Vandaag de digicorder(AD2000) gaan omwisselen want die was kapot, die kon niet meer opstarten. De dame achter de balie geeft me een witte doos met een digicorder in. Ik vraag haar of het het nieuwe model is, nee zegt ze ik moet u hetzelfde model meegeven ofwel komt er 39eur op uw volgende telenet factuur.
Ben naar huis gegaan met het oude model, ik weiger uit principe 39eur te betalen. Zoiets noem ik echt afzetterij.
digicorder kapot en terug hetzelfde model meegekregen
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Was "steeds een recent model" geen slogan destijds bij het promoten van het huren ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: 2800 Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Kan je toch altijd , als je maar bijbetaald ?r2504 schreef:Was "steeds een recent model" geen slogan destijds bij het promoten van het huren ?
Makkelijk EN transparant toch ?
The eternal and true pessimist
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Tja, dat kan je bij kopen ook... je koopt gewoon een nieuwe dan
Volgens mij is iedere klant evenwaardig... waarom krijgt persoon X dan een andere decoder als persoon Y ?
Transparant zou zijn dat TN duidelijk aangeeft na hoeveel jaar je model vervangen wordt.
Volgens mij is iedere klant evenwaardig... waarom krijgt persoon X dan een andere decoder als persoon Y ?
Transparant zou zijn dat TN duidelijk aangeeft na hoeveel jaar je model vervangen wordt.
-
- Premium Member
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 44 keer
In de week was onze oude digicorder kapot en hebben 39 euro moeten betalen om het nieuwe model te mogen huren ( klinkt al helemaal absurd eigenlijk).
Bij Telenet zeiden ze ons dat je van voor het jaar 2000 klant bij hun moest zijn, om gratis een nieuwe digicorder te krijgen..
Bij Telenet zeiden ze ons dat je van voor het jaar 2000 klant bij hun moest zijn, om gratis een nieuwe digicorder te krijgen..
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5757
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Dat is raar, ze zeggen het allemaal verschillend. Maar als je telefoneert naar telenet komt het er op neer dat je uw digicorder gratis mag omruilen, indien je dit model 4 jaar huurt. Bij men vader hebben ze deze kosteloos omgeruild omdat het toestel ouder was dan 4 jaar.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Premium Member
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 44 keer
We hadden hiervoor naar Telenet gebeld, en dat is wat ze ons vertelden..
De kapotte digicorder was overigens 3 jaar en een paar maanden al gehuurd. Als ze ons goed geïnformeerd zouden hebben bij Telenet hadden we wel een paar maanden gewacht om gratis te ruilen.
Maar goed, eindelijk kunnen we nu op beide tv's vlot zappen
De kapotte digicorder was overigens 3 jaar en een paar maanden al gehuurd. Als ze ons goed geïnformeerd zouden hebben bij Telenet hadden we wel een paar maanden gewacht om gratis te ruilen.
Maar goed, eindelijk kunnen we nu op beide tv's vlot zappen
-
- Elite Poster
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: 2800 Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Mjah , ik blijf erbij zoals al eerder vermeld
Profiteerd men van teveel iets of ligt men ervanuit te gaan dat altijd alles in het voordeel van uitdraait en dan erna de boel ligt te forceren zullen daarna altijd zeer vele zijn die het gelag betalen achteraf
Zomaar gaan omruilen gewoon om het nieuwste model te hebben brengt een immense hoop perfect werkende toestellen op , dat ze die dan gebruiken als refurbished toestellen om echt defecte te vervangen zie ik echt niet waarom ze dit niet zouden mogen doen
Profiteerd men van teveel iets of ligt men ervanuit te gaan dat altijd alles in het voordeel van uitdraait en dan erna de boel ligt te forceren zullen daarna altijd zeer vele zijn die het gelag betalen achteraf
Zomaar gaan omruilen gewoon om het nieuwste model te hebben brengt een immense hoop perfect werkende toestellen op , dat ze die dan gebruiken als refurbished toestellen om echt defecte te vervangen zie ik echt niet waarom ze dit niet zouden mogen doen
The eternal and true pessimist
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Daarom dat men duidelijk moet communiceren onder welke voorwaarden dit kan... uiteindelijk schrijft TN die decoders ook af in z'n boekhouding op x jaar tijd (al is iedere maand dat ze die dan langer kunnen verhuren extra inkomsten natuurlijk).a3ke schreef:Zomaar gaan omruilen gewoon om het nieuwste model te hebben brengt een immense hoop perfect werkende toestellen op
-
- Plus Member
- Berichten: 218
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 13 keer
Ze hebben er blijkbaar een duidelijke lijn in getrokken : http://snap.telenet.be/goed-om-weten/ar ... digicorder
Dus na 5jaar klant kan je dus gratis een nieuwe krijgen, indien niet, voldoe je niet aan hun business case...
De vraag is nu, hoelang bestaat de HD Digicorder al en hoeveel klanten kunnen hier gebruik van maken ?
Dus na 5jaar klant kan je dus gratis een nieuwe krijgen, indien niet, voldoe je niet aan hun business case...
De vraag is nu, hoelang bestaat de HD Digicorder al en hoeveel klanten kunnen hier gebruik van maken ?
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Waarom is deze "promotie" eigenlijk beperkt tot 31 oktober ?
