zal telenet volgen ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

En zijn snelheden verhogen.
Persoonlijk denk ik niet dat telenet kan achterblijven nu belgacom start heeft verhoogd naar 50.
De vraag is natuurlijk als telenet hun basic verhoogd naar 50, gaan ze hun gewoon fibernet dan zo laten aan 60 ?
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

Hopelijk verhogen ze de snelheid van basic internet niet.
Met 100 gb limiet is dit onverantwoord.
Ik heb echt geen zin om iedere maand 14 dagen op smalband te zitten
Wij hebben hier 3 pc's en totaal geen behoefte aan meer snelheid, wel aan meer volume....
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

@lucdec : je kan "unlimited" kopen voor €7/maand.
Hier stond bullshit ;)
Laatst gewijzigd door krisken 03 apr 2013, 18:08, in totaal 1 gewijzigd.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

@krisken is dat iets nieuws bij telenet unlimited kopen ?
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Woops, even met belgacom verward :)
Post editted :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Ik denk dat Telenet weinig ruimte heeft om nog een snelheidsverhoging door te voeren.
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Hoezo ? Ze gaan nu toch al zo snel als het licht ? En op hun site zeggen ze toch dat de maximale theoretische downloadsnelheid bij Belgacom 30 Mbps is, bij Snow trouwens 50 Mbps en de maximale theoretische uploadsnelheid bij Belgacom is 4 Mbps :bang:

PS: zijn cijfers van de maand September 2012 :nono:

Dit zijn de reële cijfers van een Belgacom Intense: http://ispmonitor.be/be-nl/meteo/report ... od=2012-09 Man, man toch. Hoeveel zouden ze die betaald hebben :evil:
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Leuke speedtest daar op ispmonitor:
Afbeelding
Blijkbaar heb ik glasvezel in m'n ADSL-modem steken ;)
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

proximusboyke schreef:En zijn snelheden verhogen.
Persoonlijk denk ik niet dat telenet kan achterblijven nu belgacom start heeft verhoogd naar 50.
De vraag is natuurlijk als telenet hun basic verhoogd naar 50, gaan ze hun gewoon fibernet dan zo laten aan 60 ?
Als ze Basic internet verhogen naar 50 dan zou het logisch zijn dat fibernet dan naar 80 Mbps gaat aangezien er nu een verschil is van 30.
Grootste probleem is mogelijk nog veel klanten met een oude docsis 2.0 modem die de snelheid niet zouden aankunnen en een telenet technieker een nieuwe zal moeten komen plaatsen (of mits een self install, modem afhalen in telenet center)
Persoonlijk heb ik geen probleem met een verhoging, maar Belgacom legt de onderste lat wel hoog met die 50 Mbps .... echt benieuwd wat telenet zal doen :roll:

Blijkbaar kan de kabelaar in nederland wel verhogen met ook meer Upload zoals een 200/20 :
http://tweakers.net/nieuws/88097/upc-ve ... d-aan.html
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Dettie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 27 aug 2006, 13:17
Locatie: Poperinge
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 66 keer

ik hoop het ook patje , zou wel leuk zijn als ze volgen met een extra boost.Hopelijk trekken ze het limiet ook nog wat op (niet dat ik er tekort heb maar meer is beter vooral met youtube / yelotv
Jammer genoeg gaan de eurodocsis 2 modems tekort beginnen schieten en zullen ze vervangen moeten worden (wat ooit zeker zal moeten gebeuren)

We zullen zien wat de komende maanden brengt bij telenet
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Bij mij ook compleet geschifte snelheid. Ge moet niet vragen hoe goed dat die zijn met hun statistieken !

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Is ispmonitor niet al enkele jaren een fossiel? Het is echt lang geleden dat ik daar nog iets van gehoord heb.

Edit: zowel qua nieuws als software is er niets gewijzigd sinds februari 2010. Die is dus zo dood als een pier.
Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

http://ispmonitor.be/be-nl/meteo/last50/

Raar, ik zie jullie snelheden er niet tussen :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Telenet zal wel gelijkschakelen, snelheid is hun verkoopargument.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Hun leugens zullen we er maar bijnemen zeker ?

