bedrijven die u lastigvallen, dan kan u die mij doorgeven of rechtstreeks een klacht indien bij de FOD Economie. Hun contactgegevens vindt u op de website http://www.bel-me-niet-meer.be onder de rubriek klachten.
Aarzelt u niet om mij te contacteren indien u nog vragen heeft of meer informatie wenst.
Met vriendelijke groeten,
Nathalie Poissonnier
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Wout
- Starter
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 31 jul 2011, 20:02
- Twitter: officialwhoo
- Locatie: Vilvoorde
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 5 keer
"Enkel het telefoonnummer" is al voldoende met een aangekochte database waar andere NAW-gegevens aanwezig zijn.Nathalie Poissonnier schreef: Hieronder vindt u het antwoord op uw vragen :
De lijst bevat enkel het telefoonnummer en de datum van inschrijving
Crossreferencen zorgt er dan voor dat men jou niet belt (in het beste geval).
Een alternatieve oplossing hiervoor kan ik niet bedenken... je hebt altijd iets unieks van identificatie nodig om actie mogelijk te maken.
Buitenlandse geldkloppers lijken mij niet echt 'gestopt' te worden door onze belgische wetgeving.
De lijst is verdeeld over honderden marketingbedrijven asap om je wens zo snel mogelijk in vervulling te laten gaan.
Bij deze verspreiding belanden ongetwijfeld enkele kopies in handen waar je dat net niet wou.
Positief is dus dat wie je naam niet kent enkel je telefoonnummer bemachtigd (om dan je beste vriend google eens te raadplegen?).
Goed initiatief, als je elke dag 10x moet afwimpelen zeker het overwegen waard, anders, don't touch this box of pandora.
Succes met het tegenscript en hou ons op de hoogte!gbmed schreef: Is al uitgeprint en ligt naast de telefoon. En nu maar wachten
Mobile - Mobile Vikings (avg. data 1.7 gb/month, some sms and calls)
Device - Samsung GT-I9100 (Root Jellybean 4.2 + Cyanogenmod)
Internet - Fibernet (57/5 mbps down/up, fair user policy)
Television - Coax & Digital TV with AD2100 (+ P2P content)
Device - Samsung GT-I9100 (Root Jellybean 4.2 + Cyanogenmod)
Internet - Fibernet (57/5 mbps down/up, fair user policy)
Television - Coax & Digital TV with AD2100 (+ P2P content)
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Niettegenstaande mijn inschrijving op de bel-me-niet-meer lijst, kreeg ik gisteren een ongevraagd telefoontje van:
Telefoonnummer: 059 238392
Bij nazicht behoort dit nummer aan: BUSINESS PHONE - WEST-VLAANDEREN, VINKENDREEF 5, 8420 DE HAAN
Blijkbaar een "telemarketing bureau".
Ze belden in naam van een firma die mijn dak wilde komen isoleren .
Ik dacht toch dat Belgsiche telemarketeers zich wettelijk moeten houden aan de bel-me-niet-meer lijst???
Anyway > dit nummer zit nu in mijn killfilter
Telefoonnummer: 059 238392
Bij nazicht behoort dit nummer aan: BUSINESS PHONE - WEST-VLAANDEREN, VINKENDREEF 5, 8420 DE HAAN
Blijkbaar een "telemarketing bureau".
Ze belden in naam van een firma die mijn dak wilde komen isoleren .
Ik dacht toch dat Belgsiche telemarketeers zich wettelijk moeten houden aan de bel-me-niet-meer lijst???
Anyway > dit nummer zit nu in mijn killfilter
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Ik stond op de robinsonlijst en kreeg een mail dat het nummer automatisch naar deze nieuwe lijst was verhuisd omdat robinson is komen te gaan.
Ik kreeg af en toe nog telefoon en dan wees ik de beller op de robinsonlijst en waar die voor dient. Meestal is het gesprek dan rap gedaan.
Of je zegt dat je nu geen tijd hebt maar als ze hun (privé)nummer je wel zelf zal terugbellen als je tijd hebt voor hen. Helpt ook wel.
J.
Ik kreeg af en toe nog telefoon en dan wees ik de beller op de robinsonlijst en waar die voor dient. Meestal is het gesprek dan rap gedaan.
