VDSL2 60-70 mb/s profielen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Lord Utopia schreef:"Bij Belgacom", wat bedoel je daarmee dan? Er zijn zoveel departementen binnen Belgacom. De technische diensten zullen dat misschien wel kunnen zien, maar de administratieve bvb niet. Mij mag je wel eens uitleggen hoe ik kan zien of DLM actief is. :D
De technische helpdesk. Blijkbaar met een tool die SALY (what's in a name) noemt.
Laatst gewijzigd door vuurvos op 23 mar 2013, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Lord Utopia schreef:"Bij Belgacom", wat bedoel je daarmee dan? Er zijn zoveel departementen binnen Belgacom. De technische diensten zullen dat misschien wel kunnen zien, maar de administratieve bvb niet. Mij mag je wel eens uitleggen hoe ik kan zien of DLM actief is. :D
"Eva" is een heel team hoor die heel veel gedaan krijgen binnen Belgacom.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Vuurvos: " Ja, bij Belgacom kunnen ze dit uiteraard zien, zou nogal straf zijn indien niet !"

breek mijn mond niet open :-o

Over Eva (team) zeker geen klagen :beerchug:

maar op de TD (sommige operators dan toch ) zien blijkbaar totaal niks en weten blijkbaar ook totaal van niks !

akkoord dat je niet iedereen over de zelfde kam mag scheren maar toch is het soms echt triestig.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

vuurvos schreef: Ik zal je antwoord geven op je vraag. Tijdens de provisioning worden de gedocumenteerde waarden gebruikt. Deze waarden zijn gebaseerd op afstand en diameter van de koperdraad. In normale omstandigheden komen die overeen met de werkelijkheid. .....

..... Concreet: ik ben er zeker van dat de lijn van user rtl een geval is van goede gedocumenteerde waarden voor de lengte en de verzwakking zodat hij tijdens de provisioning terecht op 17a 30/6 werd gezet. Maar er is zeer zeker sprake van een slechte binnenbekabeling. En de lijn zal ongeschikt voor DLM blijven tot de binnenbekabeling in orde zal worden gemaakt.
+1
Bedankt voor deze zeer uitgebreide uiteenzetting, en de tijd die je neemt om ons zo uitgebreid te informeren :beerchug:
vuurvos schreef: PS: ik kom terug op eerdere posts: het gebeurd inderdaad regelmatig dat er synchro verlies in upload gebeurt bij zulke lijnen. Dit is zeer typisch voor slechte bekabeling, stubs binnenshuis, zeker als het over appartementen gaat. Philippe, je had wel degelijk gelijk, sorry :oops:
Het is niet mijn bedoeling op gelijk te krijgen, hoor ... ik leer hier alle dagen bij!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

philippe_d schreef: Het is niet mijn bedoeling op gelijk te krijgen, hoor ... ik leer hier alle dagen bij!
Ja, dat weet ik ook wel. Maar het is wél dankzij iemand zoals jij dat een mens ewa dieper probeert te graven hé :-D Ik leer hier ook dagelijks bij. UB is in zijn soort toch wel echt dé referentie in Vlaanderen. Of met een kwinkslag: UB is de allerslimste community ter wereld :bdaysmile:
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

vuurvos schreef:UB is de allerslimste community ter wereld
+1 vuurvos :)

De keerzijde van de medaille is dat je heel wat ego's bij mekaar treft op UB. Maar dat neem je er uiteindelijk wel met plezier bij :)
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

kweet niet goed waar te plaatsen of nieuwe tread te openen, dus indien verkeerd sorry en gelieve het te verplaatsen.
Op 8 april keer ik terug naar belgacom.
Maar ben een beetje bang.
Toen het nog op mijn ex partner stond had ik een 20/2 profiel maar kreeg ik een 30/6 en altijd behouden.
Als ik nu de lijntest doe krijg ik 20/2 op mijn profiel
Als ik als nieuwgierige klant bel naar edpnet krijg ik te horen 487 meter (maar dat wis ik al) 30/6 mogelijk zelfs 40/6 en heel 95% zeker 50/6
Waarom geef die lijntest dan 20/2
Laatst gewijzigd door proximusboyke op 23 mar 2013, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
nolfie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

VDSL2 profielen worden toegekend op basis van enkele criteria die door Belgacom worden bepaald. (de afstand van de rop, de diameter van de kabel, de verwachtte verzwakking op de kabel, etc...)
Al deze parameters in acht gehouden bepaalt het systeem dat jij standaard op een 20/2 provisioningprofiel komt.