Edit: ik heb er niet de minste problemen mee om duimpjes naar beneden te krijgen. Dat betekent dat mijn post niets nuttigs toevoegd. OK. Maar ik had dan wel graag gehad dat Telenet sito presto hun site aanpast. Er staan dan misschien geen leugens op maar wel onwaarheden zoals ik eerder al gepost hebt. En dan heb ik het niet eens over hun "tegen de lichtsnelheid promos". Serieus blijven hé mannekes !
Laatst gewijzigd door vuurvos 03 apr 2013, 22:27, in totaal 2 gewijzigd.
AndrewBourgeois
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 23 aug 2012, 23:29
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 7 keer

Vinden jullie het normaal dat het nu al 50mbps is als minimum op de website terwijl er nog velen zijn die het moeten stellen met een ADSL-lijntje? Zo kunnen ze de de geadverteerde snelheid blijven verhogen natuurlijk in de praktijk kan slechts een deel van de klanten deze snelheid behalen...
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Er worden nog steeds dagdagelijks mensen overgezet van het ADSL(2) netwerk naar het VDSL2 netwerk. Dit dankzij de komst van het LD 12/1 profiel, de VBB's die men plaatst en binnenkort dankzij het vectoring systeem zal dit enkel maar verhogen. Ook mag je niet vergeten dat DLM ondertussen zijn werk ook goed doet en mensen die bvb op 16.5/2 geprovisioneerd zijn nu een 20/2 of zelfs 25/2 krijgen!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

AndrewBourgeois schreef:Vinden jullie het normaal dat het nu al 50mbps is als minimum op de website terwijl er nog velen zijn die het moeten stellen met een ADSL-lijntje? Zo kunnen ze de de geadverteerde snelheid blijven verhogen natuurlijk in de praktijk kan slechts een deel van de klanten deze snelheid behalen...
de nagel op de kop. Dit is in vele gevallen bedriegerij. Hier bij Belgacom max 4 mbit/sec..., en zo ken ik er veel
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

AndrewBourgeois schreef:Vinden jullie het normaal dat het nu al 50mbps is als minimum op de website terwijl er nog velen zijn die het moeten stellen met een ADSL-lijntje? Zo kunnen ze de de geadverteerde snelheid blijven verhogen natuurlijk in de praktijk kan slechts een deel van de klanten deze snelheid behalen...
Overdrijven is ook een kunst. Wat bedoel je met "slechts een deel van de klanten". Wil je er eens een percentage op plakken ? Ik weet uit goede bron dat er wekelijks oude ADSL DSLAMs uit dienst worden genomen om de klanten op zijn minst op ADSL2+ te zetten. Om al niet te zeggen op VDSL2. En ook VBBs worden er wekelijks geplaatst. Heb zelfs vernomen dat er in België zo een 23.000 ROPs zijn geplaatst. Tot nu toe ! Hallo !

Anderzijds, waarom ga je dan niet bij Telenet ? Als zelfs dat niet mogelijk is dan woon je toch wel écht in een zeer afgelegen gebied. En dan kan ik je alvast meegeven dat het eerder BGC zal zijn dan TN om zelfs voor die klanten iets te investeren.
lucdec schreef:de nagel op de kop. Dit is in vele gevallen bedriegerij. Hier bij Belgacom max 4 mbit/sec..., en zo ken ik er veel
Zelfde antwoord aan jou. Rome en Parijs zijn ook niet op 1 dag gebouwd. Kan je dan geen Telenet klant worden ? Let wel op met grove beweringen zoals "bedriegerij"...
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

vuurvos schreef:
lucdec schreef:de nagel op de kop. Dit is in vele gevallen bedriegerij. Hier bij Belgacom max 4 mbit/sec..., en zo ken ik er veel
Zelfde antwoord aan jou. Rome en Parijs zijn ook niet op 1 dag gebouwd. Kan je dan geen Telenet klant worden ? Let wel op met grove beweringen zoals "bedriegerij"...
Ik ben Telenetklant geworden. Daar heb ik wel 30 mbit/s. Nu zijn er bij Telenet wel andere nadelen, zoals zeer weinig volume, maar daarover moet ik niet zagen,
het staat wel tenminste mooi op hun site max 100gb/maand
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Tja bij dat product staat er inderdaad een limiet. Bij andere producten staat er "vrij downloaden". Als ik even "den dikken" erbij neem en de term "vrij" op zoek, kom ik uit op de volgende verklaring:

vrij (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1onafhankelijk van de macht of wil van een ander: ik ben zo vrij ik neem de vrijheid, ik veroorloof mij
2niet beperkt: een vrij uitzicht onbelemmerd; het vrije veld open; (voetbal) een vrije trap waarbij de tegenpartij niet mag hinderen; een vrije school op antroposofische grondslag
3niet bezet of besproken: is deze stoel nog vrij?
4geen werk of school hebbend: ik ben vanavond vrij; vrije tijd
5los, ongedwongen: hij is te vrij vrijpostig
6bestand tegen, ongevoelig voor; zonder: vrij van koorts; alcoholvrij, brandvrij, kogelvrij, loodvrij, schadevrij, vetvrij, vochtvrij
7nergens tegen steunend: ons huis staat vrij
8niet naar de letter: een vrije vertaling
9gratis: vrij entree

Theoretisch mag ik dus bij telenet met die abonnementen maar één beperking hebben, namelijk de downloadsnelheid. Helaas heeft "den Duko" een andere mening over de term "vrij". In de vorm van "we ketenen je aan handen en voeten, maar ipv je tegen een paal te binden mag je 10 meter rond die paal rondlopen, das genoeg "vrijheid" naar ons mening. Soit, hier op UB zijn er over hun "vrij downloaden"-politiek inmiddels al halve boeken geschreven, we mogen klagen wat we willen, veel invloed zullen we er toch niet op hebben.