Als ik maw. op 1 november een decoder wil inruilen die meer dan 5 jaar is kan dit plots weer niet meer gratis
Als ik maw. op 1 november een decoder wil inruilen die meer dan 5 jaar is kan dit plots weer niet meer gratis
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Wellicht omdat de voorraad DC-AD2100's tegen 1 november zal uitgeput zijn. Daarna zal Telenet wellicht de Horizon-box (Samsung HD DVR SMT-G7400 of recenter) uitrollen en zal YeloTV(=live tv/opnames bekijken op tweede scherm) betalend worden zoals aangekondigd.
ahrand schreef:Ze hebben er blijkbaar een duidelijke lijn in getrokken : http://snap.telenet.be/goed-om-weten/ar ... digicorder
Dus na 5jaar klant kan je dus gratis een nieuwe krijgen, indien niet, voldoe je niet aan hun business case...
De vraag is nu, hoelang bestaat de HD Digicorder al en hoeveel klanten kunnen hier gebruik van maken ?
Dus als ik het goed begrijp kan ik nu mijn huidige digicorder gratis laten vervangen door het nieuwe model omdat mijn vorige 2 dagen geleden is vervangen door het hetzelfde model ?Samen met de lancering van Yelo TV hebben we nu een promotie. Heb jij dezelfde HD Digicorder al 5 jaar of langer in huis? Dan kun je tot 31 oktober 2013 gratis overstappen naar een nieuw model (de huurprijs blijft € 8,20 per maand).
Je geniet ook van deze promotie als je tijdens de voorbije 5 jaar verhuisd bent of als je defecte Digicorder is omgeruild voor hetzelfde model (DC-AD2000).
-
- Elite Poster
- Berichten: 791
- Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 31 keer
ik heb dit ook net gelezen, is wel interessant ik ken 3-4 mensen (waaronder ikzelf) waar die digicorder de geest heeft gegeven en iedereen heeft terug dezelfde rommel meegekregen
toch maar eens gaan omruilen voor het laatste model me dunkt
link: http://klantenservice.telenet.be/conten ... ieuw-model
toch maar eens gaan omruilen voor het laatste model me dunkt
link: http://klantenservice.telenet.be/conten ... ieuw-model
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
De nieuwe zijn even energie-zuipend volgens mij... tenzij je ze in deep-sleep zet (wat vermoedelijk slechts een klein aantal mensen doet omdat ze dan ook trager opstarten).
-
- Premium Member
- Berichten: 719
- Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 18 keer
39 euro betalen om een nieuwer toestel te 'mogen' huren... Denk dat dit weer goed nieuws is voor mijn telenet aandeeltjes;) .. Danku dat jullie dat massaal gaan doen, zal aan jullie denken als ik mijn dividend in ontvangst neem.
Ik heb digitale tv (niet interactief, digicorder zelf gekocht aan 1€ staat in slaapkamer) en analoge tv in de woonkamer met mediacenter... dankzij remote potato heb ik mijn eigen tv overal.. gelukkig want mijn internet is niet van telenet dus diejen yellowbrol kan ik niets mee. Ik ben blijkbaar een van de weinige die koud staat tegenover digitale tv zolang er geen vrije hardwarekeuze is. En iedereen maar zeggen dat ik achterlijk ben omdat ik nog tegen digitale tv ben , tot ik mijn opgenomen programma's naar mijn smartphone begin te streamen ... dan komen de vragen
Ik heb digitale tv (niet interactief, digicorder zelf gekocht aan 1€ staat in slaapkamer) en analoge tv in de woonkamer met mediacenter... dankzij remote potato heb ik mijn eigen tv overal.. gelukkig want mijn internet is niet van telenet dus diejen yellowbrol kan ik niets mee. Ik ben blijkbaar een van de weinige die koud staat tegenover digitale tv zolang er geen vrije hardwarekeuze is. En iedereen maar zeggen dat ik achterlijk ben omdat ik nog tegen digitale tv ben , tot ik mijn opgenomen programma's naar mijn smartphone begin te streamen ... dan komen de vragen
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
-
- Plus Member
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 27 jan 2011, 22:05
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 10 keer
Ik heb gratis het nieuwe model meegekregen na een defect van het oude toestel. Dit omdat er geen voorraad meer was van de oude toestellen. Men zei dat TN zichzelf verplicht de klant uit de nood te helpen en omdat er geen oude toestellen meer voorhanden waren heb ik dan maar gratis het nieuwe model gekregen
Men zei ook dat ik geluk had, want in de loop van de namiddag zou er weer een nieuwe voorraad oude toestellen arriveren... maar ik mocht hier geen reclame mee maken! Er zijn dus zoals in het echte leven overal achterpoortjes beschikbaar!
Men zei ook dat ik geluk had, want in de loop van de namiddag zou er weer een nieuwe voorraad oude toestellen arriveren... maar ik mocht hier geen reclame mee maken! Er zijn dus zoals in het echte leven overal achterpoortjes beschikbaar!
ʞǝǝd ıʇ sıɯdlǝ
beetje onnozel wel: als je langer klant ben dan 5 jaar, dan krijg je een nieuwe, als je sinds enkele jaren klant ben sinds de introductie van die AD-2100, dan ook. Dus als je pakweg tussen de 3 en 4 jaar klant ben, dan niet?