Afgesloten "outstanding invoices"

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
Plaats reactie
svb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 mei 2004, 20:15

Ik heb mijn internet betaald voor Juli, voor Augustus had ik het factuur met memodatum 29 Juli gezet, dat is volledig correct volgens de Belgische wetgeving ... Vandaag kom ik thuis van even weg te zijn, en ik heb geen internet meer ... Ik heb nu September betaald, en hoop dat ik dan ook vandaag nog terug internet heb!

Is dit legaal? Dit is geen 'aanval' tegen ADSL2Fit, het is gewoon het feit dat ik weer zonder internet zit ... Ik heb de laatste tijd niet te klagen over de service, alleen dit :-(

Hopelijk is het snel opgelost!!

Stijn
svb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 mei 2004, 20:15

In mijn account staat ook reeds een factuur voor september ... Word ik verwacht om deze te betalen reeds eind juli ... vemrits vervaldatum 30-07 is ... Als ze zo verdergaan betaal ik volgend jaar voor December in Augustus ... :roll:

Strange way of working ...

Stijn
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Hey dat die mijn gat eens kussen. Het is al genoeg dat je je facturen een maand op voorhand betaalt :).
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Stijn,

Hoe lang ben je abbo ? Want de eerste 3 maanden factureren ze ineens. Daarna factureren zij steeds een maand vroeger. Maar zij kunnen u NOOIT afsluiten in de maand waar je reeds de vorige maand voor betaald hebt.

VB:

In juli betaal je voor augustus. En in augustus moet je normaal voor september betalen. Stel dat jij pas september zou betalen de 29ste augustus. Dan mag webvisie jou NIET afsluiten in augustus, want daar heb jij reeds voor betaald. Doen ze dit wel is dit in strijd met de wet. Dus let op ... !!

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Seal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 315
Lid geworden op: 28 feb 2004, 22:29
Locatie: Antwerpen

Doe zoals ik via domiciliering.
Dan is er geen probleem en kunnen ze je -normaal gezien- niet "blocken" voor outstanding invoices.
Dit telt enkel indien er voldoende dekking op je rekening is.

Is maar een gedachte hé.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Seal schreef:Doe zoals ik via domiciliering.
Dan is er geen probleem en kunnen ze je -normaal gezien- niet "blocken" voor outstanding invoices.
Dit telt enkel indien er voldoende dekking op je rekening is.

Is maar een gedachte hé.


Het is een mogelijkheid, maar niet iedereen is er voorstander van dat "men" op welk moment ook, je geld kan komen halen.
If you can't beat them, confuse them.
delitheindian
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 maa 2004, 22:34

Ik ben afgesloten omdat ik de factuur voor Augustus niet betaald heb in het begin van juli.
In wat ne wereld leven wij nu?

Voor zover ik weet heb ik nog nooit ergens een maand op voorhand iets betaald. Alle betalen voor ge iets gekregen hebt, afzetterij is dat.

Ik ben van midden maart aangesloten en heb tot nu toe al 5 facturen moeten betalen (4 facturen + 1 x 3 facturen de eerste maand)
Dus 5 maanden aangesloten 7 maanden betaald en als ge da niet doet wordt ge gewoon afgesloten blijkt nu!

Ik heb gemerkt dat de facturen om de 20 dagen komen, als dat zo verder gaat betaal ik ook binnekort in december voor augustus volgende jaar!
Waarschijnlijk komen die mannen van Mars?

Vroeger had ik serieuze snelheids problemen, die zijn nu grotendeels opgelost maar de facturatie #?!%

Ik ben benieuwd voor de volgende facturen...
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Bij BGC betaal je ook 2 maand(2 maandelijkse factuur) op voorhand maar wat hier aan de hand is kan niet goed zijn. Ik ben geen A2Fgebruiker maar dit ruikt naar onfrisse praktijken en men stelt zich zeker door vroeger te factureren.
Als men al afgesloten word om een niet betaalde factuur voor de maand die nog moet komen.
Het antwoord van de snuffelaars van A2f zal kort zijn" Lees de gebruiksvoorwaarden"

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
svb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 mei 2004, 20:15

Ik heb mijn ADSL2Fit sinds 16 mei, betaald van 1 mei tot 31 juli ...

Ik word nu afgesloten omdat ik mijn factuur voor Augustus niet in het begin van deze maand betaalde! Ik had deze reeds betaald met memodatum 29-7, ze zouden die dus moeten ontvangen over 3 dagen, ruim op tijd voor mijn internet voor augustus ... Ik word afgesloten .. :evil: this is not fair!

Morgen voor 2 dagen naar Amsterdam, tegen dan hoop ik dat mijn internet terug is aangesloten :(:(, ik heb nu de factuur voor september betaald!!!

Via telefoon zijn hun kantoren , guess what, Gesloten ;)

Dit is volledig Tegen de wet ... maar wat kan ik doen ...

Stijn

Sasuke schreef:Stijn,

Hoe lang ben je abbo ? Want de eerste 3 maanden factureren ze ineens. Daarna factureren zij steeds een maand vroeger. Maar zij kunnen u NOOIT afsluiten in de maand waar je reeds de vorige maand voor betaald hebt.