Na x-aantal dagen loopt DLM over je lijnt om te controleren of deze stabiel draait en hoeveel 'marge' er nog op de lijn zit. Afhankelijk daarvan zal dan bepaalt worden of de lijn naar 30, 40, 50, 60 of 70 kan geüpgraded worden.

sowieso zal je altijd moeten vertrekken van je 20/2 profiel.
Afbeelding
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 mar 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

nolfie schreef:...of de lijn naar 30, 40, 50, 60 of 70 kan geüpgraded worden.
ja, maar je vertelt maar de helft, want die DLM upgrade zal naar 25/2 of 30/2 zijn als je van 20/2 vertrekt. En die 'speciale' interventie in het verleden gaf een 30/6 vertrekpunt, van waaruit DLM naar een 40->70/6 kan verhogen. Potentieel DLM eindresultaat verschilt toch wel een pak al naar gelang de vertrek-waarden :!: Hoewel ik vermoed dat een lijn die op 30/6 werd 'geforceerd', geen DLM wonderen mag verwachten?
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

DIBO schreef:Potentieel DLM eindresultaat verschilt toch wel een pak al naar gelang de vertrek-waarden
Absoluut, de vertrek-waarde is namelijk de waarde van tijdens de provisioning. Deze wordt bovendien steeds onthouden.
proximusboyke schreef:Als ik als nieuwgierige klant bel naar edpnet krijg ik te horen 487 meter (maar dat wis ik al) 30/6 mogelijk zelfs 40/6 en heel 95% zeker 50/6
Waarom geef die lijntest dan 20/2
Als EDPnet zegt dat je op 487 meter zit, info dat ze trouwens bekomen van Belgacom, dan ga je op 20/2 geprovisoneerd worden. Die lijntest is dus correct. En met DLM kan je hoogstens op 30/2 geraken.
nolfie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

@Dibo; ik ben inderdaad niet volledig geweest in het uittypen van mijn profielen (lees luiheid). Het is echter evident te noemen dat een lijn van 20/2 niet zomaar naar 30/6 zal wijzigen.

Overigens;
ik zou bij god niet weten hoe met een lijn die normaal op 20/2 en bijna 500m van de rop zit kan forceren naar een 30/6. Dat zou willen zeggen dat je alle criteria van BGC aan je laars lapt...
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Hoe?
  • technisch gezien is dat natuurlijk géén enkel probleem. Een lijntje van 500m kan perfect op 30/6 syncen (en hoger).
  • administratief is dat waarschijnlijk ook géén enkel probleem voor het technisch personeel die juiste rechten heeft om deze settings manueel te overrulen.
  • je hebt wel gelijk dat dit de criteria voor de automatische toekennning (DARE) overschrijft.
En dat Belgacom in de leerfase van VDSL2 deze criteria nogal conservatief opstelde, daarvoor heb ik alle begrip. Stabiliteit en vermijden van overspraak waren de belangstrijkje criteria bij de introductie van VDSL2.

Misschien wordt het nu tijd dat Belgacom de criteria wat versoepelt, bijvoorbeeld:
  • de grens voor 17a (30/6) verhogen naar 500m/0.5dB of zelfs 600m/0.6dB ?
  • de upload sync evenredig mee verhoogt (20/4, 30/6, 50/10 enz ...) ?
  • en voor de rest DLM (*) zijn werk laat doen ...
Maar gezien vectoring eraan komt volgend jaar, is dat waarschijnlijk de moeite niet om nu nog alle te veranderen.

