Vandaag de digicorder(AD2000) gaan omwisselen want die was kapot, die kon niet meer opstarten. De dame achter de balie geeft me een witte doos met een digicorder in. Ik vraag haar of het het nieuwe model is, nee zegt ze ik moet u hetzelfde model meegeven ofwel komt er 39eur op uw volgende telenet factuur.
Ben naar huis gegaan met het oude model, ik weiger uit principe 39eur te betalen. Zoiets noem ik echt afzetterij.
In de week was onze oude digicorder kapot en hebben 39 euro moeten betalen om het nieuwe model te mogen huren ( klinkt al helemaal absurd eigenlijk).
Bij Telenet zeiden ze ons dat je van voor het jaar 2000 klant bij hun moest zijn, om gratis een nieuwe digicorder te krijgen..
Dat is raar, ze zeggen het allemaal verschillend. Maar als je telefoneert naar telenet komt het er op neer dat je uw digicorder gratis mag omruilen, indien je dit model 4 jaar huurt. Bij men vader hebben ze deze kosteloos omgeruild omdat het toestel ouder was dan 4 jaar.
We hadden hiervoor naar Telenet gebeld, en dat is wat ze ons vertelden..
De kapotte digicorder was overigens 3 jaar en een paar maanden al gehuurd. Als ze ons goed geïnformeerd zouden hebben bij Telenet hadden we wel een paar maanden gewacht om gratis te ruilen.
Maar goed, eindelijk kunnen we nu op beide tv's vlot zappen
Profiteerd men van teveel iets of ligt men ervanuit te gaan dat altijd alles in het voordeel van uitdraait en dan erna de boel ligt te forceren zullen daarna altijd zeer vele zijn die het gelag betalen achteraf
Zomaar gaan omruilen gewoon om het nieuwste model te hebben brengt een immense hoop perfect werkende toestellen op , dat ze die dan gebruiken als refurbished toestellen om echt defecte te vervangen zie ik echt niet waarom ze dit niet zouden mogen doen
a3ke schreef:Zomaar gaan omruilen gewoon om het nieuwste model te hebben brengt een immense hoop perfect werkende toestellen op
Daarom dat men duidelijk moet communiceren onder welke voorwaarden dit kan... uiteindelijk schrijft TN die decoders ook af in z'n boekhouding op x jaar tijd (al is iedere maand dat ze die dan langer kunnen verhuren extra inkomsten natuurlijk).
Wellicht omdat de voorraad DC-AD2100's tegen 1 november zal uitgeput zijn. Daarna zal Telenet wellicht de Horizon-box (Samsung HD DVR SMT-G7400 of recenter) uitrollen en zal YeloTV(=live tv/opnames bekijken op tweede scherm) betalend worden zoals aangekondigd.
Dus na 5jaar klant kan je dus gratis een nieuwe krijgen, indien niet, voldoe je niet aan hun business case...
De vraag is nu, hoelang bestaat de HD Digicorder al en hoeveel klanten kunnen hier gebruik van maken ?
Samen met de lancering van Yelo TV hebben we nu een promotie. Heb jij dezelfde HD Digicorder al 5 jaar of langer in huis? Dan kun je tot 31 oktober 2013 gratis overstappen naar een nieuw model (de huurprijs blijft € 8,20 per maand).
Je geniet ook van deze promotie als je tijdens de voorbije 5 jaar verhuisd bent of als je defecte Digicorder is omgeruild voor hetzelfde model (DC-AD2000).
Dus als ik het goed begrijp kan ik nu mijn huidige digicorder gratis laten vervangen door het nieuwe model omdat mijn vorige 2 dagen geleden is vervangen door het hetzelfde model ?
ik heb dit ook net gelezen, is wel interessant ik ken 3-4 mensen (waaronder ikzelf) waar die digicorder de geest heeft gegeven en iedereen heeft terug dezelfde rommel meegekregen
toch maar eens gaan omruilen voor het laatste model me dunkt
Heb dezelfde miserie aan de hand gehad.... veronderstel dat ze dit doen omdat ze anders gewoon opeens 1 miljoen van die oude energie-zuipende klotekastjes "ter omruiling" binnenkrijgen...
De nieuwe zijn even energie-zuipend volgens mij... tenzij je ze in deep-sleep zet (wat vermoedelijk slechts een klein aantal mensen doet omdat ze dan ook trager opstarten).
39 euro betalen om een nieuwer toestel te 'mogen' huren... Denk dat dit weer goed nieuws is voor mijn telenet aandeeltjes;) .. Danku dat jullie dat massaal gaan doen, zal aan jullie denken als ik mijn dividend in ontvangst neem.
Ik heb digitale tv (niet interactief, digicorder zelf gekocht aan 1€ staat in slaapkamer) en analoge tv in de woonkamer met mediacenter... dankzij remote potato heb ik mijn eigen tv overal.. gelukkig want mijn internet is niet van telenet dus diejen yellowbrol kan ik niets mee. Ik ben blijkbaar een van de weinige die koud staat tegenover digitale tv zolang er geen vrije hardwarekeuze is. En iedereen maar zeggen dat ik achterlijk ben omdat ik nog tegen digitale tv ben , tot ik mijn opgenomen programma's naar mijn smartphone begin te streamen ... dan komen de vragen
Ik heb gratis het nieuwe model meegekregen na een defect van het oude toestel. Dit omdat er geen voorraad meer was van de oude toestellen. Men zei dat TN zichzelf verplicht de klant uit de nood te helpen en omdat er geen oude toestellen meer voorhanden waren heb ik dan maar gratis het nieuwe model gekregen
Men zei ook dat ik geluk had, want in de loop van de namiddag zou er weer een nieuwe voorraad oude toestellen arriveren... maar ik mocht hier geen reclame mee maken! Er zijn dus zoals in het echte leven overal achterpoortjes beschikbaar!
beetje onnozel wel: als je langer klant ben dan 5 jaar, dan krijg je een nieuwe, als je sinds enkele jaren klant ben sinds de introductie van die AD-2100, dan ook. Dus als je pakweg tussen de 3 en 4 jaar klant ben, dan niet?