VB:

In juli betaal je voor augustus. En in augustus moet je normaal voor september betalen. Stel dat jij pas september zou betalen de 29ste augustus. Dan mag webvisie jou NIET afsluiten in augustus, want daar heb jij reeds voor betaald. Doen ze dit wel is dit in strijd met de wet. Dus let op ... !!

Grtz,

Sasuke
Visi0n4ir
Plus Member
Plus Member
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 feb 2004, 09:37
Locatie: Rillaar

ben mijn eerste 3 maand al lang voorbij.


en inderdaad heb hetzelfde voor ineens 2 facturen ipv 1 in de maand.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Sparkiii, een van onze newsposters, is zo vrij geweest om even met A2F te bellen waarom de factuur van september er al is. Ze hebben gezegd dat ze ze nu al gestuurd hebben omdat de facturatie in verlof gaat in augustus en er normaal geen problemen of afsluitingen mogen zijn omwille van openstaande facturen hierrond.

Cheers
Afbeelding
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Sub Zero schreef:...de facturatie in verlof gaat in augustus en er normaal geen problemen of afsluitingen mogen zijn omwille van openstaande facturen hierrond.


Dus omdat WebVisie geen personeel heeft op de facturatiedienst (boekhouding dus veronderstel ik), moeten hun klanten maar wat vlugger betalen ? :eek:
En wat doen ze met inkomende facturen : die betalen zijzelf dan in september of wat ?
Sorry, maar dit is toch echt wel nen uitleg van kust mijn kl*ten... en naar mijn inzicht doet WebVisie zijn naam van prutsfirma weer alle eer aan.
If you can't beat them, confuse them.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik denk dat als je voor het einde van augustus je factuur van september hebt betaald dat ze je niet gaan afsluiten hoor.

Cheers
Afbeelding
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Sub, als dit wordt doorgetrokken

svb schreef:Ik word nu afgesloten omdat ik mijn factuur voor Augustus niet in het begin van deze maand betaalde! Ik had deze reeds betaald met memodatum 29-7, ze zouden die dus moeten ontvangen over 3 dagen, ruim op tijd voor mijn internet voor augustus ... Ik word afgesloten .. this is not fair!


dan zou ik dat toch niet zomaar denken... :-)


Welke vervaldag staat er trouwens op die september-factuur ?
If you can't beat them, confuse them.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Jullie zijn A2f-klant he, ik niet :) Ik kan enkel maar vertellen wat ik gehoord heb.

Cheers
Afbeelding
Gebruikersavatar
biebel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 08 jun 2004, 00:25
Locatie: Leuven
Bedankt: 4 keer

Ik ben dus duidelijk niet de enige. Zelfde hier ... eergister afgesloten omdat het factuur voor augustus nog niet betaald was. Ik had nochthans via een tt gemeld dat de facturatie voor overvebruik, die bij op datzelfde factuur staat, niet terecht was aangezien dat oververbruik op maand 12 van het contract sloeg en dus nog limietloos was. adsl2fit was al telefonisch op de hoogte gebracht van het feit dat ze een maandje te vroeg waren met de nieuwe voorwaarden (we waren op smallband gezet). Daarinboven had ik in dat tt dan nog EXPLICIET bijgezet "gelieve ons niet af te sluiten wegens wanbetaling".

Oh ze hadden ons na die melding zonder enige vorm van communicatie weer op breedband gezet waardoor wij dus aan 150 gig traffic kwamen. "Pofiteren" van laatste maand limietloos en de rekening gepresenteerd krijgen ... 't is wel ff schrikke! :D

Misschien moet "Communicatie voor beginners" verplichte lectuur worden bij webvisie. ;p

Je in juli afsluiten omdat je nog niet betaald hebt voor augustus ... Ik weet niks van de wetten die hier van toepassing zijn, maar het lijkt me logisch dat je dan vanaf 1 augustus kan worden afgesloten. Anders is die 2004/08 op dat factuur slechts bladvulling.
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Ik zal maar betalen zker he anders sluiten ze uw internet kraan af maar het is al geen gefoefel ofzo dan voel ik mij op mijn gemak .

De persoon van Webvisie heeft gezegd dat ik niet word afgesloten als ik iets later betaal dan de datum dat ze opgeven.

Wel een heel rare gang van zake dat ze u kunnen afsluiten voor september die je deze maand nog moet betalen.

Maar ja we wisten al langer dat het rare snuiters zijn daar he bij Webvisie :twisted: :-D
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Ach ja, ik heb hen al een hele tijd een aangetekende brief gestuurd dat ik mijn contract wou opzeggen. (na een jaar)

En ik heb (desondanks ik dus niet meer aangesloten ben bij hen) een paar dagen geleden nog een factuur gehad (voor de volgende maand, terwijl ik al terug bij skynet ben) . En ik veronderstel dat die dus nog gaan blijven komen. Ik betaal ze gewoon niet.

Goed facturatiesysteempje dat die hebben...

greetz,

Nob
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

en ik heb maar 1 factuur gehad :/ tof zeker :)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Nob schreef:... Ik betaal ze gewoon niet. ...



Ze gaan je afsluiten hoor ! :lol:
If you can't beat them, confuse them.
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”