(*) Hier wordt DLM gebruikt om snelheden te verhogen. In sommige landen wordt DLM omgekeerd gebruikt:
  • - Onafhankelijk van de lijnlengte krijg je het maximum profiel.
    - DLM test hoe stabiel je lijn is, en verlaagt de snelheid om de snelheid stabiel te houden (target SNR 9dB).
    - Bij stabiele verbinding tracht DLM dan terug je snelheid te verhogen (target SNR wordt met 3dB verlaagd)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 mar 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

philippe_d schreef:administratief is dat waarschijnlijk ook géén enkel probleem voor het technisch personeel die juiste rechten heeft om deze settings manueel te overrulen.
de vraag is of die dan nog lang die rechten behoudt als em de regeltjes met gezond verstand interpreteert en toepast. In bureaucratisch groot consortium, zullen ze wss. niet kunnen lachen met overijverige creativiteit en zal klanten helpen geen voldoende reden zijn. Terwijl dat er toch wel net daardoor klanten/UB-leden blij gemaakt worden.....
Laatst gewijzigd door DIBO op 24 mar 2013, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

proxmusiboyke "70/6 zonder DLM"

hoe ga je dat gedaan krijgen !
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

jackho ik vroeg me dat af
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

cruise control blokkeren zou ook geen goed idee zijn :wink:
lucky999
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 27 okt 2010, 13:47
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

hier ook hoger profiel gekregen. Nu maar hopen dat belgacom ook de download snelheid binnen kort verhoogd.

Ook vorige vdsl2 tools resultaten meegepost
Bijlagen
vdsl2150811.png
(27.59 KiB) 1608 keer gedownload
bbox2.png
(27.41 KiB) 1608 keer gedownload
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ik denk niet dat ze de nprofielen gaan verhogen om op 30 te blijven zitten.
Als ze zo verder doen heb ik het vermoeden dat ze terug klanten gaan afsnoepen van telenet.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

een doorsnee gemiddelde belg; laat ons zeggen die die niet op het UB forum komen :wink: ; verandert niet zo snel
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Dan moeten we meer Belgen naar UB krijgen! :)
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 mar 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

jackho schreef:een doorsnee gemiddelde belg... ...verandert niet zo snel
dat dacht Electrabel ook...
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Ja, dat dachten ze inderdaad :-D Maar op telecomgebied is de gemiddelde Belg toch wel trouw te noemen. Nu ja, als ze bij BGC zien dat er teveel verloop is, schieten ze meestal wel in gang. Zo een acties zijn er trouwens al geweest en toen zijn er hier toch velen die gepost hebben dat ze terug bij BGC gingen. Toen was het adieu Telenet, adieu Dommel, etc.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

ja omdat het verschil in zijn portemonee daar te groot werd
maar is moeilijk te vergelijken met al die providers waar het een dagelijks komen en gaan is
en het prijsverschil toch zo overdreven groot niet is en ook veel moeilijker te vergelijken is want de één is beter in dit en de andere in dat en dan heb je bij die een optie meer en bij de andere dan weer één minder en weet je bijna niet wat je het best kiest, veel mensen zien het bos door de bomen niet meer bij electrabel leveren ze elektriciteit en gas en dat is het niet meer en niet minder , daar is het niet van en als nu dit en dat kiest dan heb je die optie meer of minder, als begrijpt wat ik bedoel.
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Goztow schreef:Dan moeten we meer Belgen naar UB krijgen! :)
En voor de franstaligen hetzelfde !

Edit: @hieronder: En voor den duts blijkbaar ook
Laatst gewijzigd door vuurvos op 25 mar 2013, 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
fdgroote
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 04 dec 2008, 01:21
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 5 keer

Afbeelding
Haal meer uit uw geld met http://www.spaargids.be
Afbeelding
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 mar 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

tja, de EDPNet klanten moeten nu toch wel met een grote smile rondlopen na de DLM verhogingen.... Als ScarletOne klant zou ik met een 60 of 70 profiel hoogstens kunnen stoefen, echt voordeel heeft het (voorlopig, mag ik hopen) niet!
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Sync 60/6, download 47.5/5.5 ? Dit lijkt op een 50/6 cap ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Philippe, die snelheidstest staat in zijn handtekening en aan de datum in de afbeelding is te zien dat de test was genomen in augustus. Hij moet dus een nieuwe test draaien. :-)
Afbeelding
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