Het enige dat ik je kan zeggen is : ben je niet tevreden van je provider (te traag, te lomp, geen volume genoeg, ...) dan moet je niet altijd kijken om bij diezelfde ISP te blijven en een hoger abonnement (meer $$$) te nemen, maar je kan ook overstappen. Zo simpel is het leven...


Oja vergeet niet dat http://klantenservice.telenet.be/conten ... kbeheer-in ook van toepassing is op jouw abonnement.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Loeri
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 sep 2011, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 73 keer
Bedankt: 26 keer

+1 Krisken :beerchug:

En over Telenet, die gaan toch hun snelheiden verhogen pas in 2015-2016?
Edit: met verhogen bedoelde ik dus ong 1Gbps voor de klant halen in 2015-2016)

Hier nog even een afbeelding:

Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

krisken schreef:Theoretisch mag ik dus bij telenet met die abonnementen maar één beperking hebben, namelijk de downloadsnelheid.
Nochtans is dat hoe het werkt... bij vrij downloaden kan je 24/24 downloaden (maar niet altijd aan dezelfde snelheid).

De manier waarop TN het gebruikt is alléén verwarrend en zou in dat opzicht moeten verboden worden.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Als je het zo bekijkt heb je gelijk. Maar ik zal mijn zin aanpassen : "Theoretisch mag ik dus bij telenet met die abonnementen maar één beperking hebben, namelijk de maximale downloadsnelheid van je abonnement". Maar theorie en praktijk lopen vaak door elkaar...

Nah ;-) Anyway +1 voor je :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Martijnvdc
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 okt 2010, 22:16
Bedankt: 2 keer

Hier staat wat "vrij downloaden" betekend. Met een max en min volume. Alles daartussen "kiest" telenet zelf...
http://klantenservice.telenet.be/conten ... werkbeheer
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

That's just the whole f**cking point : vrij downloaden != limiet

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Je hebt altijd limieten... de snelheid van je download en het feit dat een dag maar 24u heeft. Met je auto kan jij ook "vrij" rondrijden... maar het aantal kilometers is afhankelijk van dezelfde criteria... de snelheid (en die kan lager liggen dan 120 km/u als er file is) en de 24u in een dag.

Sommigen willen hier echter hun persoonlijke "rijstrook" zodat er nooit file is... wel da's zonder overbooking en dat is onbetaalbaar.
Martijnvdc
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 okt 2010, 22:16
Bedankt: 2 keer

krisken schreef:That's just the whole f**cking point : vrij downloaden != limiet
welja... je hebt een minimum limiet die ze garanderen. Dat is al IETS waar je je op kan baseren.
Gelukkig heb ik Business Fibernet M (60/5), wat een vast limiet heeft van 500 GB (incl nachtsurfen).

Ik denk dat de meesten onder ons liever een vast limiet hebben dan "vrij downloaden"...
Als business fibernet ook "vrij downloaden" was dan zou ik zelfs niet overgeschakeld zijn.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Ik denk dat het grootste probleem is bij telenet die vertraagde snelheden.
Als je als grootverbruiker opgemerkt wordt en je tijdens de dag hun eigen site speedtest.telenet.be niet kan openen vanwege te traag internet dan zouden ze zelf moeten weten dat er iets verkeerd is !!!!
Ik denk moesten ze 10 aanbieden ipv 1 dan zouden er veel minder mensen klagen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

ik snap niet waarom er zoveel mensen schrik hebben van die FUP van telenet. Zelfs de snelheid van 120 Mbit is zelf al heel veel. En je hebt heus niet de ganse dag smalband als je over de limiet gaat. Hooguit het 's avonds en zondag bijna heel de dag. Als je die uren vermijd, dan hoef je je van iets nog wat aan te trekken.
Je kan perfect 600 a 800 Gbyte per dag binnensleuren mocht je dit nodig vinden, ook als je de stempel van grootverbruiker hebt. Enig minpuntje is wel de upload. Zolang dit blijft hangen op 5 Mbit ben ik nog niet toe aan crashplan of dergelijk online backupformule.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

mailracer schreef:Enig minpuntje is wel de upload. Zolang dit blijft hangen op 5 Mbit ben ik nog niet toe aan crashplan of dergelijk online backupformule.
Spijtig genoeg blijven de betaalbare online backup formules ook onder dat cijfer steken... dus meer zou je weinig opleveren.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Ik heb een 20/2 VDSL-lijn en gebruik een online als een offsite backup.
De initiele backup via internet is inderdaad lastig, maar voor incrementele backups is het doenbaar, ik heb toch een upload van 20 GB per dag.
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