Of je zegt dat je nu geen tijd hebt maar als ze hun (privé)nummer je wel zelf zal terugbellen als je tijd hebt voor hen. Helpt ook wel.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2929
- Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Wat ik doe: heb tcallblocking geïnstalleerd op mijn android. Alle onbekende nummers worden automatisch geweigerd. Als het dan toch iemand is die ik ken, dan spreekt hij wel iets in mijn voicemail. Maar geloof mij: 99% van de oproepen is van onbekenden
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Member
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 07 jul 2005, 17:31
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 6 keer
Telefoons van telemarketing heb ik zo opgelost, wat ik nu nog zelden heb.
Aangezien ze anoniem bellen, neem ik toch sporadisch op en doe mee met hun marketing.
Maar na ongeveer een 2-3 minuten, kom ik dan af , "O-ja met wie was dat alweer".
Eenmaal dat ze hun uitleg terug gegeven hebben wie ze zijn, dan begin ik te er over te vallen dat ze anoniem bellen.
En zo geen bewijs heb met bevestiging wie ze werkelijk zijn. Dat iedereen dat kan beweren en zo.
Meestal proberen ze er zich uit te praten, maar als je dit een beetje volhoud van hun anoniem bellen, is het vlug afgelopen.
Meestal word dan de verbinding dan verbroken op een onverwachte manier. Telefoonhoorn met met veel geluid terug leggen (vroeger toch, nu wordt er gewoon verbroken, midden in mijn spreken), boze verkoper (omdat ik zijn tijd verdoe), enz.
Toen ik vroeger nog samenwoonde met mijn moeder, is nu een 4 tal jaar overleden) loste zij dat zo op.
Bel eens rond dat uur terug, mijn zoon heeft dat meer kennis van. Natuurlijk (wat denk je) belden ze terug om me mij te spreken.
Dan kon ik opnemen en mijn spelletje spelen over het anoniem bellen. Meestal ging ma dan weg omdat ze in een lachbui viel.
Al ik me goed herinner was het langste gesprek met zo een telemarketing bedrijf ongeveer een half uur '(dus 5 min hun telemarketing gedoe,de rest over het anoniem bellen).
Sedert dat ik dit toe pas heb ik nog heel zelden telefoon van een telemarketing bedrijf. Alleen bedrijven die mijn techniek nog niet kennen laten zich nog één maal vangen, daarna hoor ik meestal niets meer van hen.
De laatste is ongeveer 2 jaar geleden.
Ronald
Aangezien ze anoniem bellen, neem ik toch sporadisch op en doe mee met hun marketing.
Maar na ongeveer een 2-3 minuten, kom ik dan af , "O-ja met wie was dat alweer".
Eenmaal dat ze hun uitleg terug gegeven hebben wie ze zijn, dan begin ik te er over te vallen dat ze anoniem bellen.
En zo geen bewijs heb met bevestiging wie ze werkelijk zijn. Dat iedereen dat kan beweren en zo.
Meestal proberen ze er zich uit te praten, maar als je dit een beetje volhoud van hun anoniem bellen, is het vlug afgelopen.
Meestal word dan de verbinding dan verbroken op een onverwachte manier. Telefoonhoorn met met veel geluid terug leggen (vroeger toch, nu wordt er gewoon verbroken, midden in mijn spreken), boze verkoper (omdat ik zijn tijd verdoe), enz.
Toen ik vroeger nog samenwoonde met mijn moeder, is nu een 4 tal jaar overleden) loste zij dat zo op.
Bel eens rond dat uur terug, mijn zoon heeft dat meer kennis van. Natuurlijk (wat denk je) belden ze terug om me mij te spreken.
Dan kon ik opnemen en mijn spelletje spelen over het anoniem bellen. Meestal ging ma dan weg omdat ze in een lachbui viel.
Al ik me goed herinner was het langste gesprek met zo een telemarketing bedrijf ongeveer een half uur '(dus 5 min hun telemarketing gedoe,de rest over het anoniem bellen).
Sedert dat ik dit toe pas heb ik nog heel zelden telefoon van een telemarketing bedrijf. Alleen bedrijven die mijn techniek nog niet kennen laten zich nog één maal vangen, daarna hoor ik meestal niets meer van hen.
De laatste is ongeveer 2 jaar geleden.
Ronald
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Leuk om je bezig te houden
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)