DIBO schreef:tja, de EDPNet klanten moeten nu toch wel met een grote smile rondlopen na de DLM verhogingen.... Als ScarletOne klant zou ik met een 60 of 70 profiel hoogstens kunnen stoefen, echt voordeel heeft het (voorlopig, mag ik hopen) niet!
1) EDPnet voorziet een niche markt
2) als je Scarlet TV hebt bezorgen de hogere DLM waarden voor een grote buffer opdat je surfsnelheid niet zou lijden onder de verschillende streams. Is hier al ontelbare keren uitgelegd.
3) als je een 60/6 of 70/6 profiel zou hebben kun je hiermee niet enkel stoefen maar kan je op verschillende manieren de snelheid van je download ook werkelijk benutten door PPPOE sessies te bundelen. Ik gebruik hiervoor bvb. een Mikrotik router en download aan 60 Mbps !
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Hoe moeilijk is het om zo'n sessies te bundelen met die router? Leek? Nee. Pro? Zeker niet.
Victory Not Vengeance
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Niet voor de leek, ben zelf geholpen door een paar UBers. Achteraf bekeken, nadat je de settings hebt kunnen bestuderen is het natuurlijk al bij al zeer simpel. Zoals meestal uiteraard. Had er hier over gelezen en heb me dan een 2de hands Mikrotik Router Board (model RB450) gekocht voor 35 € transport inbegrepen.

Is de leukste aankoop sinds jaar en dag, althans voor die prijs :lol:
Laatst gewijzigd door TiTanium op 25 mar 2013, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: FullQuote verwijderd.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Blij dat te horen, en dat Tom je er verder mee kon helpen :-)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Ik heb hem nog eens nodig. Heb net ontdekt dat ik niet hoger dan 30 kan, ben dus teruggevallen van 60 -> 30. Ik wacht wel tot hij nog eens online is op de chat :wink:
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Er zijn vermoedens dat het combineren van sessies niet meer boven de cap gaat, dus een abo van 30Mbps blijft 30Mbps, niet meer 50Mbps (bij het 50Mbps profiel) zoals het vroeger was. Nog geen bevestiging van wel, stond hier een tijdje geleden op het forum.
Joneszy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 08 jan 2010, 13:10
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 4 keer

lukt wel nog :-) de ene pc download aan 30Mbit ,de andere tegelijk bezig aan 20Mbit. (ongeveer)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

vuurvos schreef:Ik heb hem nog eens nodig. Heb net ontdekt dat ik niet hoger dan 30 kan, ben dus teruggevallen van 60 -> 30. Ik wacht wel tot hij nog eens online is op de chat :wink:
Hoe heb je dit getest? Speedtest of download van iets met diverse threads?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Joneszy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 08 jan 2010, 13:10
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 4 keer

jackho schreef:" Ik ben blijkbaar één van die weinigen die de router status dagelijks bekijkt? "

Toch niet, ik doe dit toch ook een paar keer per week dus dan zijn we zeker al met twee :wink:
met drie :-D
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Lol, ik laat mijn fritz.box wekelijks een rapportje sturen, dagelijks nakijken doe ik dus niet ;)
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

vuurvos schreef:Niet voor de leek, ben zelf geholpen door een paar UBers. Achteraf bekeken, nadat je de settings hebt kunnen bestuderen is het natuurlijk al bij al zeer simpel. Zoals meestal uiteraard. Had er hier over gelezen en heb me dan een 2de hands Mikrotik Router Board (model RB450) gekocht voor 35 € transport inbegrepen.

Is de leukste aankoop sinds jaar en dag, althans voor die prijs :lol:
Een paar screenshots van 60 Mbps download:
ScreenHunter_13 Mar. 26 15.08.jpg
(55.5 KiB) 924 keer gedownload
ScreenHunter_13 Mar. 26 15.22.jpg
(208.17 KiB) 924 keer gedownload
Alfredo
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 feb 2010, 19:11

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  50192 kbps        6048 kbps
Modem max:             72624 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        59628 kbps         12493 kbps Estimated!
Profile:               17a
Line length:           210 m Estimated!
Training margin:       10.9 dB
Attenuation:           11.2 dB
Mijn waarden gaan er precies op achteruit. Voor DLM zat ik nog op ~18dB SNR. Bij de verhoging naar 50/6 daalde dit naar ~13dB. Nu dus blijkbaar op 10,9dB. Een verhoging naar 60/6 zal er bij mij waarschijnlijk niet inzitten, maar ik ben al blij dat 50/6 haalbaar is. Hoewel, zo ver zit in nu ook weer niet van de centrale.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”