Martijnvdc schreef:Hier staat wat "vrij downloaden" betekend. Met een max en min volume. Alles daartussen "kiest" telenet zelf...
http://klantenservice.telenet.be/conten ... werkbeheer
Wie het onderste uit de kan wil halen, kiest dan weer beter voor onze formules met vrij downloaden. Daarmee kun je een gigantische, werkelijk onbeperkte hoeveelheid informatie verzenden en ontvangen. In de formules met vrij downloaden past Telenet dus geen volumelimiet toe. Wel passen we voor de echte grootverbruikers – minder dan 1% van onze klanten – de surfsnelheid aan tijdens de allerdrukste momenten. Dat doen we om de surfervaring van alle andere klanten te vrijwaren.
"werkelijk onbeperkt"
tot je 100GB in de "drukke periode" aka overdag download en voor de rest van de maand zonder pardon op smallband gezet wordt..
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Als die "echte grootverbruikers" minder dan 1% van hun klantenbestand is...waarom doen ze er dan zo moeilijk over?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Ca c'est la question jambon :wink:
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Terug on topic ajb.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Martijnvdc
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 okt 2010, 22:16
Bedankt: 2 keer

rtl schreef:"werkelijk onbeperkt"
tot je 100GB in de "drukke periode" aka overdag download en voor de rest van de maand zonder pardon op smallband gezet wordt..
Tot max. 750 GB, min. 150 GB (Fibernet, Turbonet (XL), ExpressNet (XL) )
Tot max. 1.250 GB, min. 250 GB (Fibernet XL)

Rode uren: 1 GB = 1 GB
Gele uren: 1 GB = 0,33 GB
Groene uren: 1 GB = 0,2 GB

Aangepaste snelheden gebeuren:
Alleen tijdens bepaalde periodes in de rode uren (zie druktekalender).
De aanpassing gebeurt in stappen ( van 3 Mbps tot minimaal 1 Mbps).

Dus NEE, je zit niet voor de rest van de maand op smallband, alleen tijdens de rode uren. Overdag kan je doodnormaal surfen en 's nachts download je gewoon weer verder met je normale snelheid.
Maar "werkelijk onbeperkt" is simpelweg onjuist... Ik begrijp eigenlijk niet waarom zulke marketing toegestaan is...
En daarbij, met VDSL2 kan je zelfs binnen de duur van "een drukke periode" die 100GB niet eens downloaden... Met telenet wel, maar dan is de kans vrij realistisch dat je op smallband wordt gezet. :-D

Om on topic te blijven:
Ik ben vrij zeker dat Telenet zal volgen. Een tijdje geleden heeft Telenet een paar analoge zenders weggehaald. Weet iemand hoeveel bandbreedte hiermee ongeveer ter beschikking komt voor digitaal?
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

ze hebben meer dan genoeg bw, die analoge worden enkel weggehaald zodat iedereen zou overstappen naar digitale tv (ofte zodat iedereen hun decoder zou huren)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

http://klantenservice.telenet.be/conten ... -te-surfen

Euhm op die uren 100GB binnen halen lukt met gemak met VDSL2...Zo zie ik in het weekend al meer dan 12u om 100GB binnen te halen... Op woensdag meer dan 10 uur en op andere dagen toch gauw 8u...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Martijnvdc
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 okt 2010, 22:16
Bedankt: 2 keer

Ik had gewoon snel een berekeningetje gemaakt:
stel dat de rode uren 8 uur duren. stel dat de gemiddelde klant 20 Mbit krijgt (wat al zeer optimistisch is)
2.5 Mbyte/s * 3600 s * 8 h = 72 GB
Stel dat je in het ergste geval 12 uur neemt is dat 108 GB.

Ik wou dat we betrouwbare statistieken hadden van de gemiddelde snelheid van VDSL2 klanten en van telenet klanten.

http://www.netindex.com/download/2,71/Belgium/

Onderaan de pagina staan de snelheden gesorteerd per ISP. Met deze waarden haal je als telenet klant met gemak die 100 GB binnen in de rode uren.
De belgacom klanten halen zelfs minder dan mijn schatting.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”